Kisalföld logö

2017. 10. 22. vasárnap - Előd 9°C | 14°C Még több cikk.

Egy órát vár a vonat a semmiért?

Szeptember elsején lépett életbe az új "utasbarát" menetrend az újranyitott vasúti mellékvonalakon. Utánanéztünk, mennyire használják ki a szóban forgó járatokat.

Csorna-Pápa és Győr-Veszprém viszonylatban is új menetrendet állítottak össze nyár elején.

Az újranyitott szárnyvonalakon szeptember 1-től bővített menetrend lépett életbe. A cél egyértelműen az volt, hogy várakozási idő csökkenjen valamelyeset.  

Az utasok ugyan örülnek, hogy járnak a vonatok, ám az új menetrenddel továbbra sem mindenki elégedett.

"Alig van olyan, aki Győrtől Veszprémig az út teljes hosszára vált jegyet"

- Változó a forgalom Győr és Veszprém között - mondta egy név nélkül nyilatkozó kalauz az egyik Veszprémbe tartó vonaton. - A turisták, a bakonyi túrázók teszik ki az utasforgalom zömét. Alig van olyan, aki Győrtől Veszprémig az út teljes hosszára vált jegyet. Egyes járatoknál a menetidő két és fél, három óra is lehet. Nem csoda, hogy az új menetrend sem vonzza az utasokat.

Az utasok inkább kisebb távolságokra használják rendszeresen a vonatot.

"Az egyik járatnál a Veszprémből induló vonat Zirc állomásra érkezik, és itt egy órát vesztegel. Csatlakozás nincs, szemből sem érkezik szerelvény. Csak vár. Hibáról szó sincs. Mindezt menetrend szerint teszi" - árulta el a kalauz.

Indulásra kész zirci vonat a győri vasútállomáson. Az ezt követő járat már Veszprémig közlekedik. Fotó: T.Zs.
Indulásra kész zirci vonat a győri vasútállomáson. Az ezt követő járat már Veszprémig közlekedik. Fotó: T.Zs.


Az utazási idő három órányira nő

Ugyan ez történik egy Győrből Veszprémbe tartó járaton is. A vonat a menetrend szerint érkezik 15:47-kor Bakonyszentlászlóra, ám innen csak 16:50-kor indul tovább. Az utazási idő így három órányira nő.

"Autóbusszal kevesebb, mint kér óra alatt odaérnék Veszprémbe - panaszolta Pápai Zoltánné, aki rendszeres utas a vonaton, - de a betegségem miatt nem tudok a szűkös buszon utazni" - tette hozzá az asszony.

Szany községben falubusszal járnak a vasútállomásra

Egy keddi reggelen jártunk a csornai vasútállomásán is. A pápai vonat nem sokkal 7 óra után érkezett az állomásra, az utasszám nem volt jelentős, ám a térség lakói mindent megtesznek, hogy a lehető legjobban kihasználják a vonatokat.

Reggeli életkép a csornai vasútállomáson. Fotó: T.Zs.
Reggeli életkép a csornai vasútállomáson. Fotó: T.Zs.


"A Csorna Pápa vonal Szany-Rábaszentandrás állomásra falubusszal szállítják a szanyi utasokat" - tudtuk meg Németh Gergelytől, Szany polgármesterétől.

A Szany-Rábaszentandrás állomásra falubusz érkezik egyes vonatokra. Az állomás egykor jelentős teherforgalmi csomópont volt.
A Szany-Rábaszentandrás állomásra falubusz érkezik a vonatokhoz. Az állomás egykor jelentős teherforgalmi csomópont volt.

"Reméljük, hogy ezekkel az apró próbálkozásokkal is hozzá tudunk járulni ahhoz, hogy több utast csábítsunk a vasútra. A falubusz jelenleg a diákok számára kedvező vonatokhoz igazodik.

Szükség van a vonatra, a buszközlekedés nem kielégítő a térségben. Sajnos, a két ágazat nem működik együtt, ez okozza a problémákat" - vélekedett Németh Gergely.


 

Olvasóink írták

28 hozzászólás
12
  • 28. xen 2010. szeptember 29. 20:35
    „Legalább egy pordányi hozzászólhatott volna....ennyit ért a vasút megindítása. Már csak N. Gergely véleménye hiányzik!”
  • 27. xen 2010. szeptember 28. 20:18
    „Na most akkor. Vélemény semmi? Utas semmi? Azokat kell köpködni akik megpróbáltak a nulla utasért vonatozni? Ki a franc fizeti ezt meg? Normális országban már rég bezárták volna ezeket a vasutakat! Nálunk különböző nokedli szervezetek, vasútbarátok hőbörgése alapján vonat tömegek indulnak a semmiért.
    Neked gratulálok kedves és friss , számomra nem a jobb oldalon álló "politikus" (remélem olvasod)! Bízom benne, hogy egyszer ezt még visszafizeted a szervezeteddel együtt! Mocskolod azokat, akik dolgoznak? Undorító ..... vagy, azt üzenem!”
  • 26. xen 2010. szeptember 26. 20:19
    „Végre! Észrevettétek, hogy a vonat jobb mint a busz! Hajrá vonat, nem köll busz,legfeljebb a sebesieknek.Minden busz ájjon le!”
  • 25. dpista 2010. szeptember 25. 18:57
    „Köszönjük alacska Emese a fölvilágosítást!”
  • 24. alacska 2010. szeptember 25. 13:10
    „Meg kellene már érteni, hogy pártállástól függetlenül ezek a vonatok abszolut kihasználatlanok- 4-5 embernek felesleges üzemeltetni vagy ennyire gazdag ország vagyunk ? Másik- általában ezeket a vasútállomásokat a falu szélekre építették - kényelmesebb a falu közepéről induló busszal utazni. A vonatok minden kis
    "vasuti esemény "miatt már is késnek. A szanyi polgármester is vegye már észre, hogy igazából nem kell ez a vonat- inkább egy jobb busz közlekedés amely a faluból indul. Pápára meg egy héten utazik 3-4 ember - röhejes !”
  • 23. kisem 2010. szeptember 25. 08:04
    „A szanyi példa segíthetne a kihasználtságon. Meg az, ha a vonatok Győrtől Zircig és vissza, illetve Veszprémtől Bakonyszentlászlóig és vissza közlekednének. Ezzel a legfrekventáltabb Bakonyszentlászló - Zirc szakaszon megduplázódna a keresztforgalomban közlekedő vonatok száma. Pont az rontott a győriek szempontjából sokat a helyzeten, hogy a korábbi menetrendben Bakonyszentlászló volt az egyik végállomás.”
  • 22. IV.Béla 2010. szeptember 24. 17:12
    „Na igen, tényleg furcsa.

    Bakonyszentlászló - Zirc: 1-2 órás ütemezés? Mikor? Hétköznap? Hétvégén? A bakonyi emberek aztán nem fogják ezt választani csak azért, mert légkondis a szerelvény. Ha meg nem nekik van, akkor hozzá kell igazítani a forgalmat, azaz megnövelni a Győr és Szentlászló, meg Zirc és Veszprém közötti járatokat.
    De minek? Zircről Veszprémbe biciklivel gyorsabban le lehet jutni, mint vonattal (nem vicc), mert a vonat a lőtéren még vissza is fordul.. No meg aztán Veszprémben a vasútállomás kint van a retyerákban, onnan még negyed óra, mire beér az ember a belvárosba (már ha jön busz egyből, persze).
    Meg aztán nincs ember, akit elvigyen a vonat, bármennyire is hihetetlen.

    Iszonyú lassan lehet közlekedni Győr és Veszprém között, amíg a vonat 2 órán keresztül vánszorog, addig van olyan busz, ami másfél óra alatt kényelmesen végigmegy.

    Egyébként marhára kíváncsi lennék azokra a vad "komcsizókra", akik annak idején, mint a cigányok, úgy ajvékoltak, amikor be akarták zárni a vonalat, hogy azóta vajh hányszor ültek fel akár csak egy álló kocsira is.”
  • 21. btkjac 2010. szeptember 24. 10:47
    „Furcsa amit írok, de a véleményem szerint a vonalat 3 felé bontanám. Győr és Bakonyszentlászló a közlekedés nagyjából jó és gazdaságos, és ezt élénkíteni fogja a pannonhalmi járóbeteg szakrendelő. Bakonyszentlászló és Zirc között turisztikai célból kell használni a vonalat 1 és 2 órás ütemes menetrenddel és légkondícionált járművel, így az autós családok is felszállnak a vonatra. Zirc és Veszprém között óránkénti ütemes menetrenddel versenyképes lehet a busszal szemben, és könnyen megvalósítható 1 vagy két járművel a 20 km-es távon. Így a tranzitforgalom se sérül annyira és gazdaságos lehet a vonal.”
  • 20. Mankapunka 2010. szeptember 23. 22:53
    „Örüljetek inkább,hogy járnak a vonatok!!!!”
  • 19. xen 2010. szeptember 23. 20:34
    „Télleg égő és gáz, hogy (akkor is) a zemberek nem utaznak. Meg kéne parancsolni nekik a nemzeti összekapcsolódás reményében.A polgármester Gergőnek igaza van! Mi a rossebért megy busz is, amikor megrendelték a vonatot.”
  • 18. netelek 2010. szeptember 23. 20:19
    „A XXI. században nem szabadna, hogy gond legyen hogy valaki tömegközlekedéssel járjon be a munkahelyére 20-30 km-ről, vagy ennél távolabbról. Nem feltétlenül kell elvárni, hogy mindenkinek kocsija legyen, vagy egy családban akár több is. A munkanélküliség sem lenne ilyen mértékű, amennyiben a nagyobb városokba időben, gyorsabban lehetne elérni. A jelenlegi szolgáltatás ára drága, ahhoz képest hogy amit nyújt. Hamarosan itt a tél, leesik 2cm hó és máris 30 perc késés 100km-en. Ez nonszensz, nem beszélve a sok esetben ritka menetrendről és rossz csatlakozásról. Aki még nem utazott gyerekként a Győr és Veszprém közötti szakaszon vonaton az egy élménnyel szegényebb maradt és itt a táj szépségére gondolok. Nem feltétlenül kell minden ágnak nyereségesnek lennie, ahhoz hogy a MÁV mint cég nyereséges legyen.”
  • 17. Miértmagyar? 2010. szeptember 23. 19:30
    „Csak én látom rosszul, vagy valóban világszerte vannak veszteséges járatok is, hogy ne szigetelődjenek el a kisebb települések, több menetidő lehetőségből lehessen válogatni....A BKV, MÁV saját tulajdonú cégeknél, nem a veszteséges járatoknál kell keresni a fő problémát, hanem a túl fizetett, tolvaj, korrupt vezetőségnél!!A Milliárdokkal fizetett tanácsadóknál...A fejetlen vállalatgazdálkodásnál! Ha az említett 7 ember nem jut el A-ból B-be, plussz megtakarítása keletkezik a MÁV-nak, amit ismételten zsebre tehetnek az "igazmagyar" vezetőségi tagok!És társ cégeik..De az itt agitáló júzereknek semmi, de semmi haszon nem fog keletkezni a járat szűkítésekből...Lássatok már, ne csak nézzetek!”
  • 16. RickCartman 2010. szeptember 23. 18:04
    „OldSpice 2010.09.23. 17:00
    Szerencsére az Ön véleményétől függetlenül igenis meg szoktam szólalni társaságban, sőt, nagy nyilvánosság előtt is. A kifejezés egyébként a Miniszterelnök szavajárása, tőle gyűjtöttem, szerintem nem jogvédett szellemi termék.”
  • 15. kisviragod 2010. szeptember 23. 17:13
    „A 4-es metróra meg még felfogok ülni. Az észszerűséget és a gyakorlatiasságot jobban szeretem. Ezek szerint ha neked nem megy valami akkor is erőlteted:-) Akkor nem is tudom miért zárnak be befuccsolt "gyárak" stb..! Erőltessük továbbra is! Nem a dolgozók és a vasút ellen vagyok de ami "üresen" megy azt nem csak én látom! Én is szeretném, ha valamikor unokám lesz megvonatoztatni és nem csak ezen a vonalakon:-)”
  • 14. gonzo 2010. szeptember 23. 17:11
    „Most látom,hogy a "kulcskérdésbe"becsúszott egy "y":)))”
  • 13. OldSpice 2010. szeptember 23. 17:00
    „#4
    nagyon gáz ez a zemberezésed. csak mondom. szal társaságba ne szólalj így meg mert kiröhögnek, ha eddig nem tették.”
  • 12. gonzo 2010. szeptember 23. 16:48
    „Én is úgy látom,ha lenne fejlesztés több lenne az utas is.Gondolok itt arra,hogy mondjuk nem másfél óra alatt érnék le Zircre.Meg mondjuk nem húgyszagú ezeréves lepusztult vagonokban kellene utaznom.Mikor vittem a gyerekeket is aztán pisilni kellett az egyiknek,én tartotam a wc fölött,mert nem vagyok az a finnyás gyerek,ha a szükség rámtör,de arra én sem ültem volna rá semmi pénzért.Na meg pl. ne álljon az az amúgy is tetü lassúságú vonat 45 kilométeren Pannonhalmán 10 percet,aztán Varsányban 20 percet,majd Szentlászlón 10 percet.Múltkor Tatabánya felé vitt a sors,ott egy pár kilométeres vonalon járnak az olyan vopnatok(az a piros,nem tom a nevét)mint mifelénk Bp. és Hegyeshalom között.Már ha ilyenek járnának pl. a Bakonyba merem állítani sokszorosa lenne az utaslétszám(persze,ha ugyanolyan gyorsak is lennének)Mert szerintem ez a kulycskérdés a bakonyi vonalon:iszonyú lassú,én is csak nosztalgiázásból használom,ha mindennap kellene,biztos hogy inkább buszoznék.”
  • 11. kiseto 2010. szeptember 23. 16:21
    „kisviragod
    Lehet a 4-es metrora egyszer sem ülsz fel.
    És azt is a Te pénzeden építik.
    Nembeszélve arról a pár emberről aki esetleg a vasút miatt nem veszíti el állását és így nem munkanélkülit kap hanem fizetést.”
  • 10. kisviragod 2010. szeptember 23. 16:13
    „Évek óta csak azt látom és tapasztalom, hogy max. 7 ember ül a vonaton és sokszor benne van a 7 ember között a vezető is! Lehet mire a végállomásra ér max. 20 ember ül és ezt az adófizetők fizetik vagyis a veszteséget!!!! Az időnkénti kirándulók meg nem fizetnek annyit, hogy legalább a lét minimumot segítség!”
  • 9. Tapmancs 2010. szeptember 23. 15:23
    „6. miracle

    Konkrötan a Győr-Veszprém szakaszra gondoltam, két elég nagy várost kötne össze, szerintem lenne rá igény.”
28 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kártyagyilkos pannonhalmi bankautomata?

Rövid időn belül kétszer is elnyelte olvasónk érvényes kártyáját egy pannonhalmi OTP ATM. A panasszal megkerestük a bankot. Tovább olvasom