Kisalföld logö

2017. 10. 23. hétfő - Gyöngyi 8°C | 11°C Még több cikk.

Edzés: otthon vagy inkább edzőteremben?

Amikor elérkezettnek látjuk az időt életvitelünk megreformálására és kemény elhatározással (remélhetőleg) rendszeres edzésekbe kezdünk, sokszor bizonytalanok vagyunk az edzés helyének megválasztásában. Mik az előnyei és hátrányai az otthoni és az edzőtermi edzéseknek?

Szeretne tájékozódni a témában?

Győri fitness és edzőtermek a CGR.hu szolgáltatási oldalon.

Fitness, ami elérhető
Az otthoni edzések egyik nagy előnye, hogy bármikor elvégezhetjük a gyakorlatokat. Bármikor, tehát amikor kedvünk tartja vagy időnk engedi.

Az idő, mint befolyásoló tényező korántsem elhanyagolható szempont egy elfoglalt embernél, így pl. kisgyermekes anyukánál, aki a terhesség során felszedett fölös kilóitól szeretne megszabadulni. A baba mellett korántsem egyszerű elszabadulni otthonról akárcsak egyetlen órára is, ez kemény szervezési feladatot jelenthet az egész családnak.

A "kedvünk szerint bármikor edzhetünk" kérdése azonban már sokkal inkább szubjektív tényező. Összekaptunk a kollégával vagy esik az eső? Rosszkedvűen ébredtünk?

Számtalan okunk lehet arra, hogy adott pillanatban NE legyen kedvünk otthon tornázni, edzeni. Ilyenkor aztán egy könnyed mozdulattal visszagurítjuk az ágy alá a súlyzót vagy elfordítjuk tekintetünket a ránk váró sporteszközökről.

Jó esetben teregetésre használjuk a szobabiciklit, addig sem látjuk és nem lesz lelkiismeret furdalásunk.

Az edzőtermi mozgásra azonban könnyebben rávesszük magunkat, ha előre megváltott bérletünk van, hiszen mégsem veszhet kárba a sok ezer forint.

Ha pedig már ott vagyunk, az addigi nyomott hangulatunk is megváltozhat a légkondícionált helyiségekben zajló lendületes, pörgős élet láttán.

Előbbieket szem előtt tartva tehát érdemes számba venni lehetőségeinket. Ha megoldható, mozduljunk ki otthonról, lépjünk ki az egyhangúságból, mely jó alapot adhat egész éltmódunk, életszemléletünk megreformálásához.

Otthoni edzés

Sokan szeretnének konditeremben edzeni, néhány indok miatt inkább otthon maradnak.
Otthon viszont sokkal nehezebb rendszeresen és hatékonyan edzeni.
Szóval ha ezen indokok miatt eddig nem mentél el edzőterembe, akkor mostantól ezek ne legyenek előtted akadályok!

Gátlások
Sokan azért nem mennek el konditerembe edzeni, mert gátlásosak.
Kövérek, vagy csúnya zsírpárnáik vannak. Soványak, vagy vékony izmaik vannak.
Otthon edzve nincs gátlás, hiszen egyedül vagy, nem bámul meg senki.
De az edzőteremben nem fog lenézni senki!
Oda mindenki önmaga miatt jár, nem érdeklik az idegenek.
Légy büszke, hogy te is jársz konditerembe, s eddz lelkiismeretesen!
Szóval a gátlásosság miatt ne mondj le a konditermi edzésről.
Inkább vegyél fel egy bő ruhát, amiben nem látszik az alakod, ha szégyellős vagy.

Ha már ennyit fizettem érte...
Sokan megveszik az otthoni eszközöket a gyors eredmény reményében, Majd néhány hétig hébe-hóba használják, s utána feladják.
Az ember hajlamos áthárítani a felelősséget, jelen esetben az adott fitnesz eszköz lesz az eredménytelenség oka. Mindegy az, hogy olcsó vagy drága egy kondigép vagy fitnesz eszköz, a munkát nem végzi el helyetted.
Szóval ne hidd azt, hogy ha veszel egy gépet, akkor máris megoldottad a rendszeres testedzést!
Ha nem tudod magad motiválni, ha nem tudsz rendszeresen edzeni, akkor ne vegyél drága otthoni gépet, hanem irány a konditerem, s fogadj egy személyi edzőt, aki megtanít, hogyan eddz eredményesen és hogyan motiváld magad.

Pár perc elég alakformálásra - állítólag
Sokan bedőlnek a profi modellekkel bemutatott fitnesz eszközök, vagy a 10-20-30 nap alatt teljes átalakulást ígérő edzésprogramok reklámjainak, melyek csak napi 5 perc edzést igényelnek.
A rendszeres testedzésnek csak akkor van eredménye, ha minden nap csinálsz valamit, azaz a rendszeres testmozgás a napi rutinod szerves részét képezi. Persze nem kell minden nap kifulladásig edzeni, de egy átmozgató tornát minden nap végre kell hajtani, s az is legalább 20 perc.
A komoly eredményekhez viszont jóval több idő kell, legalább hetente 3-4 egyórás edzés, melyekből kettőt a konditeremben kell végezni!

Idő és motiváció az egészségért
Sokan azért választják az otthoni testedzést, hogy megtakarítsák a konditerembe utazáshoz szükséges időt. Való igaz, ezzel akár 1-2 órát is spórolhatsz egy nagyvárosban.
Gondolhatod, hogy otthon tudsz edzeni bármikor, sőt még géped is van otthon.
De mivel az mindig ott van, ezért az edzéshez való motivációban nincs szerepe.
Szóval ne feltétlenül spórolj az utazási időn, mert a konditeremben sokkal motiváltabban tudsz edzeni, mint otthon.
A legjobb megoldás, ha gyalog vagy biciklivel mégy edzeni, azzal két legyet ütsz egy csapásra!

Otthon vagy edzőteremben?
Szóval összességében bárki, bármit, bármivel tud otthon edzeni.
Ezen változatosság ellenére az otthoni edzést csak kevesen gyakorolják, mert nehéz otthon önmagunktól rendszeresen és hatékonyan edzeni.
Én úgy gondolom, hogy az otthoni edzés kiegészítésnek kiváló.
Nagyon fontos lenne mindenkinek otthon is elvégezni minden nap néhány gyakorlatot.
A fő edzést kiegészítő gyakorlatok ezek: úgymint reggeli torna, esti torna, légzőgyakorlatok, nyújtások, önmasszázs, érzékszervek gyakorlatai.
De természetesen a fő edzést is el lehet végezni otthon, azaz az otthoni testépítést, az otthoni zsírégetést és az otthoni jógázást.

Otthoni edzésterv vagy kondi edzésterv?
Mindkettő! A fő edzéseik a konditeremben zajlanak, a kiegészítő edzések pedig otthon.
Számtalan statisztika bizonyítja, hogy a konditeremben végzett edzés hatékonyabb.
Ha úgy érzed, hogy nem tudod biztosítani az otthoni edzés kritériumait, akkor a konditeremben a helyed.

Olvasóink írták

  • 2. Tündenéne 2012. május 15. 17:18
    „1. pindla 2012.05.14. 20:33

    Nagy butaságot írtál.
    Először nézz utána a proteineknek, kreatinnal és a többinek. Te összekevered a szezont a fazonnal, a táplálékkiegészítőket a szteroidokkal és más illegális szerekkel. Persze attól még lehet konditerembe járni, hogy nem használsz étrendkiegészítőket is, de jó, ha tudod, hogy mi micsoda. A fehérjék, vitaminok és ásványi anyagok, amiket az edző ajánlott, hatékonyabbá teszik az edzésed, és a megnövekedett energiaszükségletedet jó hatásfokkal pótolják (magyarul nem hájad lesz, hanem izmod, ha mindent jól csinálsz, persze ezt csak úgy lehet, hogy nem disznósajtot eszel zsíroskenyérrel, hanem értékes tápanyagokat).
    Javaslom pl. a következő oldalt:
    http://body.builder.hu/drugs-bunny-edzo-valaszol.htm4
    Ne hagyd abba a sportot semmiképp, az edzőterem meg az edzés jó dolog! :)”
  • 1. pindla 2012. május 14. 20:33
    „Én egyszer nekiálltam járni edzőterembe, edzővel, edzéstervvel, teljesen korrektek voltak. Egészen addig a pillanatig, amikor egy hónap után az edző elkezdte nekem javasolni a mindenféle proteineket, mixeket, keratint, stb. Amikor felvázoltam neki, hogy ilyenekkel én nem akarok élni, akkor jött egy cinikus válasz: "Jah, végülis el lehet itt játszogatni is". Ez volt az a pont, amikor otthagytam őket. Ha nem akarom szétvágni a veséimet, tönkretenni a májamat, felpumpáltatni mesterségesen az izmokat, akkor le vagyok nézve, ott vagyok hagyva, érezzem magamat egy utolsó senkinek. Ennyit erről. Marad a menő fiatalok (akiknek a kinézet fontosabb, mint az egészségük) és a kokszos hurkanyakú BMW-sek "sportja".”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az Ön kezéhez milyen köröm illik?

A praktikus életben az ideális körmök oldala egyenes, hegye pedig négyszögletesre vagy kerekre… Tovább olvasom