Kisalföld logö

2017. 11. 20. hétfő - Jolán 3°C | 7°C Még több cikk.

Dunakapu tér: közbeszerzés tervezésre

A győri önkormányzat még két hétig várja a tervezők ajánlatait a Dunakapu tér felújítására-átalakítására. Az biztos, hogy a tér alatt mélygarázs lesz, s hogy a hídról a forgalmat a rakpartra vezetik le.

A mostani ciklus egyik legnagyobb győri önkormányzati beruházásának ígérkezik a Dunakapu tér felújítása. A fejlesztés költségei megközelíthetik a kétmilliárd forintot.

A városháza december végén közbeszerzési pályázatot írt ki a tervezésre. Ajánlatot február 14-ig lehet tenni.

Fűke Péter, a polgármesteri hivatal településfejlesztési főosztályvezetője lapunknak elmondta: a bírálati szempontok között nemcsak a vállalási ár szerepel, hanem az is, ki miként képzeli el a teret rendezvénymentes időszakban.


Fotó: Bertleff András.
Fotó: Bertleff András.


Magyarázatként hozzátette: a Dunakapu teret Győr rendezvényterévé kívánják alakítani, de úgy, hogy mindig használható, élettel teli legyen. A nyertes tervezőnek megoldást kell adnia a piac elhelyezésére is. A szakember kifejtette: a város a tér alá mélygarázst szeretne építeni, amely várhatóan 250–300 autónak adhat helyet.

A pontos szám attól függ, hogy a remélhetőleg tavasszal, de legkésőbb nyáron elkezdődő megelőző régészeti feltárás során a régészek találnak-e olyan emléket, amit a feltárás helyén kell megőrizni az utókornak.

Ha igen, az csökkentheti a rendelkezésre álló helyet. Biztos az is, hogy teljesen megváltozik a közlekedési rend a téren, ugyanis a Kossuth hídról a forgalmat nem balra, hanem jobbra visszakanyarodva, a rakpartra vezetik le.

Ennek a tervezése már folyamatban van. Ez két dolgot biztosan jelent: megszűnik a mintegy 400–500 férőhelyes ingyenes parkolóhely a Móricz Zsigmond rakparton, illetve az út árvíz idején nem lesz használható.

Fűke Péter szerint ez általában mindössze néhány napot jelent az évben, s a tavaly átadott Jedlik híd használatával nem okozhat túl nagy fennakadást. Hozzátette: az előnyök miatt megéri ez a változat, hiszen általa nagyobb lesz a tér, s a gyalogosforgalmat nem akadályozzák az autók.

Pluszparkolókat egyébként nemcsak a mélygarázsban, hanem – mintegy 100–120-at – a rakparton futó út mellett is szeretnének kialakítani. Változás lesz a tér környékének mostani képéhez képest, hogy a Dunapart Rezidencia felé egyfajta Duna-korzót hoznak létre sétánnyal, padokkal.

Ennek a tervezése is folyik. A tér felújítása után az autók nem balra, hanem jobbra kanyarodhatnak le a hídról és a rakparton haladhatnak tovább.

Olvasóink írták

  • 16. Közbeszerzésfigyelő 2011. március 16. 11:38
    „http://www.kozbeszerzes-online.hu/
    Tesztelje 15 napig ingyen szolgáltatásainkat!
    Szakszerű közbeszerzés figyelési szolgáltatások. Erőfeszítés nélküli keresés. Napi e-mail értesítések a közbeszerzésekkel, a kiválasztott témakörből.”
  • 15. urbaniastapista 2011. február 02. 17:27
    „#14. Az a pályázat nem volt felesleges, a mostani tűnik szabálytalannak.A régebbi csak egy ötletpályázat volt, nem túl részletes tervekkel. Azóta a kabinetfőnök is odaköltözött, tehát lényegesen megváltoztak a körülmények. A busz és a híd viszonya tényleg érdekes.”
  • 14. bn 2011. február 01. 12:55
    „#13: ráadásul pár éve már volt egy tervpályázat, aminek volt/voltak nyertesei...
    Akkor az a pályázat felesleges volt, ez meg szabálytalan...

    És a mélygarázs tuti nem lesz ingyenes, ráadásul kisebb is, a rakparti út macerás, sok busztípus el sem fog férni a híd alatt, ráadásul mindezt egy kb 150 méteres szakaszért.
    Ennyi erővel egyszerűbb lenne a meglévő utat levinni terep alá, az legalább ennyire bonyolult/drága.”
  • 13. urbaniastapista 2011. február 01. 11:11
    „Közbeszerzés a tervezésre, ahol meg kell mutatni (értsd tervet kell készíteni) a tér rendezvénymentes használatát. Díjazás nélkül. Az építész kamara szerint ez nem kóser, ilyen árversenyekről el szokta tiltani a tagjait.
    Az utat és a sétányt már tervezik. Arra nem volt/kellett közbeszerzés?”
  • 12. todoer 2011. február 01. 10:14
    „Gondolom a tér alá épített mélygarázs és az út melletti parkoló nem lesz ingyenes ? Megint egy beruházás amit mutogatni lehet . Kósa recept ? Debrecenben is van Főnix csarnok , fórum , csillogó belváros a külső kerületekben lakók pedig le vannak ejtve . ( majd 2014-ben megint "kedves választók " lesznek ) .”
  • 11. PaPa 2011. február 01. 08:21
    „Ez a beruházás megint a saját bevételről szó! Az a tér mindig piac volt azt megkel szüntetni egy olyan jelentéktelen szürke térré alakítani mint a Széchenyi teret vagy a városház előtti teret. Olyan szép teret mint a virágpiac még véletlenül se sikerül ennek a kapkodó zsebre dolgozó társaságnak(igaz, hogy ezt a teret meg a gondozottság hiányának köszönhetően egy-két éven belül majd sikerül egy szürke semmit mondó téré át építeni mert sajnos gondozni nem gondozza senki) csak a rombolás megy nézd sziget vagy révfalut az új híd környékét. Vagy sétáljunk végig a városon nincs olyan városrész ahol ne a pusztítás bontás történjen. Üresen álló gyárterületek vagy olyan házak épületek amelyek a város kezelésében voltak annak a helye arra vár, hogy minél több pénzért el lehessen adni.”
  • 10. Prérifarkas 2011. január 31. 19:52
    „No és a buszok merre mennek? Elférnek a híd alatt? Gondolom a rezidenciánál jönne vissza az út, amin ezek szerint ott is alakítani kell.
    Érdekesen hangzik az elgondolás. Izgalmas dolgokat vet fel.
    Kíváncsi vagyok mi sül ki belőle.”
  • 9. Morpheus 2011. január 31. 19:50
    „"régészeti feltárás során a régészek találnak-e olyan emléket, amit a feltárás helyén kell megőrizni az utókornak." Úgy mint a Széchenyi téren, ahol visszatemették a római kori kutat? :)”
  • 8. Hedon 2011. január 31. 18:24
    „Nagyon örülök mindkét elképzelésnek.
    Különösen a rakpartra levitt forgalom ötlete
    tűnik izgalmasnak és előremutatónak.

    Az elképzeléseket maximálisan támogatom
    Részletesebb véleményt a kiviteli tervek ismeretében
    mondanék. Az évenkénti 1 max. 2 elöntés pedig
    ahogy a cikkben is szerepel a Jedlik híddal könnyedén
    kiváltható. Ez még a kicsivel nagyobb forgalmú
    budapesti rakpartokon is áthidalható az árvizes napokon.
    Reményeim szerint a tér felújítása során a környező
    házak külső rendbetételére is fognak elkülöníteni pénzt.

    #6
    Nem ártana tudni hogy a Baross híd a 82-es főút
    vasút feletti átvezetését biztosítja ezért az tisztán
    állami tulajdonban és kezelésben lévő műtárgy.
    Fenntartója és üzemeltetője a Magyar Közút Nonprofit Zrt.
    Annak üzemeltetéséhez (pl. most a hó eltakarítás)
    a városnak semmi köze.
    Nem véletlen hogy a ,,Kisalföld" is Pécsi Norbertet
    az említett cég szóvivőjét szokta kérdezni az átépítésével
    kapcsolatban.”
  • 7. Pofátlan 2011. január 31. 17:20
    „Megint Győr szigetközi része, és Szigetköz nem számít !
    Furcsa hogy egy bevásárlóközpont sincs Győr szigetközi részén, de az Ipar utca vagy az M19 autóút folytatásában sem fog soha megépülni a híd. Pedig fontos lenne a Győrt északról elkerülő út is.
    Az európai megoldás hogy az utat majd árvízkor elönti a víz, így kell kialakítani?”
  • 6. kisspeti 2011. január 31. 16:41
    „Őszintén mondom,jó dolog látni hogy "frissül" a város kinézete,DE
    nem lenne fontosabb a Baross Híd felújítása?
    Előbb ilyesmiket kellene megtenni szerintem.”
  • 5. humer 2011. január 31. 16:39
    „A rakpartra levezettett út ötlete már a 60-70-es években megvolt, igaz akkor még nem terveztek mellé ennyi parkolóhelyet...”
  • 4. Karc 2011. január 31. 15:15
    „Ez tényleg izgalmas.Engem főleg az érdekel ami előkerül majd a mélyből,ha feltúrják a teret. Ami a rakparti forgalmat illeti azt úgy tudom elképzelni,ha megemelik a térszintnek megfelelően.Különben sokszor le kell majd zárni,az áradások miatt a hidat is. Borkai Úr gegcsapata nem tud ellenállni a kisértésnek.”
  • 3. Driver 2011. január 31. 14:57
    „Az út árvíz idején nem lesz használható. Ezek szerint olyankor a buszok nem érintik a teret? Vagy nem is tervezik hogy arra járjon? Vagy ha az ásatás eredményes lesz azért nem lesz használható, mert út sem lesz?”
  • 2. Sundance 2011. január 31. 14:15
    „Az ilyeneket amúgy legalább valami városfejlesztési vagy mérnökcsapat találja ki, vagy 2-3 db, (mondjuk - ) jogász végzettségű (jogászokra nézve nyilván nem akarok sértő lenni, lényeg hogy bár tanult, de nem a várostervezésben jártas embert próbáltam írni), a városházán épp pozícióban lévő emberke?

    Csak mert akivel eddig beszéltem, annak mind az összes haja égnek áll mind a mélygarázstól, mind a rakparttól......
    De ez már el van döntve és keresztülviszik, ha jól sejtem..... :(”
  • 1. Driver 2011. január 31. 13:58
    „Szívesen megnéznék egy látványtervet! Mélygarázs az időnként áradó Duna mellet? Nehezen tudom elképzelni,de biztos van megoldás. Ez egy hülye presztízsprojekt. A Baros hidat már régóta tervezik átépíteni felújítani. A nemnormális Egyetemi körforgalmat is be kéne már fejezni. De hát ezek nem elég jelentősek, nem fognak sok szavazatot szerezni velük. De amikor a választások előtt két héttel átadják az új kirakat teret, az sokat hoz a jelenleg regnáló öltönyös uraknak. Na jó tényleg nem árt kicsit felfésüli a terepet, de a mostani forgalmi rendet meghagynám.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kara Ákos lesz a megyei közgyűlés új tagja

Kara Ákos a megyei képviselőtestület február 18-i ülésén teszi le esküjét és veszi át megbízólevelét, képviselői jogait ettől fogva gyakorolhatja. Tovább olvasom