Kisalföld logö

2016. 12. 10. szombat - Judit -1°C | 8°C

Drákói szigor a közlekedésben

Győr-Moson-Sopron - Vasárnaptól a helyszínen elveszik a jogosítványt attól, akinél kicsit is elszíneződik a szonda. A bírságok összege is nő, aki például a megengedettnél kétszer gyorsabban halad, 130 ezer forintot kell fizetnie. Májustól a tulajdonos fizet, ha nem mondja meg, ki szabálytalankodott az autójával.
A közúti balesetek számának csökkentése érdekében hozott rendeletek a napokban életbe léptek. Míg a legtöbb szigorítás alkalmazására május 1-jéig türelmi – autósok tanulási, szoktatási – időszak van érvényben, az ittas vezetők már vasárnaptól a helyszínen búcsút mondhatnak jogosítványuknak. A megyei rendőr-főkapitányság alosztályvezetője, Perjámosi István alezredes az ide vonatkozó kormányrendeletet idézve elmondta:

– A rendőr a vezetői engedélyt a helyszínen elveszi, ha a gépjárművezető ittas vezetés elkövetésével gyanúsítható, azaz a szonda elszíneződik.

Ez független attól, hogy a vezető magyar vagy külföldi. A rendelet alapján akár három hónapig, a szabálysértési eljárás jogerős befejezéséig szünetelhet a vezetői jogosultság.

A rendőrség vasárnaptól a szonda gyenge elszíneződésére is a helyszínen bevonja a jogosítványt. Fotóillusztráció: H. Baranyai Edina

A rendőrség által már évekkel korábban szorgalmazott objektív felelősség elve is hatályba lépett az év elején. A hatóságok már most alkalmazhatnák, de május 1-jéig türelmet adnak az autósoknak, hogy megismerjék a szabályozást. Ezzel kapcsolatban elmondta az alosztályvezető, a rendőrségnek kötelező az elkövető személyét feltárni.

– Amennyiben nem állapítható meg a szabálysértő kiléte, automatikusan a tulajdonos közigazgatási határozatban kapja meg a bírságot. Ez ellen nyolc napon belül élhet kifogással, ezen időn belül kell bizonyítania, hogy ellopták az autóját vagy jogszerűen más használja. Ez utóbbit úgy tudja bizonyítani, hogy a használó ír egy igazolást, amit az üzembentartó köteles bemutatni. Ez alapján szüneteltetjük a közigazgatási bírság hatályát. Amennyiben nem sikerül érvényt szerezni a bírságnak, az visszaszáll a tulajdonosra – részletezte Perjámosi István, aki hozzátette: a bírság összege elérheti a 300 ezer forintot.

Kattintson a képre a nagyításhoz!

Az objektív felelősség elve mellett nő a kiszabható pénzbírságok nagysága is, a legalacsonyabb összeg 30, a legnagyobb 300 ezer forint. A legmagasabb bírságot 100 kilométer per óra megengedett sebesség alatt – lakott területen, illetve főúton – akkor szabják ki, ha azt 150 százalékkal lépi túl az autós. Autópályán már a duplájáért 300 ezer forintos büntetés jár. Ha egy „harmincas" táblánál 46-tal halad az autós, már 40 ezer forintja bánja. Ennyit kell fizetnie annak, aki a „negyvenes" táblánál 61 kilométer per órával halad.

A piroson való áthajtás vasúti átjárónál 300 ezer, ugyanez a szabálysértés közúti jelzőlámpa tilos jelzésénél 100 ezer forintba kerül majd. A természetvédelmi terület védelmében ha valaki engedély nélkül hajt be oda, 100 ezer, ha a fokozottan védett területen közlekedik, 300 ezer forint a bírság. A „Behajtani tilos!" tábla tilalmának megszegése 50 ezerrel büntetendő.

Olvasóink írták

40 hozzászólás
12
  • 40. denes varga 2008. február 04. 19:23
    „A fenet. Ez arrol szol,hogy minel tobb penzt gomboljanak le az autosokrol. Ez kulonosen a toketlen gyori zsaruknak passzol;mast ugysem tudnak,mint a prostikat es az autosokat cseszegetni. Mihaszna,link bagazs, a fokapitannyal az elen..”
  • 39. Horváth Árpád 2008. január 19. 04:59
    „Tudom ajánlani gyorshajtóknak a trafipax radart, kiteszed a kocsiablakra, szivargyújtóról működik, mnden mozgó, álló radart messziről bejelez, nagyon jó, nekem bejött, igaz én Amerikában élek, és egy rendőrállamban. Itt egykicsit keményebb az ellenőrzés, mint otthon, kevesebb a balaset is, kicsik a sebesség határok, mások az utak, mások az emberek, mások a rendőrök. Itt ha beáll mögéd egy rendőr akkor a rendszámod alapján mindent lecsekkol rólad, egyből lehúz ha vmi nem stimm vagy veled,vagy a kocsiddal. Nem szálhatsz ki az autóból, ha kiszállsz rádfogja a fegyverét. Itt nagyon sok rendőr van, rengetek és nagyon jól megvannak fizetve! De lehet bizonyos mennyiségű alkoholt fogyasztani, de ha elkap,hogy ittál a megengedettnél többet, azonnali bíróság, az 2 hét alatt lezajlik, és szép kis összeget kell fizetni, viszont onnantól kezdve bentt lesz a rendszerükbe, hogy te piáltál vmikor, beáll mögéd, beüti a laptopjába a rendszámod, egyből kidobja, onnantól kezdve mindig le leszel húzva, ezzel elrettent,hogy leközelebb igyál, az biztos! Rendőr autók, felsépizettek, a Rendőrök kemények, a kocsikba laptop, kamera, és trafipax van, mindegyikben. Nem érdemes velük újjat húzni, mert nem te jársz jól. Ez eléggé visszatart mindenkit! A kerssz vizsgák kérdései 60%-a csak a piáról szól, 20%-a a drogról, a maradék 20% szól maga a kresszről csak. Az itteni emberek az otthoni kressz vizsgákon 98%-a megbukna! Csak egy kis érdekesség képpen írtam le ezeket.”
  • 38. Gyoran 2008. január 18. 23:51
    „Hiába a szigor, ha kevés a rendőr az utakon. A szabálysértőket soha nem a büntetés magassága hanem a lebukás valószínűsége riasztja el.
    Németországban pedig - általában - sokkal udvariasabbak gyalogossal, oldalról érkezővel szemben, de mégis gyorsabb a közlekedés, mert nincs káosz a kereszteződésben (ha már sárga a lámpa, megállok....) és mert sok a terheléstől függő számítógéppel vezérelt lámpa.”
  • 37. sdhz 2008. január 18. 22:05
    „Igazad van, ezért ha kiszállok a kocsiból akkor gyalogosként sem szaladgálok mint a birka, a gyerekeket is erre tanítottuk, és azt is megmutattuk nekik, hogy sz...se látszik belőlük, kivilágítatlanul sötétben.Vagy. pl. ha gyalog megyek sosem az út felöli kezemmel fogom a kezét, a buszmegállóban beljebb húzódok, stb.
    Azt sose felejtse senki, hogy abban a pillanatban, hogy a gyalogos beszáll a kocsijába, már autós, és fordítva.
    Egyszer egy jó kis 90 fokos kanyarban valahol a Balatonfelvidéken fényes nappal az úttesten feküdt egy merev részeg pasi. akig bírtam megállni, pedig vagy 30-40-el mentem.
    sdhz”
  • 36. pancser 2008. január 18. 20:39
    „Kedves shdz! Rádhúzta a kormányt az az idióta, mert az volt. De a gyalogosok se angyalok. Megyek vagy 20-al lépésben a szgk-val, az utcán egy család három gyerek, egy kézenfogva, a másik kisbiciklivel, a harmadikat tolja az anyuka, apuci kezében egy másik kisbicikli, mindezt láncban, a teljes úttestet elfoglalva. Előzni nem tudtam, lépésre váltottam, nem dudáltam a gyerekek miatt. Apuci egyszer csak bedühödött megfordult és elém vágta a kisbiciklit. Erre kiszálltam, apuka felmérve az erőviszonyokat 100 kilós és 180 cm-es vállas termetem úgy látszik hatott, felkapta a kisbicajt és szélvészgyorsan hátraszaladt. Nem akartam pofozkodni, ordítani sem, beszélni meg nem tudtam vele így hát mivel az út előttem szabaddá vált mentem tovább. Sajnos az agresszió általános nem csak az autósokra jellemző!”
  • 35. sdhz 2008. január 18. 16:31
    „A büntetés mindenhol bevétel, figyelj, és akkor látod a 30-a táblát. Azt szeretném, ha a keresteződéseknél, a lámpákra lenne szereve KAMERA- is, hogy felvegye aki erős sárgán megy át. MEg aki ráhúzta a gyerekemre és rám
    a kormányt a Jerevánin pl.
    Igen, megállok, és elengedem a gyalogost, nem lököm fel a biciklistát, megállok az út szélén félórája álló gyere előtt, és segítek neki átmenni a zebrán, mert bármikor kiszállhatok a kocsiból, és én is ezt szeretném tapasztalni.Ugye mindenki ezt szeretné??????
    Nem a kocsi tipusán múlik a vezetési stílus, pl. németországban ugyanúgy büntetik a ...márkákat, mint a 8 éves opelt. Ha a fotó megvan akkor igenis verjék le a büntetést, ahoz nem kell helyben rendőr.
    sdhz”
  • 34. nokia-telo 2008. január 18. 16:07
    „colomano: ez nem igaz!!!.....sajnos a többségének figyelniük kell, mert az Audisok, a Wolswagenek, a Mercisek és az olyan kocsik, mint a terepjárok mennek, mint a veszett lovak. Sőt, nem balról kerülnek, hanem jobbról!!!!! Egy rutinos vezető, aki még sose karambolozott, nem ment neki senkinek, nem büntették meg, 32 éve vezet és ami a lényeg NŐ-i vezető!!!:-)”
  • 33. colomano 2008. január 18. 09:25
    „Pancser, aki rutinból vezet, az se nem lát, se nem hall.”
  • 32. pancser 2008. január 18. 09:16
    „Colomanónak! Nem akarlak elkeseríteni, de az egyetértők is a szabálysértők táborát gyarapítják, mondjuk akkor ha az egyébként kihalt úton megelőznek egy vánszorgó traktort és átlépik a záróvonalat. De megtörténhet az is, hogy rutinból vezetnek és az újonnan kitett 30-as korlátozó táblát észre nem véve 46-al hajtanak. Ennek viszont örülök, fizessenek csak 70, 80 ezret, bírja a nyugdíjuk, vagy a balkáni fizetésük!”
  • 31. közlekedési morálunk 2008. január 18. 08:03
    „a "Hosszútávú forgalomlassítások" c. cikk 10. hozzászólása is arról szól, hogy a legnagyobb baj itt Mo.-on az emberek fejében van!

    lsd. a hozzászólást:

    10. hozzászólás továbbgondolva... 2008.01.16 09:44

    Sziasztok!

    Függetlenül attól, hogy a cikkben is említett sebességkorlátozást jelző táblák jogosan állnak-e ott, ahol, vagy nem, egyvalami jut eszembe. Tehát kicsit továbbgondolva a cikket, ill. a lenti reagálásokat:
    A helyzet az, hogy állandóan sietni akarunk. "Menj, menj, menj már!!! Hova lassítasz? Minek ez a tábla, mikor baromság?" és társaik...
    Hiába a zebra, 100-ból talán 3 autós megadja a gyalogosnak az elsőbbséget. Ha vki járt tőlünk nyugatabbra, észrevehette, hogy sokkal kevésbé sietnek ott a közlekedők, mint nálunk. MINDIG van 5-6 másodperce az autósnak, hogy pl. átengedje a gyalogost a zebrán, vagy megálljon, ha már sárga a lámpa. Valamint akkor sem dudál eszementől, ha az előtte álló 1,5 mp-el később indul csak el a sorban.
    Ha a nyugodt, kiegyensúlyozott, stresszmentes élet a cél, azt bizony a közlekedésünkre éppúgy alkalmazni kéne.”
  • 30. colomano 2008. január 18. 07:56
    „Mindenestre az kiderült, hogy sokan elégedetlenkednek a drákói szigor miatt. Ők valószínű a szabálysértők táborát gazdagítják. Persze morogni azt mindenki tud, de egy értelmes megoldást még nem mondtak a lázongók. A nagymellényűeknek üzenem, ha majd a fakabátok, meg a remegő lábú exhatárőrök igazoltatják, esetleg megbüntetik, akkor is legyen nagy a szája, s ne vigyázzállásba adja át az iratokat...”
  • 29. Jakab Janos 2008. január 17. 23:52
    „Ez az uzlet soha nem megy tonkre, nem lesz bovli es garantaltan kifiztodo. kesobb emelni lehet a tarifat.
    Mi a fenenek kellene a termelo agazatokat fejleszteni.”
  • 28. Túrabakancs 2008. január 17. 23:13
    „Ez a drákói büntetősdi nem szól másról. mint a pézbehajtásról!
    Ha a kormányt annyira érdekelné az emberek élete és eletminősége, akkor nem hajtaná végre a reformoknak nevezett nemzetellenes változtatásokat!!!
    A Kissebbségiek okozta balesetekről miért nincsen kimutatása a rendőrségnek? Érdekes dolgok(adatok) derülnének ki! Nem elég hogy jogosítványuk sincsen, még a kölkeik is kifutkároznak az úttestre, hogy aztán meglincseljék a szerencsétlen Gyurcsány- csomagtól szenvedő sofőröket. Hála az SZDSZ politikájának és elveinek, ezek nem fognak kiderülni egyhamar.
    Az ittas sofőrök drasztikus megbüntetésével viszont teljesen egyetértek”
  • 27. zsuzso 2008. január 17. 22:38
    „Nincs mese gyerekek,kell a lóvé! Lehet hogy holnap megint valamelyik politikus szőlőt akar telepiteni!”
  • 26. Fernando Torres 2008. január 17. 21:28
    „ne féljetek! a fakabátok tavasszal pesten lesznek, a remegő lábú exhatárőrök meg tök hülyék az egészhez!”
  • 25. Páros 2008. január 17. 20:44
    „"ABüntetés mértékének emelése nem csökkenti az elkövetések számát."
    Mint ahogy az útdíj sem csökkentette a kamionok számát:(

    Az AudisBMWsMercédeszes szabálytalankodókat nem érdekli, ha meg is büntetik. De a rendetlenség derék őrei úgysem fogják sem megállítani, sem megbüntetni őket, ugyanúgy mint eddig, a kisebbségiekkel egyetemben.

    Egyébként látott már valaki kisebbségi tanulóvezetőt?”
  • 24. sdhz 2008. január 17. 20:34
    „Németországban "elvileg" nincs korlátozás, de menj végi pl. Achenig... Az út 85%-án korlátozás van, 30%-án út-híd stb. építés tehát korlátozás. Alig találok 20 km egybefüggő szakaszt, ahol lehet menni, ott meg ugye 3 sávos a sztárda, ha nem 4. ja és a legbelsőben ilyen helyen esélytelen vagy pl. egy porse nélkül
    A kis átlagos színű furgon, ami mögötted jön, úgy 15-20 percig is akár, szorosan, aztán kimegy melléd, kiteszi a lámpát, megállsz, mozizol, mennyivel mentél, szabályosan váltottál-e sávot, telefonálás, biztonsági öv, stb. FIzethetsz hitelkártyával is, van náluk leolvasó :-))
    Vagy a szabadság országa, ugye aki nem tartja be a sebességhatárokat (80 mérföld körül), az gyanús, mert siet. Mindenki gyanús aki siet. Azt gondolják bűnöző vagy, és menekülsz... A TV-ben itt is látható mi történik, és mégsem a Busht szidják miatta.
    Amig a Jereváni úton a gyalogátkelőn, két harmincas tábla között a babakocsisra ráhúzzák a kormányt, és nem mersz visszaszólni se, mert még meg is vernek addig KELL.
    sdhz
    sdhz”
  • 23. ákos 2008. január 17. 20:23
    „Valamit azért nem értek.Ha a bűnelkövetők büntetésének szigorításáról van szó,kész a válasz a szakembereknek :ABüntetés mértékének emelése nem csökkenti az elkövetések számát.Szamarak! Akkor most mit várnak ettől az intézkedéstől ?”
  • 22. idegen 2008. január 17. 20:18
    „pancser! ne idegesits már,akik Ausztriában szabálytalanul előznek,azok is magyarok. ott is vannak szabálytalankodók mind mindenhol,de ennyi álat nincsen sehol.itt aztán nem számit semmi záróvonal,elzártterület.piroslámpa,megy a szarvasmarha rendesen.Nézd meg ausztriában civil autóval fogják meg a gyorshajtót és nincs vita fizet a paraszt rendesen.Ha ezt Magyarországon csinálnák mindenki fel lenne háborodva.Igazad van abban hugy a sok agressziv köcsög megussza,és az átlag szivja meg.”
  • 21. pancser 2008. január 17. 19:24
    „Majd elfejtettem gratulálni a helyeslőknek, vagy sok a pénzük, vagy angyalok. Szeretném egy teljesen szabályos napjukat látni, még nem tudják mit beszélnek. A 120 Eurós büntetés in Österreich a fizetés 1/20-a nálunk a 130 ezer a nettó 1,4 x-e, a 300 ezerről ne is beszéljünk. Németországban az autópályán nincs sebességkorlátozás, ne vezessük már félre az embereket. A mai napon Ausztriában voltam, vidéken és betartottam a sebességhatárt, rendesen megelőztek többen is. Semmivel nem tartják be jobban a szabályokat mint mi. Beszéljünk az olaszokról az EU alapító országáról? De úgy látszik MO-n lehet folyton a nyugatra hivatkozni ha a "böszme" mekkmesteri ötleteit kell helyeselni!”
40 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szerelem és egyéb katasztrófák

Szép is a szerelem...„Hősnőnk" a maga elvarázsolt világában élő, legújabb divatrendekre… Tovább olvasom