Kisalföld logö

2017. 07. 24. hétfő - Kinga, Kincső 20°C | 30°C Még több cikk.

Drága útfelbontások Győrben: ha hibáznak a közművek, akkor büntetést fizetnek

Az elmúlt másfél évben 14 esetben kellett értékcsökkentést fizetniük a szolgáltatóknak vagy kivitelezőiknek a kisalföldi megyeszékhelyen.

Több mint másfél éve annak, hogy a győri közgyűlés határozata értelmében egyetlen közmű-üzemeltető sem bonthat fel büntetlenül öt éven belül felújított önkormányzati utat.

Szankciókra számíthat tehát az a közmű-üzemeltető, amelyik az út tervezett felújítása előtt elmulaszt gondoskodni a nem megfelelő állapotú vezetékek cseréjéről, de egy ebből adódó hiba miatt öt éven belül mégiscsak bontani kell a burkolatot.


Csőtörés a Belvárosban. Fotó: Kisalföld-archívum
Csőtörés a Belvárosban. Fotó: Kisalföld-archívum


A legnagyobb gubanc a Petőfi híd újvárosi hídfőjénél történt  

"A jogszabály változtatása óta mostanáig 14 esetben kellett értékcsökkentést fizettetnünk a szolgáltatókkal, vagy kivitelezőikkel körülbelül 1,25 millió forint értékben" - kezdte érdeklődésünkre Máthé-Tóth Péter, a Győri Útkezelő Szervezet tájékoztatásért felelős mérnöke.

"A legnagyobb értéket a Petőfi híd újvárosi hídfő, a Bajcsy-Zs. út, valamint a Híd utcában kellett felszámolni, mindegyik esetben elektromos hálózatot hibája miatt kellett bontaniuk a kivitelezőknek.

Bármilyen vezetékhiba többnyire a régi és új vezeték csatlakozásánál következik be, hiszen adott közműcserének is van szakaszhatára, s a régi, megbolygatott vezeték könnyebben sérülhet meg.

Ha emberi hibából következik be a baj, a szolgáltatók érvényesíttetik kivitelezőikkel a garanciális jogokat, így az újbóli javítás költsége - és az értékcsökkentés után fizetendő díj - a kivitelezőt terheli.

Azt látjuk, hogy a szolgáltatók megértették a rendeletmódosítás üzenetét, ettől azonban még hibák előfordulhatnak a jövőben is. A cél az, hogy érezzék felelősségük súlyát a költségek viselésében is" - sorolta a gyakorlati tapasztalatokat Máthé-Tóth Péter.

A gázszolgáltató már végzett a közműcserével, a Pannon-Víz Zrt. csak tervezi ugyanott

Arra a felvetésünkre, hogy a Liezen-Mayer utca Baross - Szigethy A. út közötti szakasza és a róla nyíló Baross u. 70-74. számú házak előtti szakaszon a gázművek már elvégeztek közműcserét, miközben a Pannon-Víz Zrt. ugyanezt tervezi a jövőben, Máthé-Tóth Péter úgy válaszolt: "a Liezen-Mayer utca szóban forgó szakaszának felújításával kapcsolatos közmű egyeztetéseket két évvel ezelőtt elkezdtük.

Az Égáz-Dégáz és a Pannon-Víz jelezte a vezetékek állapota miatti vezetékcsere igényét, melynek tavaly a gázszolgáltató eleget is tett, a nyomvonalát aszfalttal helyreállította. A Pannon-Víz Zrt. egyelőre valóban nem tudta itt a vezetékcserét elvégezni.

Tény, hogy útfelújításnak kizárólag a közművek felújítását követően van értelme. Az ehhez hasonló esetekben a tapasztalatok azt mutatják, hogy azért kell többször megbontani egy-egy utat a közmű üzemeltetőknek, mert nem áll rendelkezésükre adott évben a felújításra szánt összeg.

Az összehangolást pedig nehezíti, hogy a közművek tulajdonosi háttere eltérő".
 

Olvasóink írták

  • 3. Hyppolit 2013. április 23. 22:47
    „Megeszem a sapkámat, ha a jövőben nem lesznek burkolatbontások! Ahogy a burkolatok felújítására is szakaszosan és lokálisan történik a finanszírozás, ugyanúgy a közműüzemeltetőknél is az érintett hálózatnál. Picit az érintettek számolják össze, hogy mennyi közüzemi vezeték húzódik a burkolatok alatt, illetve azok egymás közti különböző szintű keresztezése, lakossági bekötések kapcsolatai, stb. Városi szinten mennyi közüzemi vezeték/ csatlakozás/védőcső/stb. élte le már eddig is életét sokszorosan? Gondoljunk csak bele, hogy pl. egy két hónapja felújított szakaszon pl gázszivárgást észlelnek. Már pedig ott nincs mese, azonnal intézkedni kell...Marad a max pereskedés évekig. Arról nem is beszélve, hogy szinte az összes közüzemi javítás nyomvonala meg van süllyedve. Írjak tippeket a miértre? Az a gyanúm, hogy a cikkben írt "jogszabály" nem fog semmit megoldani...”
  • 2. demeter 2013. április 23. 05:12
    „14 esetben kb. 1,25 millió Ft értékben? Ugye, nem azt akarják mondani ezzel, hogy nincs 90.000 Ft, amit fizetni kell ún. "büntetésként"? A cél az, hogy érezzék felelősségük súlyát a költségek viselésében is" - ajjajj... ha ez így van, sose fogják érezni...”
  • 1. Mankapunka 2013. április 23. 01:22
    „Győrben a pennis bolt(moderálás miatt így), ami most épült, a tönkretett kerékpárutat és járdát ki fogja rendbetenni?
    Itt jártak fel a kocsikkal, és a cuccokkal a fűre a fák között, és itt pakoltak mindent.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Baleset miatt lezárták az M1-est Komáromnál

Kigyulladt egy autóbusz az M1-es autópálya Győr felé vezető oldalán, ezért az autósokat a műszaki… Tovább olvasom