Kisalföld logö

2016. 12. 11. vasárnap - Árpád -3°C | 7°C

Defektet kapott a buszos tender

Győr - Eredménytelenül zárult a győri tömegközlekedés korszerűsítésére kiírt közbeszerzési eljárás szerdán. Még van esély arra, hogy ne ússzon el félmilliárd forint európai uniós támogatás.

Évről évre csökken a helyi járatokra eladott jegyek és bérletek száma Győrben, tavaly hatodával kevesebb utas szállt buszra, mint egy évvel korábban. A szakemberek szerint a színvonalemelés vonzóbbá teheti a tömegközlekedést, és megállíthatja, de legalábbis lassíthatja a visszaesést. A korszerűsítésben segíthet az a projekt, amelynek megvalósítására az önkormányzat tavaly nyert el 507 millió forint európai uniós támogatást. A teljes költség 563,5 millió forintra rúg. Az önrészből 24 milliót a város, 33 milliót a Kisalföld Volán állna.

A teljes költség 563,5 millió forintra rúg. Az önrészből 24 milliót a város, 33 milliót a Kisalföld Volán állna.
Két tucat megállóba olyan tájékoztató táblákat, ˝totemoszlopokat˝ állítanának fel, amelyek mutatják, hány perc múlva jön a következő járat. Menetjegy-értékesítő automata húsz helyen lenne. A buszokba olyan eszközöket szerelnének, amelyek kijelzik és bemondják a következő megállót, illetve az átszállási lehetőségeket. A járművekbe fedélzeti számítógép kerülne, így az irányítóközpontban mindig tudnák, melyik merre jár. A programban utasszámláló berendezések vásárlása is szerepel. Öt helyen zöldút-vezérlő berendezést építenének be a rendőrlámpákba, amelyek segítségével a buszok elsőbbséget – plusz zöld időt – kaphatnának.

Ha a beruházás megvalósulhat, több buszmegállóba olyan tájékoztató táblák kerülnek, amelyek azt is jelzik, hány perc múlva jön a következő busz. Egyelőre maradnak a régiek. Fotó: Bertleff András
Ha a beruházás megvalósulhat, több buszmegállóba olyan tájékoztató táblák kerülnek, amelyek azt is jelzik, hány perc múlva jön a következő busz. Egyelőre maradnak a régiek. Fotó: Bertleff András

A kivitelezésre kiírt közbeszerzési eljárás eredményhirdetését szerda délután tartották a városházán. Németh Zoltán alpolgármester lapunknak elmondta: négy cég indult, közülük három adott be érvényes pályázatot. Ennek ellenére a tender eredménytelenül zárult, mert az önkormányzat által felkért szakértő szerinti a legjobb ajánlat önrészére a Kisalföld Volánnak nem volt fedezete. A város ugyan kifizette volna a rá eső 50 millió forintos tehernövekedést, a közlekedési cégre azonban plusz 170 millió hárult volna, amit érthető módon nem tudott vállalni.

A politikus elmondta, hogy a reméltnél drágább ajánlatok mögött részben az általános forgalmi adó július 1-jei 5 százalékpontos emelkedése, részben a gyenge forint áll. Hozzátette: a következő egy hónapban hirdetmény nélküli tárgyalásos közbeszerzési eljáráson próbálnak olyan árat és műszaki tartalmat ˝kialkudni˝, amely mind az önkormányzatnak, mind a Volánnak vállalható. ˝Bizakodóak vagyunk˝ – jegyezte meg Németh Zoltán. Emellett várhatóan azt kérik a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségtől, hogy három hónappal, 2011 elejére tolják ki a projekt megvalósítási határidejét.

Olvasóink írták

22 hozzászólás
12
  • 22. metrooman 2009. július 18. 09:53
    „Buszvez-ekkel sincs bajom csak legalább mutatnák meg neki melyik gomb az Ikarus-ról átteszik 1 Scaniára azt tudja melyik a kormány fék kuplung aztán heló.”
  • 21. metrooman 2009. július 18. 09:50
    „kukszi76!
    És a a sztori amit előbb meséltem az utolsó szóig igaz van még pár METRO-s dolgozó aki tanúsíthatja abban nem vagyok biztos hogy ez még akkor volt e amikor még a városi busz jött ki vagy utánna amikor vidéki busz mert valamiért lecserélték.
    Bár jelen helyzetben inkább főne a fejem az ablak nélküli buszok miatt csak lenne hová bejárni vele!”
  • 20. metrooman 2009. július 18. 09:45
    „19. hozzászólás kukszi76!
    Kösz ott már nincs ilyen bajom mert februárban a válság miatt leépítettek amúgy meg akkor még jópofább ha városi buszokon egyen sincs légkondi csak akkor mért ilyen picsángli ablakok vannak rá téve?
    Én hülye azt hittem legalább ezekben a ... kredókban van légkondi.
    Tájékozottságomról annyit hogy vidéki vagyok ott elvétve néhány Scania-n van légkondi az nem rosz dolog (ez az a fajta aminek elégé városi busz kialakítása van) amúgy amelyik busznak van púpja felül az a légkondi kedven nagyontájékozott!”
  • 19. kukszi76 2009. július 17. 21:37
    „metrooman-nak üzenem!
    Tudatlanul nem kell hozzászólásokat írni ennek semmi értelme csak lázítás!
    Tudod te egyáltalán hány darab városi buszban van utastér klíma?
    Ha nem vagy tájékozódott most elmondom egyben sincs, úgyhogy nem tudom mit szeretnél bekapcsoltatni a30-35 fok melegben? Te csak max. 20-30 percet töltesz ezeken a buszokon amíg a munkahelyedre mész vagy onnét jössz. Képzeld el azt a gk. vezetöt akit pont szidalmazol ő 8 vagy 12 órát tölt el klíma nélkül ugyan ebben térben! Tudtommal az AUDI gyárban sincs nyáron hideg ott miért nem reklamálsz?Ja kell a munkahely? Előbb gondolkodj utána itélj!”
  • 18. Freehill 2009. július 17. 20:44
    „A megállók bemondása pont abból a szempontból fontos, hogy új utasokat (akik nem ismerik annyira a hálózatot) szerezzen a közösségi közlekedés! Goldmund, a klíma tényleg nem lenne hülyeség, próbáld ki egyszer ott, ahol már van! (Pl. Combino villamosok Budapesten.) Ha le van tiltva az ablaknyitás bekapcsolt klímánál (persze ha nem működik a klíma, akkor nyilván nem lenne letiltva!), akkor nem megy ki a hideg. Valóban sok energiát fogyaszt a hűtés, viszont nem kivitelezhetetlen, városi közlekedésben sem, és ez is hatásosan vonzaná az utasokat. És ugye minél több utas van, annál jobb szolgáltatást, annál gazdaságosabban lehetne csinálni, tehát ezzel mindenki nyerne!”
  • 17. metrooman 2009. július 17. 17:35
    „Goldmund!
    14-15-ös hozzászólásoddal teljesen egyetértek sőt ahhoz hogy az ember ne tudja hol kell leszállni még idősnek se kell lenni én pL amikor elhelyezkedtem az Audi-ban azt se tudtam melyik a főporta csak saccra szálltam le hogy kb ez az.”
  • 16. metrooman 2009. július 17. 17:29
    „A klíma nem rossz főleg HA BE IS VAN KAPCSOLVA!!!Egyik sofőr is saját bevallása szerint azt se tudta mejik gom az, ennél jobb már csak az volt mikor egy nyári estén a fűtést valamelyik bekapcsolta az ember így is megveszik a melegben erre még rányomja a fűtést!”
  • 15. Goldmund 2009. július 17. 10:22
    „13.hsz-ra:
    Mit ér a klíma, ahol percenként nyitják az ajtókat? SEMMIT!
    A klíma különben sem hoz be friss levegőt, tehát az izzadtságszagot lehűtve szagolhatják az utasok. Nagy öröm!
    És ha nem működik? Pl. épp ma reggel hallottam, hogy egyes IC-vonatokon elromlott a klíma, az ablakok ugye nyithatatlanok (hurrá!), a MÁV kompezálásképpen visszaadja a pótjegy árát. (Biztos marha boldog lesz ettől az, aki 3 órán át fuldoklott az 50 fokban, miközben a tökei vizpólóztak a nadrágjában.)”
  • 14. Goldmund 2009. július 17. 10:14
    „10.hsz-ra: "Bemondani a következő megállót, egy ekkora városban hihetetlen felesleges szerintem."

    Aki Győrben él régóta, annak esetleg fölösleges, de ha pl. egy idős, nehezen járó ember jön be a környező falvakból a győri kórházba, szakrendelőbe, neki nagyon nem mindegy, hogy jó helyen száll-e le, vagy sem.
    De egy Marcalváros és a Belváros között mozgó emberrel is megeshet, hogy szökőévben egyszer Bácsára, Szentivánra megy ki. Térképen megnézi hol kell leszállnia, de jobb, ha a sok egyforma családi ház között a megálló előtt hallja is, hogy az ő megállója következik.”
  • 13. Yeno 2009. július 17. 08:25
    „HÜLYESÉG!klima kell nem nyitható ablak kedves utasok.a huzatban meg dolgozzanak önök 12 órát azután meg nyivákolnak hogy fáj a fülük !ha neg ki akar hajolni mennyen személyvonattal!”
  • 12. metrooman 2009. július 17. 00:07
    „Van még valami jó lenne vmi rendszer ha már ennyire fejleszteni akarnak hogy ahol több busz ál meg valamivel jelezni kéne hogy a megállóban melyik buszra várnak akkor a másik nem ál meg feleslegesen ha nincs fel/leszálló bár egyik ismerősöm Angliában dolgozik kint ot inteni kel a busznak mert ha nem intesz ot hagy azt hiszi hogy másikra vársz ez ott a begyakorlott szokás.”
  • 11. Freehill 2009. július 16. 23:53
    „mecsoka, már ne haragudj, de szerintem én írtam le a véleményemet, és Te kötöttél bele már megint valós érvek nélkül olyasmibe, amihez saját bevallásod szerint sem értesz. Ha kicsit tájékozódnál, láthatnád, hogy Győrnél sokkal kisebb városokban is működnek hasonló rendszerek. Ez egyáltalán nem scifi, hanem a XXI. században természetes dolog. De még Győrben is megoldott pl. a kukásautók nyomkövetése. Akkor ugyanez az utasokat szállító buszoknál "hihetetlen felesleges" lenne?

    Természetesen, mivel vélemény- és szólásszabadság van, azt írsz, amit akarsz, gondolom, megvan rá a saját okod...”
  • 10. mecsoka 2009. július 16. 22:11
    „Wow! Megint megtaláltál :)
    Bemondani a következő megállót, egy ekkora városban hihetetlen felesleges szerintem.
    Fingom nincs hogyan működik egy zöldút rendszer, de ha már scifi akkor szerintem másképp is meg lehet oldani nme kell nyomkövetni a buszokat egy ekkora városban.
    Kulcsszó: egy ekkora városban!!! Mert Győr elég kicsi ilyen utopisztikus felesleges terveknek.
    Ha meg kaki van, akkor elég lenne egy rádiós összeköttetés, mert a hiperszuper rendszerrel sem fogják előbb megtudni, hogy defektet kapott a busz.
    De mivan? Már megint nem lehet véleményem? Írd le te is a tapasztalataid vagy véleményed a cikkel kapcsolatban, ne pedig állandóan beleköss más észrevételeibe!
    Amúgy összegezném az eddigieket: nagy és nyitható ablakokat akarunk!!!”
  • 9. Freehill 2009. július 16. 20:36
    „mecsoka #4:

    A legfontosabbat szerintem kihagytad! A színvonalas, megbízható közlekedés alapja az, hogy lehessen tudni, melyik autóbusz hol tartózkodik. Ennek híján a forgalmista zavar esetén nem tud intézkedni, csatlakozások biztosítására nincs mód, nem lehet ellenőrizni a menetidők betartását (a sietések kivédése érdekében), ráadásul még korrekt tájékoztatást sem kaphatnak az utasok. A közponi forgalomirányítás minden fejlesztésnek (pl. az Általad jónak tartott zöldút-kérésnek is!) az alapja.

    Az új menetrend is mutatja, hogy a sűrűbb követés önmagában kevés, kellenek a "látványos" fejlesztések is az utasok megtartásához. De pl. a következő megálló bemondása 2009-ben már annyira alapelvárásnak számít, hogy arról sz. v. sz. nincs is értelme vitatkozni. A következő busz várható érkezésének kiírása a forgalmasabb helyeken szintén fontos dolog, hiszen a torlódások miatt a legjobb szándékú buszvezetők sem képesek mindig pontosan közlekedni, a késéseket még a zöldút-kérés sem küszöböli ki teljesen, így viszont az utasok legalább korrekt tájékoztatást kaphatnának. Ez is egyre inkább alapfelszereltségnek számít a színvonalas közösségi közlekedéssel rendelkező városokban, úgyhogy nem értem, mi a problémád vele.”
  • 8. Freehill 2009. július 16. 20:34
    „kisem #2:
    "Arról meg nem is beszélve, hogy semmi sem biztosítja a busz mindenkori pontos érkezését."
    Pontosan ezért kellene a dinamikus tájékoztatás, hogy az utasok legalább korrekt tájékoztatást kaphassanak arról, hogy a járatuk 1 vagy 10 percet késik. Ha 10-et, akkor felszállhatnak mondjuk egy másik járatra, amelyikről kicsit többet kell gyalogolniuk, de előbb célba érnek vele.

    "Már 2007-ben jeleztem, túlzó, nagyratörő a terv."
    És én már akkor sem értettem. Más városokban ennél sokkal kiterjedtebb rendszerek működnek, így ott nem is fogynak olyan rohamosan az utasok, mint nálunk :(.

    Valóban jó lenne a járatokat is sűríteni, de arra sajnos nem ad pénzt az EU. Amire viszont ad, azt miért ne csinálnák meg?”
  • 7. metrooman 2009. július 16. 19:05
    „Szerintem ha rövidíteni szeretnék a menetidőt javasolnám hogy gondolkozzanak el buszsáv létrehozásán ahol lehetséges ennél jobban semmi nem tudná gyorsítani a buszokat, amúgy én is eleget szenvedtem a "lőrés szerű" ablakoktól amennyi levegő azon bejön főleg mikor műszakváltáskor 14 órakor nyugodtan lehet hőgutát kapni de ha ekkorák az ablakok akkor legalább függöny vagy sötétítő lenne!”
  • 6. Robusto 2009. július 16. 15:43
    „Nem tudom (dehogynem...), kik voltak azok az agyoniskolázott jóemberek, akik ezeket a nyithatatlan-, vagy lőrésszerű ablakokkal ellátott, ilyen időben emberkínzásra is kiválóan alkalmas buszokat beszerezték? Gondolom, őket nem zavarja a min. 40 fok (a szolgálati autóban jól működik a légkondi, ugye?), mert buszt belülről max. az ünnepélyes átadáskor láttak!”
  • 5. BigDawe 2009. július 16. 13:52
    „hát éppen ezaz! ha már új buszokat akarnak beszerezni, akkor legalább ne ezeket a nyomi papír credo-kat. sztem a pestiek sokkal jobban jártak a volvokkal. amúgy is nyáron azér kisebb az utaslétszám, mer senkinek sincs kedve megsülni a 40 fokos buszokba!”
  • 4. mecsoka 2009. július 16. 13:08
    „Az utasszámláló és a zöldút -vezérlő jó ötlet!
    De a többi felesleges! Inkább vegyenek olyan buszokat, amin ki lehet nyitni az ablakot!”
  • 3. Esther 2009. július 16. 12:54
    „Ez mind nagyon jo ötlet, csak az a baj, hogy egyre drägäbb a berlet es a buszjegy. amellett, az ujabb buszokon meg nem lehet kinyitni az ablakot, ha meg igen akkor meg olyan kicsi, hogy az a 60 ember majd megfullad a melegbe. egyebkent en örülök a korszerüsitesnek:)Eljen Györ:)”
22 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bécsi kapu tér: Rendezvény miatt zárva! - És a szállóvendég?

Győr - A hétvégi rendezvények idejére a Bécsi kapu térre esténként még azok sem hajthatnak be,… Tovább olvasom