Kisalföld logö

2017. 04. 24. hétfő - György 3°C | 15°C Még több cikk.

DATOURWAY projekt a Duna-menti turizmus fejlesztéséért

2009-2012 közötti időszakban a VÁTI Nonprofit Kft. valamint a Területfejlesztési Tudományos Egyesület (TFTE) partnerségében, hét ország (Szlovákia, Magyarország, Románia, Bulgária, Szerbia, Horvátország és Olaszország) 16 partnerszervezeteinek közös együttműködésével megvalósításra került a DATOURWAY projekt.

A projekt teljes neve: " A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére".

A projekt fő célja: hozzájárulni a Duna mente fenntartható területfejlesztéséhez, közös turisztikai stratégia megfogalmazásával, valamint különböző speciális térség típusokra vonatkozó minta projektek kidolgozásával.

Bár a projektben a Duna menti országoknak csak kétharmada képviselteti magát, izgalmas kihívást jelent a különböző fejlettségű és szervezeti rendszerrel működő térségek stratégiai együttműködését összehangolni.

Jól érzékelhető, hogy milyen különleges feladatról van szó, ha belegondolunk, hogy a projektben résztvevő országokban a Duna turisztikai szempontból rendkívül alulértékelt: a főváros, a tengerpart, vagy éppen a magashegység minden ország turizmusában komoly előnyt élvez a Dunával szemben.

A DATOURWAY projekt a 2009-2012 közötti időszakban a ez EU Délkelet - európai Transznacionális Együttműködési Program /SEE Transnational Cooperation Programme/ keretein belül, annak támogatásával valósult meg.

A projekt összköltsége 2 888 952 euro, melynek finanszírozása a következő forrásokból történik: Európai Unió - Európai Regionális Fejlesztési Alap (85%), Nemzeti társfinanszírozás (10%) és Önerő (5%).

A stratégiaépítés első lépései a régió közös helyzetértékelésének, SWOT elemzésének elkészítése, a turizmus piaci modelljét figyelembe véve közösségi részvételen alapuló probléma- és célfa készítés voltak.

Ezt követően a térségben található turizmus vonzerők, a különböző országokban működő szervezeti rendszer és a turizmus szerepének feltérképezése és értékelése történt meg minden országban.

Ezek eredményein alapult a stratégia céljainak és beavatkozási rendszerének kidolgozása. A DATOURWAY stratégia egyik fő törekvése, hogy a heterogén Duna térség egy közös turizmus márkát hozzon létre, melyet a résztvevő 7 ország egységes szempontrendszer szerint dolgoz ki.

Kiemelt helyen szerepel az attrakcó- és desztinációfejlesztés, hiszen ezeken alapulhat a határon átnyúló turizmus desztináció menedzsment szervezetek és a különböző turizmus klaszterek létrehozása.

A program eredményeként elkészült Duna mente közös turisztikai stratégiája, valamint befektetési kézikönyve és az ehhez kapcsolódó egyéb kiadványok és marketing anyagok reményeink szerint eredményesen szolgálhatják a Duna menti térségek és szervezetek együttműködésének fejlődését és ez által a régió turisztikai- és gazdaságfejlesztési elképzeléseinek megvalósulását.

Természetesen ezeknek a dokumentumoknak a megismertetése, térségben történő népszerűsítése és elfogadtatása elengedhetetlen feltétele annak, hogy a projekttől elvárt eredmények minél nagyobb mértékben realizálódjanak.

Fontosnak tartjuk azt is, hogy az érintett országok, valamint Európa más régiói is tájékoztatást kapjanak a megvalósult program eredményeiről, de valójában az lesz a döntő, hogy a térség szereplői milyen mértékben ismerik meg, és teszik magukévá az elkészült dokumentumokat, mert a helyi szereplők együttműködése nélkül elképzelhetetlen a megfogalmazott célok és feladatok megvalósulása.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szolidaritás a generációk között - filmkészítő verseny fiataloknak

Az aktív idősödés és szolidaritás európai éve alkalmából az Európai Néppárt és a Régiók Bizottsága… Tovább olvasom