Kisalföld logö

2017. 03. 25. szombat - Irén, Irisz 5°C | 13°C Még több cikk.

Csúcsforgalom a győri okmányirodában

Az ország második legforgalmasabb okmányirodája a győri, amit az illetékességi terület magas lélekszáma, a sok egyetemista és autókereskedő magyaráz. A csúcs miatt sokan Téten és Pannonhalmán intézik el hivatalos ügyeiket.
Csaknem százezer okmányt állított ki az esztendő első hat hónapjában a győri okmányiroda – tudta meg a Kisalföld Nagyné dr. László Edittől, az önkormányzat közigazgatási irodavezetőjétől. A legnagyobb forgalmat a gépjármű-ügyintézők tapasztalták, akiknek csaknem hatvanezer ügyük volt. Személyazonosító igazolványból és útlevélből 14.324 darabot állított ki a hivatal, lakcímigazolványból 10.874-et, gépjárművezetői engedélyből 8620-at, míg vállalkozói igazolványból 3045-öt.

Ezek a nagy számok néhány esetben még el is maradnak a 2003. első féléviektől. A tavalyi útlevélroham idején hat hónap alatt 26.446 személyi igazolványt és útlevelet adtak át. Emellett 8500 lakcímigazolvány, 8400 jogosítvány, 4907 vállalkozói igazolvány és 64 ezer gépjárműügy is szerepelt a statisztikában.

Nagyné dr. László Edit közigazgatási irodavezető elmondta: az idei adatok azt jelentik, hogy az ország 274 okmányirodája közül a győri a második legforgalmasabb. A leterheltséget jelentősen növeli a város élénk autókereskedelme, miután Győrben több mint félszáz autókereskedő és -szalon működik. Ugyancsak befolyásolja az ügyszámot, hogy a megyeszékhelyre több tízezren járnak be naponta dolgozni és tanulni, miközben sok egyetemista és főiskolás itt lakik.

Az iroda illetékességi területe egyébként a városra és 48 környékbeli községre terjed ki – ahol összesen mintegy kétszázezren élnek –, de egyes ügyfajtákban megyei, illetve országos illetékessége van, s naponta általában öt-, hatszázan keresik fel.

A csúcsforgalom azt eredményezi, hogy sokan nem is próbálkoznak Győrben, inkább a közeli kisvárosokat keresik fel. Szerencséjükre a hazai rendszer olyan, hogy csak a vállalkozói papírokat és az autóátírást kell a lakóhelyhez tartozó okmányirodában intézni, a többi okmánynál ilyen megkötés nincs.

Téten naponta harminc-negyven győri vagy Győr környéki ügyfél jelenik meg az okmányirodában, ami esetenként az összes ügyfél felét is kiteheti – tudtuk meg Bereczkiné dr. Kovács Piroska jegyzőtől. A szakember szerint ez nagy terhet jelent, mert csupán négy alkalmazottjuk van erre, akiknek ráadásul a tetemes háttérmunkát és az anyakönyvi feladatokat is el kell végezniük. Pánczél Benedek polgármester szavaiból kiderült: Pannonhalmán is érzik, hogy csúcsra jár a győri okmányiroda. Naponta harmincöt körül van azoknak a száma, akik a megyeszékhely illetékességi területéről érkeznek a fiatal város hivatalába.

A győri okmányiroda a Belváros három helyén található:

Honvéd liget 1. (vállalkozói igazolvány),

Czuczor G. u. 40. (útlevél, személyazonosító igazolvány, lakcímigazolvány) és Árpád út 36. (vezetői engedély, gépjármű-ügyintézés, mozgássérültek parkolási igazolványa).

Az ügyfélfogadást előzetes időpont-egyeztetés alapján végzik:

Árpád út 36. – 96/500-301, 96/500-311; Czuczor G. u. 40. – 96/500-368.
A pannonhalmi okmányiroda a 96/554-017-es, a téti a 96/461-534-es telefonszámon érhető el.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szemtanúkat keres a rendőrség

Nem adott elsőbbséget : Ismeretlen személy az NK 576CC osztrák forgalmi rendszámú, fehér… Tovább olvasom