Kisalföld logö

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

Csúcs: ilyen lesz a legújabb győri Audi TT

Megérkezett az első, sokat sejtető dizájnvázlat a hungaricumnak számító győri Audi TT harmadik generációjáról.

Az új modellt márciusban, a Genfi Autószalonon mutatják be, és az autó teljes egészében Győrben, az Audi Hungaria 2013-ban megnyitott új járműgyárában készül majd.

Itt préselik a karosszériát, azt itt szerelik össze, itt lakkozzák, majd szerelik készre az autót.


Kompakt élsportoló – Az Audi Genfben mutatja be új TT modelljét

• Formavilága az első generációét idézi
• Műszaki különlegességek: Audi virtual cockpit és Matrix LED fényszórók
• Sportos, könnyed vonalvezetésű utastér

Feszes, izmos, atletikus és ugrásra kész: 11 nap múlva tartja világpremierjét az új Audi TT a Genfi Autószalonon. A kompakt sportautó harmadik generációján a formatervezők az 1998-as első TT-nemzedék számos formai ötletét is újrafogalmazták, mégpedig kimondottan dinamikus és részletgazdag stílusban.

Az új Audi TT elején a vízszintes vonalak dominálnak, Singleframe hűtőrácsa széles és lapos rajzolatú. A motorházfedélen V-alakban két határozott kontúrvonal húzódik. Újszerű a négy karika elhelyezése is, amelyek ezúttal a motorházfedél közepén, az R8 modellekkel egyértelmű rokonságra utalva kaptak helyet.

A nagyméretű légbeömlő nyílásokat bordák tagolják. A fényszórók szintén e motívumot ismétlik, s elválasztó bordák osztják meg őket, amelyek a nappali menetfényt sugározzák. Extrafelszerelésként a fényszórók LED-technikájú vagy az iránymutató Matrix LED kivitelben is rendelhetők, utóbbi esetben a távfényt egyenként szabályozható fénykibocsátó diódák állítják elő.

Az új kupé számos részletében az első generáció klasszikus dizájnját idézi. A küszöb kontúrja erőteljes fénytörési élt formáz, a széles kerékjáratok sajátos geometriai alakzatokat alkotnak. Az első közülük a motorháztető fúgáját is áttöri, a fedél vonala egyébként tornádóvonalként folytatódik az ajtón keresztül egészen a farig. Az utastér lapos üvegezett felülete („üvegház") szintén önálló geometriai test benyomását kelti. Az enyhe töréssel („knick") futó C-oszlopok nyomán a TT erőteljes és atletikus hatást kelt, további feszültséget kölcsönözve megjelenésének.

Hátul szintén vízszintes orientáltságú vonalak emelik ki a TT sportos szélességét. A hátsó lámpatestek bordái a fényszórók hasonló motívumaira rímelnek. A hátsó lámpák folytonos világítási képe az Audi további újdonsága, köztük a karcsú sávként húzódó harmadik féklámpa biztosít összeköttetést. A kipufogórendszer mindegyik motorváltozatnál a diffúzorba integrált két nagyméretű, kerek végcsőben zárul. A TTS, mint az Audi minden S-modellje, négy végcsövet kap.

Utasterében szintén a könnyed, szinte lebegő vonalvezetés emeli ki az új Audi TT letisztult sportautó-karakterét. A középkonzol és az ajtókárpitok folyamatos, egymással harmonikus összhangban álló formákat alkotnak. Felülről rátekintve a műszerfal leginkább repülőgépszárnyra, míg a klasszikus TT-elemként kerek légbefúvó nyílások – amelyek a légkondicionáló berendezés kezelőelemeit is rejtik – a sugárhajtóművekre emlékeztetnek. E mesteri megoldás, illetve az Audi virtual cockpit által kiváltott központi MMI-képernyő elhagyásával a tervezők megkapóan karcsú architektúrával formálhatták meg a műszerfalat.

Az Audi TT vérbeli dizájn-ikonként harmadik generációjában is kívül és belül egyaránt következetesen továbbfejlesztve, izgalmas sportautóként mutatkozik be. Különösen feltűnőek karakteresen éles vonalai, amelyeket kimondottan dinamikus és precíz kidolgozás jellemez. A felületek sajátos összjátéka a teljes karosszérián különös feszültséget teremt.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Összefogás-kampánystart Győrben Somló Tamással

Az Összefogás kampánynyitó, telt házas győri rendezvényén, melyen Somló Tamás énekelt,… Tovább olvasom