Kisalföld logö

2016. 12. 06. kedd - Miklós -6°C | 3°C

Csőtörés egy nap alatt

A Szigethy Attila–Tihanyi Árpád út sarkán csőtörés miatt felbontották a minap az aszfaltot.

A Szigethy Attila–Tihanyi Árpád út sarkán csőtörés miatt felbontották a minap az aszfaltot – egy nappal azután, hogy az új burkolat elkészült. A Pannon-Víz szerint a Strabag alvállalkozója hibázott, az útépítő szerint a csövek illeszkedésével lehet a gond. Mindez csak a kezdet?

„ A felújítási, csőfektetési munkálatok majdnem fél éven át tartottak, sokszor éjjel és a hétvégi pihenésben is zavarva az ott lakókat. De európai emberekhez méltóan mindenki elviselte a kellemetlenségeket. Június 28–29-én aztán végre elkezdték az aszfaltozást a kereszteződésben; de július 6-án már fel is bontották az út közepét...

Kérdezem: miért kell egy frissen felújított utat felbontani; melyek azok a munkálatok, amelyeket nem lehet előre betervezni? Az »Önöknek építjük az Önök pénzéből« szlogen itt mintha egy kicsit más értelmezést nyert volna..." – írja olvasónk, aki az általa küldött fényképek alapján a Szigethy Attila–Tihanyi Árpád út kereszteződésében lakik. Rajta kívül több (tíz)ezren látták, mi történt ott a napokban. Rákérdeztünk mi is az okokra: tipikus magyar történet kerekedett...

Olvasónk panasza kétségkívül jogos. A Kisalföld archívumában nekünk sem kellett sokáig kutakodunk, hogy rátaláljunk azokra a hírekre, melyekben a győri közútkezelő a lakók türelmét kéri a Szigethy Attila úti gáz- és vízvezetékcsere miatti kellemetlenségekért.

Hétfőn aztán kiderült, ez a „baki" a városvezetésnek is feltűnt – mindezt abból a válaszlevélből tudtuk meg, amelyet Sipőcz Ernő, a Pannon-Víz rt. elnök-vezérigazgatója írt július 7-i dátumozással Eredics Imrének.
Az alpolgármester ugyanarra volt kíváncsi, mint az újság, az olvasó és nyilván az a sok ezer ember, akinek a szeme láttára bontották fel az aszfaltot: hogyan történhetett mindez?

Sipőcz Ernő egyoldalas levele így kezdődik: július 4-én – egy nappal az aszfaltozási munkák után – volt a csőtörés. Az úttestet július 6-án bontották meg, s akkor már tudható volt, hogy a „meghibásodás akkor keletkezhetett, amikor a kopóréteg kialakítása során vibrohengert használt az út kivitelezője". A Pannon-Víz szerint ez (illetve a nagyobb közúti terhelés) nem okozhatott volna problémát, ha az elmúlt évben elvégzett ivóvízvezeték-rekonstrukcióhoz kapcsolódó úthelyreállítást a kivitelező az út terheléseit figyelembe véve készíti el. A társaság fotóval véli bizonyítani, hogy „a kialakított burkolat rétegrendje hiányos, az útalapot nem megfelelően alakították ki, így nem is védi megfelelően az ivó- és iparvízvezetéket".

Hogy egyértelmű legyen, azt állítják: a betont kihagyták az útalapból, helyette sódert használtak. A felelősség, és helyreállítás költségei pedig azt terhelik, aki ezt csinálta.

A legfontosabb mondat most jön: „Mivel a csőtörés az útalap hiányára vezethető vissza, így mindenképpen indokoltnak látjuk az összes bontási helyszín rétegrendvizsgálatát; mert hasonló hiányosságok előfordulhatnak más helyszíneken is."

Bella Tamás, a kivitelező Strabag zrt. területi igazgatója szerint nem eszik ilyen forrón a kását, de tegnap ígéretet tett arra, hogy alvállalkozójával – a Vesztergom Kft.-vel –, amely az ominózus egy kilométeres szakaszt (a Pannon-Víz szerint rosszul) készítette, leül tisztázni a részleteket.
Bella a csőtörés okát másban látja, szerinte a hibát a csőcserénél kellene/lehetne keresni. A Tihanyin ugyanis a teljes vezetékszakaszt kicserélték, a Szigethyn viszont csak bizonyos pontokban újították fel a régit. Más technológiát (anyagot) használtak mindkettőnél, ezért úgy véli, illesztési hiba is okozhatta a csőtörést. Ez esetben pedig nem ők (illetve az alvállalkozójuk) a felelősök.

Ettől még tény – s ezt már mi tesszük hozzá –, hogy csak a csőcsere a törésnél 200 ezer forint kárt okozott, s ebben nincs benne a bontás és a kétszeri aszfaltozás ára. Ha meg tudnak egyezni a felek, ha nem, a jelen- és utókornak mindenképp tanulságos, hogy mindez 2006 júliusában is megtörténhetett.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Jövő áprilisig bezár a 2-es posta Győrben

Pénteken csaknem egy évre bezárt a győri 2-es posta – a legnagyobb forgalmat lebonyolító postahelyet ugyanis felújítják. Jelenlegi formájában már nem képes az ügyfélforgalmat lebonyolítani, ezért szorul átalakításra. A felújítás ideje alatt a szolgáltatásokban néhány változás várható – tájékoztatta a Kisalföldet a Magyar Posta. További részletek itt >> Tovább olvasom