Kisalföld logö

2017. 10. 22. vasárnap - Előd 9°C | 14°C Még több cikk.

Csónakházból jachtklub

A győri Belváros-Révfalu látképét tizenöt éve elcsúfító, egykori Richards-csónakház ügye megoldódik.

Kattintson a képekre >>

A győri Belváros-Révfalu látképét tizenöt éve elcsúfító, egykori Richards-csónakház ügye megoldódik – ígéri az új tulajdonos. A romos épület helyén jacht- klub: panzió, étterem és fitneszközpont épülhet, csaknem 400 millió forintból.

Ez a terv, ami tény: megszámlálhatatlanul sokat cikkezett a Kisalföld a csónakházról, legtöbbször a romos épületbe beköltöző hajléktalanok szolgáltak témával, máskor a tulajdonosváltásról és a befektetők terveiről volt mit írni. Mégis tizenöt év alatt Győr egyik legszebb és tegyük nyugodtan hozzá, leggazdagabb negyedének szégyenfoltja lett a csónakház. A város nem sokat tudott tenni, hiszen az ingatlan magánkézben volt. Hiába voltak nagyszabású tervek, a pénz rendre hiányzott. Tanulságos egy korábbi tulajdonosnak a 2000-es nyilatkozatát idézni: „Ha rajtunk múlik, lesz jövője a csónakháznak, csak várunk az alkalomra, amikor a munkát végre elkezdhetjük." Nos, egészen mostanáig vártak.

A múltat ezzel le is lehet zárni, merthogy három hónapja új tulajdonosa van az ingatlannak, aki új fejezetet ígér. A győri volt vállalati csónakházakról indított sorozatunk első részében az Uniontext üdülőházával foglalkoztunk, most a Richardson a sor.

Őserdei fából készül majd a terasz, a hétvégeken társasági események színtere lesz az épület – ez a mondat kezdésnek nem rossz. Márpedig az új tulajdonos, aki egyelőre csak a beruházásra alakult Csónakház Kft. vezetőjeként kíván a nyilvánosság elé lépni, ezt ígéri. Emellé még háromezer négyzetméteren kávézót, vegetáriánus éttermet, panziót, a földszinten pedig fitnesztermet tervez.

A Mosoni-Duna közelségét, a folyópart előnyeit kihasználva stéget és jachtkikötőt is szeretnének, de mindez két dologtól függ. Az első nyilván a pénz: a beruházás összege 400 millió forint, ezt részben további befektetőktől, illetve pályázatokon kívánják előteremteni. A kétkedés engedtessék meg – tettük hozzá –, hiszen általában itt akad el az „ügy". Hasonló tervekkel álltak elő a korábbi tulajdonosok is, és nem lett belőlük semmi. A mostani beruházó viszont biztos abban, hogy meglesz a pénz, és rentábilisan lehet üzemeltetni a klubot. Nem titkolja: külföldi turistákra és az exkluzív környezetet megfizetni tudó győriekre egyaránt számít. Ez pedig elég széles kör.

A pénz tehát az egyik sarkalatos kérdés, a másik az engedélyeztetés. A látványtervek már elkészültek, néhány héten belül a győri tervzsűri elé kerülnek. Nem tévedünk azzal nagyot, ha kijelentjük: mint minden hasonló győri beruházásnál, a befektető itt is közútfejlesztéssel kell hogy számoljon, mert mostanában az építési engedélyek kiadásának ez fontos feltétele. Ha az építési engedélyt megkapja a Csónakház Kft., akkor tavasszal a munkák is elkezdődhetnek. Optimális esetben két éven belül megnyithatja kapuit a jachtklub a csónakház helyén. A Richards-pihenőház ezzel viszont a múltba vész, merthogy a romos épületet – amelyben most még hajléktalanok laknak – le kell bontani. Unokáink tehát biztosan nem fogják látni, más kérdés, hogy ilyen állapotban kevesen is mutatnák meg nekik.

A Richards fénykora és utána a sötétség

A Richards Finomposztógyárban – fénykorában, a hetvenes években – több mint ötezren dolgoztak. A győri textiliparban a foglalkoztatás terén ezzel biztos első helyen állt. Győrön kívül volt üzeme Csornán, Kapuváron és Sopronban is. A Richardsnak mára csak a helye maradt meg, részenként magánosították. A gyárral eltűnt a hazai gyapjúipar is.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Már építik a győri Árkádot

A Rába volt Budai úti telephelyén ismét mozgást látni: megkezdődött Magyarország (és értelemszerűen Győr) legnagyobb magasépítészeti beruházása. Az Árkád üzletközponton az úgynevezett cölöpalapozást végzik jelenleg a Strabag rt. munkatársai, az első pillérek már a helyükre is kerültek. Az építkezés az engedélyezési procedúra és a fellebbezések miatt hónapokat csúszott. Tovább olvasom