Kisalföld logö

2017. 12. 14. csütörtök - Szilárda 0°C | 7°C Még több cikk.

Családsegítők: ˝Nem tudhatjuk, ki mit hoz a lelkében˝

A családsegítő központokban az elmúlt időszakban másfél-kétszeresére nőtt a segítségkérők száma, s talán ez is hozzájárul ahhoz, hogy változóban van a segítségkérés és -nyújtás protokollja.

A válság, a munkanélküliség miatti nehézségek miatt sokszor a bajban lévők együttműködési készsége minimális – ez a magyarázata az esetleges hangos szónak, türelmetlenségnek. Nehéz lenne megmondani, mi az a pont, amikor a szülők közül az egyik, vagy a família együtt a Családsegítő Szolgálathoz fordul.

A szégyen, a tanácstalanság – sajátos fékként – még akkor is végigkíséri ezt a folyamatot, ha a hivatásos segítő mindent megtesz ennek ellenkezőjéért. Ami tény: a válság és a munkanélküliség következményeként többféle gonddal kopogtatnak ma a központok ajtaján.

Vörös Mária, a győr-újvárosi központ vezetője úgy véli, 7–8 éve erősödött meg a szolgáltatók nyomása a lakosság felé és jellemző, hogy a többség a tartalékait felélte és a napi szintű létfenntartás, a rezsi fizetése vált létkérdéssé.

A 21 éves Családsegítő Szolgálat igazgatója, illetve központvezetői: Gyurkovicsné Doszpot Zsuzsanna, Benesné Kazó Judit, Kovácsné Cseke Edit, Lovászy Bernadett (gyermekjóléti) és Vörös Mária.
A 21 éves Családsegítő Szolgálat igazgatója, illetve központvezetői: Gyurkovicsné Doszpot Zsuzsanna, Benesné Kazó Judit, Kovácsné Cseke Edit, Lovászy Bernadett (gyermekjóléti) és Vörös Mária.

˝Aki eddig nem járt hozzánk, többszörösen meggondolja, merjen-e segítséget kérni. Pedig fontos, hogy időben jöjjön, ne várja meg, míg a problémája menthetetlenné válik és mondjuk elveszti a lakását. Ilyen értelemben a jó segítő – a megbízható kapcsolatrendszerén, talpraesettségén túl – már-már versenyt fut az idővel. Ha valahol, itt főként a megelőzés a legfontosabb, ehhez viszont az kell, hogy a bajban lévők jelentkezzenek a gondjaikkal: anyagiakkal, mentálisakkal egyaránt. Soha nem tudhatjuk, ki mit hoz a lelkében."

Benesné Kazó Judit, a belvárosi központ vezetője szerint a segítő személyiségének is folyamatosan fejlődni, erősödni kell, hiszen az élet állítja a családgondozókat új és még újabb feladatok elé. A helyi rendeletek, szabályok adják a kereteket, ezen belül kell egy kicsit anyukának, ügyintézőnek, pszichológusnak lenni, ezzel együtt a családok érdekérvényesítését segíteni.

Gyurkovicsné Doszpot Zsuzsanna, a Családsegítő Szolgálat igazgatója őszintén beszél arról is, akadtak már ˝forró˝ helyzetek az ügyfél türelmetlensége, feszültsége miatt, ám ezeket is kezelni kell, s ezt munkatársaival együtt naponta megteszik.

Kudarc és siker együtt van ezen a területen, a segítésben az egyik legnagyobb öröm, ha évek múlva a családgondozó az egykori gondozott rendezett körülményeiről hall.
 

Olvasóink írták

  • 1. szocdem 2010. szeptember 16. 10:06
    „Szép feladat a családsegítők munkája. Tényleg egyéni áldozatkészséget és nagy empatikus készséget igényel. Gratula érte.

    Csak az a szomorú, hogy túlságosan sok az ügyfél!!!! Képzeljük el, mi lenne, ha azok a bizonyosok köre akik:

    ˝Aki eddig nem járt hozzánk, többszörösen meggondolja, merjen-e segítséget kérni."

    leygőznék a szégyent, és a tanácsatalanságot, akkor mi lenne??? Csődeljárást kezdeményeznének a központ ellen????

    TAlá a gazdaságot kéne már működtetni, hogy fogyjanak el az ügyfelek! (Tiszta amerika ez az ország. Persze oylan mint amerika volt 200 évvel ezelőtt)”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tűzvédelmi testület megyei elnökkel

A katasztrófavédelmi főigazgató Pesztenlehrer Lajos nyugállományú ezredest bízta meg az Országos… Tovább olvasom