Kisalföld logö

2017. 10. 24. kedd - Salamon 9°C | 13°C Még több cikk.

Citybusz néven új buszt indít a Kisalföld Volán - fotó

Citybusz néven új buszt indít a Kisalföld Volán a Dunakapu-térről elköltözött piac új helyére, az Árkád mögé. A járat piacnapokon közlekedik.
A Dunakapu-téri fejlesztések miatt a belvárosi piacot áthelyezték az Árkád mögé, az új helyszín elérése azonban ezidáig – arra közlekedő busz híján – nehézségekbe ütközött. Ezt a problémát a városvezetés a Kisalföld Volánnal közösen egy új buszjárattal oldotta meg – közölte Bolla Péter.

A kabinetfőnök elmondta: a Citybusz piacnapokon, szerdán és szombaton közlekedik 6 és 14 óra között.

Fotó: Cseh Róbert
Fotó: Cseh Róbert


Pócza Mihály, a Kisalföld Volán elnök-vezérigazgatójának tájékoztatása szerint a Citybusz a belvárost kapcsolja össze a piaccal, de minden városrészről elérhető, 32 autóbuszvonallal adott a csatlakozási lehetőség.



A busz szeptember 1-jétől üzemel, először szombaton lesz alkalma kipróbálnia a piacra készülőknek. A járat normál díjszabással (jeggyel, bérlettel) vehető igénybe.

Így változott Győrben a helyi járatok menetrendje >>

Olvasóink írták

24 hozzászólás
12
  • 24. meteor* 2011. szeptember 02. 16:01
    „A lehetőség nem a szavak dolga, valaminek van valami jelentese, és azt valahogyan veszoktak azonosítani. Nem lehet valamit elnevezni csak mert miért ne. A citybusz egybe van írva, ráadásul két fajta nyelvet használva benne egyszerre. Ezért téves, és közben a nagyzolas látszatát kelti. A külföldieknek leesik igen, hogy angolul van írva, csakhogy egy angolnak nem esik le mit keres a saját szavával kezdődő szónak a vegen egy z betű. Vagy írjak városi busznak, és akkor csak mi értjük, vagy írjak angolul, és akkor a magyar olvassa majd s betűvel a buszt. Nincs értelme az ilyen szavaknak, nevelnek, elnevezések és kész. Nincs tovább.”
  • 23. Freehill 2011. szeptember 02. 09:36
    „meteor*: "De tenyleg nem lehet mit csinálni, ha sok az autós is": DE LEHET. Lássuk már be, a kis történelmi belvárosokba nem való ekkora autóforgalom, fizikailag nincs annyi hely: így maximum tönkretenni lehet, de kiszolgálni nem. Ezért lenne szükség paradigmaváltásra, pl. P+R rendszer, ami a világban számos helyen működik.

    Néhány tényszerű adat: a buszok már 50%-os telítettségnél is utaskilométerenként kb. 5-ször kevesebb energiát használnak, mint az autók. A városi légszennyezés tömegközlekedési eszközök esetén utasonként 4-8-szor kisebb, mint autóknál. A buszok utasonként mindössze 5%-át(!!!) foglalják el a személygépkocsik által használt területnek...”
  • 22. Freehill 2011. szeptember 02. 09:30
    „Nem tudom, mi a baj a névvel. A világon mindenhol így ismerik: rövid, egyértelmű, és még a külföldi turisták is megértik. Miért lenne tévesen leírva? A "city" szó írásmodja még nem magyarosodott, a buszé igen, és mivel 7 szótagnál rövidebb, egybe kell írni. Lehet, hogy egyelőre tényleg kicsit "nagyzolónak, vagánykodónak" hat, de éppen ezáltal mutatja, hogy itt nem feltétlenül csak egy ideiglenes piacjáratról van szó, hanem egy teljesen új belvárosi közlekedési koncepció csírája is lehet!

    Goldmund: igen, elfér, a 2007. évi kísérleti citybusz is erre járt, illetve rendezvények alkalmával rendszeresen erre kerülik ki a buszok a Szent István út városháza előtti szakaszát.”
  • 21. Lókupec 2011. szeptember 02. 07:55
    „Miért angol a neve? A városból nem kéne kitiltani az autókat...”
  • 20. Goldmund 2011. szeptember 02. 07:53
    „Kicsit csodálkoztam, hogy a Bajcsy-Zs. úton is megy egy szakaszt. Elfér ott egy busz a parkoló autók között?”
  • 19. meteor* 2011. szeptember 02. 00:09
    „Így igaz freehill, vannak buszsávok, amiken csak buszok vagy esetleg taxik mehetnek. Így könnyű odaerni mindenhova. De tenyleg nem lehet mit csinálni, ha sok az autós is, a modern kutyuk vilagat eljuk, ez van.
    Az viszont tovabbra is zavaro, mitol valasztottak a Citybusz elnevezest egy piacos utvonalta. Nem csakhogy tevesen leírt, de raadasul nem is idevalo elnevezes otlet. A varosi turista busz az lehet city bus, vagy egyeb, valami tavolsagi; de egy szakasz belvárosi busz mint City Bus? Mi ez nagyzolas? Van vaganykodas? Pl, " Varok a city buszra..." es jova mess vele, Melyik varosba? Csak a zoldsegeshez! Na es mivel leped at a varos hatarat? Kozonseges "voláánnal", ahogy a cigány mondana! De béna....”
  • 18. Freehill 2011. szeptember 01. 23:00
    „drlara: ez is 1 vélemény... de a nyugat-európai városokban érdekes módon sok helyen bevált a citybuszokra alapozott közlekedés. Minden autó NEM FÉR BE a Belvárosba, néhány busz viszont kényelmesen!”
  • 17. drlara 2011. szeptember 01. 22:46
    „Ebből bizony nemkérünk, és remélhetőleg megértik, hogy folytatást sem! Teljesen felesleges pénzkidobás!”
  • 16. Freehill 2011. szeptember 01. 21:11
    „generális: szerintem is főleg az idősek fogják használni, viszont a piacra járók igen nagy aránya idős, ők szerintem élni fognak az új lehetőséggel. Csúcsidőben biztos, hogy hosszabb lesz 14 percnél egy kör, de mivel csak 30 percenként van indulás, bőven lesz tartalékidő, akkor is, ha 1-1 körnél komolyabban megcsúszna a járat.

    Valaki: a sok személyautó miatti torlódásokért, illetve az útfelújításokért miért a Volánt okolod? Repülni sajnos nem tudnak a buszok...”
  • 15. Freehill 2011. szeptember 01. 21:07
    „urbaniastapista: ez a szombaton induló citybusz valódi csak a legelső (pontosabban a Mobilitási heti kísérlet után a második) kis lépés a valódi citybusz-koncepció felé. Teljesen igazad van, hogy az igazi citybusznak el kellene mennie a Munkácsy utcáig (kiszolgálva a Petőfi híd alatti P+R-t is), ugyanakkor nyilvánvaló, hogy ilyen menetrenddel (csak heti 2 nap, csak 14 óráig, a belváros méretéhez képest ritka, 30 perces követéssel) P+R funkcióra csak igen korlátozottan alkalmas a szolgáltatás (ilyen formában a Munkácsy utca bekötése nehezen lett volna indokolható). Valóban, jó lenne speciális díjszabás (akár díjmentesség). De ez most kimondottan az új piac kiszolgálására szól, ugyanakkor talán megadja az alapot a koncepció későbbi kiteljesítéséhez (autómentes, vagy legalábbis erősen forgalomcsillapított Belváros, sűrűbben közlekedő, és a Belvárost még jobban feltáró citybusz(ok)). Első körben erre van lehetőség, bízzunk benne, hogy később lesz folytatás :)”
  • 14. háté 2011. szeptember 01. 21:06
    „Megy a hülyítés, - jó pénzért.
    Szerintem a képen lévőket kell áthelyezni gazdájukkal együtt.”
  • 13. drlara 2011. szeptember 01. 21:02
    „"Úgy néz kiiiii....hoooogy..." Bolla Úr, hogy aki kiáll emberek elé bármit is mondani, tanuljon meg érthetően, és hatalmához illően beszélni. Szánalmas, és az is, hogy nem akarják megérteni, hogy nem mennek oda, arra a piacra sem a vevők, sem az eladók! Példaként említhetném az ETO Parkot is! Kár erölködni, és ez a buszjárat is teljesen felesleges, mert semmilyen célt nem szolgál ki. Győr város polgárai igényesebbek, és ők tudják mit akarnak, ezt nem, az az egy biztos!
    Talán érdemes lenne a polgárok akaratát is meghallani, és más vizekre evezni, akár tornacipőbe bújni....ha!”
  • 12. Valaki 2011. szeptember 01. 20:47
    „Gratula! Pl. Ma 1 óráig tartott amíg buszval a jereváni betontengerből a belvárosig bejutottam dél körül! Persze milliónyi példa van a teljesen rossz menetrendre.

    Mikor cserélik már le a kisalföldivolán hozzá nem értő vezetőségét?”
  • 11. arrabonem 2011. szeptember 01. 19:22
    „Oreg35

    Addig dünnyögsz, amíg vagy a Klastromot, vagy a Rába-partot arrébb fogják tenni...”
  • 10. generális 2011. szeptember 01. 18:53
    „Röviden: - nincs szükség erre járatra, mert más buszokkal megközelíthető a piac - kicsit gyalogolni kell??
    - a menetidő 14 perc, hát megnézem, hogy csúcsidőben ezt a kört lehet normálisan teljesíteni, figyelembe véve azt a tényt, hogy inkább az idősebb korosztály jár majd ezzel a járattal..., és az útvonal...
    Mért nem beszéltek a megbukott projektről, amit újból előröl kellett kezdeni...
    Miért nem beszélnek arról, miért nem tudnak megfelelő minőségű buszokat kiállítani....”
  • 9. urbaniastapista 2011. szeptember 01. 17:27
    „Ez is olyan tipikusan győri lett.
    A közlekedés szakemberei már elég régen szajkózzák, hogy city-busz, de ők a belváros-széli parkolók kiszolgálására gondoltak, és persze nem normál jeggyel, hanem annál jóval kedvezményesebbel. Valami PR akció kellett, hogy a piaci árusokat lecsendesítsék, mert a forgalmuk elég jelentősen visszaesett. Így lett ez, sok sok kérdéssel: egy-két helyen elég problémás lesz a fel-le szállás, a Bajcsy bukkanói meddig bírják a buszokat, az Árkádot szépen csak körüljárja majd de nem áll meg a közelében, vagy miért nem megy el a Munkácsy utcáig, miért nem lehet az, hogy nem kell rá külön jegyet venni, hanem elég lenne a nagy mellénnyel felsorolt csatlakozó buszokon érvényesített jegy erre is?”
  • 8. Dwatson 2011. szeptember 01. 16:56
    „Ezzel mintegy elismerték hogy bakot lőttek a piac áthelyezésével,pedig a fideszesek szerint csak egy rövid kis séta az egész,persze luxus Audival nem érezhető a távolság.”
  • 7. Oreg35 2011. szeptember 01. 15:52
    „Freehill:
    Elég helytelen, hogy azonos nevet adnak az egymástól150-200 méterre lévő megállóknak! Nem mindegy, hogy hol várják a buszt a piacra igyekvő idős nénik! A győriek mindig is úgy ismerték az ominózus megállót, hogy RÁBAPARTI!”
  • 6. Freehill 2011. szeptember 01. 15:32
    „:)
    Oreg35: a legtöbb megállóhely neve mindkét irányban ugyanaz, hogy könnyebben lehessen tájékozódni átszállásoknál, oda-vissza utazásnál. Tehát a Rába-parti megállóhely hivatalos neve is "Klastrom szálló" (amúgy sincs messze a Klastromtól), a menetrendben is így szerepel, és a fedett váróban is ez van kiírva. Az útvonal és a térképes ábra alapján szerintem egyértelmű, hogy melyik oldalon áll meg a busz.”
  • 5. Goldmund 2011. szeptember 01. 13:43
    „Egyébként kik vannak a képen?
    Freehill is köztük van?”
24 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mikor zárjon a belvárosi üzlet Győrben? - Most megmondhatod a tutit!

Töltsd ki és küldd el kérdőívünket, segítsd ezzel a belvárosi üzleteket Győrben. Tovább olvasom