Kisalföld logö

2017. 01. 24. kedd - Timót -6°C | -3°C Még több cikk.

Citybusz: kevés utas ült fel rá

Kevesen ültek fel az első napon a bővített menetidejű és útvonalú citybuszra Győrben. A Kisalföld tesztelte az ingyenes járatot.


A helyi buszmenetrend a városi önkormányzat megrendelésére tegnap módosult jelentősen Győrben. A Kismegyer és Sárás között járó 6-os, valamint a Révai utca és Bácsa között ingázó 11-es járatok a Jedlik hídon mennek, nem – mint korábban – a Kossuth, illetve a Széchenyi hídon. Változás, hogy a Kossuth hídon és a Belváros keleti részén csak a citybuszok – a City 1, illetve piacnapokon, azaz szerdán és szombaton a City 1B jelzésű járatok – közlekednek.

A citybuszok – amelyekre ingyen lehet felszállni – a Révai utcai pályaudvarról indulnak, majd érintik az Árkád üzletközpontot, a Dunakapu teret, az egyetemet, visszafelé pedig többek között a Vas Gereben, a Schwarzenberg és a Teleki utcát. Piacnapokon 6.30 és 13 óra között megállnak a városréti piacnál, a színház mögötti, Teleki utcai megálló után pedig a Bajcsy-Zsilinszky útra fordulnak, ahonnan a Virágpiac és a Honvéd liget felé veszik az irányt.

A citybuszok munkanapokon 6.30 és 17 óra között 15 percenként közlekednek. Szabadnapokon 6.30 és 13 óra (decemberben 6.30 és 17 óra) között 30 percenként indulnak a Révai utcából. Munkaszüneti napokon szünetel a járat, kivéve december 4-ét, 11-ét és 18-át, amikor 9-től 17 óráig félóránként jár.

1. A Baross híd melletti megállóban sem a 7.15-ös, sem a 10 órás járat nem állt meg tegnap. 2. A rezidenciánál a buszmegállóban autók parkolnak. 3. A rakparti úton a kanyarokat mintha nem buszokra mér
1. A Baross híd melletti megállóban sem a 7.15-ös, sem a 10 órás járat nem állt meg tegnap. 2. A rezidenciánál a buszmegállóban autók parkolnak. 3. A rakparti úton a kanyarokat mintha nem buszokra méretezték volna.



Az utasokkal együtt tegnap mi is leteszteltük a járatot. Elsőként a reggel 7.15-ös citybuszra akartunk felszállni a Baross hídnál, de hiába álltunk a megállóban, a sofőr rezzenéstelen arccal továbbhajtott. Így átsétáltunk a Révai utcába, ahol nem könnyítette meg a dolgunkat, hogy a buszmegállókat jelző táblákon még nincsen az 1-es szám feltüntetve (csakúgy, mint a városházánál). Az idő tájt a Marcalváros felé tartó 22-es buszon teljes volt a tömegnyomor, míg a citybuszon a legzsúfoltabb pillanatban is csak heten utaztunk a reggeli csúcsidőben.

Nagy tumultus máskor sem alakult ki. A 10 órás járaton öt utas volt a maximális létszám. Lehettünk volna hatan is, csakhogy egy idősebb hölgy hiába állt és integetett a Baross hídi megállóban, a járat ismét még csak nem is lassított. Kipróbáltuk a 13.15-ös buszt is, s ötnél többen nem voltunk egyszerre az utastérben.

Tapasztalatunk szerint a járat vonala hagy némi kívánnivalót maga után vezetéstechnikai szempontból. A jármű az Árkád után csak meglehetősen szűken képes a Türr, majd a Kiss János utcára fordulni. Az igazi mutatványt azonban a Móricz Zsigmond rakparti, a Mosoni-Duna árterében vezetett új útra való kanyarodás jelenti.

Tegnapi utunkon egy ízben a szembejövő autónak kicsit tolatni kellett, hogy a busz be tudja venni a kanyart. Igazi kuriózum a Dunapart Rezidenciánál lévő buszmegálló, ahol a járat az úton áll meg, mert a megállót jelző táblánál nincs buszöböl, az ott felfestett parkolóhelyeken pedig autók állnak.

Az általunk megkérdezett utasok egyébként vegyesen fogadták a citybuszt. A Révfaluban élő Mendzsler Gabriella azt mondta, ő biztosan nem fogja használni, mert neki kerülőt jelent és gyalogolni kell hozzá. Egy nevét nem vállaló, egyetemen dolgozó hölgy ugyanakkor lelkesen nyilatkozott, mondván, végre van rendes járat az egyetem és az Árkád felé.

Domanyik Eszter, a városháza kommunikációs osztályvezetője lapunknak azt mondta: úgy tervezik, hogy a citybusz mindig ingyenes lesz.

"Azt szeretnénk, hogy a belvárosszéli ingyenes vagy olcsó parkolóhelyekről – mint amilyen az Árkádnál lévő parkoló vagy a Révai utcai teremgarázs – mindenki ingyen juthasson el belvárosi úti céljához" – fogalmazott az osztályvezető.

Olvasóink írták

  • 10. borsmenta 2011. november 16. 17:34
    „Ma ismét próbálkoztam volna a cytibusszal. Reggel 7 órakor, délután négy órakor ért a 11-es az egyetem elé. A cytibusz bent állt a megállóban, amikor a 11-es mögé ért, gyorsan elindult, hogy ne lehessen átszállni.

    Négy próbálkozásból négyszer ez történt. Háromszor leszálltam, és gyalog mentem a belvárosba. Egyszer fent maradtam, megnéztük újvárost, egyetlen leszálló sem volt, felszálló sem egészen a Klastromig.”
  • 9. Tündenéne 2011. november 16. 17:12
    „Ma délután például már majdnem tele volt mikor jöttem haza... Kb 2 üres hely volt. Úgyhogy csak lassan, lassan.”
  • 8. borsmenta 2011. november 15. 17:41
    „4. Tündenéne: Így van. Pár hét biztosan kell ahhoz, hogy azutasok újratervezzennek. Reggeli indulást, átszállást, bevásárlást

    5. icalicoh: helyesnek tartanám, ha közzétennék, kinek a hibája, hogy a buszok nem tudnak bekanyarodni a rakparti feljáróra, ki rendelte meg így a térképeket, és azt is, milyen büntetést kaptak a minősíthetetlen munkájukért.”
  • 7. borsmenta 2011. november 15. 17:34
    „A 11-esről tegnap kora délután, és ma reggel próbáltam átszállni az egyetem előtti megállóban a cytibuszra. Mindkét alkalommal a 11-es előtt állt be, és amikor a söfőr látta, hogy beáll mögé a 11-es gyorsan elhajtott.
    Talán össze kéne hangolni a menetrendjüket, akkor lenne több utas.”
  • 6. icalicoh 2011. november 15. 17:29
    „Még egy dolog : hányszor mondták már a következő mondatot nekünk és hányszor lett belőle kutyafüle :

    "" a városháza kommunikációs osztályvezetője lapunknak azt mondta: úgy tervezik, hogy a citybusz mindig ingyenes lesz ""”
  • 5. icalicoh 2011. november 15. 17:27
    „Gratula a Volánnak ... az új totemoszlopokon lévő térképeken gyakorlatilag meg sem száradt a festék és már lehet őket cserélni ....

    Nem lehet ilyet előre tudni ? Vagy a menetrend úgy módosul , hogy ma reggel felkelek és módosítok ???

    Tervezés ?? Mennyibe kerül a térképcsere ?? Mi másra lehetne költeni ??”
  • 4. Tündenéne 2011. november 15. 17:00
    „Azért ne temessük, kedves Kisalföld... Én is kipróbáltam ma, és a fura kanyarokat leszámítva (az Árkád mögötti dupla "körforgalom" egy röhej, még sima autóval is...) abszolút használható, kényelmes, gyors és javaslom mindenkinek.
    Érdemes lenne várni pár napot, nem...?”
  • 3. pappe 2011. november 15. 14:57
    „2-höz: Nos a Révai parkolóház mellett a szabad ég alatt rengeteg ingyenes parkoló van, amelyek - ellentétben a parkolóházzal - általában tele vannak.
    Más: már az első napon megállapították, hogy "kevés utas ült fel rá". Ebből arra következtetek, hogy nemsokára meg is szüntetik, mondván, hogy kihasználatlan...”
  • 2. Zotya13 2011. november 15. 11:30
    „Javaslom, hogy a busz ne a Révaiból induljon, hanem ingyenes parkoló közeléből, mert akkor az autósok le tudnák rakni a kocsit, mentesülne a belváros!
    Az 1/b útvonala lenne jó minden nap. Sőt a Munkácsy utat is be kéne vonni!
    Nem lenne rossz, ha ilyen javaslatot továbbítanák a KV felé!”
  • 1. artie75 2011. november 15. 10:48
    „De hogy mennyire lehülyézték azokat itt a fórumon, akik előre megmondták, hogy a révfalusi híd alatt nem fog tudni bekanyarodni a busz!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Márton nap a Kovács Margit Általános Iskolában

A Marcalvárosi Főigazgatóság Kovács Margit Általános Iskolája az idén is megszervezte hagyományos… Tovább olvasom