Kisalföld logö

2018. 06. 25. hétfő - Vilmos 14°C | 22°C Még több cikk.

Cipőbolt nem feledkezhet meg a cipőről

˝Annyi a munkám, kisebb dolgom is nagyobb ennél a cipőügynél.˝ Többszöri érdeklődés után ezt mondta az eladó olvasónknak, aki egy márkás sportcipőt vásárolt, ami pár nap után javításra szorult.


Olvasói kérdés

A nyárra vettem sportcipőt lányomnak. Jobb minőséget választottunk 14 ezer forintért, hogy egy darabig használni tudja. Két hét múlva – pedig nem mindennap volt rajta és nem is sportolt benne – elvált a műanyag rész a textiltől a ragasztásnál. Visszavittem az üzletbe, ahol aláírtak egy papírt, hogy 15 napon belül javítják vagy másikat adnak. Azóta 43 nap eltelt. Az ígéretek ellenére egyszer sem hívtak vissza. Ezért ötször érdeklődtem a boltban, de csak azt mondják: várják Budapestről a visszajelzést, ahová elküldték a lábbelit. Elhangzott az eladó szájából: ˝Annyi a munkám, kisebb dolgom is nagyobb ennél a cipőügynél.˝ Szerintem a győri üzlettel állok jogviszonyban, nincs közöm ahhoz, milyen fővárosi szervezetre várnak, mennyi az eladó munkája. Nekik kell visszaadniuk javítva a cipőt vagy helyette egy másikat. Nekem már amúgy is vennem kellett egy másikat a lányomnak, ez pluszkiadás.



– Az olvasónak igaza van, elkeseredése érthető, felháborodása indokolt – szögezte le Horváth László, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület megyei szervezetének elnöke. A 49/2003-as számú minisztériumi rendelet szerint a forgalmazónak „törekednie kell" arra, hogy a garanciális javítást 15 napon belül elvégeztesse. (Érdemes ezt a rendeletszámot megjegyezni és erre hivatkozni hasonló ügyekben.) Azt nem írja elő a jogszabály, hogy a 15 napot véletlenül sem lehet átlépni, de azt igen, hogy a vásárlónak a garanciális javítás nem okozhat jelentős hátrányt. A fogyasztóvédő szerint ebben az esetben az ésszerűnél, az elfogadhatónál jóval tovább tart a javítás, hiszen az édesanya kénytelen volt egy másik cipőt venni lányának. Ezért a jogszabály szerinti határidő lejárt, a panaszos most már ragaszkodhat ahhoz, hogy azonnal kapjon a hibás helyett egy másik cipőt, vagy hogy visszakapja a vételárat. Az javasolható, hogy erről az igényéről vetessen fel újabb jegyzőkönyvet az üzletben és közben kezdeményezzen eljárást a fogyasztóvédelmi békéltető testületnél (96/520-217), ha továbbra is halogatják ügyét.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Diákmanőverek pótkocsis traktorral

A megyéből két versenyző jutott az első országos mezőgazdasági vontatók középiskolai közlekedési… Tovább olvasom