Kisalföld logö

2018. 06. 23. szombat - Zoltán 12°C | 20°C Még több cikk.

C-17-es óriásgépek Pápán: veszélyes küldetések, várható fejlesztések

Tavaly július óta 150 küldetést teljesített a pápai bázisrepülőtéren állomásozó három óriásgép. A reptéren több fejlesztés várható a jövőben: ezekből megyénk is profitálhat.


Mint köztudott, 2009 júliusában a NATO stratégiai légi szállítási programja (SAC) keretében három C-17-es repülőgép állandó lakhelye a pápai bázisrepülőtér lett.

Több mint 2300 repült óra, 150 teljesített küldetés

Jelenleg tizenkét nemzet vesz részt a flotta üzemeltetésében, s a három óriás szállító-repülőgépnek köszönhetően megyei autósok is jól járhatnak: ugyan eddig nem valósult meg, de többször is ígéret hangzott el a 83-as főút felújítására.

"2010 szeptemberéig az alábbi teljesítményeket érte el a Pápán szolgálatot teljesítő Nehéz Légiszállító Ezred: több mint 2300 repült óra, 150 teljesített küldetés, 5100 tonna szállított rakomány és több mint 4000 szállított utas.

A bevetések 80 százaléka Afganisztánhoz köthető, a tagországok csapatainak szállításában/ellátásában/hazaszállításban vesznek részt az ezred gépei" – tudta meg a kisalfold.hu Pap Ferenctől, a repüléssel foglalkozó szakportál, a Kerozingőzös.hu szerkesztőjétől.


Így néz ki a C-17-es óriásgép. Fotó: Kerozingőzös.hu.
Így néz ki a C-17-es óriásgép. Fotó: Kerozingőzös.hu.

Ide kattintva nézegethet sok-sok fotót a C-17-esekről és a pápai reptérről!

Segítettek Haitinek, majd hazaszállították a lengyel katasztrófa áldozatait 

"Kevésbé ismert, de néhány különleges szállítási feladatot is végrehajtottak az alakulat tagjai.

2009 decemberében három iraki küldetést teljesítettek, idén év elején, a Haiti földrengést követő nemzetközi humanitárius akcióban segítettek három alkalommal, márciusban az afganisztáni légi roham műveleteket támogatták, míg áprilisban a lengyel elnöki gép katasztrófája után az áldozatok hazaszállítását végezték" – tudtuk meg Pap Ferenctől.

"Ami a jövőt illeti, tervekből nincs hiány"

Bár a NATO-jelenlétnek köszönhetően tavaly óta több kisebb fejlesztés megvalósult Pápán, Pap Ferenc szerint a java ezeknek még hátra van.

"A következő lépés egy új, nagy méretű hangár megépítése lesz, ami nélkülözhetetlen a gépek nagyobb mélységű karbantartásához, várhatóan 2011-ben fog megvalósulni ez a fejlesztés.

Ami a jövőt illeti, tervekből nincs hiány: közvetlen üzemanyag vezeték az M apron állóhelyeihez, új parancsnoki épület a Nehéz Légiszállító Ezred részére, utas és teher terminál, veszélyes áru kezelésére szolgáló előtér építése, valamint új repülőgép állóhelyek szállító-repülőgépek számára" – adta hírül a Kerozingőzös.hu.

Ha minden jól megy, ezekből a várható beruházásokból megyei cégek is profitálhatnak jócskán.

Ilyen lehet a közeli jövő a pápai bázisrepülőtéren - kép: Kerozingőzös.hu.
Ilyen lehet a közeli jövő a pápai bázisrepülőtéren - kép: Kerozingőzös.hu.


Bővebb információkat ide kattintva olvashat!

Olvasóink írták

  • 16. Sunyi 2010. október 29. 10:00
    „Persze amikor megszüntették a reptéri szolgálatot és az akkori állományt senki nem gondolt a fejlesztésre ugye? Na persze! Vicc! Nem kevesen elmentünk máshova és aztán, vissza út meg már nem volt. A pofám leszakad, és ezt mondta akkor a honvédelmi miniszter korrekt fogásnak. És azt mondták elkerülhetetlen a reptér bezárása. És az állomány felszámolása. Köszönet az akkor vezetőségnek érte!”
  • 15. elemér 2010. október 26. 19:58
    „NASA az együtt dolgozik ezen a zajon az USA repülö iparral és tudják hogy mit kell megoldani. Ezekszerint biztos hogy volt haladás.

    http://www.nasa.gov/centers/glenn/about/fs03grc.html”
  • 14. elemér 2010. október 26. 18:09
    „Biztos hogy volt haladás. Mo. megszállása is megtörtént csenben. Ezt látom mikor kattintok a Kisalföldre.”
  • 13. westminster 2010. október 26. 17:40
    „10. elemér 2010.10.26. 16:24

    Amire hivatkozol 5 éve jelent meg.
    Lehet azóta ennyit fejlesztettek rajta, de most szinte hangtalanul ereszkedik le. Ha nem látnám nem lehetne megmondani, hogy landolt. Felszálláskor már kiemelkedik a fák fölé és látható, mikor a hangját hallani.
    És én nem a nasára hivatkozom, mert minden déli irányú mozgását látom. A reptértől légvonalban kb. 10 km-re lakom.”
  • 12. elemér 2010. október 26. 17:17
    „Na itt látszik a sok komcsi agymosás. Amerikaiak nem megszállók, hanem feszabadittók és béke biztosittók. Ezt üzleti érdekeik is megkivánják. Elsö lépés az unio csatlakozáshoz volt a kötelezö NATO társulás. Külön utakon nem lehet járni. A globalizmus olyan, mint az ipari forradalom volt a 19-ik században. Azt nem lehet leállitani. A modern világot az amcsik alapitották. Rizsások is nekik köszönhetik a fejlödést. Remélem ezzel segitettem.”
  • 11. szeretem-a-hazám 2010. október 26. 16:24
    „Megjöttek a gépek a gyarmatra. Csak nehogy katonai megszállás legyen belőle....”
  • 10. elemér 2010. október 26. 16:24
    „Sokat foglalkoztak a zajjal és különbözö megoldásokkal. Számit hogy fordul a gép vagy egyenest száll le. Zaj onnan van, hogy fékez a motorral mint a kamionos mikor zajos. Ha fordul és ugy száll le kevesebb a zaj. Ha leszáll mint a dugohuzó ami uj (SNI) akkor a legkeveseb a zaj és a kifutó is. Irányitsák a gépet és a reptér felett teszi azt le egy dugohuzo szerü manuverrel az automata pilota. Igy azt lehet majd a gyors nagy utasszálitókat is használlni helybeli reptréreken. Lényeg hogy a zaj maradjon a reptér felett és az közelében.

    Seventeen microphones, covering approximately 15 square miles, were positioned on the dry lakebed to record the noise footprint of the Air Force Flight Test Center´s C-17 Globemaster III as it attempted various landing approaches. In addition to conventional straight-in landing profiles, a new type of simultaneous and non-interfering (SNI) landing profile was flown. This new approach is similar to a descending spiral over the landing site.

    http://www.nasa.gov/centers/dryden/news/NewsReleases/2005/05-61.html”
  • 9. omm 2010. október 26. 15:48
    „7. Ez tényleg így van.

    egy környéken lakó”
  • 8. elemér 2010. október 26. 15:34
    „Ezzel már sokat foglalkoztak és sok video van a Youtube-n.

    http://www.youtube.com/watch?v=_OMV9aq-jiU”
  • 7. westminster 2010. október 26. 14:26
    „Hát azért a mig-23 álló helyzetben hangosabb volt mint ez lendületben.
    Ha északi a felszállás iránya előbb látható, mint hallható.
    A migeknél ez fordítva volt.”
  • 6. Túrabakancs 2010. október 26. 10:30
    „Vita-Max!
    Bin Laden vagy nem is élt, vagy ha létezett , akkor már régen nem él.
    Jobban kell tartanunk az izraeli felderítőktől, mint az araboktól.
    A baj soha nem onnan jön, ahonnan várja az ember. Persze értem én
    a vicc /mosoly smile/ jelet a mondatod végén! :)
    elemér! Azért felszálláskor dübörögnek rendesen, de ennyi kell is.”
  • 5. Vita-Max 2010. október 26. 10:23
    „Csak mutogassák ezt a fejklesztési tervet,Bin Laden örül majd neki:))))))))))”
  • 4. elemér 2010. október 26. 09:12
    „Ugyanazok a zaj vagy hang követelmények mint az utas szállitó gépekre. Ezt már 1990 óta bevezette a légierö. Hawaii-ban már régóta használlják ezeket a gépeket a lakó terület közelében.”
  • 3. Túrabakancs 2010. október 26. 08:37
    „aerodragon!
    Stratégiai célpont leszünk? Hm.. Bárcsak ott tartanánk, hiszen sajnos a külföld
    szemében egy senkik vagyunk, a kutya sem akar minket még megtámadni sem.
    Pedig ahogy a mondás tartja: inkább irigyeid legyenek, mint hogy sajnáljanak!
    Egyébként volt szerencsém látni amikor többször szinte a fejem felett emelkednek
    a magasba ezek az óriásgépek, félelmetes hangja van gázadáskor, dübörög a föld
    az ember lába alatt. Sötétedéskor pedig a brutális refrektorai nappali világosságot
    eredményeznek a környéken. Viszont sima egyenes vonalú repüléskor meglepően
    halkan siklik ez a monstrum.”
  • 2. aerodragon 2010. október 26. 08:04
    „Katonai célú repülőterek fejlesztése lehet, hogy haszonnal is járhat De ha józanul gondolkodunk, eleve több a hátránya, mint az előnye. A környezet szennyezéstől a zajártalomig, (tudom, mert Taszáron voltam reptéren sorállományú katona) illetve azonnali stratégiai célpont lesz a terület! Én szeretek nyugalomban élni...”
  • 1. mozart 2010. október 26. 07:53
    „Imádom ezt a vasmadarat!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Random képek, random helyeken

Győr belvárosában véletlenszerűen elhelyezett, ismeretlen eredetű plakátokba botlottunk –… Tovább olvasom