Kisalföld logö

2017. 10. 17. kedd - Hedvig 11°C | 21°C Még több cikk.

Buszverseny a Volán ellen: Győrbe is indítana járatot a cég

Belföldi autóbuszjáratokat indítana egy magántársaság. A cég Budapestet öt megyeszékhellyel - Győr, Zalaegerszeg, Szeged, Miskolc és Debrecen - kötné össze.


Az öt nagyvárost célba vevő expresszbusz-hálózat tervét a Volán ellenzi, a közlekedési tárca előreláthatólag augusztusban dönt.

Kovács Miklós a cég vezérigazgatója szerint a járatok legalább két okból újdonságnak számítanának: egyrészt expresszjáratok lennének, vagyis például négy óra alatt el lehetne jutni Debrecenből Győrbe, másrészt pedig a szolgáltatások terén: minden járaton lenne internet, az utasok ingyen kapnák meg a napilapokat és az utaskisérők italt szolgálnának fel.

Tovább információk itt!

Olvasóink írták

  • 18. Goldmund 2009. július 27. 13:08
    „Másképp kellene ezt az egészet megszervezni.
    Ha pl. egy Győr-Tárnokréti-Bősárkány járat adott időpontban indul TÁRSADALMI ÉRDEKBŐL és ez pontosan x millió forint veszteségből hozható ki, akkor ezt pótolja ki az állam. Ha a Volán csinálja, akkor ő kapja a pénzt, ha egy maszek, akkor ő. Az adófizetőknek mindegy.
    Ha a Győr-Bp. viszonylat a mostani árak mellett nyereséges, akkor erre ne járjon támogatás, viszont legyen szabad újabb járatokat indítani minden különösebb engedély nélkül. Aki pontosabb, tisztább buszt közlekedtet, garantálja pl., hogy minden utasának lesz ülőhelye, az majd több utast csábít magához. A "minden különösebb engedély nélkül" persze azt jelenti, hogy a busz műszaki állapotát tisztességesen ellenőriznie kell KÜLSŐ HATÓSÁGNAK, a lehetetlen menetrendeket (amik gyorshajtásra kényszerítenék a sofőröket) tiltani kell, de azt, hogy ezeken a kereteken belül szolgáltassanak, azt szabadon hagyni kéne.

    Így nem kellene tartani sem a szolgáltatás színvonalának/biztonságosságának esésétől, és nem lenne értelme egyes járatokat sem kimazsolázni.

    További rugalmasságot is lehetne vinni a rendszerbe: pl. valaki új járatot hozhatna be kis falvak közötti forgalomba, de nem hatósági áron, és nem érvényes nála semmilyen állami kedvezmény (csak amit ő üzletpolitikailag jónak tart). Magyarul: magasabb áron plusz szolgáltatást nyújtana, de nem állami támogatással, hanem anélkül. Ez kicsit ahhoz hasonló, mint a gyárak szerződéses járatai, vagy a tescos ingyen buszok, vagy a diszkóból hazavivő éjszakai járatok. Ha nem éri meg, ne csinálja senki, ha megéri, akkor legyenek ilyen járatok.”
  • 17. Freehill 2009. július 23. 21:12
    „Ahol ész (kontroll) nélkül csinálták a liberalizációt, ott szinte mindenhol meg is bánták később. Az lett az eredmény, hogy a forgalmas viszonylatokban egymást érték a buszok, a vállalkozók nem győzték alullicitálni egymást menetidőben és jegyárban, ami önmagában persze nem lenne baj, de ennek következtében szépen megnőtt a balesetek száma is (pl. az olcsó ár a karbantartás rovására ment). Másfelől, a kisforgalmú vonalakon lényegében megszűnt a szolgáltatás, az ott élők el lettek vágva a külvilágtól. A liberalizációt csak úgy lenne szabad csinálni, hogy a vállalkozó kap az erős vonal mellé egy gyengét is, különben gyakorlatilag lopásról van szó. És NEM a "mammutok" károsodnak, hanem az adófizetők - tehát feltételezem, Te is - hiszen - ahogy előbb is írtam - ők tartják el az állami szolgáltató cégeket, így ezzel kapcsolatban nincs értelme a szokásos Volán-szidásnak. Legfeljebb, ha Te vagy a magánvállalkozó, aki megkapja a nyereséges járatokat :)”
  • 16. -upho- 2009. július 23. 20:27
    „@Freehill
    akkor a piacliberalizacio csak addig ervenyes amig a vizfeju mammutok nem karosodnak?
    ne viccelj :)”
  • 15. Freehill 2009. július 23. 19:55
    „Accra #1: azért a Volán társaságok álláspontját is meg lehet érteni. Ha a maszekok lehalásszák az utasokat a forgalmas, vonzó (=nyereséget termelő) viszonylatokról, a Volánoknak pedig megmaradnak a falvak közötti, gyenge járatok, akkor még nagyobb lesz az a veszteség, amelyet az adófizetők pénzéből kell kipótolni. Közben a maszek meg elteszi a nyereséget.

    wilhelmi #2: "Én megértem, hogy a Volánnak nincsen kapacitása arra, hogy expressjáratokat indítson meg, hogy neki minden bokornál meg kell állnia." Ami minket, győrieket közvetlenül érint a hírből, az ugye a Bp-Győr vonal. Ott hogyan csinálnának a Volán járatánál "expresszebbet"? Az sem áll meg sehol!”
  • 14. Goldmund 2009. július 23. 14:26
    „A 4 órás menetidő szerintem is abszurdum. Simán előfordulhat, hogy az M0-áson 1 óra alatt tud végighajtani. Ha bemegy Bp.-re, akkor még 5 óra sem elég, legfeljebb, ha éjszaka közlekedik.
    Ami pedig az árakat illeti: gondolom nem szociális intézmények és annyit kérnek, amennyiből megvan a tisztes hasznuk. Kedvezményt pedig annak adnak, akinek számukra megéri. Aki meg nyavalyog, hogy sokba kerül, szálljon vissza a Volán-jártokra. A minőségi szolgáltatást meg kell fizetni!”
  • 13. jocó123 2009. július 23. 14:18
    „11. hozzászólás holci 2009.07.23. 07:40

    Valószinűsítem, hogy nem közvetlen járat lenne Győr és Debrecen között, hanem budapesti átszállással lehetne megoldani gazdaságosan. Úgy gondolom, hogy az említett öt megyeszékhelyről Budapestre érkező járatokhoz lennének igazítva az ugyanoda induló járatok indulási idejei.”
  • 12. gyene 2009. július 23. 12:51
    „Nekem ugyan mindegy, hogy kinek fizetem ki a pénzt! Csak legyen kényelmes ülőhelyem!
    Nem szeretnék Pestig állni, se onnan hazafelé! Mint ahogy sokszor tettem...
    Állójegy, ugye itt nincs?”
  • 11. holci 2009. július 23. 07:40
    „Győr-Debrecen 4 óra.... hmmm
    Ha sehol sem áll meg közben, akkor talán. De napi szinten hányan utaznak a két nagyváros között? így is nyereséges?
    Ha már csak Pesten, és Szolnokon van megálló, akkor a 4 óra fizikai képtelenség.
    A távolságin most is több mint a fele "ingyenutazó", vajon ez a cég is ingyen viszi a 65 feletti korosztályt? Mert a tisztességes versenyben ők sem kaphatnak az államtól kompenzációt, mint a Volán. Ami jelenleg fix összeg, nem függ az utaók létszámától.
    Meglátjuk....”
  • 10. Goldmund 2009. július 22. 22:00
    „Persze hogy ellenzi a Volán (gondolom úgy értik, hogy a megyei Volán-társaságok). Ők ui. monopol helyzetű nagyvállalalatok, ahol az utas érdeke a sokadik (ld. még: MÁV, állami egészségügy stb.). Ez a cég meg gondolom versenyszférában edződött, nem monopolhelyzethez, hanem versenyhez szokott: tudják, hogy ők vannak az utasért, nem fordítva.”
  • 9. Primax 2009. július 22. 21:38
    „" Buszverseny a Volán ellen..." -írja a cikk.
    Hát, ez így - ebben a formában - nem igaz.
    A verseny nem a Volán ellen, hanem az utazóközönség érdekében zajlik. Persze, a - tisztességes - profit érdekében, mert ettől piac a piac.
    Nagy különbség.
    És mi csak - valószínűleg - jól járhatunk, a Volán meg hisztizés helyett versenyezzen ! ! !”
  • 8. Oscar 2009. július 22. 20:55
    „80 annak akinek nincs belföldi tempó 100as engedélye.A soproni távolsági és különjáratos buszoknak ilyen nincs, "menjenek nyolcvannal " mondták Győrben.Tehát ha soproni busz megy D ebrecenbe,80nal ballag az autópályán,Ez a fejlődés KV zrt.szinten.Ne csodálkozzunk hogy mások iyen gyorsjáratokon godolkoznak.Volt fesztivál! Vértes volán nosztalgia autóbusz Sopronban,ha jól tudom a Kisalföld volánnak is van ilyen járműve miért nem a Megyei társaság csinálta? Autóliv miért csinálta egy Vasi válalkozó?Vagy a versenytárgyalásra nem kellene olyan magas lóval menni, a kissebről meg nem lehet nagyot esni.A sofőröket meg kirugják 100 forintért.Elszabni milliókat az nem baj.”
  • 7. austraau 2009. július 22. 19:47
    „orange ways esetleg?

    ja, a 4 óra enyhén szólva túlzás, KRESZ szerint autóbusz a pályán max. 80 km/h. !!!!”
  • 6. wilhelmi 2009. július 22. 10:50
    „Tulajdonképpen a volán is működtethetne egy ugyanilyen rendszert nem? Valószínűleg nem kerülhetne többe mint az orangenak... és ha nekik megéri akkor a volánnak is...
    Hoppá!!!”
  • 5. kikelet_ 2009. július 22. 10:15
    „Most néztem a linket, az Orangewaysről van szó, így lesz helyfoglalási rendszer is, nem kell aggódni majd, hogy jut-e ülőhely.”
  • 4. kikelet_ 2009. július 22. 10:09
    „Ha az árak is a földön maradnak, nagy sikere lesz ezeknek a járatoknak.”
  • 3. Pedró 2009. július 22. 09:51
    „Ez tényleg jó ötlet! A Volán meg csak aggódjon, hogy lesz konkurenciája!
    Mondjuk nem egészen hihető a Győr-Debrecen táv 4 óra alatt! 360 km, a busz nem mehet az autópályán 130-al és az M0-ást se feledjük el, ahol a max megengedett sebesség 90km/h.
    Autóvl, szabályosan számolva 3 és fél óra a minimum...”
  • 2. wilhelmi 2009. július 22. 09:39
    „Végre valami ötlet. Én megértem, hogy a Volánnak nincsen kapacitása arra, hogy expressjáratokat indítson meg, hogy neki minden bokornál meg kell állnia. De ha valaki az ország egyik feléből eljut a másikba 4 óra alatt akkor még a net sem kell... akkor is menni fog a bolt. Pl: Ha csak a virágkarneválra akarok elmenni minek utaznék majd egy egész napot?!”
  • 1. Accra 2009. július 22. 09:29
    „Persze, hogy ellenzi: nem szeretik a versenyt:)”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Válassz te is egy családot!

Tápszentmiklós - Válassz magadnak egy családot! Tápszentmiklós már megint kitalált valamit, amely a… Tovább olvasom