Kisalföld logö

2017. 11. 18. szombat - Jenő 3°C | 8°C Még több cikk.

Buszrajongók attrakciójává silányultak az éjszakai bagolybuszok Győrben

Immáron hatodik alkalommal indulnak útnak hétvégén a győri éjszakai járatok, de egyre kevesebb az esély arra, hogy bekerüljenek a hivatalos menetrendbe.

Az Európai Mobilitási Hét keretein belül egyetlen szombati éjszaka erejéig újra útnak indul a bagolyjárat Győrben.

A díjmentes éjszakai autóbuszjárat a szórakozóhelyek és a lakótelepek között szombatról vasárnapra virradó éjszaka a következő útvonalakon fog közlekedni: a 900-as jelzésű busz a Széchenyi István Egyetem - Marcalváros - József Attila lakótelep - Adyváros - Mészáros Lőrinc utca - Széchenyi István Egyetem útvonalon éjféltől négy óráig minden egész órában, míg a 911-es jelzésű járat Széchenyi István Egyetem - Kisbácsa - Bácsa, Ergényi lakótelep - Víziváros - Széchenyi István Egyetem között 0.36 és 2.36 órakor indul útnak.

A részletes menetrend letölthető a Kisalföld Volán oldalán!


Bagolybuszon kalandozó győri fiatalok - fotó: Kisalföld Volán
Bagolybuszon kalandozó győri fiatalok - fotó: Kisalföld Volán (Markovits Tamás)


A bagolybuszok 2008-ban indultak először útnak a kisalföldi megyeszékhelyen

Bár az évenkénti éjszakai buszozás továbbra is töretlenül népszerű a buszrajongók körében, nem szabad szó nélkül elmenni, hogy az eredeti koncepció nagyon másról szólt.

A cél az volt, hogy a buliból hazainduló fiatalok ne méregdrága taxival, vagy gyalogosan induljanak haza szórakozás után, hanem tömegközlekedéssel, ahogy erre több magyar nagyvárosban - Budapesten, Miskolcon, Pécsett - példa is akad.

Ráadásul nem is csak a bulizó fiatalok használhatnák ezeket a járatokat, hanem bizonyos speciális munkarendben (például kórházban) dolgozók is kényelmesebben juthatnának el munkahelyükre.

A tesztéjszakákon rendszeresen 200-250-en vették igénybe a bagolyjáratokat

Úgy tudjuk, hasonló kér(d)ést a közelmúltban egy kórházi dolgozó el is juttatott a Kisalföld Volánhoz -, de a késői vonatokkal, nemzetközi autóbuszjáratokkal éjszaka a városba érkezők is egyszerűbben hazajutnának a szóban forgó járatokkal.

A bagolybuszok 2008-ban indultak először útnak a kisalföldi megyeszékhelyen - vagyis a most hétvégi alkalom immáron a hatodik kísérleti jellegű "próbálkozás" lesz -, de ahogy teltek az évek, úgy csökkent az esélye annak, hogy az éjszakai járatok beverekedjék magukat a hivatalos menetrendbe.

Pedig a tesztéjszakákon rendszeresen 200-250-en vették igénybe a bagolyjáratokat, igaz, a kisalfold.hu információi szerint az utóbbi években a győri buszrajongók lelkesedése is "kozmetikázta" a statisztikákat.



















A halálos diszkóbalesetek hívták életre az éjszakai járatokat

A bagolyjáratok győri történetét ismerő forrásunk aláhúzta: "a bagolyjáratok első három évében reális esély mutatkozott arra, hogy az éjszakai járatok bekerüljenek a menetrendbe, de ezek az idők elmúltak.

A győri önkormányzati képviselők gépiesen megszavazzák az évenként egyszer útnak induló bagolybuszt, melynek a költségvetésben is gondosan biztosítanak helyet, de ezzel a kör be is zárult".

"Annak idején a VEKE kezdeményezte, hogy Győrben is legyenek éjszakai buszjáratok. Számos halálos diszkóbaleset miatt a politikai döntéshozók is nagyobb hajlandóságot mutattak arra, hogy foglalkozzanak a problémával" - kezdte Dorner Lajos, a VEKE (Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület) elnöke. De aztán ez elült, miközben a probléma maradt.

Budapesten annyira népszerűek a bagolybuszok, hogy meg kellett duplázni a járatok számát

"Győrben gyakorlatilag két darab busszal meg lehetne oldani az éjszakai tömegközlekedést, amelynek költsége a teljes hálózathoz képest elenyésző.

Nem kellene tehát sok ahhoz, hogy a szülők nyugodtan aludhassanak, s biztonságban tudják gyermeküket, és akinek éjszakai, hajnali munkája van, az is munkába tudjon menni. Könnyen kiszámítható egyébként, hogy ennek költsége a teljes buszközlekedés éves költségeihez képest szinte észrevétlen lenne.

Azokban a nagyvárosokban, ahol útnak indultak a bagolybuszok, javultak a balesetek statisztikái. A járatok pedig népszerűek: Budapesten a duplájára nőtt az éjszakai járatok száma a kezdeti időkhöz képest, míg Miskolcon már óránként indulnak bagolybuszok éjfél után.

Kezdeti lépésként Győrben már azzal is sokat lehetne segíteni, ha pénteken és szombaton esténként egy-egy darab busz forgalomban lenne. Biztosak vagyunk benne, hogy lenne utasa és az igényt látva a döntéshozók is engednék a továbblépést" - zárta szavait Dorner Lajos.

Olvasóink írták

24 hozzászólás
12
  • 24. Ócika 2013. szeptember 24. 20:26
    „Kedves Szeghalmi Balázs!
    Egyrészt nagy örömmel tölt el, hogy a 49 évemmel bagolybuszon kalandozó győri fiatalnak titulál. Másrészt jó lett volna, ha olyan eseményről ír véleményt, amelyen részt is vett, vagy legalább tájékozódott egy kicsit a témában. Az idei bagolybuszon ugyanis alig volt buszrajongó, tessék elhinni, én Önnel ellentétben ott voltam! Valamint szeretném tájékoztatni, hogy a fotó 2010-ben készült. Ez azért lényeges információ! (Ha friss fotót mellékeltek volna a cikkhez, akkor személy szerint engem megkíméltek volna attól, hogy kérdőre vonjanak, miért nem formaruhát viseltem!!!)”
  • 23. csap 2013. szeptember 23. 09:26
    „Kedves hozzászólók: Nem nevezném közösségi gondolkodásnak, hogy a buszközlekedést először oldják meg abban az időszakban, amikor én használom, aztán majd foglalkozhatnak másik időszakkal is.
    Az újságíró silány címet választott a cikkének. Valószínű nem akkor utazott a bagoly buszon, amikor én.”
  • 22. igazgyőri 2013. szeptember 22. 16:30
    „Győr önkormányzata a km. csökkentés-re hivatkozva több városrészből elérhetetlené tette,hogy egy autóbusszal el lehessen érni az egészségügyi intézményeket több városrészből !Nagyon gratulálok,hogy a több 1000ft-ot szórakozóhelyen elköltött fiatalok hazajuttatásán fáradoznak egyes emberek. A több száz milliós rendszer bevezetése után sem járnak menet rendszerint pontosan a buszok bizonyos időszakokban (amikor azt ígérték a diszpécserek be tudnak avatkozni bár mikor) nevetséges.
    Gratulálok.”
  • 21. Freehill 2013. szeptember 21. 19:31
    „ntomasz: mindenki sejtheti, hogy a munkásjáratok menetrendje alapvetően a város legnagyobb munkáltatójához van hangolva, nem szórakozásból alakítja úgy a Volán, ahogy. Ez érthető is, de tény, hogy sajnos nem mindig passzol más cégek munkarendjéhez (erről viszont nem a Volán tehet!). Az elsődleges szempont, hogy mindenki eljusson munkába, emiatt viszont bizonyos utasoknak (akik pl. később kezdenek) sajnos hosszabb várakozási idők adódnak. Ha több buszt engedélyezne a szolgáltatás megrendelője, akkor nem lenne ilyen gond.
    Az éjszakai járatok is gond nélkül szoktak közlekedni, amikor megrendelik.
    Szóval lehet érzelmi alapon gyűlölködni a Volán ellen, de nem az oldja meg a problémákat!”
  • 20. Mankapunka 2013. szeptember 21. 17:13
    „Hol van a frissítés?”
  • 19. Madarász 2013. szeptember 20. 23:27
    „Talán előbb normális nappali menetrend legyen, aztán lehet foglalkozni az éjszakai buszokkal...”
  • 18. ntomasz 2013. szeptember 20. 20:26
    „A KV a nappali közlekedést sem tudja megoldani normálisan, még a dolgozni járóknak sem jók a csatlakozások, sokat kell várni, vagy nem érni be a kezdésre. És mindezt műszakváltásoknál. Gondolom nem könnyű megtervezni a menetrendet. Persze valahogy nekik évről évre rosszabbul sikerül. És ti ezek után még azt várjátok, hogy meg tudjanak oldani olyan egyszerű feladatot is, mint 2 db éjszakai járat megtervezése? Az éb véleményem egy egyszerű egyenlettel felírható:
    Kisalföld Volán Zrt. = Vicc, de annak is a legalja”
  • 17. Nadett 2013. szeptember 20. 17:01
    „Kinőttem abból a korból, hogy értem kelljen jönni, inkább most már kocsival megyek :) A buliban megismert pasival meg nem megyek sehova sem, mert egy fél órás ismerettség után nem ülök be senki kocsijába, és nem császkálok vele a kihalt város sötét utcáin. Bándi Kata halála után mindenki azt mondta, h nem normális, aki egyedül mászkál éjszaka, most meg mindenki a buszok ellen van?!”
  • 16. Mankapunka 2013. szeptember 20. 16:44
    „Nadett

    Arra nem gondoltál még, hogy valami rendes pasit felszedj a buliban, aki hazakísér? Vagy hogyha van párod, akkor elugorjon érted autóval? Vagy a papa?”
  • 15. Nadett 2013. szeptember 20. 14:42
    „Én támogatnám az éjszakai buszjáratokat, még ha nem is ingyenesen, de igény lenne rá!
    Lány létemre sokszor gyalogoltam már haza buli után Marcalvárosba - egyedül! Mivel akikkel szórakozni voltam, nem arra laknak, így ha mindenki másfele lakik, a taxi árának elosztása nem megoldható!
    Amúgy lehet, h kell a gyaloglás a nyugodt alváshoz és részegeknek a józanodáshoz, de cseppet sem biztonságos, mondom ezt úgy, hogy nem vagyok egy ijedős fajta, de találkoztam már lassító autóval és részeg társaságokkal hazafele, akik keresték a lehetőséget a balhéra!
    Általánosítani nem kell, mert a szórakozó helyen nem költök el 10.000 Ft-ot, és nem azért nem marad taxira 2.000 Ft! Viszont én speciel egyedül egy vadidegen taxis mellé sem szívesen ülök be - volt már, hogy zárva volt a kocsi ajtaja, mikor ki akartam szállni (és nem véletlenül) !
    Úgyhogy ne mindenki a részeg, szülők pénzét elszóró fiatalokra gondoljon csak!”
  • 14. bn 2013. szeptember 20. 11:43
    „#12: Azért egy egymilliós fővárost nem kellene Győrhöz hasonlítani, mert sem a lélekszám, sem a távolságok nem ugyanazok.
    Győrben bárhonnan hazasétáltam bárhova buli után, nem esett nehezemre, kb. fél 30-40 perc elérhető a város elég jelentős része, ráadásul kellett is néha a séta a "nyugodt" alváshoz. Ha véletlenül taxival mentem haza (józanul), akkor sem volt több soha 2000Ft-nál.
    A díjmentességtől meg már tele van a tököm, lassan már minden mindenki ingyen utazik, csak az nem aki dolgozni menne.
    Az ő bérlete árába meg beépítik a többi ingyen utazó költéségét...”
  • 13. Mankapunka 2013. szeptember 20. 11:30
    „Úgy látszik, a szavazásnál a buszrajongók voltak többségben, akiknek még nem létfeltétel a munkahely- és a minden napi megélhetés.

    Tündenéne Igazad van, pár drogosra is kellene gondolni, meg a csellengőkre, akik menekülnek otthonról.”
  • 12. artie75 2013. szeptember 20. 11:27
    „Olyan jó, hogy itt mindenki tud mindent. Vajon máshol miért működik az éjszakai közlekedés?

    Kölnben pl. egészen konkrétan ötpercenként jár a metró pénteken is szombaton éjjel, és tele is van.

    Megint úgy akarjátok megmondani, hogy mire van igény, hogy ki se próbálják. Ügyes.”
  • 11. Mankapunka 2013. szeptember 20. 11:27
    „Tényleg, mennyire bunkó vagyok, meg sem köszöntem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)

    Goldman

    Miért, nem így van? Több cikk szólt arról, hogy a reggeli első bácsai busszal nem érik el az első melós járatot a belvárosban, mert nekik nem 6-kor kezdődik a műszak, hanem 5:50 vagy 5:45, ez azt az időt jelenti, hogy díszruhában ott kell állni.

    Mit látsz pár hónapra rá? Legyen ingyé busz, de a fiatal, aki a szüleitől kapja a pénzt, meg nem ér normális körülmények között a munkahelyére, GYŐRÖN BELÜL. Én csak az itteni cikkek alapján látom, hogy megint egy hülye irányzatot akarnak emelni, és most a többség látja, akinek van pénze bulizni, annak a 4-es brigádnak lesz 2000 Ft-ja, hogy eljusson haza.”
  • 10. ATX 2013. szeptember 20. 11:13
    „9: Igazad van. Én az új audis munkarend szerint 0 óra 20-kor végzek. Az audis szerződéses járatok pedig általában 0 óra 45-kor indulnak. Tehát azokra is ráillik a bagolybusz elnevezés...”
  • 9. Tündenéne 2013. szeptember 20. 10:49
    „Nem csak részeg fiatalok buszozhatnak éjszaka...”
  • 8. aw 2013. szeptember 20. 10:32
    „Ez a taxi dolog kicsit tul van misztifikalva. Ha mar paran osszeallnak akkor egyertelmu az elony, de mar ket embernel is minimalis a tobbletkoltseg a buszhoz kepest. Raadasul haztol hazig visz, akkor amikor csak szeretned.
    Regebben jartam haza sokat gyalog. Azert eleg erdekes formakkal talalkozik az uton az ember. En mindig megusztam. Tobb cimboramnak viszont parszor nem volt ilyen szerencseje. Szoval nem feltetlen jo otlet ejszaka flangalni hazafele.

    Igaz mar idosebb vagyok, de barhova is megyek este/ejjel, akkor kizarolag taxi.
    (meg egyedul is).

    A buszt pedig inkabb a nagyobb (legalabb 7-8 fo) tarsasagok vennek igenybe, mar brahibol is.”
  • 7. nága 2013. szeptember 20. 09:50
    „Aki nagy legény a bulizásban, az menjen haza a két lábán, vagy négykézláb. Sokan mindig siránkoznak, ugyanakkor van pénzük tízezreseket elszórni éjszakai életre. Miből? Tanulói státuszból, munkanélküli,közmunkás, minimálbéres szülőktől?”
  • 6. Goldman 2013. szeptember 20. 09:31
    „Mankapunka: te már annyira népszerű vagy itt, hogy rád hivatkoznak szavazásnál? No, nem semmi :::))))
    Egyébként igazad van. A gyaloglással az a baj, hogy sok ideig tart és sok a törni-zúzni való menet közben.”
  • 5. W118 2013. szeptember 20. 09:27
    „Ingyenbusz.
    Hát persze.
    Meg ingyen sör,+ örökélet,stb...
    Semmi sincs ingyen.Mindenki fizeti,hogy néhányan az éjszaka elszórt néhány tízezer forint után hazarázathassák magukat az ingyenbuszon.
    Akinek telik a belépőre,meg minden másra,jusson a hazaútra is.
    Az újságíró szerint méregdrága a taxi.Ha már hárman összeállnak egy fuvarra,akkor olcsóbban jön ki,mintha buszjegyet vennének a sofőrnél.Ami buszjegy árát illeti,az meg igazából a félár,hiszen az önkormányzat fizeti a másik felét.
    A kikalkulált vonaljegy ára támogatás nélkül meghaladná a 800 Forintot.
    Hát így méregdrága a taxi,kedves újságíró.
    A buszközlekedést meg mintha már évente racionalizálnák a költségcsökkentés jegyében.(értsd: kevesebb járat,
    összevont vonalak,stb).Most meg ingyen éjszakai busz....
    Az ilyen ingyen és agyontámogatott dolgok miatt bukott meg a szocializmus is részben.
    Nem akarok újra olyan világban élni.”
24 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kisebb árhullám a Dunán - Győrben szombatra várják a tetőzést

A győri tetőzés szombaton, 400 cm körül várható a jelenlegi adatok alapján, tehát várhatóan nem éri… Tovább olvasom