Kisalföld logö

2016. 12. 05. hétfő - Vilma -6°C | 4°C

Buszok, vonatok: egységes közlekedési tarifarendszerre válthat a régiónk?

A bécsi megbeszélésen a Kisalföld Volán szakemberei és Győr főépítésze is részt vett. Vajon reális lehet-e a négy országon átívelő, egységes közlekedési rendszer koncepciója?


A tömegközlekedés közép-európai integrációjáról, egységes tarifarendszeréről és közös, régiós menetrendjének létrehozásáról tárgyaltak Bécsben cseh, osztrák, szlovák és magyar közlekedési és városfejlesztési szakemberek.

A Centrope a szimpóziumon egyeztetett közlekedésfejlesztési javaslatokat hamarosan a nemzeti közlekedési tárcák elé terjeszti.

Közlekedésfejlesztési szimpóziumot tartottak a Centrope közép-európai régió közlekedési vállalatainak vezetői, közlekedésfejlesztési szervezeteinek szakértői és a városi és tartományi főépítészek részvételével kedden, Bécsben.


Bécsben tárgyaltak közös régiós menetrendről is.
Bécsben tárgyaltak közös régiós menetrendről is.


Magyar részről a találkozón a MÁV, a MÁV Start, a GYSEV, a Vasi és a Kisalföld Volán, továbbá két megyei önkormányzat vezetői és szakemberei, valamint Győr város főépítésze, Révi Zsolt vettek részt.

Szokolay Örs, a Centrope magyarországi képviseletvezetője elmondta, a tanácskozás résztvevői egy integrált, egységes tarifarendszerben működő közös tömegközlekedési struktúra megvalósításáról döntöttek.

Az új szerkezetben jelentősen rövidül a régión belüli utazás időtartama, gazdaságos és utasbarát közösségi közlekedés lép a jelenlegi, több tagországban már elavult rendszer helyébe.















A részvevők abban állapodtak meg, hogy az integrációs folyamat gyors beindítása érdekében a nemzeti közlekedési szervezetek és vállalatok a
Centrope-ot kérik fel az egyeztetések lefolytatására a tagországok közlekedési tárcáival.

Egyetértés volt a Győr-Pozsony vasúti közlekedés mielőbbi újraindításának kérdésében is, az ügyben a szakemberek közösen fognak lobbizni a nemzeti hatóságoknál.

Nem lehet tovább halogatni az egységes álláspont kialakítását az észak-déli, transzeurópai köz- és vasúti közlekedési folyosó útvonaláról sem.

"A 2014-ben kezdődő új uniós költségvetési időszakban csak akkor lesz esély forrást szerezni a Nyugat-Dunántúlnak is jelentős fellendülést eredményező projekthez, ha az érintett országok közösen és egyetértésben tudnak fellépni a megvalósítás érdekében" - hangoztatta Szokolay Örs.



Az unió 4 millió euróval támogatta a CENTROPE egyik kezdeményezését

A CENTROPE az osztrák Bécs, Alsó-Ausztria és Burgenland tartományok, a dél-morvaországi cseh, a pozsonyi és nagyszombati szlovák régiók, Győr-Moson-Sopron és Vas megye, valamint Pozsony, Brno, Eisenstadt, Győr, Sopron, St. Pölten, Szombathely és Nagyszombat városok közös kezdeményezése.

A szövetségre lépett térségben összesen 6,5 millió ember él.

Az együttműködés legújabb, 2010-ben indított projektje a CENTROPE CAPACITY.

Az uniós kasszából 4 millió euróval támogatott kezdeményezés keretében létrehozzák a CENTROPE 14 városát és régióját összekapcsoló intézményrendszert, és meghatározzák a 2013-től induló, többségükben uniós forrásokból finanszírozott közös fejlesztések irányait.

A nemzetek közötti munkamegosztásban az országok egy-egy témakör koordinálását vállalták magukra, így a csehek az emberi erőforrások, az osztrákok a tudásrégió, a szlovákok a kultúra és a turizmus, a magyarok pedig a területi integrációért felelősek.

A CENTROPE magyarországi irodája Győrben működik, a projekt lebonyolítását az erre a célra létrehozott Ceurina Nonprofit Kft. vezeti.


Olvasóink írták

  • 4. urbaniastapista 2011. október 13. 22:02
    „#3.
    Félreérted.
    A tarifaközösség inkább azt jelenti, hogy ha kétszer kell átszállnod, mondjuk távolsági busz-vonat-városi busz, akkor nem háromféle jegyet vagy bérletet kell venned. Persze a minimális átszállási idő és ütemes menetrend mindenütt szintén alapfeltétel kéne hogy legyen.”
  • 3. miracle 2011. október 13. 15:36
    „Igen, az egységes tarifától lesz majd biztosan gyorsabb és utasbarátabb minden, mintha lenne köztük bármi összefüggés.
    Azonkívül meg kétségtelenül nagyon elegánsan mutat excelben, hogy 20 cella helyett 3 van, de attól még nem ugyanannyiba kerül 1 km Ausztriában, Csehországban és nálunk, ráadásul egyik vonat másik busz. Szóval vagy az egyik bukik rajta, a másik esetleg nyer, vagy mindenkinek passzol, de akkor meg olyan drága, hogy az utas szív.
    De hát manapság minden egységesítve és integrálva van, mert ez a divat és utóbbi nagyon szép szó is ráadásul.”
  • 2. urbaniastapista 2011. október 13. 13:20
    „Aki itt lakik a nyugati határszélen, annak nem kérdés, hogy nyugat felé kell fordulnunk, arra van Európa. Országunk viktora eközben kelet felé veszi az irányt. Menjen isten hírével, de minket ne vigyen magával!
    A soproniak szerintem már milliószor megbánták, hogy ideszavazták magukat.”
  • 1. zoltee 2011. október 13. 12:48
    „Olyat lehet ugye, hogy ésszerűsítsék a buszközlekedést, pl. Sopronból Mosonmagyaróvárra talán autóbusszal is lehetne Ausztria felé közlekedtedtni, Csorna helyett a járatokat. (Igen, tudom, van olyan szakasz, ahol autó járhat, de busz nem, de biztos van Ausztria felé autóbuszos alternatíva is.)”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

IX. Regionális Mentálhigiénés Konferencia Győrben

Az Egyesített Egészségügyi es Szociális Intézmény Győr Nyugat-dunántúli Regionális Szociális… Tovább olvasom