Kisalföld logö

2017. 02. 28. kedd - Elemér 7°C | 15°C Még több cikk.

Buszmenetrendes ˝adok-kapok˝

Győr - Egyhetes Győrben az új buszvonalhálózat, amely a város és a Kisalföld Volán szerint nemcsak költséghatékonyabb, de kényelmesebbé és gyorsabbá is teszi az utazást. A tömegközlekedési társaságot az egy hét alatt beérkezett visszajelzésekről kérdeztük.


Azt magunk is leszögezhetjük, hogy Ménfőcsanak finomabban szólva vegyesen fogadta az új menetrendet, kevésbé finoman szólva palotaforradalom tört ki az első napokban. A lakók aláírást gyűjtöttek, elsősorban azért, hogy a kórházba vagy a temetőbe igyekvőknek Marcalvárosban át kell szállniuk, persze újabb menetjeggyel. Ennek oka a 22-es és a 40-es vonalak összevonása, mivel így bizonyos ménfőcsanaki megállóhelyekről (Ormos utca, Új élet út) nem lehet közvetlenül eljutni Adyvárosba.

A Kisalföld Volán szerint azonban Ménfőcsanak legtöbb megállóhelyéről továbbra is biztosított a kapcsolat a 32, 33, 34, 36, 37, 37Y vonalak révén. Igaz – érvel a társaság –, ezek az autóbuszok ritkábban járnak, viszont az utas- számlálásból kiderült, hogy az utasok csaknem hetven százaléka nem Adyvárosba, hanem a városközpontba utazik.

Az ő érdeküket szolgálja tehát a rövidebb menetidő (amely régi kívánsága volt a ménfőcsanaki utasoknak) és a nagyobb járatsűrűség (csúcsidőben a 22-es és a 22E közös követési ideje 15 perc a 40-es jelenlegi 20 perces sűrűsége helyett, hétvégén pedig 40 helyett 30 percenként indulnak a járatok). Gangl András önkormányzati képviselő lapunknak elmondta: eljutottak hozzá a panaszok, azokról tárgyalt a polgármesterrel, valamint a jegyzővel is, remélhetőleg megfelelő megoldás születik.

A Volán szerint meg kell várni, amíg az utasok megismerik az új rendszert. Fotó: Krizsán Csaba
A Volán szerint meg kell várni, amíg az utasok megismerik az új rendszert. Fotó: Krizsán Csaba

Szintén Ménfőcsanak lapjára tartozik a Mediterrán lakóparkban élők gondja: a terület bizonyos részeit csúcsidőben kevesebb járat érinti. A Kisalföld Volán erről így vélekedett: amennyiben az évek óta tervezett Malom úti megállóhely kiépítéséhez hozzájárultak volna az ott lakók, sokkal kisebb lenne ez a probléma, mivel a Mediterrán lakópark központja – a Győri úthoz hasonlóan – kényelmesen elérhető lenne csúcsidőben 15 percenként, a 22, 37 és 37Y járatok által. ˝Addig is az érintett önkormányzati képviselőkkel egyeztetünk annak érdekében, hogy milyen módon lehetne rövid távon javítani a lakópark lakóinak kiszolgálását˝ – tették hozzá.

Valamiféle változtatást igényelnek a munkásjáratok is, amelyek az ipari park, az Audi és a Rába felé közlekednek.

A Kisalföld Volán tájékoztatásából kiderül: a járatok indulási időpontjaira és zsúfoltságára vonatkozóan több észrevétel is érkezett, ez sürgős orvoslást igényel, s a héten utasszámlálást végeznek emiatt az érintett vonalakon. Az eredmények, valamint a társasághoz beérkezett panaszok alapján mielőbb, legkésőbb néhány héten belül – a várossal együtt – megteszik a szükséges lépéseket – ígérik.

A tömegközlekedési társaság álláspontja szerint, mivel hasonló léptékű változás már több évtizede nem történt, biztos, hogy további finomításokra is szükség lesz a gyakorlati tapasztalatok alapján. Ehhez azonban meg kell várni, amíg az utasok megismerik az új rendszert, mivel az eddigi panaszok bizonyos – viszonylag jelentős – része félreértésekből fakad. Egy példa: az utasok nagy része még nem szokta meg a 7–17 körjáratokat, és nem mer felszállni a korábbitól eltérő jelzésű autóbuszra, ezért úgy érzi, szűkültek az utazási lehetőségei, pedig valójában éppen ennek az átszervezésnek köszönhetően Adyvárosba és Szabadhegyre is jelentősen gyakrabban tudnak eljutni – közölte a társaság.

Olvasóink írták

22 hozzászólás
12
  • 22. tricse 2009. június 25. 19:09
    „A hétköznapi 5.15-öshöz képest 5 perccel később---bocsi,ha félreérthető voltam! Ígéretet kaptunk a munkáltatótól,hogy jelezni fognak a Volán felé! Valami máris javult---csuklósokat küldenek és nem kisbuszt!:)”
  • 21. jesicca 2009. június 25. 11:31
    „14. NagyGábor
    A Gyirmót azért maradt a Csanak betérésel,hogy a két szomszédos falu között megmaradjon a kapcsolat.Ha a 37-est kivették volna Csanakról akkor azért reklamálnának többen,mert vannak akik átjárnak egyik helyről a másikra.Amiatt az 5-6 perc miatt felesleges idegeskedni.A szentivániak 10 percel utaznak többet mert körbejárja az egész falut a buszuk.Ez igy a normális ott is és itt is.Igy legalább van közvetlen kapcsolat a faluk,falurészek között.Ha nem lenne akkor az lenne a baj.A déli 12:50-es 37-es járatot viszont jó lenne ha 10 percel korábban inditanák,mert most nemlehet vagy csak futva lehet elérni a munkás járatokat.Jo lenne ha újra 12:40-kor indulna vissza,Györből is indulhatna 12:10-kor mint régen ,mert utána ugyis 13:05-kor indul a következő,nem 13:20-kor.Amúgy a Gyirmótnak jo lett a menetrendgye,sürübb lett, és a 37Y marcalos elérés is jó ötlett.( bár reggel az a 10 perces követés 7 óra után túlzás.7:15 helyett mehetne 7:40-kor és akkor a 9-re jároknak is megoldodna a gondjuk és ki is lenne használva jobban mint most.Mert igy hogy 10 percel megy el a másik után kevesen vannak rajta.)”
  • 20. jesicca 2009. június 25. 11:18
    „mecsoka!
    Ha minden buszos témához hozzászól,ahogy azt több helyen is olvasom akkor nem marad idelye a biciklizésre ahogy azt irta.Adyváros miatt pedig ne aggodjon,mert leszrá megoldás.Már tart a folyamata a dolognak.Nem 40-es lesz,de valami lesz,valószinüleg csucsban.Eddig ez az álláspont.”
  • 19. omarhulm 2009. június 25. 00:00
    „Ebbe a cikkben a legnevetségesebb:

    A fotón látható hölgy egy HELYKÖZI buszon (háttérben a pályaudvar) egy HELYKÖZI jegyet "lyukaszt".
    (kicsit erőltetett)

    Lusta volt a riporter a Révai utcáig átmenni?”
  • 18. Freehill 2009. június 24. 21:37
    „tricse, pontosan melyik járatra gondolsz? Szombaton az 5.20-as indulás évek óta változatlan, mi jön "még 5 perccel később"? Az 5.20 is késői? Ha igen, miért nem jelzi valaki a Volánnak?”
  • 17. tricse 2009. június 24. 17:35
    „No még valami!

    Szombaton túlóra és bakker még 5 perccel később jön a 38-as hajnalban---hát vaze mi vagyok én rövidtávfutó esetleg gyalogkakukk?
    KEDVES VOLÁN!
    NEM 6-RA JÁRUNK-AZ CSAK OLYAN SZÓLÁSMONDÁS--FŐNÖKI UTASÍTÁS 5.50-KOR MÁR ESSEN KI A KEZED ALÓL AZ ELSŐ MUNKADARAB A SORON! ÉS ADDIG BE KELL GYALOGOLNI,ÁT KELL ÖLTÖZNI,SZEKRÉNYLAKATOT NYITNI-ZÁRNI,EZT-AZT ELLENŐRIZNI,ALÁÍRNI NA EZT TESSENEK FIGYELEMBE VENNI!”
  • 16. mecsoka 2009. június 24. 10:42
    „#14 ezzel kapcsolatos véleményem megtalálja a másik cikknél. Röviden: nem értek egyet.”
  • 15. NagyGábor 2009. június 24. 09:52
    „@6: Morrison

    Milyen piac? Vásárcsarnokra gondolsz? Ha igen, az érmének két oldala van, a pacnak pedig 4. És ebből kettő mentén busz jár. A Bartók Béla úton a 22E (valóban csak hétköznap, szombaton nem), a Tihanyin a 37, 37Y és a fehér buszok hada. Ezen kívül a marcalvárosiak is képesek évtizedek óta elsétálni a Nagy Imre út templom megállóba, mert tényleg nincs messze a piactól. Vagy másik piac? A Dunakapu térre például egy busz sem jár Csanakról.”
  • 14. NagyGábor 2009. június 24. 09:42
    „@8 Livi:
    @12 Mecsoka

    Akárhányszor felvetik ezt a gyirmótiak, mindannyiszor ugynaz a válasz: amíg nem töltik meg egyedül (tanítási napokon néhány busz kivételével) a 37-es buszt, addig egyrészt szüksége van a 37-es busznak arra, hogy Ménfőcsanakon is felvegyen utasokat, másrészt szüksége van a ménfőcsanakiaknak arra, hogy ott járjon a busz. Mivel a Gyirmóton és a Csanakon felszállók aránya közelít a fele-feléhez, ezért a 37-es elvételét újabb buszok beiktatásával pótolni kellene. Mivel az nem mehet más területek rovására, az legalább a 37-es jelentős ritkításával oldható csak meg, tesssenek megnézni például a 36-os "helyi" járat menetrendjét, mely Koroncóra szállít utasokat. Különösen izgalmas a vasárnapi buszritkaság.

    Arról pedig ne is beszéljünk, hogy ha ezeket meglépnék, akkor meg jönnének azok a hangos emberek, akik el nem tudják képzelni, hogy lehet olyan, hogy tőlük 500 méterre levő városrészbe csak 1 átszállással, és a Tescóhoz való elbuszozással, és legalább 35 perc kerülővel tudnak csak eljutni...

    Amúgy a 40-es téma is hasonló. Ha kikényszerítik az utasok, hogy visszaálljon a régi rend, akkor 22-s belső szakaszán kieső buszokat pótolni kell, legalább részben, és az a 40-es visszaritkítását jelenti. Igen, a közösködés a Volán számára gazgaságosabb üzemeltetést, az utas számára pedig gyakoribb követést jelent.

    A Mediterrán lakópark kérdését pedig megoldaná, hogyha a 22E visszafelé nem a győri úton menne a városba, hanem a 22-essel ellentétes irányban járná körbe Csanakot. Akkor meglenne az átlagos 15 perc követés, vagyis óránként 4 busz itt is.”
  • 13. mecsoka 2009. június 24. 08:09
    „tricse! Aranyos megfogalmazás, jót nevettem, de igazad van :)

    Mini közvélemény kutatok: Tényleg van még olyan ember, aki nem tudja, hogy a bérletszelvényre rá kell írni az igazolványszámot? Tegnap 6embert megvágtak emiatt a 22esen, és arra hivatkoztak, hogy nem tudták...”
  • 12. mecsoka 2009. június 24. 08:06
    „Lívi! Csak 5-7percet nyernénk :) De a volánnak nem érdeke.”
  • 11. Kócoska 2009. június 23. 23:02
    „Én meg inkább járok biciklivel és nincs problémám :P”
  • 10. tricse 2009. június 23. 20:19
    „Na még egy utolsót,hogy vidámabb legyen az estétek! Ma reggeli 5.15-ös ipari parki 38-as járatra felszálltak az ellenőrök! Most őszintén ki az az elvetemült aki hajnali tömegnyomoros,melós járaton bliccelget az ipari parkig? Mert ugye a melósoknak fizetik a cégek a bérletet!:)”
  • 9. tricse 2009. június 23. 20:14
    „Ja és még valamit! Minden tiszteletem az idős,nyugdíjas embereké,de tájékoztassák őket azokról a járatokról ami tele van melóssal és ne akkor könyörgöm,ne akkor!”
  • 8. Lívi 2009. június 23. 19:52
    „Ha már rövidebb menetidővel szeretnének kedvezni az utasoknak, akkor a Gyirmótról induló járatoknak miért kell szinte kivétel nélkül Csanakon, pontosabban Ménfőn át közlekedni? Legalább negyed órát nyernének a változtatással.”
  • 7. Morrison 2009. június 23. 19:35
    „BOCSÁNAT, még egy utolsó!

    Mi lesz a 22-essel iskolaidőben? Reggel mire Marcalvárosba ér, már tele lesz ! Pedig ott is egy kisebb tömeg akar majd felférni...”
  • 6. Morrison 2009. június 23. 19:33
    „"kényelmesen elérhető lenne csúcsidőben 15 percenként, a 22, 37 és 37Y járatok által"

    majdnem igaz

    22-es 05,35-kor indul
    37-es 20-kor jön...
    37Y - 3x jön egy nap

    A piactól pl óránként lehet csak Csanakra menni”
  • 5. Skip 2009. június 23. 19:26
    „2. tricse!

    Teljes mértékben igazad van azzal kapcsolatban, hogy 10 perccel előbb indulhatnának a 38-as jelzésű buszok.
    Én mindig a 15 kor induló busszal megyek ami tele van és alig érek be a gyárba. A 25 kor indulóval gőzöm nincs ki utazhat, mivel 6 órakörül ér csak ki a parkba.

    Amúgy Szabadhegy most az egyszer jól járt az átszervezéssel.
    Szerintem még mindig nem lehet levonni következtetéseke! még várni kell pár napot hetet, mire mindenki hozzászokik.”
  • 4. Morrison 2009. június 23. 19:24
    „Speciel pont beszéltem azzal a Malom utcai lakossal akinek a háza elé tették volna a megállót. Az ő háza nem a kert végében, hanem az utca fronton van, persze, hogy zavarná.
    De ott a Malom úti lámpa előtti üres teleknél? Vagy a Malom út azon részén, ahol a házak az úttol távol vannak???”
  • 3. balinkusz 2009. június 23. 19:16
    „Olyat úgyse tudnak alkotni, ami a szenilis győri népnek megfelelő!
    Tegyen magávol egy könyvet a kedves győri utazó, és akkor nem baj, ha 5 perccel hosszabb a menetidő!
    Végre egy igazi reform a győri tömegközlekedésben!”
22 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A leggonoszabb ideológiára figyelmeztettek

Győr - A városból és környékéről elhurcolt, elpusztított zsidóságra emlékeztek a hétvégén a… Tovább olvasom