Kisalföld logö

2017. 10. 24. kedd - Salamon 9°C | 13°C Még több cikk.

Buszkaraván két kilométeren?

Győrben az adyvárosi buszparkolót fel kell számolni, hogy a közútfejlesztések folytatódhassanak Győrben.

A Fehérvári úti csomópont lesz a város legnagyobb kör keresztmetszetű, jelzőlámpával irányított kereszteződése – erről a február 9-i számunkban már írtunk Szokni kell majd a tempót címmel. A tempó valóban nagy kérdés lesz, s nem csupán az autósok számára. A buszoknak is, főképp, ha valóban az Ipar utcai központban kell a parkolásukat megoldani Adyváros helyett, mint ahogy azt a közlekedési vállalat állítja.

A Kisalföld Volán decentrumokban parkoltatja a buszokat éjszakánként. Az adyvárosi – az egyik legforgalmasabb – állomáson 80 jármű parkol éjjelente, a műszak lejárta után. Tavaly nyáron jelezték a közlekedési vállalatnak, hogy a közútfejlesztések érinteni fogják a parkolót, azon új út vezet majd keresztül, így január 1-jéig a buszokat onnan ki kell költöztetni, a terepet pedig átadni a munkásoknak. Február közepe van, s egyelőre nem látni semmit a környéken, de ettől még komoly fejtörést jelent ez a helyzet a Volánnak.

Könnyen belátható ugyanis, hogy ha a Kisalföld Volán valóban kénytelen lenne az ott tartózkodó buszokat éjjelente az Ipar utcai telephelyre (közvetlenül az óriáscsomópont szomszédságába) költöztetni, akkor a reggel induló több tucat busz a forgalmat teljesen megbéníthatja – már ha egyáltalán ki tudnak hajtani a járművek az egyébként is forgalmas csomópontra. Ha nem, akkor viszont a menetrendjükben lesz lényeges csúszás, ami ismét csak komoly gond az utasok számára. A számítások szerint két kilométeres sort alkothatnak a buszok reggelente a körforgalom környékén.

A Volánnak korántsem mindegy tehát, hogy tényleg költözni kell-e. Ráadásul az adyvárosi decentrumban – ha a forgalmi rendet is átalakítják az új közút miatt – a buszoknak 500 méterrel többet kell megtenniük, ami évente összesen plusz 40 ezer kilométert jelent. Az pedig, hogy a buszoknak az Ipar utcai decentrumba be kell menniük és onnan vissza, újabb 60 ezer kilométer. Éves szinten tehát 100 ezer kilométerrel kell számolni.

Ezek ismeretében megkérdeztük Eredics Imre győri alpolgármestert, aki leszögezte, a változtatásra szükség van. „A város déli részének közlekedése nem tudja nélkülözni az új útkapcsolatot. A buszdecentrumot a Volán kérésének megfelelően terveztük át, s az azon belüli parkolókapacitást biztosítottuk. A Volán január 31-én érkezett levelében – előzőleg szóban is – jelezte, számára a decentrum melletti tárolótér igénybevétele is fontos, ahol jelentős számban tárolja a járaton kívüli buszokat. A telephelyeztetés, az esetleges oda bevonulás, illetve kijárás, vagy más területen való járműtárolás lehetőségét vizsgáljuk. Nyilvánvalóan olyan megoldást fogunk találni, amely a járműtárolást – nem a forgalomban lévő és éppen várakozó buszokról lévén szó – a legkedvezőbben megoldja" – zárta közleményét Eredics Imre.


KAPCSOLODÓ CIKK >>

Szokni kell majd a tempót (2006-02-08) >>

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A világpremierrel itt a WiMAX

Nagy csapat, nagy lendülettel dolgozik Győrben az intelligens város program megvalósításán. Összesen tizenhárman vannak világszerte, amelyeket a legnagyobb számítástechnikai gyártók, fejlesztők által létrehozott Digitális Közösség a kiemelten figyelemre méltók, köztük Győr is. Az intelligens város program egyik győri kezdeményezője, az Int-air.net Kft. volt. Tovább olvasom