Kisalföld logö

2017. 05. 29. hétfő - Magdolna 13°C | 27°C Még több cikk.

Buszjárat Tápszentmiklós és Győrasszonyfa között?

Egy éve működik Győrasszonyfán a gyümölcsfeldolgozó üzem, az ötvenöt dolgozó többsége helybéli.

Az ötszázhatvan lelket számláló falu életében nagy változást jelentett, amikor tavaly tavaszra felépült a gyümölcsfeldolgozó üzem (a cégről és üzletpolitikájáról a Kisalföld 2005. október 17-i számában olvashattak). Hordós István igazgató szerint az országosan is egyedülálló üzem azóta Németországban, Szlovákiában és Romániában szerzett piacokat a hazai megrendelői körön túl.

A nyáron feldolgozott gyümölcs egy részét épp most csomagolják át, hogy az átvevő által kért paramétereknek megfeleljen. Hordós István elmondta: a nyári gyümölcsszezonban nyolcvanan, most ötvenöten dolgoznak a feldolgozóüzemben, nagy részük helybéli, vagy Tápról, Tápszentmiklósról, Láziból jár be munkahelyére, de néhányan Győrből is kiutaznak Győrasszonyfára. Utóbbiaknak nem jelent problémát a közlekedés, mivel a járatok igazodnak a műszakokhoz. Közlekedési problémája azoknak van, akik Győrasszonyfától keletre, Pannonhalma és a déli megy ehatár között laknak.

Tudni kell, hogy idáig ez fel sem merült, mivel a győrasszonyfaiak, a tápiak, a tápszentmiklósiak mindennapi életében a győri járatok a legfontosabbak. Amióta felépült az üzem és átjárás van a községek között, már érdemes megvizsgálni a kérdést.

– A dolgozókat egy-egy autóvezető felveszi, s így két-három kocsival jövünk el otthonról. Kapunk munkába járási díjat – mondja egy tápszentmiklósi fiatalember, Pintér Gábor. – Meg tudjuk oldani, de azért sokkal jobb lenne, ha nem lennének elvágva egymástól a szomszédos községek. Szerintem legalább az üzemben dolgozók érdekében újra kellene gondolni a menetrendet, hogy a pannonhalmi busznak ne Győrasszonyfán legyen a végállomása.

A baj az, hogy ez a nem egészen tíz érintett dolgozó nem fog csodát tenni, s ha csak kizárólag ők ülnének a buszon, akkor felmerül a kérdés, hogy szükség van-e egyáltalán csodára. Hordós István szerint ez mindenki számára probléma, s ideje volna erről komolyan tárgyalni a tömegközlekedési vállalattal.

– Mivel helyközi járatról van szó, az érintett önkormányzatok felől kell ahhoz javaslatnak, panasznak érkeznie, hogy mi ezt felterjeszthessük a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumhoz. Nem mi döntünk, de természetesen véleményezzük az esetleges módosítást aszerint, hogy az a megítélésünk szerint kifizetődő-e vagy sem. Ehhez sokkal többet kellene tudni erről a problémakörről, de azt már most megmondhatom, hogy ilyen alacsony várható utasszám miatt – ha csak ők veszik igénybe ezeket a járatokat – nem változtathatunk jelentősen az útvonalon. Eddig egyébként nem kerestek meg minket ezzel az észrevétellel – tudatja Pócza Mihály.

Tápszentmiklósról jár a feldolgozóüzembe a legtöbb érintett – azaz összesen hat – dolgozó. A község polgármestere, Kovács József úgy véli: a többlépcsős ügymenet első foka az volna, hogy a lakosság köréből érkezzen észrevétel az önkormányzathoz. Eddig nem érkezett és a polgármester szerint ez nem véletlen: a tápszentmiklósiak már évtizedek óta hozzászokhattak, hogy nem jár autóbusz Győrasszonyfára. Az emberek Győrbe utaznak, óránkénti járattal. Itt most néhány emberről van szó és a polgármester azért sem érti a problémát, mert emlékezete szerint az önkormányzat az üzem avatásakor felajánlott e célra egy kilenc ülőhelyes kisbuszt, de az üzem eddig nem élt a lehetőséggel.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Huszonöt lakásnyi bútor

Győrben különböző raktárakban huszonöt lakásnyi bútor áll. Nem kell senkinek, sem örökösöknek, sem a kilakoltatottaknak. Hirdetésben tette közzé a győri Inszol rt.: lejárt az őrzési idő, akinek bútorai, különböző tárgyai évek óta ott hevernek valamely raktárban, most már vigye el. A határidő e hónap vége, különben árverésre kerülnek, vagy inkább hulladéktelepre... Tovább olvasom