Kisalföld logö

2017. 02. 21. kedd - Eleonóra 2°C | 8°C Még több cikk.

Busszal 1 óra alatt 15 kilométer

Győrben egy olyan busszal, amely egyetlen megállóban sem áll meg, tizenöt kilométert lehet egy óra alatt megtenni.
A Kovacsics Imre által szervezett tegnapi buszos körút több városrészt is érintett, s persze több problémára is rámutatott. A közlekedési dugók kikerülhetetlenek voltak, márpedig ez biztosan nem változik a Nádor aluljáró üzembe helyezése után sem – állította közlekedési szakemberek felmérésére hivatkozva Kovacsics. A tanulmány állítása szerint ugyanis a Szent István út nem bír el nagyobb forgalmat, így szinte bizonyos, hogy ahogy most, úgy később sem fogják tudni tartani ott a menetrendet a tömegközlekedési eszközök. A járatok máshol is torlódnak, elsősorban a legnagyobb forgalmat lebonyolító buszok: a 14-es, a 22-es, a 23-as, a 2-es és 17-es.

Megoldást paradox módon a járatszámcsökkentés jelentene, de nem ezeken a buszokon, s nem csúcsidőben. A 4-es járat menetrendjét például biztosan felül kell vizsgálni, mert az utasforgalom ezen a járaton az egyik legalacsonyabb. Csökkenteni abban az időpontokban lehetne a járatokat, amikor sokkal kevesebben használják: például délelőtt.
Kovacsics Imre a szakértők álláspontját osztja abban is, hogy a villamos nem jelent megoldást, tehát ha rajta múlna, nem kötött pályás fejlesztés valósulna meg Győrben. A cél az, hogy minél többen használják a tömegközlekedést, de ehhez nyilván olyan buszok kellenek, amire felférnek az utasok is, s amelyek pontosan elszállítják őket az adott helyre.

Kovacsics szerint, ha a döntéshozók átgondolnák a közlekedési rendszert (mondjuk a lámpák összehangolásával), s ha számítanának a Széchenyi-egyetem tanszékeire és munkáira, akkor lehetne megoldást találni anélkül is, hogy a város belerokkanna a költségekbe. S ha már itt tartunk, Kovacsics a jelenlegi finanszírozás mellett nem tudja elképzelni, hogy a város (ha kormánydöntéssel kötelezik erre) egymaga üzemeltetni tudná a helyi közlekedést.

Erről a kérdésről, továbbá a parkolóhelyzetről, a tömegközlekedés beszédes adatairól, valamint a győri közlekedést jelentősen befolyásoló szakértői tanulmányról szerdai számunkban részletesebb tájékoztatást is adunk.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Teraszügy: már csak egy kérdés tisztázatlan

A teraszügyben már csak egy kérdést nem tisztáztak? Ha a győriek éjfél után haza szeretnének menni akkor van-e még busz? A válasz röviden az, hogy nem. Jelenleg ugyanis Győrben 22.45-kor indul az utolsó busz, így hiába lehetnek nyitva mostantól éjfélig a teraszok, a tömegközlekedésre nem számíthatnak azok, akik a belvárosból mondjuk Marcalvárosba indulnának haza – busszal. Tovább olvasom