Kisalföld logö

2017. 10. 18. szerda - Lukács 12°C | 22°C Még több cikk.

Buktatnak: 32 harmadikos és 18 negyedikes kapott elégtelent

Harminckét harmadikos és tizennyolc negyedikes általános iskolás kapott elégtelent legalább egy tárgyból Győr önkormányzati iskoláiban. A pedagógusok ettől a tanévtől újra buktathatnak az alsó tagozatban. S lám, ha tehetik, meg is teszik.
A félévi értékelésnél mindig vastagabban fog a pedagógusok ceruzája. A diákok ilyenkor még megússzák a határozott figyelmeztetéssel: ha így folytatják, júniusban elmondhatják, maguknak keresték a bajt.
Győr 22 önkormányzati általános iskolájába 8368 diák jár. Közülük csak 7977-en kaptak jegyet félévkor, hiszen sem elsőben, sem másodikban nincs osztályozás az értékelésnél. A náluk idősebbek 4,5 százaléka kapott elégtelent egy vagy több tárgyból, vagyis 380 gyerek volt kénytelen lesütött szemmel megmutatni otthon az értesítőjét.

Az idei harmadikosok és negyedikesek félévijébe került először érdemjegy, a sokat vitatott és nehezen értelmezhető szöveges értékelést váltotta fel, a pedagógusok többségének legnagyobb örömére. A bizonyítványosztásig az apukák és anyukák sem ódzkodtak a bevált gyakorlattól, beleértve feltehetően annak a 32 harmadikosnak és 18 negyedikesnek a szüleit, akik csemetéjük egyesét voltak kénytelenek aláírni a „szóvirágok" helyett...

A bukási arány a hetedikeseknél volt a legrosszabb, s az ősi bölcsesség is beigazolódott: a páratlan osztályok úgy látszik, tényleg nehezebbek, mert negyedikben és hatodikban sokkal kedvezőbb a statisztika, mint a többi évfolyamon.

A matematika és a magyar a két legrettegettebb tárgy, érdekes viszont, hogy néhányan nem „átallottak" készségtárgyból megbukni. A rajz-, az ének- és a testnevelésórákon azonban gyaníthatóan nem minősíthetetlen teljesítmény kellett az egyeshez, sokkal inkább passzív hozzáállás.
Ezzel szemben örvendetes, hogy a gyerekek 8,4 százaléka kitűnő bizonyítványt vihetett

haza, többségük alsós. A felsősökkel szemben magasabbak a követelmények, nem csoda, ha a tanulmányi átlaguk is rosszabb va-
lamivel. A bukási arány jóval magasabb a nagyoknál.

Nyolcadikban megbukni nagy hiba, hiszen a tovább tanuló diák csak feltételesen kap felvételt a kiszemelt intézménybe, vagyis csak akkor veszik fel, ha az év végi követelményeket sikeresen teljesíti. Aki akkor sem remekel, kénytelen pótvizsgázni augusztusban, akkor viszont már könnyen megeshet, hogy az áhított szakma helyett csak a kötelező felvételt biztosító iskola fogadja.

S ha már néztük a legfélelmetesebb tárgyakat, nézzük a favoritokat, amelyek sorában szintén előkelő helyen szerepel a magyar a kedvenc számítástechnikával, az idegen nyelvekkel és a készségtárgyakkal együtt.

Végül a slágertéma, az igazolatlan órák, amelyek gyűjtésébe néhány éve az általános iskolások is belehúztak. Legalább tíz óra mulasztás ötven gyerek ellenőrzőjében éktelenkedik, az ő szüleik még megúszták egy felszólítással, ami úgy tűnik, célra is vezetett, mert nem gyarapodott tovább. A családi pótlék kifizetését is veszélyeztető 50 óra hiányzásról huszonkilenc diák esetében értesült a győri jegyző fél év alatt. Közülük huszonhatan két olyan iskolába járnak, ahol elsősorban hátrányos helyzetűeket tanítanak.

Olvasóink írták

  • 20. pancser 2011. március 02. 12:12
    „Megtörtént eset: A tanító néni beír az ellenőrzőbe, hogy a gyerek előmenetele rossz, hiányos felszereléssel érkezik és kéri a szülőket ellenőrizzék a gyerek otthoni munkáját, mindez kulturáltan, intelligensen leírva. A szülői válasz írásban: Tanícsa meg az a dóga"! Mit lehet ilyenkor tenni? Úgy gondolom ez a fajta szülői hozzáállás nem egyedül saját gyerekére káros, hanem miattuk a többi gyerekre jut kevesebb idő. A buktatás a megoldás vagy a szülőt kéne büntetni? A felelősséget a szülő nem hajlandó elismerni, de szülői értekezletre sem megy! Ördögi kör ez, de a buktatás a az oktatás tekintélye miatt elkerülhetetlen.”
  • 19. Tabornok 2011. március 02. 09:50
    „"18. Csetneky 2011.03.01. 08:43"
    Valamiért a szülők, mintha ott sem lennének és semmi közük nem lenne a gyermek rossz, vagy jó eredményéhez.
    Nem hiszem, hogy ennyi gyenge agyi kapacitású gyerek lenne. Szerintem a szülők nem törődnek velük.”
  • 18. Csetneky 2011. március 01. 08:43
    „Aki általános iskola harmadik illetve negyedik osztályában képtelen elérni az amúgy sem túl magas kettes színvonalat, azt bizony meg kell buktatni. Abban van igazság, hogy némely esetben a pedagógus is hibás lehet, valamint abban is, hogy sok a pályára nem való, alkalmatlan pedagógus, azonban ezektől függetlenül aki alsóban képes megbukni, annak minden elismerésem. Meg a szüleinek is.”
  • 17. Tabornok 2011. február 28. 22:22
    „"Buktatnak: 32 harmadikos és 18 negyedikes kapott elégtelent"
    Ez mitől hír??? Mennyi alsó és felső tagozatosból buktak ennyien, hogy ez hír lett???”
  • 16. quaestor 2011. február 28. 21:11
    „Érdekes, hogy pl. az ellenőrzőben a magyar tantárgynál a 2. oldal felénél tartanak érdemjegyek vonatkozásában.
    Ugyanez a matek esetében is. A táskájuk alatt meg görnyednek a gyerekek, mert pl. 2 db olvasókönyvük van, 2 db munkafüzettel. Ez utóbbi csak az olvasás.”
  • 15. quaestor 2011. február 28. 21:05
    „Tény, hogy vannak gyengébben teljesítő diákok is, és nem mindig a gyerkőc a hibás. A hangsúly a "nem mindig"-en van! Nekem sem áll szándékomban leírni az ált. iskola nevét, de ebben az iskolában a jelenlegi 2. osztályos tanulókat nagyon szigorúan fogja a tanítónő. Főleg a fiúkat. Ezzel nem is lenne probléma, sőt...csak sajnos az értékelésnél is közre játszik ez a túlzott szigor, ismét csak a fiúkkal szemben. Minden 2. matek- és magyarórán röpdogát írat velük, minden héten írnak környezetből, stb. Érdemjegyek: 70 %-tól kettes, a többi könnyen kiszámolható...”
  • 14. mecsoka 2011. február 28. 18:02
    „#13 ilyen nálunk is volt. Érdekes módon csak egyetlen tárgyból volt az egész osztály kettes. De azt mondom, ritka az ilyen, nem is csak szakmailag, hanem inkább emberileg rossz tanerő.”
  • 13. kukori 2011. február 28. 15:55
    „Nem szeretném kiírni az iskola nevét,ahol egy egész osztály úgy van elkönyvelve,hogy bizony ide nem a legjobb tanulók lettek felvéve,de még belefértek a szakközpiskola felvételi követelményeibe.Ezt el is mondják a gyerekeknek és a szülöknek is,minden lehetséges alkalommal.A tanárok úgy is állnak a gyerekek mellé a tanulás terén,volt olyan amelyik félév előtt kereken megmondta,hogy a fél osztályt meg fogja buktatni.Meg is tette,mert a félévi felmérést csupa olyan kérdésből állította össze,amit nem is vettek,vagy csak mellékesen érintették a kérdést.
    A következő dolgozat (már a félévi biz. után) a tananyagból lett összeállítva,és a többségnek négyes lett.
    Persze,hogy nem mindíg a tanár a híbás,sok a hanyag nemtörődöm gyerek is,de amikor mindíg azt hallja a gyerek hogy úgysem tudsz tanulni,és úgysem lesz jó jegyed,elmegy a kedve attól,hogy hajtson,mert sokszor hiába is hajt akkor is csak a rosszab jegyet kapja.Sajnos ez saját tapasztalat a gyermekem által,és egy szakközépiskoláról beszélünk.Tisztelet a kivételnek a tanárok nagyon sokat küszködnek a diákokkal,de egyre kevesebb a régi tanár,aki igazán a gyerek érdekeit nézi,nem biztos hogy aki tanít mindenki alkalmas is tanárnak,sajnos!!!”
  • 12. Muaddib 2011. február 28. 15:03
    „11. chihiro 2011.02.28. 14:19
    Chirio sajnos nem lehet kommentálni, hogy mi a véleményem az ilyen emberekről, mint Ön, aki talál egy pici hibát a helyesírásban és rögtön neki is, vágja a másiknak. Nagyobb öröme ne legyen se, önnek se hasonló önjelölt "nyelvtanároknak"
    Ez a hibameglátás a másikban és közölni egy harmadik személlyel jelen esetben a többi hozzászólóval elég gyenge jellemre vall. Általában az első személy a harmadik személynek azt akarja mondani, hogy ö mennyivel jobb, de pont ezért a viselkedésért nem az!

    2/Se nem buktam meg se a keserűség, nem szól belőlem de, azért a tanáraim megtettek mindent hogy ez ne így legyen.
    Kimondottan sikeresnek érzem magam de, ez csak rajtam múlott mivel elég makacs természetű vagyok, ezért a már azért is, megmutatom motivált!

    Olvasd el a 10-es hozzászólásomat, hogy mire gondoltam hátha megérted!”
  • 11. chihiro 2011. február 28. 14:19
    „Kedves Muaddib!
    "Egy gyermek megbukik 90 %-ában a tanár a hibás!"

    "300-ból 32 összedőlt kezdhetik ellőről"
    Látom a helyesírásodból, hogy nem lehettél valami jó tanuló, s talán a keserűség beszél belőled, ezért hárítod a felelősséget a tanárokra! Talán te is megbuktál annak idején?

    Nem a tanár a hibás, ha egy gyermek megbukik! Főleg nem 90%-ban! Talán a tanárnak kellene házit írnia a diák helyett?”
  • 10. Muaddib 2011. február 28. 13:58
    „Az általános iskolákban sajnos sok olyan gyerek érvényesül, aki felfelé kapaszkodik, lefelé tapos tanári és szülői segítséggel ezeknek a gyerekeknek a zöme, majd eltűnik a " süllyesztőben " ami elég nagy baj de a legnagyobb, az hogy akiket "eltapostak" közben is hasonló sorsra jutnak.
    Sajnos a tanárok nagy többsége nem érti, meg hogy közvetve ők építik a jövőt.
    Általános iskolaévek alatt a gyerekeke a legfogékonyabbak csak mindenki kicsit másra mentális képességeik ebben a korba abszolút egyformák.
    Ők olyanok, mint a szivacs mindent rögzítenek köztük azt is te hülye vagy, buta vagy, nem tudsz semmit, soha nem viszed semmire, x y sokkal jobb nálad, stb.
    És ez a tanárok nagy felelőssége, hogy neveli, vagy félreneveli őket.”
  • 9. susu77 2011. február 28. 13:20
    „Azt is gondolom, hogy a jelenlegi oktatási rendszer - a világon szinte mindenhol - ugyanolyan tempót diktál minden gyereknek. A gyerekek viszont eltérő mentális képességekkel rendelkeznek. Ezért van az, hogy az egyik ötöst kap, a másik kettest. Egy jó rendszer úgy van belőve, hogy a legtöbb diák tudja teljesíteni a minimumot. Óhatatlan, hogy pár diák még ezt a színvonalat sem üti meg. Ha hozzájuk mérnénk a minimum elvárást... Így is túl alacsony a színvonal.

    Úgy hiszem, nincs azzal baj, ha egy gyerek 8 helyett 9 alatt végzi el a nyolc osztályos általános iskolát. Ha neki ennyi kell, miért ne? És ha bukni kell, akkor inkább alsóban, mint felsőben, ahol már nagyon nehéz a hiányzó alapokat pótolni.”
  • 8. susu77 2011. február 28. 13:18
    „"Egy gyermek megbukik 90 %-ában a tanár a hibás!"

    Nem tudom... Ugyanannak a tanárnak van egy csomó 4-es, 5-ös tanulója. Ha egy gyerek nem készül az órákra, nem írja meg a házi feladatait, akkor bizony a tanár nem sokat tehet. Nem a tanár neveli a gyereket, hanem a tanár és a szülő együtt!”
  • 7. sándor71 2011. február 28. 13:00
    „A lányom középiskolába jár náluk a 34-böl 17 bukott van aki három tárgyból ,érettségi évében .”
  • 6. babyangyal 2011. február 28. 12:39
    „Nem tartóm jó megoldásnak a buktatást inkább a tanagyagot reformálnám meg és olyan pedagógust vennék fel ténylegesen dolgozni akiben megvan a megfelelő orientáltság a pedagógiához és a gyermekekhez is,és biztosítani kellene legalább az anyák részére olyan munkahelyeket ahol egy műszakban vagy részidőben dolgozhat,hogy az otthoni tanulás is biztosítva legyen a gyermek számára mert kétlem,hogy az a gyermek aki 3-4 osztályos az magától leül tanulni ha az édesanya dolgozik.”
  • 5. Muaddib 2011. február 28. 12:34
    „4. Lendvai_Ildi_néni 2011.02.28. 12:20
    2.
    "ezt szokták régen pótvizsgának hívni. aki azt is elbénázta az évet ismételt. egy sem lett tőle öngyilkos, halmozottan hátrányos helyzetű,"

    Minden megbuktatottnak utána nézett!”
  • 4. Lendvai_Ildi_néni 2011. február 28. 12:20
    „2.

    ezt szokták régen pótvizsgának hívni. aki azt is elbénázta az évet ismételt. egy sem lett tőle öngyilkos, halmozottan hátrányos helyzetű, homokos, katolikus, vagy jehova tanuja.”
  • 3. artie75 2011. február 28. 11:19
    „http://steiermark.orf.at/stories/389578/

    "Auch der ÖVP-Schulexperte Bernd Schilcher hält Sitzenbleiben für einen Unsinn, der jährlich 300 Millionen Euro verschlinge - in fast allen Ländern Europas sei Sitzenbleiben abgeschafft."”
  • 2. artie75 2011. február 28. 11:15
    „Szuper! Főleg mert ugye ezt a KDNP erőlteti, amolyan kereszténykonzervatívilag.

    Mondanék egy országot, egy bizonyos Ausztriát, talán már sokan hallottak róla, mint ahogy arról is, hogy náluk "keresztényebb", vagy inkább "rómaikatolikusabb" ország nem sok van (Lengyelország talán). Nos, ott a szar PISA-eredmények miatt mit csinálnak? Nem, nem mutogatnak az SPD-re.

    Hanem minden bizonnyal bevezetik azt, hogy aki egy tárgyból nem teljesíti az elvárt szintet, az csak azt az egy tárgyat ismétli, nem az egész évet.

    Rózsika, tetszik figyelni?”
  • 1. Muaddib 2011. február 28. 11:14
    „"A Győri ácsok által készített tetőkből, 300-ból 32 összedőlt kezdhetik ellőről!"
    Milyen felháborodás lenne.
    Egy gyermek megbukik 90 %-ában a tanár a hibás!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ötszörös apuka Szakács Imre

Az emlékezetes január végi földrengés után másfél órával megszülettek az ikrek. Tovább olvasom