Kisalföld logö

2018. 04. 24. kedd - György 14°C | 23°C Még több cikk.

Bringára fel! Kezdődik a kerékpárutak fejlesztésének második üteme Győrben

Az építés 3,5 km hosszú szakaszon indult el, s várhatóan októberben fejeződik be.

Győrben tavaly nyáron indult útjára a "Győr Megyei Jogú Város kerékpárforgalmi hálózatának fejlesztése" című fejlesztési projekt, melynek keretein belül összesen 5866 m kerékpárút épül meg a város területén.

Az új kerékpáros nyomvonalaknak köszönhetően Győr négy központi településrészének (Nádorváros, Adyváros, Gyárváros, Marcalváros I.) kerékpáros közlekedése válik biztonságosabbá, és a közvetlen összeköttetésnek a kerékpározás szempontjából szerves funkcionális egység jön létre.

A kerékpárút építés két ütemben zajlik, az első ütem kivitelezése 120 millió forint értékben 2012 júliusában kezdődött, s novemberben fejeződött be, melynek során közel 2,5 km hosszú
kerékpáros létesítmény épült az alábbi nyomvonalakon.

- Ifjúság körút - Vasvári P. u. - Lajta út kerékpáros nyomvonal
- Kálvária út - Tihanyi Á. út közötti kerékpáros nyomvonal
- Bartók B. út - Szent Imre út kerékpáros nyomvonal
- Kálvária út - Szigethy Attila út kerékpáros nyomvonal

A második ütem közbeszerzése során a 120 millió forintos ajánlatával nyertes vállalkozó a Glázer Transz Kft. kivitelezésében csütörtökön megtartott munkaterület átadást követően kezdetét veszi az építés és felújítás a mintegy 3,5 km hosszú szakaszon, mely várhatóan októberre
készül ela következő utcákban.

- Mészáros Lőrinc út (a Tihanyi Á. és a Fehérvéri utak között) kerékpáros nyomvonal
- Kandó K. út - Hűtőház út kerékpáros nyomvonal

A második ütemhez kapcsolódóan Győr belterületén a következő közintézmények közelében összesen 75 db kerékpártámasz, valamint fedett kerékpártárolókat helyeznek el a következő utcákban.

- Móra Ferenc Általános és Középiskola, Kodály Zoltán u. 20-24.
- Kovács Margit Általános Művelődési Központ, Répce u. 2.
- Kölcsey Ferenc Általános Iskola és Óvoda, Szent Imre u. 33.
- Baross Gábor Közgazdasági Szakközépiskola, Bem tér 20-22.
- Széchenyi István Egyetem Külső Kollégium, Mészáros Lőrinc u. 18-20.
- Erzsébet liget, rendelő bejárat
- Barátság Sportpark, Ifjúság körút


A projekt a Nyugat-Dunántúli Operatív Program keretein belül valósul meg.

A projekt elszámolható összköltsége 206.795.654 forint, melynek 10 százalékát 20.679.565 forintot az önkormányzat önerő formájában biztosítja, a támogatás pedig 186.116.089 forint.

Olvasóink írták

  • 18. Hadvezér 2013. július 16. 08:30
    „Kedves Hozzászólók! A kerékpárút építés nem a kerékpárútról szól! Abból a pénzből nem kerékpárút készül!”
  • 17. aghla 2013. július 13. 22:19
    „humer
    A Magyar Kerékpárosklubnak vannak győri tagjai, akik tudomásom szerint semilyen aktivitást nem mutatnak. (én is közéjük tartozom)
    A rendszer más városban jól működik, be kell lépni
    http://kerekparosklub.hu/
    és életre kelteni a szunnyadó területi szervezetet. Levelezni, felvonulni, tiltakozni bárki tud és ha szóba állnak a bringásokkal, akkor a Klub szakértői eljönnek tárgyalni.
    Másként nem megy.”
  • 16. humer 2013. július 13. 20:26
    „bringaval: Létezik a Magyar Kerékpárosklubnak győri része is, de sajnos csak 1-2 fővel, láthatatlanul. Más civil szervezetről nem tudok. 1-1 civilt/amatőrt pedig nem vesznek soha számításba.
    Amig nem lesz ilyen szakmailag is képzett, illetve jól szervezett szervezetünk, az 50.es évek szemléletében az autópoliszt álmodók korlátlanul megtehetnek bármit. Nézd meg Budapestet: egy lelkes önkéntes csapat visszabontat járdán vezetett kerékpárutakat, kerékpársávokat és buszsávokat nyit megosztott közlekedéssel...”
  • 15. bringaval 2013. július 13. 09:22
    „Humer: az általad linkelt hírhez tartozik, hogy kátyúk miatti káreseménynél autóvezetőket a célszerű tennivalókra oktatja a sajtó, az autósoknak asszisztál a rendőrség, és természetesen az elszenvedett kárukat a biztosító mérsékli.
    Ezzel szemben a biciklisnek csak büntetés jár?
    http://www.kisalfold.hu/belfold_hirek/katyukarok_colstok_es_fenykepezogep_nelkul_ne_induljon_utnak/2321993/
    Mi ez, ha nem kettős mérce?!
    Egyébként minden szavaddal egyetértek. A biciklis létesítmények építésekor Győrben nem veszik figyelembe, hogy az út bejárható-e az oda érvényes megengedett legnagyobb sebességgel?
    Szalipszki Csaba szerint Győrben sem a tervezés, sem az építés, sem a műszaki átvétel során nem kérik egyetlen kerékpáros szervezet véleményét sem.
    Amíg ez a felfogás működik, addig itt nem lehet normálisan biciklizni.”
  • 14. humer 2013. július 13. 00:24
    „Hát ez az egész egyetlen kerékpárosnak sem hiányzik, újra épül az autópolisz ....
    A Mészáros Lőrinccel ugyan milyen további fejlesztést lehet tenni? Max. a nem használt vasúti sínt kioperálni az úttestből, de mást ne tegyenek a kerékpárosokért mert csak balesetveszélyt okoznak. (Van egy söröm arra, hogy a sín ott marad)
    A Tihanyi és a Bartók/szt. Imre utak dilettáns megoldásai nem voltak elegek? Meg az Ifjúság körúti hullámvasút a buszmegállóba vezetett járdás kötelező kerékpárútjaival?
    Az hagyján, hogy az útvonal járhatatlan, illetve mindenhol 5 cm-es padka és fekvőrendőr van, nehogy haladni lehessen.
    De az életveszélyes átvezetésekből senki nem kér. Bár amilyen a magyar útépítő mérnök és a szolgáló és védő erők, majd megmagyarázzák hogy bárhol-bármikor mindenképpen a kerékpáros a hibás, mint pl itt: http://index.hu/belfold/2013/07/10/elesett_a_biciklivel_ezert_feljelentettek/
    (Én meg azt hittem csak a kommentelők szoktak néha hülyeségeket beszélni.)”
  • 13. Mankapunka 2013. július 12. 23:13
    „Mészáros Lőrinc utca is valami óborzalom a Paksitól a vasúti kocsiig.

    Lenne normális út, akkor lehetne a szélén bicózni, és akkor mindenki boldog lenne, autós-bicós egyaránt”
  • 12. 00044 2013. július 12. 22:00
    „Köszönjük, tényleg. De télen se tessék elfelejteni a kerékpárutakat, de ne úgy, hogy "de jó, rálehet tolni a havat"! Köszönjük, de tényleg.”
  • 11. bn 2013. július 12. 14:58
    „Jó lenne, ha foglalkoznának az Ipar úti felüljáróval is, mert ott csak az egyik oldalon van járda, és az sem túl széles, esetleg ott is meg lehetne szélesíteni. Két kerékpáros (vagy kerékpáros és gyalogos) nem fér el egymás mellett. Persze van kerékpáros út a gyárvárosi vasúti aluljárón keresztül, de az valami nonszensz agyszülemény, használhatatlan.
    A Bartók-Szent Imre utat még hányszor akarják felújítani?”
  • 10. blise 2013. július 12. 12:40
    „Szép szép, de szerintem hagyni kellene a bicikliseket, hogy a forgalomban a szabályokat betartva közlekedjenek, mert akkor ők is figyelnek, és ők is szem előtt vannak. Én minden nap biciklivel járok dolgozni (Marcal 1-ről a belvárosba), de lassan kell vennem egy első teleszkópos biciklit, mert annyi hepe-hupa, szintbeli különbség van, hogy katasztrófa. És az új helyeken is, szerte a városban, láthatóan nem szempont, hogy a biciklisek ne döccenjenek egy jó nagyot. Legalább egy 30-40-50 cm-es sávban megcsinálhatnák rendesen. aki eltalálja, az ok, aki nem az meg így járna.”
  • 9. goldboy 2013. július 12. 11:57
    „120 millió Ft, 2,5 km nyomvonal. Az Abdai 3,125km / 227 millához képest... Van pénz a haveroknak, hisz hoznak az új adók rendesen... Jó üzlet Győrben a sárga festék, még jobb a polgármester barátsága...”
  • 8. méz-ing 2013. július 12. 11:49
    „A legfontossabbal kezdem!!! A Medvei hidtól szerintem nincs eléggé megbizhatóan kitáblázva a Győrbe vezető kerékpárut, és kerékpáros lehetőség!!! Győrből a Medvei hidhoz, meg egyáltalán nincs kitáblázva! Pedig nagyon sokan jönnének úgy, hogy a Szlovák csatorna mellett el, át a hidon, be Győrbe! A hidon még egyértelmü nekik, de utánna teljes a káosz! No és neki (németeknek osztrákoknak) olyan térképeik vannak ahol egyértelmüen le vannak tiltva a 14-es utról (szerintem is jogossan), és össze vissza keresgélnek minden felé kerékpáros utat, és nem értik mi van ott a hid és Győr között. Visszafele- Győr, és a medvei hid- meg aztán mégnagyobb a káosz! A hidakhoz ki kellene tájékoztató táblákat, hogy mi magyarok merre képzeltük el azt, hogy ők merre menjenek el! Ez elsősorban idegenforgalmilag nagyon fontos! Amit tehetek megteszem, amikor látom a tanácstalanokat, de ennek azért egyértelmünek kellene lennie.

    A Bartók Béla uti "kerékpárnyomsávot" szerintem is egyszerübblett volna a vásárcsarnoktól a város felé a Corvin ut Csaba utra rávinni...

    Egyetértek a "4. koko 2013.07.12. 09:04 " mert ott is eltévedtek a németek, illetve, amikor jöttek a Medvei hidtól teljessen érhetetlen volt nekik hogy a régi Bácsi uttól merre menjenek. Aztán bekisértem őket az -uj Bácsai utra, az nagyon tetszett nekik- aztán megint nem értették a dolgot, de mondtam nekik, hogy én sem értem, de felvittem őket a (azt hiszem Viztükör uton) a Duna töltésre és az már nagyon tetszett nekik megint.

    Szóval egyáltalán nem, ártana, ha a használható információkat adnának arra vonatkozólag, hogy merre menjenek a kerékpárosok, mert nagyon el lehet őket ilyeszteni a bizonytalansággal. Márpedig szerintem egyre nagyobb az igány a biztonságos kerépározásra, és egyre nagyobb az idegenforgalma is.”
  • 7. kenyeresné 2013. július 12. 11:49
    „koko: sajnos már nemigen jár arra,Győrújbarátra költözött...:(”
  • 6. urbaniastapista 2013. július 12. 09:55
    „1.
    Az nem biztonságos, hogy a bicikliseket a gyalogosok közé száműzik és minden egyes kereszteződésben kreálnak nekik néhány újabb veszélyes szituációt. Nem is gyorsabb, nem is egyszerűbb, tehát kerékpározásra sem ösztönöz.
    2,
    A kerékpáros szakirodalomban a nyomvonal nem igazán értelmezett dolog. Van kerékpáros nyom, az úttest szélén. Van kerékpársáv, szintén az úttest szélén. Van mindegyikből Győrben is. Ha tényleg azt takarja, amit a közelmúltban műveltek, akkor jobb ha neki sem állnak.
    3,
    Ezt a nyomvonalazást el kellene felejteni végre. Az egész világ és már a magyar pályázati rendszer is kerékpározásra alkalmas valamivel átszőtt összefüggő területekben gondolkodik, ezek létrehozását támogatja. Felhasználva a meglévő létesítményeket: a kis forgalmú mellékutcákra, lakótelepi parkoló és tűzoltó utakra, sétányokra, árvízvédelmi töltésekre, kis forgalmú mezőgazdasági utakat is felhasználva, a közöttük levő kapcsolatokat megoldva.
    Tipikusan ilyen a Bartók Béla út, ahol most már százmilliós nagyságrendet költöttek el, miközben ott van a párhuzamos Liezen-Mayer utca, ahol 10 m döntött szegéllyel és 50 méter aszfalttal századannyi közpénzből százszor jobb eredményt lehetett volna elérni. Ráadásul a Liezen Mayeren nincs közlekedési lámpa, így egy Belváros-Szabadhegy menet 2-3 perccel és tucatnyi veszélyes szituációval kevesebben áthaladva abszolválható.”
  • 5. gonzo 2013. július 12. 09:15
    „Hátha olvassa akire tartozik:a Mártírok útján az iskola krítése mellett elkészült az aszfaltozás,oké.Jobb lett,mint volt szó se róla.De azokat a nyamvadt bukkanókat(éles letöréseket) a kapubejáróknál nem lehetett volna jobban megcsinálni,hogy ne essen ki az ember alól az első kerék,mikor áthajt rajtuk?Annyira kevés odafigyeléssel elkerülhetőek az ilyen bosszantó negatívumok!”
  • 4. koko 2013. július 12. 09:04
    „És továbbra sem lesz kerékpárút az Új Bácsai úton a Szabadrév u.és a Széchenyi Híd között :-(
    Talán gyakrabban kéne a polgármester úrnak bringával járni a munkahelyére és neki is feltűnne.
    De rég is volt:
    http://www.kisalfold.hu/gyori_hirek/csak_sportosan_borkai_zsolt_betekert_a_munkahelyere/2096049/?adminbolnezzuk=1”
  • 3. festéktüsszentő 2013. július 12. 08:39
    „Újabb utcák, ahol felerőltetik a kerékpárosokat járdára. Mert uakkora összegből kb uolyan hosszú szakasz. Ergó u úgy sárga festékes építés várható.
    Ha már nem tehetünk semmit ez ellen az otrombaság ellen, akkor legalább annyit tegyenek meg kedves illetékesek:
    Az említett kerékpártámaszokat legyenek szívesek bekamerázni. De valami olyan kamerával, amiről fel is ismerhető a tolvaj.

    üdv”
  • 2. ferdo 2013. július 12. 08:19
    „Ha úgy csinálják meg, ahogy a Pálffy utcai körforgalmat, akkor jobb ha bele sem kezdenek. Kerékpárosok veszélyeztetését pofátlanság fejlesztésnek nevezni... Elég lenne csak egy rendszeresen kerékpározó embertől véleményt kérni a tervekre, kár hogy ilyen soha nem történik.”
  • 1. bringaval 2013. július 12. 08:15
    „A terveket nem láttam, így csak remélni tudom: az új létesítmények nem olyanok lesznek, mint pl. a Bartók Béla úti rémborzalom. Ha igen, akkor kikívánkozik belőlem: ebben a városban lassacskán már sehol sem lehet normálisan biciklizni?!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Törvénykezési szünet a bíróságokon

2013. július 15-én kezdetét veszi a törvénykezési szünet, amely augusztus 20-ig tart, valamennyi… Tovább olvasom