Kisalföld logö

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -2°C | 4°C

Borkai: Nem félek Eperjestől! Nem vagyok SZDSZ-es ügynök!

Eperjes Károly, miután alulmaradt a Győri Nemzeti Színház igazgatói posztjára kiírt pályázaton, éles hangon kritizálta a városi közgyűlést és közvetve a település fideszes polgármesterét.

A Magyar Hírlapban megjelent cikkel kapcsolatban az fn.hu kérdezte Győr polgármesterét. A teljes interjút megtalálja, ha ide kattint.


- "Ugye nem az SZDSZ-féle szabad gondolkodás fészkelte be magát a kultúrába és sorainkba?" – ezt a költői kérdést teszi fel a Magyar Hírlap hétfői számában Eperjes Károly. Mégpedig annak kapcsán, hogy Győr közgyűlése nem őt, hanem Forgács Pétert választotta a városi színház igazgatójául. Ön SZDSZ-es módra gondolkodik?

- Nem. Sokkal inkább épeszű, patrióta polgármester módjára.

- Szóval ön nem egy a Fidesz soraiba férkőzött szabad demokrata ügynök?

- Nem. A Fidesz tagja vagyok.

- Azt is mondja Eperjes: "Döbbenetes, hogy ide jutottunk. Mindenki számoljon el a saját lelkiismeretével. Annyit tudok hozzátenni a történtekhez, hogy ébresztő, Fidesz-KDNP, ébresztő Győr, ébresztő, Magyarország!"

- Én ébren vagyok. És Győr is ébren van. És bizonyára a Fidesz-KDNP is. Azt javaslom az általam nagyra becsült Eperjes Károlynak, hogy tegye túl magát a csalódottságon, és ne keressen összeesküvést ott, ahol nincs ilyenről szó. Az ember időnként győz, máskor veszít – én sportolóként az utóbbit is megtanultam elviselni.

- Nem ön fúrta meg Eperjes pályázatát?

- Eszembe nem jutott.

- Kire szavazott?

- Forgács Péterre.

- Miért?

- Az ő pályázatát és személyét tartom jobbnak a Győri Nemzeti Színház vezetésére. Helyiekből és a kulturális tárca által delegált szakemberekből álló szakmai bizottság értékelte mindkét jelentkező pályázatát. A grémium Forgács Péter mellett tette le a voksát. Ezt követően a városi oktatási, kulturális és sportbizottság elé került az ügy – ott is Forgács Péter nyert. A végső döntés a közgyűlésben született az ismert eredménnyel.

- Eperjes szerint félnek tőle Győrben. Miért fél Eperjestől?

- Nem félek Eperjes művész úrtól. Viszont további sok sikert és jó munkát kívánok neki a Veszprémi Petőfi Színháznál, ahol ő korábban másodmagával szintén pályázott az igazgatói posztért, és most a művészeti igazgatói feladatokat látja el.

- Ön megszabta a képviselőknek, hogyan kell szavazni?

- Nem. És nem is lett volna rá szükség, hiszen pártállástól függetlenül mindenki a Győrben köztiszteletben álló Forgács Péterre szavazott. Velem együtt.

- És önt győzködte valaki fentről, a Fideszből, a kultusz államtitkárságról, a minisztertől, esetleg még följebbről akár egyik, akár másik jelölt támogatására?

- Még a szavazás előtt hallottam szóbeszédet arról, hogy ezt már odafönt eldöntötték, de senki sem telefonált rám.

- Szintén a cikk szerint Eperjessel az a baja a városnak, hogy "Eperjes nem előkelő idegen: maga is kisalföldi. Igaz, nem Alföldi. Lehet, hogy ezért kell lakolnia. Mert keresztény, és... nemcsak hogy naponta jár szentmisére, de istenélményéről szívesen beszél az embereknek".

- Na, most robbanok fel. Szólok az ügyvédnek: perelünk. Keresztény vagyok, de a megbocsátásnak is van határa.

Olvasóink írták

70 hozzászólás
  • 70. sorbit_4 2011. június 01. 21:37
    „Kissé behúzták a csőbe Borkait ezzel az interjúval. Sajnos hajlamos arra, hogy elragadja az indulat. Az pedig nem jó tanácsadó. Lehetett volna bölcsebben is intézni ezt az egész pályázakiértékelést, de sikerült a kedélyeket rendesen felborzolni. Nem tudom mi volt Eperjes pályázatában, biztosan voltak abban is értékes dolgok, bár nem kétlem, hogy Forgácsé jobban megfelelt az igényeknek. A média persze nyert vele, mert megint van egy "szenzációs" hír.”
  • 69. morz 2011. június 01. 09:57
    „Majd kárpótolják valahogy. Megkapja a Nemzetit. Alföldinek úgyis kiáll a rúdja.”
  • 68. Jászkarafapocakosi_Béla 2011. június 01. 09:43
    „Hú de ´Tudós´..
    Azt azért ne felejtsük el, hogy az Eperjes pályázatában találtak - ha jól emlékszem igaz csak formai, de akkor is - hibákat, tehát nem volt érvényes.
    Ha a közbeszben visszadobhatják a kerekítésekből adódó 1-2 forintos eltérések miatt a sokmilliós pályázatokat, akkor itt se működjön másképp a folyamat!
    Egyébként tessék már lenyelni a békát, vesztett, kész. Egyébként meg nem is idevaló...
    Mástészta, hogy ezt a cécót már Forgács sem érdemli meg. Egyszer végre összejött neki nem mb-ként, hadd csinálja nyugodtan a dolgát! Sok sikert hozzá!”
  • 67. Goldmund 2011. június 01. 09:42
    „66. Tudós-1 2011.06.01. 09:12
    "Nem is szavaztak Eperjes Károlyról a közgyűlésen! Ez hiba volt!"
    Ezzel egyetértek. Ha egyértelmű, mi a döntés, akkor is precízen be kel tartani az eljárási rendet, pont azért, hogy később a vesztes (és elmebeteg, paranoiás) fél ne támadhassa azt.

    "Ez az eljárási hiba annulálja a döntést valamint a törvényesség betartása melletti új eljárást tesz szükségessé."
    Ebben nem vagyok annyira biztos, de lehetséges.

    "A törvényesség betartásáért - valós jogállamiságban és jogrendben - elsősorban a polgármester, másodsorban a jegyző a felelős!"
    Én úgy tudom, a döntések törvényes meghozataláért a jegyző a felelős. A polgármester akkor felelős, ha a jegyző figyelmeztette, és ő ennek ellenére tette, amit tett. Nyilván ott volt a jegyző (vagy valamelyik aljegyző) a döntésnél. Gondolom, jelezte volna, ha így nem törvényes a döntés. Ezzel együtt sem szerencsés, mert így ez a sértődött elmebeteg eggyel több dologba tud belekötni.”
  • 66. Tudós-1 2011. június 01. 09:12
    „Nem is szavaztak Eperjes Károlyról a közgyűlésen!
    Ez hiba volt!
    Ezért törvényességi aggály van a Győri Képviselőtestület 2011.05.27-i - szinházigazgatói pályázat elbírálása - döntésével kapcsolatban.
    Eljárásjogi hibát vétett a polgármester, amikor nem szavaztatott Eperjes Károly pályázatával kapcsolatban.
    Az, hogy az előkészítő bizottság(ok) Forgács Péter pályázatát támogatták nem jelenti azt, hogy a másik - érvényes pályázatot benyújtó - pályázót nem kell szavazás elé vinni.
    Ez az eljárási hiba annulálja a döntést valamint a törvényesség betartása melletti új eljárást tesz szükségessé.
    A törvényesség betartásáért - valós jogállamiságban és jogrendben - elsősorban a polgármester, másodsorban a jegyző a felelős!”
  • 65. Tudós-1 2011. június 01. 07:17
    „Eperjes kedden ott volt Orbán 1 éves értékelőjén. Borkait nem lehetett látni egy összefoglalóban sem. Ez jelzés értékű.
    Egyébiránt igaza van Borkainak - ügyvédhez kell fordulnia. De nem az Eperjes elleni per miatt!
    Ma már Győr egy kis Esztergom. Borkai=Meggyes!
    Idő kérdése, hogy miképp lesz a felelősségrevonásuk.
    Mindenesetre az igaz Győriek nagyot csalódtak Borkai Zsoltban és csapatában. Ma már nem lenne befutó sem polgármesterként, sem országgyűlési képviselőként. Ha pedig az utóbbi megszünik, el fog jönni a szük hét év, jogilag támadható lesz Győr városának rombolásáért, történelem hamisításért és egyebekért.”
  • 64. tosa2 2011. május 31. 23:44
    „Muki ! Olvasván a hozzászólásokat, nem sokan vagytok vele !”
  • 63. HarconaMarcos 2011. május 31. 22:44
    „Nem vagyok elkötelezett Borkai fan, de amit itt az Eperjes művel, arra más szövegkörnyezetben a hisztis csipa lenne csak a besorolás. Persze a sorrend nem biztos.
    Ha akkora nagy ember, akkor méltatlan hozzá az, amit egy kis vidéki város színházáért most művel. Vagy megígérték neki előre, és most megy a hiszti, hogy nem kapta meg. Akkor meg így járt. Művészi teljesítményének megítélése pedig -khmmm- annyira azért nem homogén. Szerepeinek jelentős része -szerintem- abból állt, hogy buta/meghökkent/elnyúlt arccal néz.”
  • 62. AntiFricc 2011. május 31. 22:35
    „Birka uborka megint demokráciát csinált! Elképesztő...”
  • 61. Muki81 2011. május 31. 22:03
    „Veled vagyunk Szamóca!!! Nagyon csúnya dolog volt amit vele csináltak. Amikor oda kellet állni a Fidesz mellé és Borkait is megválasztani, akkor jó volt.”
  • 60. igazszó 2011. május 31. 21:59
    „Borkai már kígyóbüvölőnek sem lenne jó. Nézze meg mindenkia a képet róla, marásra álló kezeit, karmait, miközben azt mondja" Nem félek Eperjestől! ". Borkai mindenkit megmar, akit csak lehet, állandóan konfrontálódik, igazmondás távol áll tőle, jellemtelen alak a bandájával együtt. Az a baj, hogy a győri polgárok pénzén élőslödik bandájával, és Győr város szégyene ez az ember. Kifordult megszáradt bőréből, mint a kígyő, és jellemtelen hernyó lett...”
  • 59. mir 2011. május 31. 20:50
    „Mondjuk szamóca a dühkitörésével csak bizonyítványát állította ki magáról. Természetesre vette ha ő fidesznyalonc akkor már nyert ügye van, nem nyert erre most meg amint a loncsos tehén mindenkit összeszaroz sértődöttségében. Nem védem borkait mert nem csípem a búráját de szamóca ámokfutása mindenen túltesz.”
  • 58. Révfalui-szúnyog 2011. május 31. 20:31
    „Nem is kell félni tőle. Eperjes fényévekkel van szellemileg a bukfenc berci fölött. És a fidesz, illetve az egész politika fölött is. Egyszerűen azért, mert ő alkotott, míg ti csak a zsebeteket tömitek, amit úgyse vihettek át a másvilágra. Rá emlékezni fognak, ti pedig úgy süllyedtek a feledés homályába, mint szar a klozettba.”
  • 57. háté 2011. május 31. 20:16
    „Borkai: Nem félek Eperjestől! - bizony, hogy félsz!
    Nem vagyok SZDSZ-es ügynök! - nem hát, közöttük vagy élvezed a vele járó előnyöket, életet.
    Csak ezek kiröhögnek, mert úgy ugrálsz ahogy fütyülnek.”
  • 56. gyori_polgar 2011. május 31. 20:06
    „A dolog érdekessége és ez itt is látszik a hozzászólásokból, hogy Borkai eljárásának két olvasata van (a pártszemellenzős véleményeken kívül persze)
    Az egyik reménykeltő, a másik csüggesztő (és hát Eperjes viselkedése miatt nem világos, hogy melyik olvasat az érvényes)

    a) Borkai bizonyos határokon túl már nem engedi, hogy a pártközpontból diktáljanak neki
    (van egy fontos sor az interjúban amit a Kisalföld valamiért nem hozott le: "Hol rontaná ez az én renomémat? A pártnál? Ha majd egyszer úgy fog működni a rendszer, hogy olyan, amúgy kiváló színészi teljesítménnyel, amit Eperjes úr a magáénak mondhat, automatikusan meg kell nyernie annak a valakinek egy pályázatot, azt tudomásul fogjuk venni. De most - szerintem szerencsére - nem ez a helyzet."

    Ez reménykeltő lehet, hiszen egy autonómiáját őrző polgármester portréját sejteti

    b) Borkai azt gondolja, hogy ebben a városban ő a főnök és nem viseli el az autonóm embereket bármilyen irányból is jöjjön az illető

    Merthogy akármit is gondolunk Eperjesről, viselkedéséről abban biztos lehettünk volna, hogy ment volna a saját feje, ízlése után. Akár jó, akár rossz értelemben - de mindenképp olyan autonóm független színházat csinált volna, melyet nem lehet a városházáról kézi vezérléssel irányítani (ez lenne egyébként a normális a kulturális szférában egy normális világban ahonnan sajnos elég messze vagyunk).

    Ez csüggesztő olvasat és sajnos vannak ilyen jelek is (nem nagyon kerülnek autonóm személyiségek a város által felügyelt intézményekbe).
    Autonóm helyett autoriter. Vajon melyik az igazi olvasat? Nem tudom. Remélem az a) változat, de azért nem árt az óvatosság a helyzet megítélés során.

    Jelzem, hogy direkt Borkairól írtam, mert számomra győriként elsősorban az ő szerepe az érdekes - direkt nem mentem bele Eperjes pályázatának, munkásságának megítélésébe.”
  • 55. háté 2011. május 31. 18:29
    „Lehet, nem lenne jó igazgató Szamóca, - de akkor miként felel meg a hazudozó Borkai polgármesternek?
    Pofátlanul hazudozik, aki szól ellenük, ellehetetlenítik, kikészítik, elveszik a munkáját, - rosszabbak, mint a komcsik!

    Meg kell nézni, a liberális oligarchiának építik át a várost!
    Lesz, uszoda, vásárcsarnok, sportközpont, stb. - mi lett? - a nagy semmi!
    Út építés, javítás? - át mész a Szigeti- Baros kereszteződésen, úgy gondolod milyen jó lett az út, és úgy összeverődik a fogad, kikel húzatni.

    Erre is büszke lehet!
    160 milliárdos jövedelem: ki tudja, meddig dagad a kassza?
    A kedvezmény 2012-ig szól, eddig egy fillér társasági adót sem fizetett a győri autóipari óriás
    2011. május 31. 00:04

    Magyar Nemzet
    Százhatvanmilliárdot keresett az Audi hazánkban tavaly, de mert adókedvezményt élvez, nem fizet utána egy fillér társasági adót sem. Egyes számítások szerint ezzel 25,7 milliárdot hagy a kormány a győri cég kasszájában. Másfelől az Audi új beruházása évente 11,6 milliárd forint adóbevételt eredményez.”
  • 54. rázó 2011. május 31. 18:27
    „Aljas kis cikk.
    "A Magyar Hírlapban megjelent cikkel kapcsolatban az fn.hu kérdezte Győr polgármesterét. "
    Írja a Kisalföld.
    Természetesen nem arról kérdez, amit Eperjes vitat, hanem az fn.hu kivonatolt idézetéről.
    Tehát: Miért nem szavaztak Eperjes pályázatáról???? Erről egy szó sem esik. Annál több a vallásról, arról, hogy a "vereséget el kell viselni" ,meg egyéb szlogenekről.
    A Népszava jöhet a kisalföld.hu-ra tanulni.”
  • 53. soppet 2011. május 31. 18:13
    „"Ébresztő, Fidesz-KDNP, ébresztő Győr, ébresztő, Magyarország!"
    Győrben az történik, amit a Borkai - Bolla duó akar.
    Ha Ottóffy Rudolf- isten nyugasztalja - élne ma nem lenne színházigazgató "ügy". Ugyanis még ma is Nagy Viktor lenne a szin-igazgató.
    Koszos politika belekeveredett a kultúrába.
    Borkai nem való polgármesternek! Nézzék vissza ígéreteit és utána a tetteit!
    A volt komcsi Gyurcsány tudott úgy hazudni, mint Ő!”
  • 52. öröksoproni 2011. május 31. 17:24
    „A felnőtt léthez hozzátartozik, hogy méltósággal viseljük, ha valamiben alulmaradunk, ha nem minket választanak. Gratulálunk a másik félnek - nem ellenfélnek, pláne nem ellenségnek - és sok sikert kívánunk a munkájához.”
  • 51. embertelen 2011. május 31. 17:23
    „40. Lendvai_Ildi_néni Köszönöm az infót.”
70 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Volkswagenek és Audik a II. Rába Ring Fesztiválon

A második écsi Rába Ring Fesztiválon a VW-Audi Fanatic Club is megjelenik. Számos versennyel és… Tovább olvasom