Kisalföld logö

2017. 08. 23. szerda - Bence 14°C | 22°C Még több cikk.

Borkai megvonta Németh jogköreit

Győr - Borkai Zsolt győri polgármester hétfőn megvonta fideszes alpolgármestere, Németh Zoltán összes jogkörét. Az esetet egyik fél sem kommentálja.

Újabb fordulatot vett a győri holdingügy hétfőn reggel. Lapunk úgy értesült, hogy Borkai Zsolt polgármester rögtön munkakezdéskor megvonta Németh Zoltán fideszes alpolgármester jogköreit. A politikusra eddig az önkormányzat beruházási és városüzemeltetési ügyeinek felügyelete, valamint a gazdasági társaságokkal való kapcsolattartás volt bízva, hétfőn azonban már a hétindító vezetői értekezleten sem vehetett részt. A polgármester visszavette Némethtől városházi gépkocsi- és mobiltelefon-használati jogát is.

Megkérdeztük az érintetteket az esetről, a kommentálástól azonban mindketten elzárkóztak, így arra sem válaszoltak, mi váltotta ki a lépést. Lapunk úgy tudja, hogy a szikra az alpolgármester szombati, Kisalföldben megjelent interjúja volt.

Borkai Zsolt

Az ominózus Kisalföld-interjúban Németh Zoltán fideszes alpolgármester többek között azt mondta: Borkai Zsolt ugyan cáfolja, hogy a városi cégek összevonásának terve mögött privatizációs szándék állna, ami azonban nem hiteles, mert általános helyettese, Ottófi Rudolf alpolgármester ezt mind szóban, mint írásban bevallotta. Megjegyezte azt is: ő főnökének nem a polgármestert, hanem a győrieket és a lelkiismeretét tartja. „A kollektív bölcsességben kell hinni, és nem egy ember gondolataiban, mert senki kezében nincs ott a bölcsek köve" – tette hozzá. Más ponton is egyértelműen fogalmazott: „...számon kérni a cégektől, miért nem fizetnek osztalékot, goromba dolog, s ha a polgármester ezt mégis megteszi, nem ismeri a saját döntéseinket."

A tavalyi választáson a Fidesz és a Kereszténydemokrata Néppárt támogatásával indult polgármesternek erre a döntésre jogilag lehetősége volt.

Az önkormányzati törvény kimondja, hogy a képviselő-testület a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére tagjai sorából alpolgármestert választ, aki a polgármester irányításával végzi tevékenységét. A győri önkormányzat szervezeti és működési szabályzata szerint a polgármester írásban közli, milyen feladatköröket ruház az alpolgármesterekre – tehát azt is megteheti, hogy valamelyikükre nem bíz semmit sem. A munkáltatói jogok gyakorlója a polgármester, az alpolgármesteri ugyanakkor erős pozíció: a kinevezést még a közgyűlés sem vonhatja vissza.

* * *
A holdingügy további fejleménye, hogy H. Szováti Miklós, a Győri Hőszolgáltató Kft. ügyvezető igazgatója nyilatkozatot juttatott el szerkesztőségünkbe, amelyben Borkai Zsolt egy korábbi állítását cáfolja.
„A Kisalföld november 9-i számának 7. oldalán "Nem kellett a pénz a városnak?" címmel megjelent írásban olvasható Borkai Zsolt győri polgármester véleménye a cikkben közöltekhez kapcsolódóan. A "Hitel miatt nem kérték" alcímű részben a nyilatkozó többek között arról szól, hogy a Győrhő Kft. igazgatójával történt találkozásukkor H. Szováti Miklós arról próbálta őt meggyőzni, hogy "nyugdíj mellett hadd maradjon a hőszolgáltató igazgatói posztján".

Ez az állítás nem felel meg a valóságnak. Engem Győr Megyei Jogú Város Közgyűlése 2004. október 1. napjától kezdődően öt év határozott időre bízott meg az ügyvezetői tisztség betöltésével, e tisztséget munkaviszony keretében látom el jelenleg is. 2007 áprilisában töltöttem be 62. életévemet, s a hatályos jogszabályi rendelkezések alapján ettől kezdve nyugdíjasként, de munkaviszony keretében változatlanul ellátom az ügyvezető igazgatói munkát.

Személyes találkozásunk során említettem Borkai Zsolt polgármester úrnak, hogy 2007 áprilisától öregségi nyugdíjra jogosult vagyok, de nem történt olyan beszélgetés közöttünk, amelyben az ügyvezető igazgatói posztom megtartásáért próbáltam volna meggyőzni. Erre már csak azért sem volt szükség, mert az említett közgyűlési döntés alapján vezetői megbízatásom 2009. szeptember 30-án jár le" – olvasható a nyilatkozatban.

NE-felejcs: a győzelem kötelez

„A győri polgárok békességet és hatékony önkormányzati munkát várnak az általuk választott városatyáiktól városunk fejlődése érdekében, nem pedig éles "pengeváltásokat" saját "térfélen", a sajtóban. Ez különösen nagy felelősséget ró a Fidesz–KDNP frakciószövetségére, hisz Győr város történetében soha nem látott győzelmet aratott az önkormányzati választásokon" – áll abban a közleményben, amelyet „NE-felejcs" Polgári Egyesület elnöksége küldött lapunknak a városházi vihar kapcsán. Szerepel benne az is: "Nem »elegáns", és nem is etikus a sajtó nyilvánossága előtt saját – vélt vagy valós – ellentéteink kitárgyalása. Erre meg kell teremteni a lehetőséget házon belül! Az alpolgármester úr meggondolatlanul nyilatkozta, hogy nem főnöke a polgármester. Tetszik, nem tetszik, jogilag pedig ez így van."

Olvasóink írták

84 hozzászólás
  • 84. LALA 2008. február 24. 10:10
    „Teljes mértékben igaza van Borkai polgármester úrnak,habárki afőnökét nyilvánossan kritizálja és nem ismeri el fönöknek az számoljon akövetkezményekkel . Vagy talán ennyit sem ért a politikához ? Tudja egyáltalán mi az hogy munkatársi kapcsolat?”
  • 83. magyar 2008. február 21. 17:17
    „"joco
    Olyan emberek akarják megmondani az "igazat" ki soha nem volt az igazság közelében, és akkor enyhén fejezem ki magamat. Fiuk-"ujtöbbség" sajnos ez van!!!!???"

    Fletótok meg mindig az "igazság" közelében van, csak egy a baj sosem követi el az igazmondást.”
  • 82. én 2008. február 20. 20:34
    „Ő pökhendisége alól elég hamar kicsúszott a talaj.”
  • 81. győri 2008. február 20. 20:01
    „Biztos nem véletlen! ÉBRESZTŐ GYŐRIEK!!! ROMBOLÁS FOLYIK, NEM ÉPÍTÉS!!!!!!!!! Nem ezt ígérték!”
  • 80. Balek 2008. február 20. 19:45
    „Mit keres ez a cikk itt 2008. február 20-án? Ez az időutazás?”
  • 79. joco 2007. november 16. 20:25
    „Kedvesnek nem mondhato"suttogó"K.B. összes tiklije"plusz komcsi , ja meg a komszomol hozzáállása vitte szegény fideszes és - a hátukon beevickélt- kdnp-s pártocskának nem nevezhető csapatot a hatalomba. Sajnos 4 azaz négy évig a főnőkők , egymásközt és egymással ugy intéznek mindent ahogy egymásnak engedik.Mivel csak 4 azaz négy évük van sietniük kell, mert utána már nem lesz"ad ide a babruhámat" akcio.Sajnos ilyen a magyar politikai élvonal, nincs más.Olyan emberek akarják megmondani az "igazat" ki soha nem volt az igazság közelében, és akkor enyhén fejezem ki magamat. Fiuk-"ujtöbbség" sajnos ez van!!!!??? Ez van, és mi lesz?Bocsi: de a "suttogo" egy szélső söt fasiszta honlap neve.Hát fiuk velük további kevés sikert!!!!!!”
  • 78. suttogó 2007. november 15. 20:41
    „Kedves Mindenki!

    Bár nem volt időm elolvasni az összes hozzászólást:DE: nem inkább arról kellene beszélni, hogy egy éve van elvben jobboldali vezetése városunknak, és még mindig az összes vezető önkormányzati pozícióban, az apparátusban a régi komcsik ülnek? Nem a baloldali gondolkodású, de a saját erejéből vezetővé lett emberekkel van bajom, hanem azokkal, akiket hosszú évek, sőt évtizedek óta cipel magával a város, és nem tehetségük, hanem párthovatartozásuk, komcsi múltjuk miatt kerültek oda, ahova. Hogy történhet meg, hogy egy Kovács Barnabás az összes tiklijével és kommunista hozzáállásával még mindig a Komszol vezetője lehet? Ráadásul onnan bírálja a város fideszes és kereszténydem. vezetőit, a mostani botrány miatt röhög a markába, és hátradőlve nézi, ahogy a jobboldali urak egymást marják, ő meg kommunistaként még mindig ott ülhet a helyén.
    Nem inkább ezzel kellene foglalkozni egymás bántása helyett Németh és Borkai uraknak? A város közvéleménye a kommunista vezetők leváltását követeli, mert így csúfos bukás lesz ebből, akár mikor is legyenek a választások.”
  • 77. Porter 2007. november 15. 19:23
    „Kedves Éva!

    Nem igazán értem, hogy Lanczendorfert (mert így írják helyesen) miért lenne méltatlan kritizálni. Én tényeket írtam, nem feltételezést. A véleményemet szerintem leírhatom róla, nem hiszem, hogy "érinthetetlen" lenne ilyen értelemben.

    Németh Zoltánnak a vezető tisztségét nem tudom hogyan számolta ki, de az biztos, hogy nem kapott érte annyi pénzt, mint a versenyszférában egy középvezető 1 db. vezető pozicióért. Ez is tény.

    Egyébként ha valaki hétköznap este 6 körül politikust keres a Városházán legfeljebb Németh Zoltánnal találkozhat. És nem passziánszozik...”
  • 76. Hali 2007. november 15. 16:23
    „Ez egy debreceni oldalon a mai "hírek" között található. Egy kis kutatással más cikkek is előjönnek. Lehet, hogy ha a debrecenieket kérdezik más a véleményük, mint Kósának és a holdingot erőltetőknek?

    A forrásért köszönet DK-nak a mai Kósa cikk hozzászólásainál.

    "Hol ding, hol nem
    2007. november 13., kedd 23:32

    Kategóriák: Biznisz, Blog, Debrecen, Politika
    A győri Fidesz nem kér a debreceni sikerreceptből.

    Egy ideje semmi hír a Debreceni Vagyonkezelőről, minden debreceniek holdingjáról. Pontosabban: semmi nyilvános hír. Leszorult a városi sikermarketing dobogójáról, amin mostanság az ország legnépszerűbb politikusa, a Leonardo-móka és a 2010-es olimpia rendezésének reménye osztozik, egymás között váltogatva az első három helyet. A holdingról csak kósza hírek szállonganak, informális információk az igazgatóság elnökének kézivezérlést preferáló módszereiről, a tagvállalatok közti villongásokról, a takarékossági és hatékonysági igyekezetek zátonyra futásáról, az expanzió megtorpanásáról. És azt sem sikerült megnyugtatóan kommunikálni, hogy a korábbi nagy fogadkozások és melldöngetések ellenére mégis privatizálni kell a holding egyik tagvállalatát és magát a repülőteret. A debreceniekkel meg egyre nehezebb elhitetni, hogy nekik jó a holding, mivel semmivel sem élnek jobban, semmit sem kapnak olcsóbban, mint ama városok lakói, ahol a közcégeket nem tömörítették önkormányzati részvénytársaságba. Egyébként nincs gond, a nyereséges tagvállalatok szedik a pénzt a lakosságtól, amit jórészt elköltenek a veszteséges tagvállalatok, főként a holding médiadivíziója.

    Miért téma ez most? A győri városvezetésben kialakult súlyos konfliktus adja az apropót. A tudósítások szerint az egykori élsportoló, Borkai Zsolt polgármester megvonta minden jogkörét egyik alpolgármesterének, vélhetően azért, mert az önkormányzati cégek tervezett holdingosítása ellen nyilatkozott. A polgármester fasírtban van saját frakciójával is, mivel a helyi Fidesz sem támogatja őt, bár a választási kampány során még a cégcsoport létrehozása mellett érveltek. A hírek szerint a győri közgyűlés 15 fideszes képviselője egyhangúlag ellenzi az önkormányzati tulajdonú cégek holdingba szervezését és a privatizáció mindennemű szándékát elutasítja. Győrnek nem kell a debreceni recept."”
  • 75. H.Béla 2007. november 15. 15:30
    „Kedves Marci!
    val´szeg nem igazán ment át, amit akartam:
    az a dolga, hogy elérhető legyen, sokat dolgozzon, képviselje a választópolgárok érdekeit: megvalósítsa a választási ígéreteit!!
    tisztább belváros, biztonságosabb belváros, parkolóhelyek, stb-stb. ezekkel még azért adós NZ, nem? persze tudom, hogy még csak egy év telt el, egyéb dolga is van, de akkor is.

    2007. május 30. INTERJÚ. BZs-vel(link alul)
    Lesz-e a közüzemi cégeket működtető holding?

    Véleményem szerint, létre kell hozni egy Rt.-t, hogy jobban, hatékonyabban tudjuk kezelni az önkormányzati vagyont. Ebben megoszlanak a vélemények frakción belül és kívül is, de folyamatosan egyeztetünk erről a kérdésről. Bízom benne, hogy akik nem támogatják, változtatnak majd a véleményükön. A holding létrehozásának mikéntjéről, a formájáról mindenesetre megkezdődött az előtanulmányozás a szakemberekkel.
    http://www.gyor-online.hu/index.php?mod=news_read&newsid=13648

    május, érdekes, nem, hogy eltelt fél év és eddig én nem hallottam érdeemi vitát arról, hogy mi lenne a jó és mi nem. volt erről nyilvános egyeztetés, beszámolt valamelyik képviselő a választókerületében, hogy mi a kérdés? megkérdezték az embereket?”
  • 74. Marci 2007. november 15. 14:19
    „re 72: (H.Béla)
    NZ mindig helyszínen megnézi az ügyeket. Eljutnak hozzá a lakossági problémák, információk.
    /Megjegyzés: Borkaihoz időpontot kell kérnie az alpolgármestereknek is(!!!), az mszp-s képviselők meg ki-be járkálnak hozzá/
    A választás előtt holmi kabinetről szó nem volt, Bolláról sem volt szó... semmi ilyesmiről, azt most miért nem kérik számon BZS-től?
    NZ-nek nem a betonozás a feladata (megjegyzem: ültetett ő már virágot), neki az a feladata, hogy a megnézze, mire van pénze a városnak, az ígért és eltervezett munkálatok elvégződjenek, átadásra kerüljenek. A feladatok megoldását szakemberek végzik.

    A debreceni holdingot teljes egészében nem lehet összevetni a győrivel, mint ahogy a debreceni igazgató is elmondta, nem ismeri a győri helyzetet (Kósa L. sem ismeri). Lehet, hogy Debrecenben hiteleket vettek fel ahhoz, hogy egy ideig jó legyen, aztán majd a nyakukba zuhan (lehet persze, hogy nem).

    Véleményem szerint a jelen körülmények között az emberenek nincs pénze kifizetni egy újabb "megszorítást", amivel a holding megszervezése netán járna.

    Németh Zoltán véleménye nem egyedüli, az egész Fidesz frakció mellette áll. Borkai azt hitte, eléri a célját a hatáskör elvonásával, de rá kell döbbennie, hogy egyedül maradt a fidesz logó nélkül pár %-os támogatottsággal rendelkező KDNP-s barátaival.”
  • 73. Figyelő 2007. november 15. 10:51
    „Kósa egyértelműen kiállt Borkai mellett, de ez természetes is. Borkai és Kósa egyoldalon van. Kósának nem áll egyoldalon Szijjártóval se Orbánnal. Ez a helyzet..”
  • 72. H.Béla 2007. november 15. 07:51
    „Kedves Marci!
    Én csak kérdeztem, nem állítottam. NZ honlapját megnéztem, de idézek belőle egy-két sort:
    "2007. november 6. :....A beruházás eredményét 2007. november 6-án Németh Zoltán alpolgármester és Kovács Barnabás a Komszol Kft. ügyvezető igazgatója adta át. ...." Átadta, nem dolgozott rajta!
    "2007. október 24.:A Bisinger parkban elvégzett 2007. évi rehabilitációs munkákat Németh Zoltán alpolgármester és Kovács Barnabás a Győri Kommunális Szolgáltató Kft. igazgatója mutatta be..." bemutatta, és nem betonozott, vagy virágot ültetett.
    Egyébként biztosan sokat dolgozik(zott) NZ, de egy 32 éves fiatalembertől ez el is várható!
    Az a baj ezzel az egésszel, hogy nincsenek korábbi, elismerésre méltó teljesítmények, ami miatta a NZ, SzP, de BZs is hiteles tudna lenni. Sajna nem a teljesítmények és szakmai érvek alapján történik döntés, hanem kizárólag politikai "mopst-megmutatom-milyen-frankó-gyerek-vagyok" elvek alapján.
    Amennyiben NZ nem ért egyet a polgármesterrel, álljon fel a székéből, mondjon le, és azonnal tartson egy sajtótájékoztatót, akár SzP támogatásával - de ettől ez országossá válna, ami nem jó, hiszen olyan témát érint, amit a Fidesz a zászlóján hordozott alig egy évvel korábban- szóval tartson egy tájuékoztatót, és kész.
    Mindenki karakán gyereknek tartaná, hiszen csak így tudta volna volna bebizonyítani, hogy autonóm személyiség! Kiáll az igaza (vélt/valós) mellé! Ennyi!”
  • 71. Éva 2007. november 14. 23:19
    „NZ Krisztusi korára 15 vezető tisztséget halmozott fel.
    Volt amikor rendkívüli teherbírását egyidőben több helyen bírta csak maradéktalanul kihasználni.

    Lancendorfer ilyen módon való /69-70/emlegetése még "hívő" tagtól is méltatlan!

    A kialakult helyzetet tekinthetjük a kiállásnak valaki mellett.
    Borkai-Kósa-vagy valaki más?”
  • 70. ani 2007. november 14. 21:39
    „Ja tényleg a Lancerdorfer, állandóan kész bált szervezett azzal, hogy gyermektábort épít, amiből pesze nem lett semmi, de pénz befolyt, állítólag ilyen 15 rugó környékén volt egy jegy!”
  • 69. Porter 2007. november 14. 21:11
    „Lanczendorfer az erkölcs szószólója hehehehe.

    Ezelőtt 15-16 évvel 5000 (!) forintért mért vérnyomást a Káptalan dombon élő idős, beteg nővéreknek (apácák). És ez tény.

    Az orvosi képességei alapján azonban lehet, hogy jobb politikusnak, mert a nagynéném súlyos betegségét nem vette észre. Még jó, hogy vannak a Petz A. kórházban lelkiismeretes orvosok...

    Aki itt Németh Zoltánt szidja, az vagy semmit sem tud a városról (és Borkai képességeiről), vagy simán csak maszopos, szadeszes, gyurcsányista...

    Egyébként Szijjártónak tényleg meg kellene szólalnia...”
  • 68. gli 2007. november 14. 20:15
    „ad 56. és 57.)

    Csakhogy a motorok leállítása nem történik meg. Akár tetszik ez, akár nem, ez a természetes. Így tehát ez az indok nem ül.

    Szóval, valaki alig befejezi vagy még az előtt minden pénzügyi-számviteli szakmai előképzettség nélkül egy önkormányzati cég felügyelőbizottsági elnöke lehet. Az ok nyilvánvaló. Ez pedig komolytalan, de inkább megengedhetetlen.”
  • 67. Batistuta 2007. november 14. 16:25
    „Győri lány (33.)
    Ha az alpolgármester úrral akarsz találkozni, járj szombatonként a La Torréba. Val´szeg az az igazi fogadóra a NÉP között:-)”
  • 66. Marci 2007. november 14. 15:45
    „RE: H.Béla! (59)
    Nem, nem volt jó úttörő. KISZ? Tudod te mi az a KISZ egyáltalán?
    Németh Zoli a "ruszkik haza" plakátokat ragasztgatta annak idején, nemhogy minta úttörő volt. Hihetetlen, hogy emberek mit ki nem találnak. Megáll az ész!
    Nyilván nem egy darab Dubaiba menő retúrjegyért megy mutyi, nem is pár millióról van szó. Itt milliárdos nagyságokról kell beszélni!!

    Ahol megnézted (nem tudom te vagy-e Horváth Béla) NZ életrajzát (gyor.hu), alul van egy link, az a honlapja. Olvasd el kérlek, mit tett az elmúlt évben, években!”
  • 65. Batistuta 2007. november 14. 15:14
    „Elmondaná a sok bennfentes közül valaki, hogy Jancsó milyen összefüggésben kerül a képbe? Vagy csak az a baj, hogy nem Borkai ellenében nyilatkozott?
    Az szerintem is gáz, hogy Bolla Pétert a polgármestert maga mellé vette, de miért kell egyből komcsi ügynököt csinálni belőle?
    Azt már csak csendesen teszem fel, hogy a közgyűlési többség ellenében ugyan, hogy a péróba tudná végigvinni az akaratát?”
84 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Borkai nem adja vissza még Németh jogköreit

Győr - Több mint negyed év eltelt azóta, hogy Németh Zoltán alpolgármester jogköreit egy… Tovább olvasom