Kisalföld logö

2017. 04. 30. vasárnap - Katalin, Kitti 3°C | 16°C Még több cikk.

Bolyongó autók a győri rakparton és a Petőfi híd alatt - sok-sok fotó

Csütörtökön 2-3 munkással elkezdődött a győri rakparton az útépítés. A rakpart fele 9 órára teljesen megtelt autókkal, a Petőfi híd alatt nem találtunk szabad helyet, a Budai úti platzot egyelőre nem fedezték fel az autósok.

Aki korán kel, talán ingyen parkolót lel a győri rakparton: az elkövetkező hetekben jó eséllyel így fog hangzani a belvárosban közlekedő autósok mondókája.

Mint azt korábban hírül adtuk, május 19-én elstartol(t) az útépítés a Móricz Zsigmond rakparton, ennek megfelelően csütörtök reggel már félig lezárt rakpart fogadta az autósokat (no meg három útépítő munkás és a furgonjuk).

Győri autós véleménye a rakpart lezárásáról - videós interjú itt!

Galéria kép

A kisalfold.hu helyszínen tartózkodó munkatársai nem sokkal 9 óra után szabad parkolót már nem találtak a rakpart Rezidencia felőli oldalán, viszont egyre több autós kezdett hangyaként bolyongani a kocsisorok között, s szabad platzot megcsípni kiadós szerencsével.

Úgy láttuk, hogy sokan a Püspökvár felőli oldalon is próbálkoztak helyet találni.

Ne feledjék: a híd lábánál 35-40 szabad hely még rendelkezésre áll az elkövetkező 3-4 hétben, ameddig az útépítési munkálatok el nem foglalják teljesen a rakpartot.

A győri belvárosi parkolás változásairól térképeket ide kattintva tekinthet meg, itt pedig olvashat a mobilparkolásról, valamint a májustól fizetős Révai-parkolóházról.


Galéria kép

A leleményesek autósok a Püspökvár falánál is megálltak csütörtök délelőtt. Máthé-Tóth Péter, a Győri Útkezelő Tájékoztatásért felelős munkatársa megerősítette portálunknak: ez szabályos parkolásnak minősül.

"A Püspökvárnál ameddig szilárd burkolatú az út, addig nincs akadálya a parkolásnak, zöld területen viszont szigorúan tilos a megállás" - tette hozzá Máthé-Tóth Péter.


Galéria kép

Mielőtt virtuálisan magunk mögött hagynánk a rakpartot, szögezzük le még egyszer: a Móricz Zsigmond rakparton az útépítést követően sem szabad majd parkolni, mivel itt kizárólag buszöblöket, illetve turistabusz várakozóhelyet alakítanak ki az új út és a sétány mellett.

A rakpart révfalui oldalán, a Dózsa György utcában szintén nem nagyon bukkantunk szabad parkolóhelyekre.

A rakpartot eddig előnyben részesítő autósok közül nyilvánvalóan sokan itt próbálnak majd szerencsét, más kérdés, hogy finoman fogalmazva is "limitált" a szabad helyek száma.


Galéria kép

A rakparti ingyenes parkolást mostantól kiváltó Budai úti területen az Árkád szomszédságában "P+R" tábla biztosítja az autósokat: szabad a vásár, ide jöhettek!

Úgy tűnik, ezt a lehetőséget egyelőre azonban nem fedezték fel és legfőképpen nem volt idejük megszokni az autósoknak: terepszemlénk során - írd és mondd - három gépkocsit számoltunk itt össze csütörtök délelőtt.

Galéria kép

A Petőfi híd alatt ugyanakkor ha akartuk volna, akkor se lett volna egyszerű lajstromot készíteni a parkoló autókról: itt minden hely elkelt, s a későn érkezők többsége csalódottan folytatta máshol a "vadászatot".

Galéria kép

Mint azt korábban megírtuk, a Petőfi híd környékén az egykori korcsolyapálya és melegedő ház helyén bővítik a parkolók számát, s a tervek szerint hamarosan 290 férőhely várja itt az autósokat, ha sikerül beszerezni az építkezéshez szükséges engedélyeket.
    

Olvasóink írták

31 hozzászólás
12
  • 31. fjudit2 2011. szeptember 15. 13:42
    „Dózsa György út, tiltott helyen parkolás?

    Múlt héten nem lehetett megállni a belvárosi Rakparton, így átmentem a hídon, és a Dózsa György utcában parkoltam, bár ne tettem volna! Jobbról kint a tábla, hogy megállni tilos, bal oldalt találtam egyetlen egy helyet a sok autó közt,gyorsan leparkoltam. Mire visszatértem az autón a feljelentés, tiltott helyen parkolt........Keresni kezdtem a tiltó táblát..........meg is találtam az ívesen kanyargó utca végén, a fa lombjai közt eltakarva, egy villany kandeláberre szerelve. Le fényképeztük, hogy még pár lépés távolságból is takarja a fák lombja......de még az utca túlsó oldaláról sem látható. Visszamentem még két nap, és ugyanúgy parkolt ott rengeteg autó, és természetesen a rendőröknek ez biztos pénzforrás, mert nem hogy megszüntetnék ezt a felismerhetetlen helyzetet, hanem napjában többször itt büntetnek. A leggondosabban körültekintő gépkocsivezető sem láthatja ezt a táblát, így vagy fizet, vagy fellebbez, mint én is...........
    "
    Amen­­nyi­ben a köz­le­ke­dé­si jel­ző­táb­la nem jól lát­ha­tó, uta­sí­tá­sait, jel­zé­se­it sem kér­he­ti sen­kin szá­mon, és az eb­ből ere­dő ká­ro­kat a táb­lát el­he­lye­ző ha­tó­ság kö­te­les min­den ká­ro­sult­nak meg­té­rí­te­ni. Az ilyen ros­­szul lát­ha­tó táb­lák uta­sí­tá­sa­it fi­gyel­men kí­vül ha­gyó au­tós­sal szem­ben ki­rótt bün­te­té­se­ket nem kell meg­fi­zet­ni, azt a bí­ró­ság tö­röl­ni fog­ja, az ez­zel ös­­sze­füg­gés­ben fel­me­rü­lő költ­sé­ge­ket pe­dig a köz­út­ke­ze­lő (va­gyis he­lyi köz­út ese­tén a he­lyi ön­kor­mány­zat, il­let­ve an­nak er­re ki­je­lölt szer­ve) kö­te­les a vét­len au­tós­nak meg­té­rí­te­ni."

    "A rendőr kötelessége, hogy amennyiben nem egyértelmű, vagy hiányos szabályozási rendszerrel találkozik, azt azonnal jelentse a közút kezelőjének.
    Amennyiben nem egyértelmű, vagy hiányos szabályozási rendszerrel találkozik az autós, úgy a közútkezelő, második esetben pedig a rendőrség a hibás, amiért a kétértelmű, vagy rosszul szabályozott helyzetet nem változtatta meg.
    Jelen esetben az autós nem követett el szabálysértést.
    Ugyanakkor a közútkezelő, illetve a rendőrség szabálysértést követett el, mert a kétértelmű helyzetet nem kívánta feloldani."
    Majd meglátjuk...........Képeket is szerettem volna feltölteni, de talán majd máshol tudok, erről az utcarészről.......”
  • 30. DON 2011. május 21. 23:50
    „Tudós!
    Drága polgármesterünk is inkább a Széchenyi-hídon jár be dolgozni az új audival, csak nehogy egyszer el kelljen arra mennie. Különben is sötétített üvege van ezeknek az új, jó áron bérelt audiknak, nem is látna ki belőle...:(”
  • 29. apex 2011. május 20. 22:14
    „Sok ötletem volna a pénz elköltésére a Dunakapu téri elkapkodott barmolás helyett: kerékpárutak karbantartása és építése, botrányos állapotú utak javítása a peremkerületeken, Holt-Marcal környékének rendezése, uszoda Marcalvárosban és Adyvárosban, tömegsport számára pályák építése, fásítás mindenütt a városban, a vízi sport élet támogatása, ETO férfi kézilabdacsapat támogatása... Ezek ellen senki nem tiltakozna a városban, de az ilyen szerencsétlen és ráadásul amatőr módon előkészített kirakatberuházások csak bosszantják az embereket. Egyébként ha elkészül az út, a mostani parkolóhelyeknek csak töredéke marad meg. Az autósok elárasztják a révfalui oldal mellékutcáit, nem fognak gyalogolni negyedórát a RÁBA parkolótól pl. a piacig. Megértem őket, ha legközelebb alaposan megnézik kire szavazzanak.”
  • 28. Alida01 2011. május 20. 16:51
    „Úgy látom, a BÖLCS többség egyetért a nézeteimmel.
    De mi birkák vagyunk, és tűrjük ezt a sok bosszúságot, ( is )....
    MEDDIG ???”
  • 27. pet 2011. május 20. 13:16
    „Akik a kerékpározást javasolják a munkába és piacra járásra, attól kérdem, hogy hova zárjam le a bicajomat, ahol a nap végén is megtalálom! Elmélet! Őrzött biciklitárolók kellenének! A Petőfi híd alatt meg még a kocsimat sem merném nyugodt szívvel otthagyni.
    Őrület, ami a városban folyik!

    Győr Szol= a győriek életét ellehetetlenítő társaság”
  • 26. Bali01 2011. május 20. 13:08
    „29.
    ez borítékolható.
    Sem idö,sem kedv a napi 20-30 perces sétához,ráadásul felpakolva.

    Ostoba emberek ostoba döntése,formálja át a belvárost lepukkant lakónegyeddé,hurrá.”
  • 25. Pepe9111 2011. május 20. 09:49
    „@Alida01
    Nem sokáig fognak dolgozni ott . Kissé életszerütlen,hogy valaki kilométereket fog gyalogolni, hogy a belvárosból a parkolóig cipelje a vásárolt holmikat! Így lesz majd szellemváros, az egykori élő belváros. Jövőre a csendet már csak a turista hordák zaja fogja felverni. Legfeljebb pár tucat vendéglátós fog jól járni, de a többi, az itt lakóra épülő bolt bezárhat.”
  • 24. Tudós-1 2011. május 20. 08:47
    „A város, a városvezetés szégyene az, ami most a belvárosi közlekedéssel és parkolással történik.
    Átgondolatlan, öteleteléssel teli, zavart keltő, bosszantó, de valaki(k)nek nagyon jó döntés született!!!!!
    Ez más példával úgy néz ki, mintha egy háznak az első emeletét építem meg előbb, s azután jön az alap kiásása. Körübelül ilyen szakmaisága van annak a folyamatnak, ami ma a győri parkolóépítést (bővítést) és útépítést jellemzi.
    Megjegyzem, nem a kivitelezésekkel van gondom, hanem azoknak a kivitelezési sorrendjével. Azzal a sorrenddel, melyet a városban működő a munkálatokban érintett poltikiaki vezetés, cég(ek), szervezetek szakbarbársága okoz, okozott. Nem értem azt sem, hogy miért nem lehet logikusan dönteni ill. ha már rosszul döntöttünk egy kivitelezési sorrendben, akkor miért nem vállalják be önmagukat és változtatnak a rossz döntéseieken, döntés sorozataikon. Ez lenne a legkisebb bün. A nagyobb az ott van kint az utcán, a Dunakaputér környékén, a Petőfi hid környékén.
    Talán érdemes lenne egy bejárást tenni a döntésben résztvevőknek, hogy azonosuljanak a hibás döntésükkel. Irodában, politikai síkon történt döntéseknek csak ez lehet a következménye. Nem tanultak a mai vezetők az elmúlt 8 évből. Ugyanott folytatják vagy tán még jobban!
    Belvárosi káosz! Szavazópolgárok ezt adja nektek a város politikai vezetése! Erre szavaztatok? Bizton nem!
    Ez is a politikusok hitelességét bizonyítja. Nem kell csodálkozni, hogy a népszerűségük a 100-as skálán a 30 alatti sávban van! Ez a szint a bukás szintje, párttól függetlenül.”
  • 23. Révfalui-szúnyog 2011. május 20. 07:49
    „22. Hogyne lenne lift! Pont úgy, ahogy a budai hegyoldalban, Pécsen, Egerben vagy minden hegyvidéki városban, ahol a buszmegállóktól liftek indulnak fölfele a következő megállóhoz, a rokiknak ez alatt még lehetőségük van korszerű művégtagokat is nyerni, ha megveszik az emelt áru jegyet, amit legott kisorsolnak.”
  • 22. kama 2011. május 20. 07:30
    „Azért remélhetően LIFT is lesz a Dunakapu térnél a rakparti buszmegállónál, hogy a mozgáskorlátozottak, a babakocsisok, a beteg nyuggerek fel tudjanak "kapaszkodni" a városba.”
  • 21. kisem 2011. május 20. 07:18
    „P+R. Ebből a hajdani Rába területén az R nagyon hiányzik!
    A kijelölt terület valójában P+S+B, azaz parkolj-slattyogj-bosszankodj!

    Van egy nagyobb kihasználatlan terület, nem túl messze, a Győr-Gönyű Kikötő környezetében. Onnan a szellemvasúttal megoldható az R is. Csak nehogy a döntéshozóknak eszébe jusson!”
  • 20. raffy2 2011. május 19. 22:12
    „Most mindenki háborog,hogy nem talál parkolót,de egyik napról a másikra nem készül el semmi.Én mindig találok parkolót,mert biciklivel járok.Amúgy vannak parkolóházak is,ahol lehet hagyni az autót.”
  • 19. zotya975 2011. május 19. 21:07
    „A bicajjal járásról: 89-től jártam egészen két évvel ezelőttig jártam bicajjal télen-nyáron először iskolába, aztán melózni csanakról. Soha nem késtem el, mindíg normálisan meg tudtam jelenni iskolában, munkahelyen, és napi 12-óra után sem okozott gondott 10 kilómétert tekerni. Kifogást mindíg lehet találni ha valaki lusta vagy egyszerűen csak nem akar valamit. Most ha kocsival mentem Győrbe én is a rakparton parkoltam, hát majd keresek más megoldást. Ennyire egyszerű az egész.”
  • 18. umberto 2011. május 19. 21:05
    „A győri belváros széltében 10, hosszában 15 perc alatt végigsétálható. Szerintem a jelenlegi helyzet max. plusz 5 perces sétát okoz, ez a tumultus rövid időn belül meg fog szűnni, amikor az emberek rájönnek, hogy két utcával arrébb, vagy a Belvároson kívül partján tömegével vannak szabad parkolóhelyek (Duna másik partja, vasút másik oldala stb.).

    Aki meg a munkahelye ajtajában akar parkolni, az bosszankodjon és pöfögtesse az autóját...”
  • 17. k-pityerke-k 2011. május 19. 20:17
    „Kezdődik a zűrzavar!! :)”
  • 16. ombi 2011. május 19. 18:40
    „Alida01, nem akarom senkinek előírni, milyen módon közlekedjen a városban vagy máshol.
    De tudd: senkinek nem esett még le a glória a kobakjáról, ha bicajjal járt munkába, tíz-tizenöt kilométeres távolságig még csak sportolónak sem kell hinnie magát.
    Az a tény, hogy Győrben olyan jajdecsapnivaló lehetőségeket építenek a kerékpárral közlekedőknek, magyarázza, miért is hiszik a kelleténél többen, valami különleges van abban, ha a szomszédos falvakból, a városszéli lakótelepekről bicajjal járunk dolgozni.

    Teljesen egyetértek Veled, vajon az embereknek miért is "nincs joguk kulturáltan közlekedve megjelenni a munkahelyükön, és munka végeztével haza menni ??"
    Képzeld, Abda itt van Győr szomszédságában, de ha épített, és nem a természet kegyétől függően sáros-jeges-poros földúton akarnék munkába járni, mehetnék Börcs-Öttevény-Kunsziget-Dunaszeg-Győrladamér-Győrzámoly-Győrújfalu útvonalon, a szükséges táv sokszorosát. (Naná, hogy a földutat használom!!) Mindezt azért, mert egyszerűbb volt az illetékesek számára kitiltani a bicikliket az 1-es út teljes hosszáról, mintsem kulturált módon megoldani a közlekedés lehetőségét nem-gépjárművek számára is. Jól mondod, adassék meg mindenkinek legalább alapfokon a lehetőség, hogy szabadon választhasson közlekedési eszközt.”
  • 15. LükeAladár 2011. május 19. 18:15
    „Milyen érdekes... Útépítésre villámgyorsan lett engedély, a parkolóbővítési engedélyre meg várni kell???”
  • 14. mxplanet 2011. május 19. 17:56
    „zotya, ha ma naciskodsz, akkor "tudtomal" sincs.”
  • 13. zotya975 2011. május 19. 17:42
    „Már bocsánat de "platzot" ilyen szó tudtomal nincs a magyar helyesírásban.”
  • 12. Dwatson 2011. május 19. 17:41
    „Annyi a pénze a városnak hogy nem tudja értelmesebben elkölteni,hát felásnak még egy teret,vesszen a múlt,költsünk sokat,hogy lehessen belőle eleget lopni!”
31 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Belvárosi Gyereknap a kamarával

Győrben, a Baross Gábor út - Fapipa Játékbolt előtti területen rendezik a Belvárosi Gyereknapot… Tovább olvasom