Kisalföld logö

2017. 12. 14. csütörtök - Szilárda 0°C | 7°C Még több cikk.

Bokros Lajos: A verseny nem ördögtől való

„Azért találkozom mindig szívesen vállalkozókkal, mert rengeteget tanulhatok a kérdéseikből" – kezdte keddi előadását a Győr-Moson-Sopron Megyei Iparkamarában Bokros Lajos. „Arról nem beszélve, hogy ilyen összejöveteleken semmilyen politikai párt nem képviselteti magát. Ezt azért érzem fontosnak, mert a vállalkozók ésszerűen gondolkodnak. Tudják, ha nem ezt teszik, akkor csődbe mennek" – folytatta Bokros Lajos.
A sokak szemében rettegett egykori pénzügyminiszter elmondta: azért tartja szükségesnek az államháztartási reformok folytatását, mert ha ehhez reális jövőképeket vázolnának fel a politikusok, akkor a magyar társadalom vevő lenne a párbeszédre.

„Nincs mit szépíteni azon, hogy Magyarország kelet-közép európai éltanulóból sereghajtóvá vált. Még mindig lenézzük Romániát, holott keleti szomszédunknál ugyanúgy évi 7-8 százalékos GDP-növekedés tapasztalható, mint Szlovákiában, amely jövőre már az eurót is bevezetheti. Mi jelenleg ettől fényévekre vagyunk" – mondta a közgazdászprofesszor, aki reformokat sürgető diasorozata előtt fanyarul megjegyezte: „ez a vetítés tíz éve is aktuális lett volna, mint ahogy attól tartok, hogy évek múltán is időszerű lesz".


Reformok kora

Bokros újságírói kérdésre megerősítette: öt területen – konkrétan a közigazgatásban, az oktatásban, a nyugdíjkérdésben, az egészségügyben, és az adózás korszerűsítésében – látja halaszthatatlannak a reformok végbevitelét.

„Alapjaiban hibás a politikusoknak az az elképzelése, hogy egy-egy területet kiragadva sikereket tudnak elérni. A reformokat pontosan egyszerre kellene elkezdeni és végrehajtani, hisz csak egymást kiegészítve fordíthatják jobbra az ország sorsát. Amúgy ha politikus ismerőseimmel – barátnak már csak igen kevesüket tartom – beszélgetek, mindig azt hajtogatják, hogy hiába logikus az álláspontom, ők ezt nem vállalhatják fel ilyen bátran. Erre szoktam azt felelni, hogy ez nem bátorság vagy logika kérdése, hanem a hatékonyságé" – közölte a Közép-Kelet Európai Egyetem vezetője.

Bokros Lajos hosszú-hosszú perceken érvelt amellett is, hogy a közjavak minőségének látványos javulását és a mindennapi életünk emelkedését csak a verseny eredményezheti – enélkül örökre egy helyben toporgunk. „A gulyáskommunizmusban már láttuk, tapasztalatuk, milyen, amikor az állam versenyez az állammal – nem vezet sehová, ha csak nem az eladósodás irányába. Ezért tartom rendkívül károsnak, hogy a verseny, az öngondoskodás, vagy a felelősségvállalás ma szitokszó, s egyesek ezeket a fogalmakat az ördögtől valónak titulálják" – vélekedett a Horn-kormány pénzügyminisztere.

Nem halat kell adni az embereknek, hanem hálót – utalt egy kórtünetre a közgazdászprofesszor. Fotó: H. Baranyai Edina
Nem halat kell adni az embereknek, hanem hálót – utalt egy kórtünetre a közgazdászprofesszor. Fotó: H. Baranyai Edina

„Legalább tíz ezer forint"

Azt szintén szóvá tette Bokros Lajos, hogy a vállalkozókat sújtó adóterhek rendkívül magasak, ahogy ő fogalmazott: „tarthatatlan, hogy az ország egynegyede fizet személyi jövedelem adót, s az egyharmada egészségügyi hozzájárulást. Ez azt jelenti, hogy nem egészen két és fél millió ember finanszírozza a TB-t hazánkban. Éppen ezért javasoltam nem egyszer, hogy minden 18. életévét betöltött személy – köztük a nyugdíjasok is – fizessen legalább 10 ezer forintot a kasszába havonta. Közgazdasági számítások szerint ennek egyébként 25 ezer forintnak kellene lennie".

A vállalkozásokat könnyítő lépések között az iparűzési adó fokozatos megszüntetését, s az egységes, húsz százalékos nyereségadó bevezetését említette Bokros. „A politikusokba vetett hit javítása szintén elodázhatatlan. Sokat könnyítenének a képviselők hitelességük visszaszerzésén, ha a költségtérítésük és a nem ritkán botrányos közbeszerzések törvényi rendszabályozást mielőbb elkezdenék" – zárta szavait a közgazdászprofesszor.

Olvasóink írták

35 hozzászólás
12
  • 35. load 2008. május 23. 14:22
    „34. Dew
    De milyen áron....!”
  • 34. Dew 2008. május 23. 10:56
    „33. load
    Ha azt nézzük, hogy Malajzia milyen jól jött ki abból a pénzügyi összeomlásból, amit Soros György és az IMF okozott (http://href.hu/x/5s3e, alulról az ötödik bekezdés)...”
  • 33. load 2008. május 23. 09:14
    „32. Dew
    Tökéletesen egyetértek veled.
    Nálunk az egyeztetéseknek, a konszenzusnak minden eleme hiányzik.
    Ezért nem lehet véghezvinni.
    Az ország jövője, a nemzetközi versenyképesség elérése nedm kap prioritást.
    A hatalmi szempontok minden szükséges és lehetséges refomot felülírnak
    Bokros meg egy jó iparos. Nem érdeklik a politikai szempontok. Racionálisan a legrövidebb úton próbálná meg elérni az általa leghatékonyabbnak vélt reformcélt.
    Ez persze óriási társadalmi sokkal járna, de vélhetően nem akkorával, mint egy pénzügyi összeomlás.”
  • 32. Dew 2008. május 22. 23:09
    „30. Load
    A reformnak nem feltétlenül az lenne a lényege, hogy kigondolunk valamit, ami szerintünk jó, majd utána belecsapunk a lecsóba, és majd ha komoly társadalmi ellenállás alakul ki, akkor visszakapcsolunk két fokozatot, és forgatjuk a fejünket, hogy hát azért mégsem gondoltuk ezt ennyire komolyan. Egy reformhoz nem csak akarat és bátorság kell. Egy reform akkor ér valamit, ha társadalmi felmérések, gondos döntéselőkészítési folyamat előzi meg. Egy reform akkor ér valamit, ha társadalmi konszenzus van mögötte. És a jelenlegi politikai elitünk bizonyította, hogy erre a konszenzuskeresésre teljességgel alkalmatlan. Egyik párt sem rendelkezik annyi erkölcsi tőkével, amennyi az ország irányításához szükséges lenne.
    Amúgy Bokrossal nem az a bajom, hogy gazdag, hanem az, hogy nem azon a földön jár, ahol az ország munkásainak nagy része. Az ő fizetéséből könnyű a havi plusz tízezer forintot kipengetni. De ahol a fizetést elviszi a rezsi meg a napi élelmiszer, ott már nem fog telni erre. És ez az, amibe egyik mai reformer politikusunk sem gondol bele. Talán azért, mert az utca néha túl messze van a képviselői elefántcsonttornyok tetejétől?”
  • 31. load 2008. május 22. 22:45
    „29. Csodabimbó
    "..a HUF piacon forint túlkereslet van!"
    Hála a magas jegybanki alapkamatnak, ami - sajnos - a törlesztéseinkre is kihat.”
  • 30. load 2008. május 22. 22:30
    „27. Dew
    Igazad van, egy kicsit tényleg demagóg voltál, mert Bokros attól nem lenne hitelesebb, ha a feneke kilógna a nadrágjából, és egyébként is milyen ország az, amelyik a templom egerét választja pénzügyminiszternek.
    Reformterveket sem kell kovácsolni, mert azokkal legalább négy éve tele van a padlás.
    2006 januárjában a kormány csökkentette az áfát, fél év múlva emelte. Ha hétfőn bejelentettek egy reformot, pénteken visszavonták. Az egészségbiztosítási törvényt háromszor szavazták meg a parlamentben, most állítólag visszavonják.
    A politikai bátorság hiányzik.

    Az öszödi beszédnek volt egy lényeges kilenc mondatos része.
    Nem a sokat idézett, hanem ez:
    ,,Mi lenne, ha nem az egymás közötti faszkodás miatt veszítenénk el a népszerűségünket, hanem mert csinálunk nagy társadalmi ügyeket. És nem probléma, hogy elveszítjük akkor egy időre a társadalom, a támogatásunkat. Aztán majd visszaszerezzük. Mert majd megértik. És el lehet majd menni vidékre nyugodtan, hogy megcsináltuk, a hétszázát. Nem lett mindenkinek jobb? Igazuk van....Erről szól a politika. Nem arról, hogy melyikünkből lesz kerületi polgármester, mégis hány darab helyettese lesz."

    Aztán most már úgy néz ki, újra a kerületi polgármesterség a fontos, meg a következő választások, nem pedig az, hogy kétezer milliárdot kellene megspórolni a kiadási oldalon, hogy egy érdemi adócsökkentéssel dinamizálni lehessen a gazdaságot.
    Bokros ezen nem sokat gondolkodott. Tette a dolgát.
    Gyurcsány a blogját minden alkalommal úgy fejezte be, hogy ,,gyerünk barátaim tegyük a dolgunkat!"
    Aztán minden marad ahogy volt.”
  • 29. Csodabimbó 2008. május 22. 22:28
    „A témába vág Tardos doktor cikke :
    http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?i=97217&k=3&sp=1

    A lényege a sztorinak, hogy idén először hosszú évek után NINCS SZÜKSÉG külföldi befektetőkre ahhoz, hogy a forint stabil legyen, a HUF piacon forint túlkereslet van! (2. ábra: piros vonal a zöld felett van idén és jövőre is)

    Érdemes elolvasni a cikket a forintpiaccal kapcsolatban...”
  • 28. gk782 2008. május 22. 19:51
    „Talan felul kellene emelkedni a kicsinyessegeken, es ellenalni annak, hogy uj terheket rojanak a tarsadalomra azok, akik ugy elloptak a penzt, hogy a GDP 66%-a a hitel kamatokra megy el jelenleg. Ha meg nem ebredt fel mindenki, az orszag csodben van!!!
    Az osszes parlamenti tagnak vissza kellene adnia a szolgalati kocsikat, mobil telefonokat, es ingyen szolgalni a hazat. Na ezt neveznem hazafias es koltsegkimelo cselekedetnek. Es az, hogy egy EU parlamenti kepviselo 2,5millio forintot kap HAVONTA plussz repulo es koltsegek, egyenesen arcatlannak talalom. Brusszelben semmit nem csinalnak, csak reprezentalnak.
    Csak hogy erzekeltessem a komolysagat a brusszeli reszvetelnek es a resztvevok jozansaganak, mult evben, az osszes EU Brusszel WC-t megvizsgaltak es minden egyes WC-ben kabitoszer maradvanyokat talaltak. Es ezt nem en talatam ki, az ujsagokban es a televizioban jelentettek. Na erre fizet az adozo allampolgar!!!
    Szoval mielott elkezdjuk egymast tamadni, hogy minimalber igy vagy ugy, elveszitjuk az osszpontositasunkat a lenyegrol, hogy az MSZP + SZDSZ koalicio annyi penzt tuntetett el az elmult evekben, amennit elotte meg egy kormany se es hogy folytatjak a rablo gazdalkodast. Ha valaki egy cegtol lop, akkor vizsgalat indul ellene. Miert SENKI sem koveteli, hogy a Gyurcsany/Koka paros ellen is vizsgalat induljon? A fo problema nem a havi 10000Forint amit a nyugdijasoktol el akarnak venni, hanem a hianyzo milliardok es az orszag penzugyi helyzete.”
  • 27. Dew 2008. május 22. 14:19
    „24. Load:
    Lehet, hogy igazságtalan vagyok, de én sem születtem tökéletesnek. Persze, hogy a köznép szemében szitokszó a Bokros-csomag, és Bokros neve, de azt hiszem, ez valamilyen szinten érthető. Lehet, hogy demagóg, amit mondok, de a megszorításokat nem Bokros úrnak kellett a legjobban nyögnie, hanem megint az egyszerű átlagembernek. És így, ti. messze a magyar átlag feletti fizetésekkel a zsebben, a hatalmas palota kényelmes kanapéjában véleményem szerint nagyon egyszerű mindenféle reformterveket kovácsolni. Talán még nekem is menne. Csak lehet, hogy páran esetleg belepusztulnak. Ezzel szemben, főleg a fősodrú médiát nézve, illetve a különböző szakértőket hallgatva számomra az jön le, hogy a megkérdezettek általában egyöntetűen dicsérik a csomagot. Ezzel szemben olyanokat nem szoktak meghívni az ilyen műsorokba szakérteni, akik adott esetben ellenérzéssel vannak a csomag ellen, és azt szakmailag alá is tudnák támasztani. Így eléggé egyoldalú a csomag interpretálása. Nem tudom, hogy kitől, vagy hol, de egyszer azt olvastam, hogy a közgazdaságtanban az a szép, hogy mindig, minden helyzetre van alternatíva.

    Attól tartok, hogy az általam említett szakemberek csomag- illetve programalkotó képességeit egyhamar nem fogjuk tudni élesben tapasztalni, mert igyekeztem pont olyan embereket válogatni, akik a jelenlegi politikai elit holdudvarán kívül vannak. És sajnos ez eléggé gátló tényező.”
  • 26. Dew 2008. május 22. 14:07
    „Kedves H. Béla.
    A politikai elithez dörgölőző, megélhetési szakemberekről alkotott véleménnyel csak egyetérteni tudok, éppen ezért próbáltam olyan közgazdasági szakembereket felhozni példának, akik egyik parlamenti párt holdudvarához sem tartozik. Persze a tévedés jogát azért fenntartom. Amúgy ha jól tudom Bokros úr az MSZP képviselője volt, így óhatatlan, hogy a tevékenységének ne legyen politikai felhangja, elvégre azt egy politikai párt funkcionáriusaként hajtotta végre. Felmerül persze a kérdés bennem, hogy ő mennyire erőltette a széles körű szakmai konszenzus keresését, amikor a csomagját dolgozta ki.

    Amúgy ha jól tudom, itthon tüntesések fogadták a csomagot, általános elégedetlenség, sőt, ha jól emlékszem az Alkotmánybíróság pár intézkedését később keresztül is húzta. Jellemző módon egyedül a külföldi nagy pénzintézetek, mint például az IMF, Világbank fogadta csa örömmel a csomagot en bloc. És itt az újabb felmerülő kérdés, hogy mennyire nézik az ilyen bankok (amik jóllehet világméretűek, de akkor is csak magánbankok), a saját majdani profitjukat, szemben mondjuk az azt megtermelő, illetve megtermelni kénytelen lokális lakosság életminőségével. Azt aláírom, hogy a Bokros-csomag egy, az akkori Magyarország-szintű idealizált országot képes lett volna rendbetenni. És azt sem kétlem, hogy a Nemzetközi Valutaalap így tekint az országunkra. De ennél azért kicsit több Magyarország.”
  • 25. H.Béla 2008. május 22. 13:54
    „kedves Matriné!
    nem kellene Önnek ide írni! ilyen szövegtől még annak is az jut az eszébe, hogy el innen, aki eddig itthon maradt! kevesen vették a fáradtságot, hogy eljöjjenek a kamara épületébe meghallgatni az előadást, és akik eljöttek azok mind értik és érzik, hogy nagy a baj! pont az Ön gondolkodása az egyik gát! senki sem gondolja, hogy nem kell egy államnak gondoskodni a leszakadókró! de a leszakadónak el kell fogadni, hogy ennyi van és nem több. a sérültnek segíteni kell, lehetőséget kell találni arra, hogy hasznosan töltse el az életét, lehessen büszke arra, hogy tehet valamit a többiekért. a jelenlegi rendszer kiöli az érték termelőkből a szolidaritást! nincs verseny a közszolgáltatásokban, azok drágák stb-stb. ja és mindenki annyit ér amennyit ér!és annyit is keres! aki nem tud írni-olvasni, az ne akarjon háromszobás-összkonfortos lakásban élni! jó, tudom, hogy ilyen embereket lehet látni a TV-ben, és onnan veszik a mintát az emberek! tegye fel magának a kérdést: mennyi értéket teremtettem ma?”
  • 24. load 2008. május 22. 13:44
    „21. Dew
    Azt gondolom, igazságtalan vagy.
    A járulékalap kiszélesítése, a családi pótlék jövedelemhez kötése, célzott gyermekgondozási díj és anyasági segély megszüntetése, az ingyenes fogorvosi ellátás megszüntetése és a felsőoktatási tandíj bevezetése miatt Bokros neve a mai napig szitokszó.
    Mit kellett volna még meglépnie egy Horn Gyulával a háta mögött? Akart ő többet is, csak az MSZP nem hagyta. Ekkor lemondott.
    A bírálóiról meg csak annyit, hogyha lesz majd sikeres Csáth Magdolna-program, vagy Gazdag László-csomag akkor mélyebben elgondolkodok a Bokrost ért bírálatokon.
    A gazdaság működése túl bonyolult ahhoz, hogy spekulációkkal igazolni lehetne akár csak egy intézkedés következményét is.”
  • 23. matriné 2008. május 22. 13:35
    „No igen! Valóban tudja az aki a "segélyeket" és a minimálbért emlegeti, hogy azokat kik alkották törvénybe? Persze, ha tudják hányan fordúltak hozzájuk azért, hogy a "syegélyeket" alakitsák át termelő munkára? Ja,hogy a munkáltatókat ellenőrini is illene,hogy mennyit is dobnak oda a munkavállalónak? Persze, hogy nincs aki ezt ellenőrizze!
    A munkáltatók aki csak tudja kizsákmányloja a munkásokat ott csapja be ahol csak tudja, sőt lehet, hogy lepaktálnak az ellenőrzők egy részével és csak akkor derűl ki a fekete, vagy szürke munkáltatás,ha halálos baleset történik! Azt nem tudják elkenni! Fizettessék meg a munkát és utána járjon a szája annak aki a sejély irigyli és azért dolgoztatni akarja a munkanélkülieket valami megalázó tevékenységgel! Lehet,hogy annak semmi értelme, de a hatalommal vissza lehet élni, ha már adatott egyeseknek!”
  • 22. H.Béla 2008. május 22. 13:32
    „Kedves DEW!
    ismét megjelent a "politikai oldal" professzor úr említette előadása végén, hogy sajna az ő szakmájában sincs lehetőség szakmai vitákat folytatni, és összefogást, konszenzust keresni. egyes, nem túl piacképes emberek csak a politika kiszolgálóiként tudnak fizetéshez jutni, így természetesen nem is tudnak hitelesek maradni. Bokros nem csak kis hazánkat tette, sajnos csak ideiglenesen, rendbe, hanem az elcsatolt részeket is. ugyanis ő is tagja volt annak a szakértő csapatnak, akik kidolgoztás a szlovák átalakítást´98-tó, részt vett-vesz a román gazdaság rendbetételében. senki sem lehet próféta a sajáthazájában!”
  • 21. Dew 2008. május 22. 12:42
    „18. H. Béla:
    Jó a meglátás, hogy a segélyből élők gyakorlatilag ballasztként húzzák lefelé az egész társadalmat, főleg úgy, hogy simán össze lehet szedni segélyből annyit, amennyit egy adott esetben három műszakban dolgozó becsületes munkásember megkap, de lehet, hogy többet is. Ellenben Bokros úr volt abban a helyzetben, illetve pozícióban, hogy ez ellen hatékonyan fel tudott volna lépni. Így, ilyen háttérrel számomra hiteltelen az ilyen irányú mondanivalója.

    A Bokros-csomagtól sem kell egyébként hanyatt esni. Sok közgazdász él az országban, akik vitatják a Bokros csomag olyan formán piedesztálra történő emeltetését, ahogy az a mai fősodrú médiumokból ömlik (például Csath Magdolna, Drábik János, Gazdag László - az illető úriember írt is egy kötetet a témában). Csak a fentebb említett médiumok általában nem adnak nekik teret, és csak a csomag méltató hatásait lehet hallani még ennyi év távlatából is. Így pedig sajnos lehetetlen igazán objektív képet alkotni.”
  • 20. load 2008. május 22. 12:39
    „17. matriné
    "Szerintem az mindegyik csaló, aki minimálbérre van bejelenteve és az osztakéka többszörösen jelenik meg a jövödelmében. Ők ezen jövödelmük után nem fizetnek járulékokat úgy mint akiknek csupán a bérük a jövödelmük."
    Ebben sem értek egyet veled, mert az osztalékra is kell adót fizetni.
    Ez most 20%, ami megfelel az árlagos adó mértékének. Nem véletlen, hogy az egykulcsos adót általában 19-20% köré lövik be.
    Én nem azt mondtam, hogy a fogorvosok és ügyvédek mind minimálbéresek, csupán azt, hogy a minimálbéresek között vannak orvosok és ügyvédek is.”
  • 19. egy résztvevő 2008. május 22. 10:30
    „Bokros úr mondandóját az ujságíró kép alá írt mondata tönkre tette.Bokros úr ugyanis nem azt mondta, hogy ne halatat adjunk az embereknek hanem hálót.
    Ő azt mondta,hogy ne halat /segélyt/ adjunk az emberenek hanem horgászbotot /munkát/. Értelmezésem szerint ne segélyt várjon a munkaképes magyar, hanem vállaljon munkát, mert van bőven.
    A hálóról /mármint a szociálisról / egészen mást mondott.Azt mondta, hogy először a pilléreket kellene megerősíteni, csak ütána lehet a hálót valamihez kötni. Márpedig a pillérek megerősítése sok munkával, normális adózással és a legfontosabb, hogy közteherviseléssel lehetséges.”
  • 18. H.Béla 2008. május 22. 08:15
    „Kedves Adózó Magyar!
    Ezt a demagóg dumát! Ha ott lett volna az előadáson hallhatta voln, hogy miről beszélt Bokros úr.
    A társadalom felnőtt, lehetne vele egyenesen beszélni, megértené, hogy mikor mit lehet. Teljesen torz az a nézet, hogy jövedelemre lehet szert tenni munka nélkül! Ha elolvasta volna a cikket, pláne, ha ott lett volna értené, hogy az a néhány millió ember aki adót fizet, közöttük én is, egyre kisebb szolidaritással van-vagyunk a többség felé! egyre többen mondják, hogy "dögöljön meg" aki nem dolgozik: itt az adót nem fizetőkről van szó! senki sem gondolja, hogy könnyű megélni minimálnyugdíjból, nem is lehet emberhez méltó körülmények között, de ezeken egy igazságosabb újraelosztás segíthetne! de könyörgöm, a hazai munkaképes lakosság 55%-a dolgozik, míg hollandiában 78%! ja és 5000 forintért nem találtam senkit, aki az én fűnyírómmal lenyírta volna füvet a telken! ~4 óra! a kérdésre, hol máshol, mint a kocsmában, az volt a válasz, hogy amíg Miki a postás idehozza a segélyt, addig ez a meló nem érdekel! hát dögöljön éhen az ilyen! egyes normál államban nincs pénzbeli segély! étkezési jegyek vannak, beváltható bónok! és lehet fintorogni, de a Bokros-csomag lódított akkorát az országon, hogy lehetett néhány jó évünk! nem kellett volna szétcseszni az egészet!”
  • 17. matriné 2008. május 22. 08:04
    „Kedves "load"! Szerintem az mindegyik csaló, aki minimálbérre van bejelenteve és az osztakéka többszörösen jelenik meg a jövödelmében. Ők ezen jövödelmük után nem fizetnek járulékokat úgy mint akiknek csupán a bérük a jövödelmük. Szerintem akár mi módon is zsebelik be a jövödelmüket annak járulékfizetési kötelezettségüknek kellene lenni! Persze a csalók és a hivatali visszaélők erről megfeletkeznek! Ezért a diszkrimináció az elit és a közemberek között! Természetesen a fogorvos és az ügyvéd is ide tartoznak, mint ahogy a "10" irásodban jegyezted meg!”
  • 16. load 2008. május 21. 22:59
    „15. adozo magyar
    "Ahogy Denjan megmondta, magyarorszag allamadossaga 7-8 privat ember kezeben van. Hogy ezek pontosan kik, azt csak O tudja,"
    A 7-8 közül az egyik éppen ő maga.
    Bokros nem tartozik ebbe a körbe.
    Nem politikus (ahhoz túl autonóm és öntörvényű) és nem milliárdos.”
35 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Iskolamentő család: még kísért a múlt

Tápszentmiklós - A nyolcgyermekes Horváth család, amely a tápszentmiklósi iskolamentő akcióban… Tovább olvasom