Kisalföld logö

2017. 11. 25. szombat - Katalin 4°C | 14°C Még több cikk.

Bochkor és a C–17-es is landolt

Pápa - Még Bochkor Gábor ismert médiaszemélyiséget is bevetette a magyar honvédség tegnap a pápai repülőtéren, amikor bemutatták a C–17-es amerikai katonai szállítógépet.
A NATO-bázishoz elkerülhetetlen a 83-as út felújítása: Szekeres Imre honvédelmi miniszter szerint 2010-ben ez reális cél lehet. Egy zárt tájékoztatón – úgy tudjuk – az hangzott el, hogy a katonai jelentésekben számolnak a győri kórházzal a NATO-bázis ellátásánál.

A Jávorszarvasnak becézett katonai szállítógépből az ősszel végleg megérkezik egy Pápára, ez a mostani még csak bemutató volt. Fotó: H. Baranyai Edina
A Jávorszarvasnak becézett katonai szállítógépből az ősszel végleg megérkezik egy Pápára, ez a mostani még csak bemutató volt. Fotó: H. Baranyai Edina


Előtte azonban bemutatták azt a C–17-es amerikai katonai szállítógépet, amely ősszel véglegesen a NATO bázisrepülőterére települ. Egyben bejelentették, hogy a jövő év első felében újabb két óriás-szállítógép érkezik Pápára, összesen mintegy 150 fős kiszolgálószemélyzettel. A bázison a magyar honvédség 340 fősre bővíti az állományt. A C–17-es fedélzetén a honvédelmi miniszter hozzátette: a civil szférának mintegy 300–400 új munkahelyet jelent a C–17-es katonai szállítóbázis Pápára települése. Az éves forgalom, árbevétel – ha a rendszer teljesen feláll – elérheti a tízmilliárd forintot.


Az tudott volt eddig is (a témát a Kisalföld többször megpendítette), hogy a NATO-bázis Pápára telepítése pénzben mérhető előnyt jelenthet a régió – s azon belül a Veszprémmel szomszédos Győr-Moson-Sopron megye – számára. Szó volt többek között arról, hogy a katonáknak lakás, gyermekeiknek iskola kell, ezenkívül pedig az egészségügyi ellátásukról is gondoskodni kell. Kovács Zoltán, Pápa polgármestere tegnap ezt a kérdést tisztázta: a katonák nagyrészt Pápán fognak élni, s azt remélik, az angol–magyar két tannyelvű oktatás a fiatalokat hozza majd közel egymáshoz; de a városvezető szerint rendkívüli jelentőségű az is, hogy sok új munkahely jön létre a pápaiak és a környékbeliek számára.

Bochkort a repülősszokás szerint fenékbe billentéssel avatták fel – ebben a „tortúrában
Bochkort a repülősszokás szerint fenékbe billentéssel avatták fel – ebben a „tortúrában


Amiben Győr-Moson-Sopron megye nyerhet, az elsősorban a közlekedés. A 83-as főutat fel kell újítani vagy új nyomvonalat építeni, hogy a katonai járművek tudjanak közlekedni rajta. Ez pedig több településünket is érinti. A tegnapi sajtótájékoztatón a Kisalföld megkérdezte Szekeres Imre minisztertől, mikor dől el a 83-as sorsa, a tárcavezető erre azt felelte: a kormány az uniós pályázatok közé sorolta a főút felújítását, így Brüsszeltől is függ, mikor jut pénz a beruházásra. Arra a kérdésre, hogy mégis évszámban hová sorolja ezt a beruházást, azt mondta: „2010-ben szerintem megtörténhet."

Kara Ákos, aki a megyét képviseli a C–17-es projektben, szintén Pápán erre azt válaszolta: „A megyei települések minden maguktól telhetőt megtesznek, hogy a beruházás megvalósuljon – de ugyanezt remélik a magyar kormánytól is."

Az egészségügy, s ezen belül a győri kórház is szóba került azon a zárt megbeszélésen, amelyen a sajtó már nem vett részt. Úgy tudjuk, az első jelentésben az szerepelt, hogy a győri Petz-kórházra számítanak a katonai kontingens ellátásánál; a második jelentést azonban egyelőre még csak amerikaiak ismerik.

De vissza most a tegnapi repülőgép-bemutatóra: a honvédelmi tárca vezetője kérdésre válaszolva elmondta, hogy a C–17-es szállítóflotta üzemeltetésére több ország szerződött, Magyarországra a fenntartási költségek 2 százaléka esik, ami évi 2 milliárd forintot jelent.
A C–17-es, amelyet az amerikaiak Jávorszarvasnak becéznek, a világ legkorszerűbb és legnagyobb szállítógépe.

Ebből a típusból hármat vásárolnak meg a nemzetek; annak az új gépnek, amely várhatóan elsőként novemberben érkezik Pápára, már zajlik az összeszerelése az Egyesült Államokban – ezt az amerikaiak „apportként hozzák az együttműködésbe.
A C–17-es óriásgép a pápai bemutatót követően felszállt és átrepült Kecskemétre, ahol a mai repülőnap egyik „fő attrakciója" lesz.

Bochkor Gábor a bemutatón
Az ismert rádiós műsorvezető „programon kívül" érkezett a pápai bemutatóra egy Albatros-gép fedélzetén. A médiaszemélyiség itt vehette át a frissen megszerzett repülős oklevelét a minisztertől, ezután pedig a repülősszokásoknak megfelelően fenéken billentette a gép első pilótája, majd Havril András vezérezredes, vezérkari főnök, végül maga a honvédelmi miniszter is.

Olvasóink írták

  • 17. LEHELKE 2008. augusztus 28. 19:24
    „ABSZENT KORONA NEM SZELSO JOBBOS ! TE SZEMET MAGYAR GYULOLO PARAZITA ! JOCO! TAKARODJ EL AZ MAGYAR FODROL ! HUZZ VISSZA ISRA"HELL"BE. A POKOL BUGYRABA !! AKI EGY SZENT KORONAT MER GYALAZNI ODA VALO ES NEM A MAGYAR FOLDRE ! HALAL AZ ISRAELITAKRA ! HALAL A TALMUDRA !!! PARAZITA ZSIDO KIFELE A MAGYAROK OSI FOLDJEROL !!”
  • 16. /joco1 2008. augusztus 17. 09:58
    „-10-től 14-ig-: tudjátok én az első reagálora reagáltam, és ha probálnátok már "érdemben" is válaszolni- ne ilyenekkel -"faék""AMUGYKIA A FASZOMVAGYTEJOCO1"""fizetetkomcsimegmondo""DEMAGOG DUMA"-Tehát én az 1-es felvetésére reagáltam, és azt irtam.:elször is nem dicsértem Bochkort továbbá azt, hogy inkább a st.korona-szélsöjobbos )rádoit halgassa "vazallus", illetve hogy probáljatok már egy "jobbos"(rádios)médiaszemélyiséget megnevezni"Dicsö dolog védeni a sz.jobbos mundért, de ne durva jelzökkel probáljátok azt.Bocsi de egy kérdés: a st.korona rádio nem SZÉLSÖJOBBOS? keresseték ki honlapját, hát ott "bizonyitott" ill.bizonyitja percröl-percre szélsöjobbos mivoltát.Oké?”
  • 15. Cain 2008. augusztus 16. 18:23
    „Igen jól látod. Hatalomból kiesni, korábbi befolyásosnak vélt szerepét elveszíteni xar ügy lehet. Magyar viszonylatban jó fizetéseket felvenni ( úgy mint Eredics Úr teszi most ) a semmiért nem rossz bolt. Most meg, maradt neki a fröcskölödés, és a sebek nyalogatása. Egy szánalmas alak. Aki végre oda jutott ahová való.”
  • 14. OLVASÓ 2008. augusztus 16. 18:04
    „SZIA CAIN. EZEK SZERINT NEMCSAK ÉN LÁTOM JÓL A DEMAGÓG DUMÁT JOCÓ 1, RÉSZÉRŐL.AMUGY JOCÓ 1, 1 NYUGDIJAS TAGG,
    AKI VÉLEMÉNYEM SZERINT A KOMCSI ÍDŐKBŐL REKEDT ITT,ÉS AZ ILYENNEK SOHA SEMMI NEM JÓ.”
  • 13. Cain 2008. augusztus 16. 17:52
    „Joco1 vagy mi a faxom nem más mint egy fizetett komcsi megmondó ember. Egy igazi gerinces ember csak neki az takonyból van. Gusztustalan mint Valógh jóska, Molnár csacsi és bandája.”
  • 12. OLVASÓ 2008. augusztus 16. 17:40
    „IGAZAD VAN LEHELKE,MAXIMÁLISAN.
    AMUGY KI A FASZOM VAGY TE JOCÓ 1. ,HOGY ÁLLANDOAN SZÉLSŐJOBBOZÓL? NEKED EZ A MÁNIÁD? BÁRMIKOR OLVASOK TŐLED
    DUMÁT, ÁLLANDOAN SZÉLSŐ JOBBOS AZ ILLETŐ HA NEM A TE SZÁD
    IZE SZERINT ÍRJA MEG A VÉLEMÉNYÉT. IGEN IS BOCHKOR, 1 ŰRES
    FEJŰ NAGY DUMÁS SENKI,EZT A SEMMIT AKÁRKI EL TUDJA POFÁZNI
    HAVI 1 MILLÁÉRT.JO LENNE HA NEM TE LENNÉL AZ ISTEN!!!!!!!!!”
  • 11. LEHELKE 2008. augusztus 16. 17:20
    „SZERINTEM MAGYARORSZAGON NICSENEK MEDIA SZTAROK ! EZ A BOCHKOR EGY URES FEJU,SEMMIT MONDO,KIS SENKIHAZI AKIT JOLMEGFIZETNEK A SUKET DUMAJAERT !!! KOMOLYTALAN,DROGOS,URES TEMAJU PARAZITA !!!”
  • 10. grent 2008. augusztus 16. 16:43
    „Istenem, jocó, minden egyes megszólalásod újabb hátborzongató rémálom. Nem is elemezném, olyan egyszerű, mint a faék.”
  • 9. /joco1 2008. augusztus 16. 14:32
    „Vazallus :tudod akkor inkább hallgasd a st.korona -sz.jobbos -rádiot!tudod nem kötelezö sem Bochkort sem a Sláger-rádiot hallgatnod, igy a a"szoci.kampányt a rádiojukban reggeltől estig"sem.Valaki: "Bocskor mint médiaszemélyiség"? =hát probálj már csak egy jobbos (rádios) "médiaszemélyiséget megnevezni. Nem tudsz? Tudod én itt olyanra gondoltam aki országossan ismert, nem olyanra kit párezeres létszámu szélsöjobbos ismer csak.”
  • 8. steve55 2008. augusztus 16. 14:08
    „Dark Nick
    Teljesen igazad van.
    steve”
  • 7. Valaki 2008. augusztus 16. 12:00
    „Szekeres elvtárs, aki katona sem volt, sm tanfolyamot tart? Bocskor mint médiaszemélyiség? ha ha ha... :)))”
  • 6. aTibi 2008. augusztus 16. 11:33
    „Hülyék gyülekezete!
    Ilyen a honvédelem!

    A riport készítője megcsókolhatja őket ---egyformák!
    gyomorforgató banda!”
  • 5. Falun élő 2008. augusztus 16. 11:24
    „Szerintem a 83-as főútat nem azért kell felújítani vagy újat építeni mert jön a NATO hanem azért mert nem felel meg a biztonságos közlekedés feltételeinek.Az út mellett lakó MAGYAR ember elvárásainak kell megfelelni az ún.régió képviselőinek nem egy erőszakszervezetnek.A pápai repteret szép lassan belakja a NATO munkahelyteremtés címszóval pedig szennyezik a légteret,ami a mi egészségünket károsítja.Először csak a szállítógép jön azután pedig a harcigépek végeznek gyakorlórepülést.Megzavarva a környék levegőjét és nyugalmát.”
  • 4. vagymi? 2008. augusztus 16. 11:04
    „ki lesz a civil szféra? kié az árbevétel? utfelujitás 2010 ben szerinte? gyori korház szóba kerult? mi koze van ehhez bochkor gabornak? a kornyéken éloket nem fogja zavarni a légi kozlekedéssel járo kellemetlenségek?”
  • 3. Börönd Ödön 2008. augusztus 16. 10:16
    „Jól látom, hogy a Szekeres úr veri "avatás" címén a híres médiasztárt?
    Miféle repülős ez a hős?
    Remélem a saját röppályájára gondol, mellyel a minisztériumot elhagyja majd!”
  • 2. Dark Nick 2008. augusztus 16. 09:34
    „Tisztelt Kisalföld!
    Elegem van abból, hogy egy újságíró össze-vissza irkál mindent és nem néz utána a dolgoknak.(pedig ezért kapja a fizetést) Félre tájékoztatja az olvasót! Pusztán amerikai seggnyalás miatt! Elegem van abból is, hogy az amerikai a legjobb, legnagyobb! Nem a c-17-es repülő a világ legnagyobb szállító gépe, hanem az orosz Antonov AN-225! Egy AN225-be simán beleférne a C-17, mivel az Antonov kétszer akkora.
    Műszaki adatok
    Általános adatok
    o Gyártó: ANTK "Antonov" (Kijev, Ukrajna)
    o Első repülés: 1988. december 21.
    o Személyzet: 6 fő
    o Szállítható személyek száma: 70 fő
    Méret- és tömegadatok
    o Hossz: 84 m
    o Fesztáv: 88,4 m
    o Szárnyfelület: 905 m2
    o Magasság: 18,1 m
    o Vezérsíkok fesztávja: 32,65 m
    o Tehertér mérete: 4,4 × 6,4 × 43 m
    o Legnagyobb felszállótömeg: 600 000 kg
    o Legnagyobb hasznos terhelés: 250 000 kg
    Hajtóművek
    o Hajtóművek száma: 6 db
    o Hajtómű típusa: Lotarjov D-18T
    o Tolóerő (egyenként): 229,5 kN
    Repülési adatok
    o Utazósebesség: 800 km/h
    o Legnagyobb sebesség: 850 km/h
    o Utazómagasság: 9000 m
    o Szolgálati csúcsmagasság: 11 000 m
    o Legnagyobb repülési távolság: 15 400 km
    o Repülési távolság 200 t terheléssel (tehertérben): 4500 km
    o Repülési távolság 150 t terheléssel (tehertérben): 7000 km

    http://hu.wikipedia.org/wiki/An%E2%80%93225”
  • 1. Vazallus 2008. augusztus 16. 08:13
    „Programon kívül érkezett tehát gondolopm a kerozint is ez a beképzelt, egoista rádiós majom fizette. Cserébe folytatódik a szoci kampány a rádiójukban reggeltől estig.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A vastuskóig tart az idegenvezetés

Győr - Eddig közepes látogatottságot könyvelhetett el Győrben a megyei múzeum, de a két csúcsidőszak… Tovább olvasom