Kisalföld logö

2017. 07. 20. csütörtök - Illés 19°C | 34°C Még több cikk.

Bírság helyett ˝erősen ajánlott˝ tanulás

Sokszor azért követnek el jogsértést a vállalkozások, mert nem ismerik a szabályokat – állítja a fogyasztóvédelmi hatóság új vezetője, aki ezért úgy előzné meg a hibák ismétlődését, hogy a szabályszegőknek erősen ajánlott lenne a vevőbarát képzés.

A vevők szerint túl kevés, a kereskedők, a szolgáltatók szerint túl sok a hatósági ellenőrzés. E téren szeretne egyensúlyt teremteni a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság új főigazgatója, Pintér István. A gazdálkodóknak kiszámíthatóbb szabályozást ígér, a vevőknek pedig azt, hogy nem lesz velük szemben fölényük a vállalkozásoknak.

– Nem az ellenőrzések számának növelése a cél, hanem a szabálysértések ismételt elkövetésének elkerülése – szögezte le a főigazgató. Szerinte ez oktatással, tájékoztatással érhető el, ezért e téren növelné a hatóság embereinek szerepét. Nem is szereti, ha ellenőröknek nevezik a fogyasztóvédelmi felügyelőket. Meggyőződése, hogy a bírság megfizetésénél nagyobb a visszatartó ereje az ˝erősen ajánlott˝ képzésnek, ahol a vállalkozó megtanulja, hogy megéri vevőbarátnak lenni. A hatóság javaslatokat fogalmaz meg a törvényalkotóknak erre vonatkozóan és azzal kapcsolatosan is változtatást javasol, ami olvasóinknak a szerkesztőségünkbe küldött leveleik alapján a legnagyobb gondot okozza. A garanciális időn belül meghibásodó holmik esetében ugyanis nincs konkrét határidő előírva a javításra, a cserére. A kereskedőnek csak törekednie kell a tizenöt napon belüli teljesítésre, arra, hogy a vevőnek ne okozzon aránytalanul nagy hátrányt.

Nagy jelentőséget tulajdonít a fehérlistáknak, a vevőbarát vállalkozók pozitív megkülönböztetésének is Pintér István, és annak a lehetőségnek, hogy önként vállalhatják: fogyasztói vita esetén alávetik magukat például a békéltető testületek döntéseinek. Ezért is találkozott a minap Győrben, a hatóság nyugat-dunántúli regionális felügyelőségén az érdekvédőkkel.

Portálunk kérdésére elmondta, hogy január elsejétől az ˝újramegyésítés˝ érinti a fogyasztóvédelmi hatóságot is, azaz megint megyei, nem pedig régiós központokkal működnek majd. Ezt az ügyfelek alig fogják észrevenni szerinte, de számukra is előnyös, hogy olcsóbbá, gyorsabbá, hatékonyabbá válik így az ügyintézés. Ez tájékoztatása alapján nem jelent létszámcsökkenést, sőt, inkább növekedhet az ügyintézők száma.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

˝Többet vártam Tét várossá válásától˝

˝Kicsi a vállalkozási kedv, nagy az irigység, kevés az igazi lokálpatrióta, a többiek inkább ellendrukkerek˝-jellemzi települését Szabó Ferenc polgármester. Tovább olvasom