Kisalföld logö

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 7°C

Bioetanollal üzemelő motor Győrből

Az Audi Hungariánál megkezdődött a bioetanollal is üzemelő, 2.0 literes TFSI motorok sorozatgyártása.

Az új, hatékony erőforrást az Audi A4 és A4 Avant modellekbe építik be. Az etanolos üzemmód, az Európában szabványosított E85-ös jelzésű üzemanyaggal csökkenti a fenntartási költségeket és javítja a jármű széndioxid-kibocsátási értékét. A bioetanolos motorok sorozatgyártását a már meglévő, négyhengeres Global Engine motorok gyártósorába integrálták. A műszaki átalakítások közel 30 millió forintos beruházást igényeltek.

„Fontos, hatékony és gazdaságos motorral bővítettük a termékkínálatunkat. Ez az erőforrás egy újabb jelzése annak, hogy következetesen törekszünk a károsanyag kibocsátás csökkentésére. Innovatív és egyben takarékos termékekkel a jövőben is hozzájárulunk az egész jármű energiamérlegének javításához" - mondta Achim Heinfling, az Audi Hungaria Motor Kft. termelésért felelős igazgatója.

A váltható üzemanyag több technikai változtatást tett szükségessé. Az E85-ös jelzésű bioetanol-benzin elegy egyik kémiai tulajdonsága ugyanis az erős korrodáló hatása. A bázismotort már e tulajdonság figyelembe vételével alakították ki, így sem az üzemanyagrendszert, sem a tömítéseket nem kellett átalakítani. A 2.0 TFSI bioetanolos motor hengerfuratainak kialakítását -a négyhengeres motorcsaládban elsőként- lézeres megmunkálással végzik.

Az Audi koncepciójának előnye, hogy az erőforrás maximálisan 85 százalékos etanoltartalomig, a benzin bioalkoholtartalmának bármely koncentrációját fel tudja dolgozni anélkül, hogy a menettulajdonságokban és teljesítményben észrevehető eltérés jelentkezne.

A bioetanol regeneratív alkotóelemeinek magas hányadának köszönhetően ennél az üzemenyagnál a jármű CO2 mérlege 75%-kal alacsonyabb a hagyományos üzemanyagú használatnál elért értéknél.

Az E85-ös üzemanyaggal a modern négyhengeres motor az Audi A4 limuzinban 100 km-en 9,0 litert fogyaszt (A4 Avant 9,2 liter/100 km), szuper benzinből pedig 6,4 litert (A4 Avant 6,6 liter). Az etanol, mint fosszilis üzemanyag, árának adótartalma lényegesen alacsonyabb a hagyományos üzemanyagokénál, így a jármű fenntartási költsége ezáltal is csökken.

Olvasóink írták

  • 8. Jaga77 2010. június 29. 12:03
    „Az árkülönbség fent marad, ezt uniós előirányzatok, és a Kiotói egyezmény miatt is muszály tartani! Át is lehet alakítatni az autót! www.e85power.hu
    Igen más is gyárt ilyen motorokat, Ford, Opel, Peugeot, Saab, Volvo, Scania is gyárt ilyen kocsikat! FE az gyáriak tudása még alulmúlja némelyik utólagos átalakító tudását! Nagy dolog az Auditól, mondjuk nem nagy kunszt, egyszerűbb dolog, mit az LPG-és átalakítás pl Skodánál gyárilag! Óriási tévedés a korrózió meg a gumicsöveket megeszi dolog! Kérdezzen mindenki a fent említett oldalon, a hozzáértőtől! Más olaj sem kell! A 15% benzin elég a szelepek felső kenésére, a bioetanollal nő a gépkocsi élettartama, mert kisebb a hőterhelése az alkatrészeknek! Sokkal jobb a gáznál! Egyáltalán nem igaz, hogy nem éri meg! Egy átlag autósnak egy éven belül megtérül az ára, és a sok parlagon maradt, parlagfűvel borított földeken ismét megéri termelni, sok embernek munkahelyeket teremtve ezzel és csökken az ország energiafüggősége! Hal van beállítva, 15-20% -kal kell több belőle! És 100 Ft-al olcsóbb az etanol! De a gázzal szemben nem teljesítmény eséssel, hanem ugyan ennyi növekedéssel jár! És sokkal környezetkímélőbb, nem beszélve arról, hogy megújuló, és nem fosszilis, vagyis nem terheli tovább az évmilliók óta elzárt energiahordozókkal tovább az üvegházhatást!”
  • 7. Korrekt5 2009. november 12. 20:41
    „Bocs, még csak annyit, hogy Lobbo77-nek teljes mértékben igaza van, ez még csask nem is képezheti a vita tárgyát.
    Itt Svédben már több ébve futnak ezek a kocsik, csak a nagy kezdés után hamarosan lehanyatlott, a már emlitett okok végett.
    Nyugatnémeteknek összes kocsifajtája gyárt vagy gyártott etanolos kocsit, söt nem rég hatalmas árleszállitások voltak, hogy a már meggyártott kocsikat el tudják adni.”
  • 6. Korrekt5 2009. november 12. 20:34
    „Semmit sem érnek, a lányom ilyen van ugyan annyiba kerül mint a hagyományos benzines, amennyivel kevesebbe kerül az etanol annyival többet iszik a motor.
    Miért nem gázra fektetik a hangsúlyt? Az valóban 20-30%-al kevesebbe kerül csak ki kell épiteni a tankoló helyket mint nyugaton.”
  • 5. 13.István 2009. november 12. 20:27
    „Ezt a motort valóban az AUDI gyártja,de Magyarországon már forgalmaznak FFV azaz flexibilis motorú
    gépkocsikat ! az E 85 ös üzemanyaggal vagy azok bármilyen arányu keverkével üzemelhetnek .
    Az E 85 az = 15 % benzin 85 % etenol!! és eléri 105 RON értéket.
    A motorvezérlő renszer automatikusan felismeri a bioetenol és a benzin arányát !
    A FORD és a Saab autók léteznek FFV változatban . Az ilyen motorok égéstér védelmét
    a lerakódás és a korrózió ellen különleges adalék biztosítja ,tehát az sem mindegy milyen
    minőségű és telsesítmény fokozatú olajat használnak bennük !! A széndioxid kibocsájtásánál azért
    már 50% minusszal is elégedjünk meg . A benzinekben már ma is van 4,4 % etanol max.”
  • 4. ladiszlo 2009. november 12. 18:15
    „3
    Tévedsz,ezt a motort csak az Audi kinálja!!”
  • 3. Lobbo71 2009. november 12. 18:06
    „Hatalmas hír. Más gyártók már évek óta kínálnak ilyen motort.”
  • 2. janika 2009. november 12. 15:32
    „No és az adótartalom meddig lesz alacsonyabb ebben az országban? Ki garantálja az időállóságot? Gyárthatnak itt akár mit amaddig e maffiózó rendszer fennáll a hasznot lefölözni.”
  • 1. Pedró 2009. november 12. 14:19
    „Már csak az a poén, hogy a kocsit annyival drágábban vehetjük meg, hogy előre kifizetjük kb 100 évre az üzemanyagár különbséget ami a 95-ös benzin és az E85 bioetanol között van!
    Na még így is megéri?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Libasült újborral szentelve

Új hagyományt teremtett a régóta élő Márton-napi tradíciókból a Magyarországi Tájházak Szövetsége,… Tovább olvasom