Kisalföld logö

2017. 11. 23. csütörtök - Kelemen, Klementina 1°C | 12°C Még több cikk.

Bicajjal Győrben: legyenek egyformák a szabályok

Egyeztetést tartottak Győrben a rendőrség és a kerékpárosok képviselői.
 
Hibásan felfestett, rossz kerékpárutak, körforgalmanként változó elsőbbség, a szabályokat be nem tartó bringások, erről tartott egyeztetést a közlekedési rendőrség és a kerékpárosok képviselője tegnap Győrben. A balesetmentes közlekedés érdekében számos ötlet elhangzott a kerékpárosok oktatásától a rendőri akciókig.

A kerékpárosok közlekedésének anomáliái álltak a megyei közlekedésrendészeti osztály által életre hívott egyeztetés középpontjában tegnap. Az elsődleges cél az volt, hogy a bicikliseket érintő negatív jelenségeket – azok megoldása érdekében – a felszínre hozzák. Pótolják a kétkerekűvel közlekedők hiányosságait, és csökkentsék az általuk elkövetett szabálytalanságokat.

A megyei közlekedésrendészeti osztály vezetője, Perjámosy István alezredes szerint problémát okoz, hogy a kerékpárosok nagy része nincs tisztában a KRESZ szabályaival, az autósok toleranciája pedig személytől függő. Emellett a 2011-es szabályváltozásokat, mint például az egyirányú utcákban a forgalommal szembeni közlekedést, a mai napig sokan értelmezik félre.

Elhangzott: gondot jelent, hogy vannak körforgalmak, ahol a kerékpárosnak, s olyanok, amelyekben az autósoknak van elsőbbsége. A kerékpárutak is váltakoznak, hol egyirányúak, hol kétirányúak. Nem okozna zavart, ha váro-
son belül nem lennének eltérések.

A Magyar Kerékpáros Klub győri, regionális képviselője, Mohos Kristóf a bringásokat érintő problémákat sorolta. A gödrökkel, szintkülönbségekkel tarkított kerékpárutakat, a rosszul felszerelt, kétkerekűvel közlekedőkre vonatkozó táblákat, a helytelenül felfestett bicikliutakat, amelyeken szinte lehetetlen szabályosan közlekedni.

A bringások képviselője, nem tartja jónak a járdákon kijelölt kerékpárutakat, mivel veszélyeztetik a gyalogosokat és a bicikliseket is. Sokkal biztonságosabb, ha a bringások az út szélén közlekedhetnek, akkor az autósok megszokják őket, figyelnek rájuk. Ha ilyen is van, meg olyan is, az nem jó, megzavarja a közlekedőket.

A Győri Rendőrkapitányság közlekedésrendészeti osztályvezetője, Sólyáné Farkas Friderika alezredes a figyelemfelhívó ellenőrzéseket, valamint a különböző korosztályoknak tartott oktatásokat tartotta eredményesnek.
Mohos Kristóf megjegyezte: a kerékpárosklubnak számos, jól bevált rendezvénye van, az azokon részt vevők megismerik a szabályokat. A „Bringás reggeli" bevált. A rendőrség képviselői érdeklődéssel és támogatóan fogadták a „Bebiciklizés" elnevezésű kezdeményezést. A kerékpárosok szakértő vezetésével bebicikliznének területeket, s megtanulhatnák, hol, hogyan kell közlekedni és milyen veszélyre kell számítani.

Olvasóink írták

  • 14. Pepe9111 2013. augusztus 13. 16:06
    „És a "puhatestű" gyalogost nem védi semmi!
    Talán ésszerűbb lett volna meghagyni a bicikliseket az úttesten. A sok eszetlen sávszűkítés, meg a művészien járdán felfestett kerékpár nyomvonal helyett.”
  • 13. aghla 2013. augusztus 11. 15:01
    „A kerékpárút tervezők mindig a részegen billegő és az 5-6 km/h-val közlekedő biciklisekre hivatkoznak, szerintük ezért nem lehet az autósok közé engedni minket.
    Már csak az a kérdés hogy ha az autós közlekedés szervezését nem a részeg renitensekhez igazítják, akkor ez hogyan lehet érv?
    Az átlag biciklis 18-25 km/h-val teker. Ez a gyalogosokhoz képest 4-5-szörös, az autókhoz képest csak 2-3-szoros sebesség különbség volna. Melyik veszélyesebb?”
  • 12. ferdo 2013. augusztus 10. 19:29
    „10. Babenko
    Mivel nem kötelező egy elsőbbségadás kötelező táblánál se megállni, se leszállni, ezért nem értem a problémádat.

    11. babington
    Régi lemez... Hidd el ismerik a KRESZ-t, csak a mostanában kialakított kerékpáros infrastruktúrán betartani a KRESZ-t olyan, hogy értelmetlenné teszik a kerékpározást. Ha az autósokat akadályoznák úton-útfélen (pl. teszem azt 10 méterenként fekvőrendőr lenne minden utcában), akkor hasonló lenne a hozzáállásuk.
    Amúgy nézz szét az autósok között. Van KRESZ vizsgájuk, és mennyien telefonálnak útközben, mennyien nem kötik be magukat, az irányjelzőt csak hírből ismerik, parkolnak a forgalommal szembe, stb. Nem a vizsga a kulcsa a dolgoknak, hanem az ésszerű szabályozás és tervezés.”
  • 11. babington 2013. augusztus 09. 08:02
    „Én is KRESZ vizsgához kötném a kerékpározást. Én is kerekezek és autózok is. Meg kell állapítanom, hogy a kerékpárosok legnagyobb része össze-vissza, ész nélkül, a szabályokra fitteyet hányva közlekedik.”
  • 10. Babenko 2013. augusztus 08. 21:57
    „Végre hogy valakinek eszébe jutott, hogy a bicikliseket is ki kéne oktatni KRESZ-ből. Akkor talán nem fordulna elő olyan, hogy anyuka büszkén, egyenes derékkal megállás nélkül hajt át a zebrán, olyan helyen, ahol neki kint van az elsőbbségadás kötelező tábla. De az hagyján, hogy a saját életét veszélyezteti, de mögötte ugyanolyan vakon és gyorsan hajt a kicsi fiacskája is. !”
  • 9. Lendvai_Ildi_néni 2013. augusztus 08. 14:45
    „még az sem ártana, ha nem részegen terveznék meg a kerékpárutakat. a fehérvári híd graboplast felőli végén sikerült egy olyan görbületet belerakni, hogy még gyalog is nehezen veszi be az ember. ügyességi akadálypályának kiváló, de ugye az örökké elégedetlen bicajos semminek sem tud örülni.
    az úgynevezett "kerékpárutakon" éktelenkedő gödröket/hasadásokat most nem méltatnám, csak úgy mint a húsz centis járdaszegélyeket....”
  • 8. Tündenéne 2013. augusztus 08. 13:58
    „1. Batistuta 2013.08.07. 10:30

    Nem, hiszen akkor nem is lenne értelme a kiegészítő táblának :)
    Más kérdés, hogy a belváros számos utcájában (Teleki utca, Vörösmarty u., Bástya u. stb.) kerékpárral nem juthatsz haza, ha ezt a szabályt nem szeged meg.”
  • 7. urbaniastapista 2013. augusztus 07. 21:51
    „Választások közeledtével kell egyre nagyobb ricsajt csapni, hogy a dzsippes, A6-8-as al-fő-mellék polgármesterek is gondolkodóba essenek az említett 15-20 % szavazópógár vacillálásán.
    Nyilván jönnek majd vakító PR-események, de szerintem értelmes ember átlát az ilyen hatalomtechnikusi ügyeskedéseken.”
  • 6. Goldmund 2013. augusztus 07. 15:55
    „Én szkeptikus vagyok a kezdeményezés értelmét illetően. Szerintem süketek párbeszéde, ill. ott kellett volna lennie az Útkezelő képviselőjének is (akik ezt a sok ostobaságot elkövették az elmúlt 10-15 évben). De hát éppen elégszer kaptak visszajelzést, hogy miért tartjuk rossznak, amit művelnek. Ha akartak volna, változtathattak volna a hozzállásukon.”
  • 5. ferdo 2013. augusztus 07. 13:52
    „Jó hír, jó kezdeményezés, jó célkitűzések. Reméljük lesz is valami eredménye, nem igazán lehet már elmenni a probléma mellett, mikor a város 15-20%-a napi szinten kerékpározik.”
  • 4. Madarász 2013. augusztus 07. 11:49
    „1. Nem, csak ha tábla jelzi.

    "Sokkal biztonságosabb, ha a bringások az út szélén közlekedhetnek, akkor az autósok megszokják őket, figyelnek rájuk." Nagyon jó lesz, ha az autók közé terelik a bizonytalan, kacsázó bicikliseket, akinek a járdán is kb. másfél méter a kilengése az egyesből...”
  • 3. bringaval 2013. augusztus 07. 11:47
    „"A kerékpárosok szakértő vezetésével bebicikliznének területeket, s megtanulhatnák, hol, hogyan kell közlekedni"

    Nagyon-nagyon jó volna, ha ennél a bejárásnál a szakértők törekednének arra, hogy az adott úton megengedett maximális sebességgel haladjanak. (gyalogkerékpárútnál és kerékpárútnál különösebb edzettség sem kell ennek az eléréséhez)
    Rögtön meglátnák, micsoda akadálypályákat építenek biciklis létesítmények helyett!”
  • 2. bringaval 2013. augusztus 07. 11:42
    „Batistuta: jól tudod, egyértelmű: NEM szabad szemből behajtani az egyirányúba biciklivel, csak akkor, ha ezt tábla jelzi.”
  • 1. Batistuta 2013. augusztus 07. 10:30
    „Egyértelmű választ szeretnék: egyirányú utcában lehet forgalommal szemben kerékpározni, ha nincs ezt megengedő kiegészítő tábla? (Szerintem nem.)”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Lidl Győrben: a zaj csökkentésén dolgoznak

Az áruházban rendszeresen zárás után van áruátvétel, ami az éjszakai csendben eléggé zavarja a… Tovább olvasom