Kisalföld logö

2017. 10. 18. szerda - Lukács 12°C | 22°C Még több cikk.

Bevásárlóroham a 83-as főúton

A 83-as főútnál lévő bevásárlóközpontokba érkező autósok megbénítják a „pápai főút” forgalmát.
A 83-as főút melletti területen bevásárlóközpontok épülhetnek – erre Győr már korábban áldását adta. Azzal a kikötéssel persze, hogy mindegyik beruházás engedélyeztetéséhez városfejlesztési hozzájárulás is szükséges. Ez a kitétel mostantól lesz igazán érdekes.

Egyre nyilvánvalóbb ugyanis, hogy a bevásárlóforgalmat a régi-új csomópontok, illetve maga a 83-as főút már nem tudja fennakadások nélkül levezetni. Aki járt mostanában arra, az pontosan tudja: a Tesco áruházba, illetve a Bricostore-ba, Metróba igyekvő járművek hosszú perceket kénytelenek a főúton rostokolni, míg célba jutnak. S ugyanez igaz azokra is, akik nem bevásárolni, hanem mondjuk Ménfőcsanakra, Gyirmótra vagy Koroncóra mennek haza, illetve onnan jönnek Győrbe.

A megyei területfejlesztési tanács ülésén a téti polgármester kérdezett rá a megoldásra, ami – ha lenne pénz – nagyon egyszerű lenne: tovább kellene kétszer kétsávosítani a 83-as főutat. Csakhogy nincs pénz, ezért jöhet a B terv.

Wimmer József, a Magyar Közút Kht. területi főmérnöke közlekedési vizsgálatot említett, amelyet nagy valószínűséggel a főút mellett épülő Kika áruház beruházójának el kell majd végeztetnie. Egyelőre még csak az egyeztetéseknél tart a régi nevén (s ahogy majd mindenki emlegeti) állami közútkezelő és a közlekedési felügyelet, de az már most kijelenthető: szükség van erre a felmérésre.

Ez adhatna ugyanis választ a többi között arra, hogy egy vagy két balra kanyarodó bevezetősávra lesz-e szükség, illetve a Tesco előtti csomópont el tudja-e vezetni a nemsokára nyíló Kika forgalmát. Arról nem is beszélve – tette hozzá a szakember –, hogy mi lesz a későbbiekben: épülnek-e az út mentén további bevásárlóközpontok, s ha igen, mennyi?

Nem elképzelhetetlen utópia, hogy ha valóban beépülnek a főút melletti területek, s Győr, illetve Ménfőcsanak a hipermarketek által gyakorlatilag összenő, akkor a 83-as főútból úgynevezett belterületi út lesz – ezt már a közlekedési felügyelet munkatársa tette hozzá. Akkor pedig már az lesz a kérdés, a főutat milyen másikkal lehet kiváltani...

De még nem tartunk itt, egyelőre a mostani helyzet megoldása a kérdés. Ha azonnal lehetne lépni, akkor a Metro előtti csomóponttal kezdenék a szakemberek, mert az a legveszélyesebb jelenleg a 83-as érintett győri szakaszán. Ehhez viszont a célelőirányzatból kellene pénzt biztosítani, ami – ismerve Győr-Moson-Sopron megye általános nyerési esélyeit – nem lesz egyszerű. Ha elkészül a kikás felmérés, akkor valószínűleg az alapján építik meg a bevezető útszakaszokat is (ha valóban szükséges lesz). A közútkezelő a városnál azt szeretné még elérni, hogy mostantól – ha valóban jönnek az új beruházók – már az építés előtt tisztázza Győr az építtetővel a szükséges közlekedési fejlesztéseket is.

Erre már volt példa: az Árkád esetében új közlekedési csomópont is épül; s az is körvonalazódni látszik, hogy az 1-es út mentén épülő Dunacenter (a Gardénia helyén) előtt a főutat bővíteni és új körforgalmat kell építeni a leendő vásárlók számára. Ez persze még nem megoldás a 83-as bajára, de pénz nélkül mást nem nagyon tehet az autós s a befektető sem: lassít.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Gyorsan romlanak a hidak

A győri hidak az országos helyzethez képest viszonylag jó állapotban vannak, kvázi nem akar leszakadni egyik se. Győrben a nyilvántartás szerint 25 műtárgy (22 önálló építmény, híd, aluljáró) van a város kezelésében. Összes felületük több mint 20 ezer négyzetméter. Ebből 16 ezer négyzetméter közúti, 1500 négyzetméter gyalogoshíd és 3800 négyzetméter aluljáró. Tovább olvasom