Kisalföld logö

2017. 03. 29. szerda - Auguszta 5°C | 19°C Még több cikk.

Beszakadt M1-es - lehet közlekedni, de még vizsgálják az aszfaltot

Hetek múlva derülhet ki, hogy kell-e további munkálatokat végezni az M1-es autópálya múlt héten, Győrnél lezárt szakaszán, és ha igen, milyen munkákra van szükség.

Winkler-Virág András, az Állami Autópálya-kezelő Zrt. szóvivőjének tájékoztatása szerint most is vizsgálják a szakaszt, de azt csak később lehet megmondani, milyen munkákra lehet szükség, s ezek elvégezhetőek-e a pályatest megbontása nélkül.

Múlt szerdán kellett lezárni a pályát, nem sokkal a győri körgyűrű előtt, mert a Cuhai-Bakony-ér alámosta az útszakaszt. A lezárás szinte azonnal forgalmi káoszt okozott a megyeszékhely körzetében.

Hegyeshalom felé péntek hajnalban mindkét sávon megindulhatott a forgalom, aznap este pedig a főváros felé is megnyitották az utat, óránkénti száz kilométeres sebességkorlátozás mellett.

Olvasóink írták

26 hozzászólás
12
  • 26. elemér 2010. május 25. 21:39
    „Ami százévente volt, az most 3-4 évenként lessz. Ezt vitatják most a tudósok. Legmelegeb nyár a földön most lessz, ezt állitsák.”
  • 25. urbaniastapista 2010. május 25. 21:13
    „Szerintem nem az aszfaltot vizsgálják, az bírja a vizet, hanem az útalapot, az nem bírta.
    Nem is kellett, hogy bírja, mert ami "földből" van és bírja, azt árvízvédelmi töltésnek hívják, az meg nem való autópályának, mert agyag is van benne. Aki járt már az 51-es út Duna töltésen vezető szakaszán, az gyakorlatban érezhette, milyen az, amikor agyagra épül az út - tengeribetegség kerülgeti az utazókat.
    Több áteresz kell, hogy ilyen nagy víznél ne kezdjen el gátként működni az autópálya (és a rövid időre szintén elöntött vasút). Az más kérdés, hogy megéri-e több-nagyobb hidat építeni, az elvileg százévente jelentkező ilyen nagy vizek miatt.”
  • 24. Peti85 2010. május 25. 20:47
    „Patriot nem is Önre (nem tudom a kort így nem leszek pofátlan) értettem azt amit írtam, mert ahogy olvastam a hozzászólásait, normálisan (reálisan) áll hozzá...nem mint sokan.”
  • 23. Patriot 2010. május 25. 20:36
    „Peti85, akkor bocs! Nem olvastam.
    Amúgy én nem hibáztatok senkit, pláne nem a kivitelezőket.”
  • 22. Peti85 2010. május 25. 20:08
    „21. Patriot 2010.05.25. 19:57
    Napok óta?: Na ne vicceljünk...Én már leírtam a legelején (amikor beszakadt)...azóta csak ámulok és bámulok...teljesen felesleges ide bármit is leírni, mert úgyis az tudja jobban akinek az egészről fogalma sincs, de hallotta vagy olvasta itt meg ott...Persze tisztelet a kivételnek!”
  • 21. Patriot 2010. május 25. 19:57
    „Peti85, mondjuk ha Te annyira értesz hozzá, esetleg néhány mondattal leírhatnád a véleményed!
    Napok óta ezzel az egy mondattal küzdesz.”
  • 20. Peti85 2010. május 25. 19:46
    „Nagyon jó hogy mindenki ennyire ért az útépítéshez...”
  • 19. elemér 2010. május 25. 19:40
    „Lehet hogy az aszfaltot vizsgálják, mert ha baj van, az ott is mutatkozik.”
  • 18. adalfold 2010. május 25. 19:25
    „jáj!
    tudatlan barátaim.....(nem a fórumozók, hanem a hírszerkesztő urak/hölgyek)

    égtek...
    napról napra, egyre jobban, ha műszaki kérdésekről van szó...

    nem az aszfaltot vizsgálják, hanem a pályaszerkezetet, azt ami az aszfalt alatt van.

    ugyan ne várjátok már, hogy a 20cm-es kötő- és kopóréteg 20-35tonnát bírjon 100-110-el :D:D:D:D:D:D”
  • 17. elemér 2010. május 25. 19:01
    „10. h.sz. Patriot

    "Egyszerűen nincs olyan tömörítési technológia amelyet a víz ne tudna meggyöngíteni. Ez van!"

    Na nemondd. Hallotál már a vizcementröl, vagy hogy készittik az uszodát és más viztárolókat ?”
  • 16. BollaFeri 2010. május 25. 18:35
    „Hát ezt mindenképp meg kéne csinálni, botrányos. 110-el leért a kocsim. :)”
  • 15. elemér 2010. május 25. 18:30
    „13. h.sz Patriot
    Angolul minden megtalálható. Kattintok az orosz irókra: Dosztojevszkij, Tolsztoj, Puskin....”
  • 14. Mankapunka 2010. május 25. 17:55
    „szerintem meg mindenért a kamionok a hibásak.Senki más.”
  • 13. Patriot 2010. május 25. 17:28
    „moderálva”
  • 12. elemér 2010. május 25. 17:13
    „"Egyszerűen nincs olyan tömörítési technológia amelyet a víz ne tudna meggyöngíteni. Ez van!"

    Igen, és azt úgy javitsák mint ahogy én megjósoltam.;))”
  • 11. elemér 2010. május 25. 17:11
    „Utépitésnél az alapra teszik az utat. Az alap birja a tehert, amit eloszt. Alap az lehet kö sóder, stb és lehet cementel kötött. Ez meghatározza hogy meddig jó az ut. Vasbetont hosszutávra és nagy teherre használják 100-150mm vastagon, maximum 225mm. Acél vagy polymer fiber háló van benne erösitésre. Hogy milyen cement keveréket használlnak az meghatározza a teherbirást. Aszfaltnál minimum 50 mm az alap. Görögök konyitanak a modern utépitéshez és repterekhez, amit az amcsiktol tanultak.”
  • 10. Patriot 2010. május 25. 16:55
    „Nem értem mi a probléma? A rétegrendek megfelelőek!

    A pályaszerkezetet alámosta a víz, ami ettől beszakadt. Ilyen esetek ausztriai vagy a németországi autópályáknál is előfordulnak. Egyszerűen nincs olyan tömörítési technológia amelyet a víz ne tudna meggyöngíteni. Ez van!

    Ne már, 50-100cm vasbeton alap? :D”
  • 9. BigDawe 2010. május 25. 15:28
    „azon a képen ahol még be van szakadva látszik hogy milyen vastag az aszfalt...télleg siralmas hogy 2010ben még használnak ilyen "építési technikát". amúgy én se akarok példának felhozni más országokat, de pl görögországban érdekes nem lesz U alakja az útnak 30 foktól...arról nemis beszélve h kicsit gyorsabban és jobb minőségben is dolgoznak. nah de ilyen is csak nálunk van, gondolom a "hetek múlva derülhet ki" alatt azt értik, hogy majd kijavítják ha beleszakad valaki:D”
  • 8. 01010 2010. május 25. 15:19
    „Tóni nem Ön szerepelt a Walt Disneyben Ixor mellett:)
    "a vicc az egészben az autópálya alapja "tőlünk kicsit nyugatra az 5-15 cm aszfalt alatt 50-100 cm beton, vasbeton alap van.gyakorlatilag, mintha kisebb fajta hidat építenének."

    PERSEZ ÉS A KOBRA 11 BEN LÁTTAM HOGY NYUGATON A REPÜLŐGÉPEK IS AZT HASZNÁLJÁK.”
  • 7. arrabonem 2010. május 25. 14:40
    „1.
    Többször jártam arra hétvégén, az előírt 100-as tempónál nincs nyelvharapás. Vagy a tempó volt rossz vagy a gép.”
26 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A víz szorongat, de a búza talán túlélheti

Ami máskor áldás és élet, az most hatalmas mennyiségben akár a vég is lehet. A gazdákat az ár- és a… Tovább olvasom