Kisalföld logö

2017. 02. 27. hétfő - Ákos, Bátor 2°C | 14°C Még több cikk.

Beépítenék a győri vasútállomást

A vasútállomás beépítését és a Baross híd gyalogoshíddá alakítását javasolja a Győri Építész Műhely.
A vasútállomás beépítését és a Baross híd gyalogoshíddá alakítását javasolja a Győri Építész Műhely. Kun András alpolgármester támogatja az elképzeléseket.

„ Fontosnak tartom, hogy olyan szakemberek, akik egyébként konkurenciái egymásnak, az esetleges veszteségeket is vállalva félreteszik egyéni érdekeiket és összefognak, hogy a városért tegyenek" – ekként foglalta össze a Győri Építész Műhely létrejöttének lényegét lapunknak az egyik alapító, Sándor János.

A szakmai fórum megalakulását Révi Zsolt, a megyeszékhely új főépítésze inspirálta, aki március végi bemutatkozó sajtótájékoztatóján úgy fogalmazott: „Nem lehet a szakmaiságot két városházi szobára szűkíteni, hanem ki kell nyitni a város határáig, sőt, azon túl is. Katalizátorszerepet kívánok betölteni a szakmai közéletben." Sándor János szerint korábban sokszor úgy érezték, hogy a civilek ötleteit ellenségesen fogadták a „tornyos házban".

A műhely tagjai rendszeresen összeülnek, és a megbeszéléseken meghívottként Révi Zsolt is jelen van. Legutóbb éppen a főépítész javaslatára a Baross híd és a vasútállomás lehetséges fejlesztési irányait járták körül közlekedési szakemberek bevonásával. Azért ezt, mert – ahogy Révi Zsolt fogalmazott – „itt Győr összes problémája megtalálható kicsiben". Arról, hogy mire jutottak, a városháza tornyában számoltak be a Kisalföldnek.

Kattintson a képre >>
„ A vasútállomás a sínekkel olyan széles, akár egy versenyuszoda. Hihetetlenül nagy lehetőségeket rejt magában. Mi azt javasoljuk, hogy a peronok fölé egy akár húszezer négyzetméteres, többfunkciós kereskedelmi központ kerüljön – ahogy ezt Berlinben vagy Budapesten a Nyugati pályaudvaron megcsinálták" – mondta Gunther Zsolt építész. Szerinte így lényegesen csökkenne a budapest–hegyeshalmi vasút várost kettéválasztó szerepe, és szorosabb kapcsolat jönne létre a Belváros és Nádorváros között.

A műhely tagjai úgy vélik, ezzel párhuzamosan a Baross híd funkcióját is érdemes megváltoztatni. Bodrossy Attila építész rövid történeti visszatekintésében kifejtette, hogy a XIX. századig a mai sétálóutcában álló Fehérvári kapuhoz három úton érkezett délről, Fehérvár, Veszprém és Pápa felől a forgalom. Ezt a három utat koncentrálták 1893-ban a Baross hídra, miközben a Baross utca elsősorban a gyalogosoké lett.
A műhely azt javasolja, hogy az amúgy is felújítás, átalakítás előtt álló híd a gyalogosfőtengely része legyen, amelyet a járókelőkön kívül a tömegközlekedés és a kerékpárosok használhatnak csak. A járművek számára újabb vasút alatti átkelési pontot a Kálvária és a Jókai utca között lehetne létrehozni.

A műhely elképzeléseivel Kun András alpolgármester is egyetért. „Győr megérdemelne egy európai színvonalú, huszonegyedik századi vasút- és autóbusz-állomást. Ehhez az kell, hogy olyan méretű kereskedelmi központot toleráljon, engedélyezzen a város, ami mellett megéri a hatalmas fejlesztés. Befektetői szándék mindenesetre van" – fogalmazott a politikus, hozzáfűzve, hogy ebben az esetben a vasútállomásnak a buszok felőli oldalon kellene lenni. Kun András hangsúlyozta: a városvezetés kész egyeztetni az ügyben a MÁV-val és a Kisalföld Volánnal is.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Áll a kerítés az új kutyamenhelyen

Hosszú évek munkája és a városvezetés akarata is kellett ahhoz, hogy a sok vihart kavaró szabadhegyi terület helyett végre ideális helyet találjanak a győri állatmenhelynek. Végül a Pápai úti szeméttelep tövében, a Komszol volt sporttelepén épülhet fel az állatotthon. A kommunális szolgáltató rendkívül kedvező feltételekkel adta bérbe az állatmenhelyet üzemeltető „Emberek az állatokért" Alapítványnak a teljesen közművesített területet. Tovább olvasom