Kisalföld logö

2017. 08. 17. csütörtök - Jácint 19°C | 30°C Még több cikk.

Baleseti gócpontok Győrben: melyik városrész a legveszélyesebb?

Tavaly kereken 50 sérüléses baleset történt Adyvárosban. A Belváros szintén veszélyes "üzem": a történelmi negyedben is sokat helyszíneltek a rendőrök. Szavazás.

A Győri Rendőrkapitányság illetékességi területén összesen 1387 baleset volt 2012-ben.

Akárcsak 2011-ben, tavaly is kilencen hunytak el halálos balesetben. Ameddig két évvel ezelőtt 370 baleset végződött sérüléssel, addig tavaly valamivel több - egészen pontosan 407.

Az anyagi káros balesetek (2011: 964, 2012: 280) és a súlyos balesetek (2011: 112, 2012: 128) számát tekintve jelentős különbségekről szintén nem beszélhetünk a kisalföldi megyeszékhelyen és vonzáskörzetében.


Forrás: Győri Rendőrkapitányság
Megjegyzés: A 2011-es sérüléses baleseteknél elírás történt: 970 helyett valójában 370 baleset történt. Forrás: Győri Rendőrkapitányság


50 balesettel Adyváros Győr legveszélyesebb baleseti gócpontja 

A győri rendőrség évről évre elkészített összesítésének legérdekesebb része, hogy egyes városrészekben mennyi sérüléses baleset történt.

A hét vizsgált körzetben (Belváros, Újváros-Sziget, Marcal- és Nádorváros, Adyváros, Gyárváros-Likócs, Révfalu-Bácsa, Szabadhegy-Kismegyer) egyedül Marcal- és Nádorvárosban riasztották a helyszínelőket halálos balesethez.

Sérüléses balesetből a legtöbb (14) Adyvárosban történt, míg a Belvárosban és Gyárváros-Likócs körzetben egyaránt 11-11. Ha a halálos, sérüléses és könnyű balesetek számát összeadjuk, akkor 50 balesettel Adyváros Győr legveszélyesebb baleseti gócpontja.


A külső Baross út és a Dr. Petz Lajos út kereszteződésében 2012-ben is több baleset történt: felvételeink tavaly augusztus végén készültek


A Belvárosban szintén érdemes a szokásosnál is jobban figyelni a vezetésre - már csak a szűk utcákban közlekedő rengeteg autó miatt is -; tavaly összesen 39 esetben helyszíneltek a rendőrök baleset végett a történelmi negyedben.

Marcal- és Nádorvárosban jelentősen csökkent a sérüléses balesetek száma: 2011-ben 41 alkalommal kellett mentőt hívni a balesetekhez, míg tavaly "csak" 27 alkalommal.




"Az egyre növekvő gépjárműforgalom fokozottabb kockázati tényezőt rejt magában"

A Győri Rendőrkapitányság illetékességi területén a legtöbb balesetet gyorshajtás (90), elsőbbség elmulasztása (106), valamint a kanyarodási szabályok megszegése (68) okozta tavaly.






"A balesetek számszerű vizsgálatánál célszerű több évre vonatkozóan visszatekinteni az adatokat, igaz, ez sem adhat egyértelmű következtetésekre alapot.

A biztonságos vezetés érdekében ugyanis több helyen megtörténtek a közlekedési terek átalakításai Győrben.

Az átépítéseknél történt balesetek vizsgálatakor ugyanakkor megállapíthatjuk, hogy ennek ellenére nem változtak meg a közlekedési szokások, az egyre növekvő gépjárműforgalom pedig fokozottabb kockázati tényezőt rejt magában" - közölte Horváth Csaba ezredes, a Győr Rendőrkapitánya.




Olvasóink írták

21 hozzászólás
12
  • 21. humer 2013. április 05. 00:01
    „ilaci: miért te Moszkvát szeretnél látni Győrben is? https://www.youtube.com/watch?v=QRje4FFoqJk
    Amit leírtál, abban legalább 6 helyen sértesz kreszt, illetve természetesenek veszed, hogy nem tartod be... Te mire kaptál jogosítványt?
    Azt hiszem elkéne egy zebraakció a Lajta utcára is: úgy mint itt http://www.youtube.com/watch?v=jQ172Cdq7TM”
  • 20. cspogi43 2013. április 04. 09:54
    „Szerintem veszélyesek a 30 km-es sebességkorlátozásu utcák az egész városban. Az autók nagy része nem veszi figyelembe ezt a tiltást. Útszükület mellett is "keresztbe-kasba" parkíroznak az autók.
    Gyakori ellenőrzés kellen a fenntiek kiszűrésére.”
  • 19. kenyeresné 2013. április 04. 07:28
    „Európában,nem Magyarországon.”
  • 18. Mankapunka 2013. április 04. 00:31
    „Veszprém.”
  • 17. ilaci 2013. április 03. 23:10
    „Szerintem Győr legveszélyesebb útszakasza a Lajta úton van.
    Ott egy kedves mozdulattal képesek néhányan úgy megölni egy gyalogost, hogy közben egy autóstársát börtönbe juttatja, sőt még saját gépjárműve hátulját is majdnem leamortizálja.
    Addig nincs gond a Lajta úton, amíg csúcsforgalomban normál tempóval (40-60km/h) csak közlekednek rajta a gépjárművek.
    Ám úgy tűnik, van néhány felelőtlen úrvezető, aki pár méterről szeretné végignézni, hogyan gázolnak halálra az orra előtt egy gyalogost, ezért meggondolatlanul udvariaskodni kezd.
    A szitu a következő.
    Tempósan halad a kocsisor a Lajta úti párhuzamos közlekedésben, majd odaérnek egy gyalogátkelőhöz.
    Az úton átkelő gyalogosok már rutinosak, így középen a terelősziget védelmében nyugodtan várnak, hogy elhaladjon a (dupla) kocsisor, hogy aztán folytathassák ők is az átkelést.
    Ekkor ér oda a belső sávban az udvarias (gyilkos) hősünk is, aki meglátva a terelősziget védelmében várakozó gyalogost, hirtelen leblokkol a zebra előtt, és veszettül udvariasan integetni kezd a gyalogos felé!
    A gyalogosok rutinosan tovább várnak, és eszük ágában sincs öngyilkosként a kocsisor közé vetni magukat.
    Hősünk nem tágít, és tovább integet, ám nem veszi észre, hogy a mellette levő (szélső) sávban nem várják ki a "huza-vona" végét, és ismét beindult a forgalom.
    Egy nénike elfogadja a kedves invitálást, és mosolyogva visszainteget, majd megkezdi az áthaladást.
    Aztán már csak egy fékcsikorgás, és egy tompa puffanás jelzi, hogy átért a másik sávba.
    A mentők tűzoltók, helyszínlelők már rutinból tették dolgukat.
    . . .
    Tudom, tudom, a KRESZ szabályok, meg párhuzamos közlekedés, meg zebra, meg minden, minden. . .
    De!
    El kellene gondolkodni, hogy megéri-e udvariaskodni akkor is, ha közben meghal egy néni, börtönbe kerül egy autóstárs apuka, és néhány kocsi közben összekoccan.”
  • 16. humer 2013. április 03. 20:50
    „macizoli: tőlünk nyugatra nem táblaerdőket, hanem egyértelmű helyzeteket készítenek, pl osztott útfelületek, táblák nélküli zónák. Bizonyított, hogy az egyes zónákban ha csak csupa jobbkezes utca van (pl lakóterületek) azok csökkentik a balesetveszélyt. Az elsőbbségadás, vagy stoptáblák pedig mindig gyorshajtásra ösztönöznek. (lásd Baross, Petz kereszteződés)
    Ehhez persze közlekedési kultúra is kellene, illetve következetes hatóságok.
    Nálunk inkább a balkáni-posztszovjet modell van: táblaerdők és nagysebességű útvonalak, amelyet vegyesen használnak a lámpás, illetve a körforgalmú rendszerekkel, ebből persze általános káosz van.

    Mankapunka: a belső sávokról: mutass ég egy olyan várost európában, ahol a belső sáv a haladósáv és a külső sávok szűnnek meg a kereszteződések előtt. Nonszensz...”
  • 15. Mankapunka 2013. április 03. 18:18
    „Igen, kezdhetnénk ezzel is. Szívesen vállalom a pozíciót.

    Például a belső sávban közlekedő oktatót a tanulóval együtt, azonnal kivenném a forgalomból. Mi időnkben ezért kemény agymosás volt, most meg simán flangál, mert 2 kereszteződés múlva balra kanyarodik. Mindezt 40-nel a 4 sávos úton.”
  • 14. kenyeresné 2013. április 03. 13:15
    „Honnan venné a lapot,hiszen nem ér rá,fényesíti a glóriát a feje fölött! Van egy javaslatom: jogosítványt csak bangapurga jóváhagyásával lehessen szerezni!”
  • 13. topgun 2013. április 03. 11:59
    „Látom nem veszed a lapot...”
  • 12. Mankapunka 2013. április 03. 11:33
    „Megy a sok psychológiai hadviselés, amivel másokra akarják hárítani a felelősséget. Gyökerében kell elfojtani a dolgokat, tudtommal ezért van már óvoda is, hogy a gyerek ne úgy nevelkedjen, hogy csak Ő, és senki más, hogy tudjon társadalomban élni.

    Ezt szeretnénk mi is, hogy ne kelljen olyan emberek között vezetni, akiről már 300 méterre rikít, hogy még betolatni sem tud 2 autó közé, pedig alapfeladat. Inkább maradjon a főzőkanálnál, azt vezesse körbe-körbe a lábasban.”
  • 11. topgun 2013. április 03. 11:23
    „1. mankópumpa vagy minek hívod magadat... tudom , hogy te élvezed ha lázíthatsz meg valaki folyton foglalkozik veled, most én is ezt teszem...tudom.De ha egyszer végre túljutsz a kisebbségi komplexusodon , gondolkodj már el a tökéletes mankapunkasofőr életeden.A szutyok 3,5-7,5 T taligáddal szerzett óriási tapasztalatod..(tudom mert néha kommentelsz a belvárosból és oda ugye nyerges nem igen mehet be...meg hát ráérsz egész nap, az ugye nemzetköziben megint csak nemigen ... hacsak nem vezetés közben ...és osztod az észt Stoptábláról, vezetésről, rutinról, mentőkről, rendőrökről, tűzoltókról, autómentőkről, stb...Szerintem az igazi sofőrök értik mire akarok kilyukadni te meg emésszed....”
  • 10. macizoli 2013. április 03. 10:57
    „Tisztelt Goldmund!
    Mert nincsenek bevásárló központok! Én 1978 óta vezetek és amit leírtam az igaz! Még ha önnek ez általánosítás, akkor is. Én a szabályok egyértelműsítésére hívtam fel a figyelmet.”
  • 9. Goldmund 2013. április 03. 09:59
    „8. macizoli 2013.04.03. 09:38
    A cikk alján feltett kérdésre miszerint"Ön szerint Győr melyik városrészében a legveszélyesebb a közlekedés?"
    Erre nem lehet egyértelmű válasz adni. Szerintem ott a kritikusabb ahol nincsenek jelzőtáblák. Mert ezek a helyek időzített bombaként fognak robbanni. És ezek a "JOBBKEZES" kereszteződések.

    Pl. a Lomnic u. (régen Jusztus György u.) és Liezen-Mayer u. kereszteződése, amióta világ a világ, jobbkezes. Azóta sem robbant fel ez az "időzített bomba". Úgyhogy csak visszafogottan az általánosításokkal!”
  • 8. macizoli 2013. április 03. 09:38
    „A cikk alján feltett kérdésre miszerint"Ön szerint Győr melyik városrészében a legveszélyesebb a közlekedés?"
    Erre nem lehet egyértelmű válasz adni. Szerintem ott a kritikusabb ahol nincsenek jelzőtáblák. Mert ezek a helyek időzített bombaként fognak robbanni. És ezek a "JOBBKEZES" kereszteződések. Engem már mind a két nem pilótái is megfenyegettek amiért pofátlanul kikanyarodtam eléjük. Természetesen azt mondták,hogy ők voltak az egyenes úton és nekik volt elsőbbségük. A jobb kéz szabályt nem tudták sem elképzelni sem értelmezni! Nagyon sok bevásárló központnál költségkímélés miatt nem tettek ki KRESZ táblákat lásd régi INTERSPAR, Komárom TESCO parkoló.Ahelyett,hogy a kerékpárosokat be engedik az egyirányú utcába szembe a forgalommal (pofátlanul be is hajtanak a kiegészítő tábla hiánya ellenére) inkább egyértelműsíteni kellene a kereszteződéseket jelzőtáblákkal.”
  • 7. macizoli 2013. április 03. 09:24
    „Az OBI nál kitörtek egy főtartó oszlopot. Amíg nem pótolják addig nem tud működni a jelzőlámpa! A kerítés mellett látható a bekötési helye.”
  • 6. tradermike 2013. április 03. 08:38
    „Tudom off-topic, de az OBI-nál miért van kikapcsolva a lámpa, ha már egyszer megépült? (Hétvégente járok arra)”
  • 5. macizoli 2013. április 03. 08:34
    „Uraim!
    A METRÓ csomópont nem Győr belterülete! Azt a Közúti Igazgatóság mérnökeinek kellett volna rendesen, baleset mentesre tervezni!”
  • 4. urbaniastapista 2013. április 03. 08:17
    „Ez így sokat nem ér, térképre az adatokkal!”
  • 3. Roly 2013. április 03. 07:29
    „1. Mankapunka Egyetértek veled! Tisztelet a kivételenek, de sok igazság van abban amit írtál.

    2. Klappantyu Valóvan a Metro-nál levő csomópontot kihagyták. Pedig sztem az a legveszélyeseb.”
  • 2. Klappantyu 2013. április 03. 05:00
    „Nem látom pl. kiemelve a Metro-nál levő csomópontot, mint veszélyes területet.
    Illetve nem értek egyet, hogy gyorshajtás miatt sok a baleset. Ez max. relatív gyorshajtás (pl. nem az útviszonyoknak megfelelően vezetett, szóval gyorsan hajtott. De lehet, hogy még 40-el sem ment).
    Ha az utolsó kettő táblázatot jobban megnézzük, akkor Győr területén a kanyarodási szabályok be nem tartása és az elsőbbségadás megadásának elmulasztása veri a gyorshajtást. Ezeket pedig nem lehet traffipax-al ellenőrizni. A kanyarodási szabályokhoz 1 gondolat: Nem tudom, hogy azt észre vették-e, de általában a 4-5 millió forint feletti autókban nem széria tartozék az index...
    Illetve kifejthetnék, hogy mi azaz Egyéb kategória. Mi minden tartozik bele?”
21 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ragyogj kékben! - Győr idén is csatlakozott az Autizmus Világnapjához - fotók, videó

Április 2-án, Győrben is Kék Séta indult a Megyeháza előtti térről, az Autizmus Világnapjához… Tovább olvasom