Gyűjtse össze az érdekes cikekket a címek mellett lévő később elolvasom ikonokkal!

Győr-Moson-Sopron - kisalfold.hu

2014. 10. 25. szombat - Blanka, Bianka

Még több

Itt vagyok: Nyitólap > Győr hírei, győri hírek > Baleset a Fogarasi-havasokban győri szemtanúval: `rekordidő alatt érkeztek meg a hegyi mentők´

A 45 éves győri Szabó Zoltán is tagja volt annak a turistacsoportnak, melyet súlyos baleset ért Románia legmagasabb hegyén pár napja.

Szeghalmi Balázs - 2012.09.04. 21:30
Megosztás: Facebook Twitter E-mail

Portálunk is hírt adott róla, hogy a közelmúltban szakadékba zuhant és megsérült egy magyar származású turista a Fogarasi-havasokban.

A hat fős - négy férfiből és két nőből álló - turistacsoport tagja volt a győri Szabó Zoltán is, aki Erdélyben született, s 25 éves kora óta él megyénkben.

Az Ördög-hasadékban szerencsésen célt ért a magyar csapat

"Aradi barátaimmal egész hetes túrát tettünk a Fogarasi-havasokban; naponta 8-10 órát haladtunk, este pedig sátrat vertünk. Megmásztuk többek közt a Negoiu csúcsot (2535 méter), ami hatalmas kihívást jelentett nekünk.

Meredek út visz fel egészen a csúcsig, s a lejövetel sem éppen veszélytelen.

Az Ördög-hasadékban meredek, sziklás láncokkal és drótkötelekkel kiépített helyen ereszkedtünk le megfontoltan, kellő körültekintéssel, s biztonságban célba is értünk" - kezdte emlékei felelevenítését Szabó Zoltán, aki hozzátette: "a balesetről megjelent híradások több esetben is téves információkat tartalmaztak".

Megmászták Románia legmagasabb hegycsúcsát is

"A Fogarasi-havasok a Déli-Kárpátok hegyláncolatának kelet felől második tagja, a Kárpátok legnagyobb tömegű kristályos hegysége, melynek csúcsa, a 2544 méteres Moldoveanu Románia legmagasabb hegye.

A csúcs felé piros vonalon, a hegygerincen vonultunk, s többször meglehetősen nehéz terepen kellett másznunk.

Nagyon boldogok voltunk - még tapsoltunk is -, amikor felértünk a hegy tetejére, ahol meglehetősen nagy forgalom volt, körülbelül húszan értünk fel közel azonos időben a Moldoveanu-ra.

Innen már csak lefelé haladtunk, Victoria város volt a cél.

A hat fős magyar csapat a Moldoveanu csúcsán

"A jobb kezét és vállát csúnyán összetörte barátunk, s bordáit és a tüdejét is csúnyán összezúzta"

70-80 centiméter széles, meredek ösvényen kell huzamosabb ideig ereszkedni.

A fárasztó mászást követően, 20-25 kilós hátizsákkal a hátunkon hiába koncentráltunk teljes erővel, az egyik barátunk - aki egyébként a legtapasztaltabb mászó volt a társaságban, s egyben a túravezetőnk - kicsit elvesztette az egyensúlyát a hasadékban, megbillent, s a kövekkel tarkított szakadékban egyre nagyobb erővel kezdett gurulni lefelé.

Egyből nem is tudtunk utánamenni, de amikor leértünk hozzá, más kirándulók már törülközőkkel csillapították társunk fején keletkezett vérzéseket.

Az rögtön kiderült, hogy a jobb kezét és vállát csúnyán összetörte barátunk, s bordáit és a tüdejét is csúnyán összezúzta" - folytatta a 45 éves győri férfi.

Rekord: a hétórás utat négyóra alatt tették meg a hegyi mentők

"A hegyi mentők rekordidő alatt, az átlagosnak mondható hét óra helyett négy óra alatt érkeztek meg a baleset helyszínére - a mentők ingyen vállalják ezt a veszélyes szolgálatot, csak pozitívan tudok nyilatkozni teljesítményükről -, de barátunkat nem tudtak levinni a hegyről, mivel egyre jobban besötétedett, s így kénytelen-kelletlen felvertük sátrainkat.

A súlyos sebesültért induló hegyi mentő csapat tagjai.

Szerencsére másnap korán reggel útnak tudtunk indulni, s Laci még időben megkapta a szükséges orvosi segítséget a marosvásárhelyi kórházban.

Egy hét után a napokban hagyhatta el az intenzív osztályt, de most már egyre jobban van, igaz, a sérült kezét valószínűleg meg kell operálni.

A hegyi túrázástól a történtek ellenére nem ment el kedvünk, sőt, azt tervezzük, hogy jövőre az Erdély keleti részén található Királykő-hegységet barangoljuk be" - mondta Szabó Zoltán.

"Négy-öt éve újra nekiálltam túrázni, s úgy érzem, mintha visszafiatalodnék"

A győri férfi szerint a mindennapos mozgás nem csupán az egészség érdekében fontos, hanem igazi kincs.

"Fiatalon rengeteget túráztam, de utána kicsit elhagytam magam, el is híztam.

Négy-öt éve újra nekiálltam túrázni - először persze rövidebb távokon -, s úgy érzem, mintha visszafiatalodnék.

Ha csak kis szabadidőm akad, szívesen indulok a Bakonyba, s teleszívom a tüdőm az erdő friss levegőjével" - zárta szavait Szabó Zoltán.

A győri Szabó Zoltán a magyar lobogóval a Moldoveanu tetején.

Megosztás: Facebook Twitter E-mail

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

Töltés, kérem várjon!
ˆaz oldal tetejéreˆ

hirdetés

Cikkajánló

bezár
asdasd
Kérem várjon, jelentkezését rögzítjük...