Kisalföld logö

2017. 12. 12. kedd - Gabriella 4°C | 14°C Még több cikk.

Azt ígérik, kivizsgálják a panaszokat

A győri városháza véleményvonalát hívva bárki, elmondhatja kérdéseit, észrevételeit.
„ Üdvözöljük. Ön a győri városháza véleményvonalát hívta. Elmondhatja kérdéseit, észrevételeit, az önkormányzat és a polgármesteri hivatal munkájáról, a várost érintő közérdekű ügyekről. Ehhez a sípszó után két perc áll rendelkezésére. Kérjük, jól érthetően adja meg nevét és címét, hogy a hivatal munkatársai válaszolhassanak kérdéseire. A hívásokat naponta dolgozzák fel. Kérjük, a vonalat sürgősségi esetekben és egyedi ügyek intézésére ne vegyék igénybe. Köszönjük."

A városüzemeltetés a „legnépszerűbb"

A 96/442-432-es hívószámú telefon üzenetrögzítője ezekkel a mondatokkal fogadja a hívásokat. A megyeszékhely polgármesteri hivatala nyolc évvel ezelőtt, tatabányai mintára indította el a véleményvonalat, melyet a győriek mindig szívesen tárcsáztak. Az első időkben naponta 3–6 üzenetet rögzített a készülék, aztán ez a szám lecsökkent egy-kettőre. Hiába múltak azonban az évek, az észrevételek túlnyomó többsége változatlanul a városüzemeltetéssel volt kapcsolatos.
A leggyakrabban felmerülő témák az utak, parkok, játszóterek felújítása, a közvilágítás hiányosságai, a közterületek, önkormányzati tulajdonban lévő ingatlanok rendben tartása, a szúnyoginvázió, a kutyatartás, a tömegközlekedés, a szemétszállítás, a parlagfűirtás, a parkolás, a kerékbilincs, az okmányügyintézés gondjai.

A hibák, hiányosságok felvetése mellett akadt példa arra is, hogy a telefonáló köszönetét fejezte ki, például a szép, virágos város megvalósításáért, a Győri Búcsú vagy a Győri Nyár megrendezéséért. Az érdekesség kedvéért két témát elevenítsünk fel azok közül, amelyekért éppen nyolc éve emeltek szót a győriek: volt, aki a Széchenyi tér akkoriban tervezett felújítása ellen tiltakozott, s akadt, aki a Győr Plaza építésének zajára tett panaszt.

Csak töredéke nem szalonképes

Vannak visszatérő, rutinos telefonálók, akik – vélhetően a kedvező tapasztalatok miatt – előszeretettel használják a rögzítőt. Elenyésző azon bejelentéseknek a száma, amelyek politikai célzattal a város képviselőinek szólnak és nem szalonképesek. Az is előfordul, hogy a telefonáló egyéni ügyének, panaszának kivizsgálását kéri. Ezeket a hivatal dolgozói az államigazgatási eljárás szabályai szerint intézik az írásban, vagy – az ügyfélfogadási időben – szóban előterjesztett kérelmek alapján, a rögzítőn hagyott üzenetekkel ezért nem tudnak mit kezdeni. Az évek során akadt olyan is, hogy valaki a szomszédja engedély nélküli vállalkozására vagy a fogorvosára tett panaszt.

Mindig válaszolnak

Az üzenetrögzítőre érkezett hívásokat az Önkormányzati és Ügyvitel-szervezési Iroda munkatársa naponta továbbítja a téma szerint illetékes szakirodának vagy szervezetnek. A panaszra 4–5 napon belül írásban válaszolnak a telefonálónak, kivéve, amikor a probléma helyszíni bejárást, esetleg több szervezet vagy más hatóság eljárását teszi szükségessé. A telefonos észrevételeket havonta összesített formában is feldolgozzák, ezekről a polgármester és a jegyző is értesül.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megfenyegették Cserjés Lászlót

„ Szar ember vagy, kinyírlak..."- egy férfi ezeket üvöltötte a győrújfalui polgármester… Tovább olvasom