Kisalföld logö

2016. 12. 04. vasárnap - Borbála, Barbara -5°C | 3°C

Az utasok fele „heringjáraton

A Győrbe naponta bejáró 32 ezer ember csaknem egyharmada autóval érkezik, miközben a buszok utasainak fele a köznyelvben egyszerűen csak heringjáratnak nevezett, zsúfolt járművön utazik. Az önkormányzat tervet készíttetett a helyzet javítására.
Győr közlekedési problémái jelentősek, s ezek egy részét az ingázás okozza. Az önkormányzat megbízásából a Széchenyi István Egyetem dr. Prileszky István vezetésével tervtanulmányt készített Győr agglomerációs közforgalmú közlekedéséről, amelyet ma tárgyal a közgyűlés. Eszerint a városba ingázók száma mintegy 32 ezer. A legnagyobb létszám Nyúl–Écs–Pannonhalma felől utazik naponta Győrbe. Csak összehasonlításképpen: ebben a térségben Győrön kívül csak Tétnek (730-an járnak be naponta dolgozni), Abdának (423 bejáró), Töltéstavának, Kunszigetnek és Enesének (200–200 bejáró felett) van kisebb vonzáskörzete.

Vonattal kevesen járnak

A megyeszékhelyre rendszeresen utazók 61 százaléka menetrendszerű autóbuszt, 2 százaléka szerződéses buszt, 31 százaléka autót, 5,5 százaléka vonatot használ. A vasúti közlekedést annak ellenére kevesen veszik igénybe, hogy a lakosság fele olyan településen él, amelynek van állomása. A MÁV csak Nagyszentjános, Tét, Győrasszonyfa és Tarjánpuszta esetében játszik számottevő szerepet. A probléma a buszokkal éppen az ellenkezője. Az összes utas mintegy fele, 18 ezer ember zsúfolt járművön utazik, azaz legalább egy megállóközön úgy érzi, kellemetlenül sokan vannak az utastérben. A járatok egyötöde ugyanakkor kihasználatlanul közlekedik.

A tanulmány készítői szerint az érintettek az autóbusz-közlekedést közepesre, a vasútit ennél valamivel rosszabbra értékelték; előbbinél a legnagyobb gondnak éppen a zsúfoltságot, valamint a megállóhelyek állapotát nevezték meg. A felmérés szerint gyakorlatilag nincs olyan megállóhely Győrben és környékén, amelynek ne lenne valami hiányossága. Kerékpártároló csak 7 százalékuk, parkoló csak 17 százalékuk mellett található, de sok helyütt probléma van a közvilágítással, a járdakapcsolattal, a kilátással, a váróhelyiséggel és az utastájékoztatással is.

Parkolók a városhatáron?

A szakértők javaslatokat tettek a további fejlesztésre, amelyeket ma várhatóan elfogad a közgyűlés. Eszerint az önkormányzat területet biztosítana parkolók építéséhez a városhatáron a 83-as főút, Győrújbarát, 82-es főút és az 1-es főút felől érkező forgalom számára; valamint a kötött pályás elővárosi közlekedés és a marcalvárosi utasterminál kialakítására (ez trolibuszokat jelenthetne). A város emellett fejleszteni kívánja a megállóhelyeket. Szó van arról is, hogy Győr és Győrújbarát között emelt szintű tömegközlekedés legyen módosított és meghosszabbított vonalakkal, ütemes menetrenddel, feljavított megállókkal, egységes járműállománnyal és kombinált menetjegyrendszerrel. A tervek már elkészültek, a megvalósuláshoz a gazdasági tárcától remél támogatást a város.

Napirenden a Tihanyi úti aluljáró

A városi közgyűlés ma délután három órakor kezdődik a városháza dísztermében. Az egyik legérdekesebb napirendi pont a Tihanyi Árpád úti aluljáró megépítéséről szól. A Pro Urbe-frakció ezzel kapcsolatban közleményt juttatott el lapunkhoz. Eszerint a képviselőcsoport támogatja a fejlesztés elindítását hitelből, mert az tovább nem halogatható. „Ugyanígy külső forrás, eredményes pályázat, támogatás lehet a döntő fedezete a szintén időszerű északi elkerülőútnak és a sziget–révfalui hídnak is. Mindezek előteremtésére a jövőben jobban kell teljesíteni a lobbitevékenységet és a pályázati eredményességet" – áll a dokumentumban.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ki fizeti a sokorói károkat?

A megyei vis maior keret várhatóan nem lesz elég a sokoróaljai önkormányzatok csaknem húszmillió… Tovább olvasom