Kisalföld logö

2017. 12. 11. hétfő - Árpád 4°C | 13°C Még több cikk.

Az utakra panaszkodtak

A győri közmeghallgatáson felszólalók többsége az utak és járdák állapotára panaszkodtak.
Mintegy hatvan-hetven érdeklődő jelent meg csütörtökön a győri közmeghallgatáson, akik közül 26-an szólaltak fel, eggyel többen, mint tavaly. A többség évek óta visszatérő résztvevője az eseménynek. Néhány érdeklődő már azelőtt elment, hogy elmondta volna kérdését, mi- után nem tudta kivárni sorát – Eredics Imre alpolgármester este fél kilenckor rekesztette be az ülést.

Peremkerületi állapotok

A slágertémát elzúttal is a peremkerületi utak és járdák állapota, általában pedig a nagy forgalom és a tömegközlekedés jelentette. Egyebek mellett erről beszélt a bácsai Kovács Sámuelné és Hevér Istvánné, a szentiváni dr. Sik Sándor és Vadász József. A likócsi Horváth Lajos a Pesti út veszélyességére és arra hívta fel a figyelmet, hogy a helyieknek szükségük lenne egy kerékpárútra. Éberth Gábor parkolókat kért a Stadion utcai volt kukatárolók helyére, míg az Ipar út–Nagysándor József utca kereszteződésében jelzőlámpák felállítását szorgalmazta. A szentiváni Váci-iskola szülői munkaközösségének képviselője az ottani utca rendkívüli baleset-veszélyességét említette. Kálinger József a pinnyédi híd kisebb javítására, festésére kért pénzt. A gyirmóti Szalai Lajos a 83-as főút két veszélyes kereszteződéséről, valamint a gyirmóti kerékpárút fontosságáról beszélt.

Terv van, pénz nincs

A válaszokban elhangzott: járdafelújításokra általában 30–40 millió forint jut egy évben, amit 15 városrész között kell elosztani. A Stadion utcai parkolókialakítás a javasolt formában túl drága lenne, ráadásul parkolóhely-megszűnésekkel is járna, ellenben a jelzőlámpás csomópont szerepel a tervekben, a beruházás második ütemeként. Balogh József polgármester azt hangsúlyozta: Győrnek évente négy-öt milliárd forintot kellene költenie útjaira, erre azonban nincs lehetőség. A Váci-iskolánál ugyancsak készen vannak a tervek a forgalomcsillapításra, a beruházás 10 millió forintba kerülne.

Jezsó György városépítési irodavezető kifejtette: a szentiváni Vonal utca kiépítése 800 millió–1 milliárd forintba kerülne, amire 2007–2013 között lehet esély. A Déryné út átépítése 400 millió forintot emésztene fel, ezért csak ütemesen lehet megvalósítani. A 83-as főút bevásárlóközpontoknál lévő két veszélyes kereszteződésére akkor juthat forrás, ha újabb üzletláncok telepednek le a környéken. A gyirmóti kerékpárútra tavaly pályázott a város, de nem nyert. A pinnyédi híd minimális felújítását 18 millió forintból lehetne kihozni, kérdés, lesz-e rá pénz a költségvetésben.

Többet kell visszaforgatni!

Szántó László úgy fogalmazott, hogy az elmúlt 14 évben úgy kezelték Szentivánt, mint a szélső házat. Mondataiból az derült ki, hogy szerinte a helyiek által befizetett adóból többet kellene visszajuttani a településrészre. Hasonló következtetésre jutott Tóth Imréné is. Balogh József elmondta: erre a törvények nem adnak lehetőséget, s egyébként sem lenne ésszerű, mert az önkormányzat közszolgáltatásokat tart fenn, amit részben az adóbevételekből finanszíroz. A polgármester megemlítette, hogy idén címzett támogatásból sport- és kulturális központ építése kezdődik meg Szentivánon.

Többen szólaltak fel azért, hogy Sárás és Győrszentiván-Kertváros belterületté váljon. Kozmon Kinga megbízott főépítész kifejtette, a rendezési tervet most készítik, s a közgyűlés majd eldönti, mit tart helyesnek. Jezsó György szerint csak a 400 lakosú Kertvárosban öt-hat milliárd forintos fejlesztés lenne szükséges, ha a terület belterület lenne.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A beruházások évét ígérik Győrben

Harmincmilliárd forintot meghaladó értékű fejlesztés kezdődik el idén Győrben. A város nem tervez sem nagyarányú létszámleépítést, sem intézménybezárást. Balogh József polgármester hosszú listát készített azokról a fejlesztésekről, amelyek idén kezdődnek részben vagy egészben az önkormányzat közreműködésével. Tovább olvasom