Kisalföld logö

2017. 06. 28. szerda - Levente, Irén 22°C | 33°C Még több cikk.

Az új testület vitatja a Volán-szerződést

A győri közgyűlés alakuló ülésén a képviselő-testület két vitás kérdés tisztázására munkabizottságokat hozott létre.
Zárójeles megjegyzésként nem egy helyen olvasható, hogy „vitatott tétel" a Kisalföld Volánnal kötött szerződés egy-egy pontja. A közgyűlési előterjesztés szerint legalábbis több helyen meg kell vizsgálni, hogy Győrnek tényleg annyit kell-e fizetnie (vagy sem) a Volán-társaságnak, mint amennyiről a korábbi városvezetéssel megegyezett. Nem kis pénzről van szó, mintegy 316 millió forintról. Munkabizottságot is felállítottak, amelynek záros határidőn belül tisztáznia kell ezt a kérdés. (Zárójelben jegyezzük meg mi is, hogy ugyanezen az ülésen döntöttek egy másik bizottság felállításáról is, amely a Rába Quelle kontra Pannon-Víz ügyet próbálja tisztázni. Ez azonban nem tartozik közvetlenül a témához, így arra később visszatérünk.)

Három megoldás lehet

Elvileg tekinthetnénk mindezt Győr és a Volán-társaság belügyének, de ennél lényegesen többről van szó. Három megoldás lehetséges ugyanis: az új városvezetés mondhatja azt, hogy „lenyeli a békát", s kifizeti a korábbi megállapodásban szereplő összeget: ha helyesli, ha nem. Ekkor a vita úgymond megoldódott. De mondhatja azt is: az előre kialkudott kilométerfutásra szüksége van a megyeszékhelynek, de nem ennyiért, s nekiáll alkudni a Volán-társasággal. Ekkor viszont ugyanoda is kilyukadhat, mint a harmadik verziónál, amikor úgy dönt, nem fizeti ki a korábbi városvezetés által elfogadott összeget. Ez esetben viszont bizonyosra vehető, hogy a győri tömegközlekedésben alapvető változások várhatók, amelyek az emberek számára nem lehetnek kedvezőek.

Vita van, volt... lesz?

Pócza Mihály, a Kisalföld Volán vezérigazgatója azért nem kívánta kommentálni a közgyűlési anyagot, mert a testület alakuló ülésén – mivel nem is hívták – nem vett részt. Az, hogy a szerződésről tárgyalni kell, számára nyilván nem újdonság, mert már Eredics Imre korábbi alpolgármesterrel is egy asztalhoz ült ez ügyben. Az sem most először fordul elő, hogy még egy kört kell futni a számla kifizetése előtt, Győrben ugyanis nemegyszer nyilatkoztak már úgy a megrendelők, hogy drágállják a tömegközlekedés árát.

A 316 millió forintos tételt mindenesetre a vezérigazgató nem tekinti vita tárgyának, mondván, ez az összeg az idei költségvetésben már szerepel, a korábbi képviselő-testület elfogadta, ki kell tehát fizetni. Azt sem érti, már az év elején hogyan köthették annak teljesítését ahhoz a feltételhez, hogy a MÁV tulajdonában lévő rendező pályaudvart előbb értékesíteni kell 198 millió forintért. Nehéz ebbe az érvbe belekötni, a Kisalföld Volánnak valóban vajmi kevés köze van a pályaudvarhoz és annak értékesítéséhez.

Muszáj megállapodni

Németh Zoltán alpolgármester az első ügyek egyikének tekinti a „volánost", amely rá, illetve a városvezetésre vár. Eredics Imre leköszönt alpolgármester egyelőre nem tudja, részt vesz-e ő, illetve a frakciója a munkabizottság munkájában, sok esélyt mindenesetre nem adott arra, hogy meghívást kap.

Megoldás azonban kell. A miértet nem nagyon kell részletezni, főleg nem azok számára, akik tömegközlekedéssel utaznak. A Kisalföld nemegyszer írt arról, hogy csúcsidőben, dugók idején kevés a busz, az emberek alig férnek fel a járművekre. A helyiek számára nyilván egy megoldás elfogadható: ha lesz elég busz.

A bizottság munkájáról természetesen beszámolunk, főképp, ha eredményre jutnak a felek. A buszmenetrendben egyelőre nem lehet, nem is lesz változás. Az is tény viszont, hogy mindez megalapozhatja, illetve befolyásolhatja a jövő évi megállapodást. Tudni kell hozzá, hogy a Kisalföld Volán buszai annyi kilométert futnak, amennyit a város megrendel. Hogy ez mennyi lesz, valóban körvonalazódhat ennél az asztalnál.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Átszervezik az önkormányzatot

Három új iroda felállításával megkezdődött a győri önkormányzat szerkezetének átalakítása. A… Tovább olvasom