Kisalföld logö

2016. 12. 06. kedd - Miklós -6°C | 3°C

Az olcsó megoldás sosem lesz retró

Az iskolakezdés horribilis költségeiről két nappal ezelőtt olvashattak hasábjainkon – érthető, hogy a családok minden lehetséges alkalmat megragadnak, ha spórolni szeretnének. Egy tippet most adtunk, de érdemes annak is figyelnie, aki eddig várt a befőzéssel.
A Herman Ottó utcai vásárcsarnok több mint harminc éve épült (1980-ban adták át); a nagy bevásárlóközpontok elődje volt, vasárnapi nyitva tartással. (Jelenleg hétfő kivételével hétköznapokon reggel hattól délután négyig, szombaton délután egy óráig, vasárnap pedig délelőtt 10-ig van nyitva.) Szerepe az elmúlt években épp a hipermarketek megjelenésével rendeződött át valamelyest. Mégsem lehet azonban azt mondani – a manapság divatos kifejezést használva –, hogy csupán a retró érzés, a nosztalgia vinné vissza a vevőkörét. A portékájukat kínáló kereskedők és őstermelők a kisebb pénztárcákhoz igazítják az áraikat.

A portékájukat kínáló kereskedők és őstermelők a kisebb pénztárcákhoz igazítják áraikat. Fotó: H. Baranyai Edina
A portékájukat kínáló kereskedők és őstermelők a kisebb pénztárcákhoz igazítják áraikat. Fotó: H. Baranyai Edina

Statisztikai adatok támasztják alá, hogy a hazai vásárlók többsége az azonos árfekvésű és minőségű termékek közül a magyar eredetre utaló árucikket választja, ami egyértelmű előrelépés azok után, hogy korábban a magyar vásárlók főként az importtermékeket keresték. Rotter Zsolt, a Győri Közszolgáltató és Vagyongazdálkodó Zrt. üzletágvezetője megerősíti: ezt a tendenciát már látják. A húsoknál, tejtermékeknél, illetve a pékségeknél is jó reklám a „magyar" megjelölés; érdekes módon sokszor a fiatalabb generáció preferálja a vártnál is jobban ezeket a termékeket. Pontos kimutatásuk van ugyanakkor „zöldséges fronton" is – itt elsősorban az árakat nézik. Most, a befőzési időszak hajrájában jó tudni, hogy például az őszibarackot 30 százalékkal, a zöldbabot akár 50 százalékkal lehet olcsóbban kapni, mint a szezon elején. S a magyar szőlő indulóára is versenyképes: 300–400 forint.

„Sehol sem könnyű most a vevőkört megtalálni, nekünk az a célunk, hogy a győrieket legalább egyszer ide csábítsuk. Azt látjuk ugyanis, hogy sokan elcsodálkoznak, hogy szinte ugyanazt a palettát tudjuk kínálni, mint a nagyáruházak – csak magyar termékekből. Többen itt ragadnak ezek után. Most például sokan arra csodálkoznak rá, hogy az iskolakezdéssel járó költségeket egy-két ezerrel lejjebb tudják tornászni, mert a tanszereken túli szükséges dolgokat – elsősorban a ruhaneműket – valóban olcsóbban megkapják, mint máshol." 

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Sokan kimelegedtek a NAV-ellenőrzés után

A nyári ellenőrzés-sorozat során – több héten keresztül – a wellness- és… Tovább olvasom