Kisalföld logö

2017. 08. 23. szerda - Bence 14°C | 23°C Még több cikk.

Az értékesítési ügynökök árulkodó trükkjei

Az értékesítési ügynökök trükkjeire jó előre felkészülni, hogy elkerüljük csapdahelyzeteket vásárláskor, bár a jó eladók módszerei nem is akarják kikényszeríteni a vevő döntését.

Fenyegetettnek érezték magukat, szinte kényszer hatására döntöttek vásárláskor és utólag megbánták – erre panaszkodtak olvasóink, főként termékbemutatók kapcsán és fogyasztóvédelmi tanácsot kértek. Az ilyen helyzetek elkerülése, felismerése főként nem jogszabályok, hanem felkészültség kérdése. Kurdi Ferenc, a győri Pannon-Work marketingvezetője, értékesítési szakember ehhez adott tanácsokat.

Először arra hívta fel a figyelmet, hogy az ügynökösködéssel mostanában a válság hatására megyénkben is többen próbálkoztak, mert más munkát nem találtak. De szerinte ezt a szakmát is tanulni kellene, mert a jó értékesítő nemcsak arra koncentrál, hogy eladni akar, hanem érdeklődik lehetséges vevője igényeiről.

A jó értékesítő nemcsak arra koncentrál, hogy eladni akar, hanem érdeklődik lehetséges vevője igényeiről - mondta Kurdi Ferenc.
– Nem baj, ha azt mondják az emberek, hogy ˝ügynökdumája˝ van egy értékesítőnek, hiszen vannak bevett fordulatok ebben a szakmában. De az a legjobb, ha nem érzi úgy a vevő, hogy azért beszélget vele, mert el akar adni valamit. A lelki ráhatással kikényszerített vásárlás módszerét űzők pedig legfeljebb rövid távon lehetnek sikeresek – szögezte le Kurdi Ferenc. A marketingvezető azt tanácsolja: ha olyan hívogatással fordulnak hozzánk, hogy ˝Jöjjön, ingyenesen elvisszük!˝, gondolkodjunk el: mi mit adnánk ingyen? Egy vállalkozás célja mindig a nyereség. Ha ingyen ajánl valamit, előbb-utóbb akar is valamit: eladni. Szakértőnk szerint egy termékbemutatón már az is lelki nyomásnak számít, ha azt mondja az értékesítő: ˝Vegyék már meg ezt az apróságot a feleségüknek, hány éve mossa a gatyáikat!˝ Ha pedig a vevő nagyon rámenősnek tartja az eladót, mindenképp mondja azt neki, hogy ˝most nem˝. Ne döntsön kényszer alatt, kérjen gondolkodási időt. Ha feltétel az azonnali döntés, utasítsa vissza a lehetőséget.

Gyakori módszer az ˝igeneltetés˝. Az ügynök több olyan kérdést tesz fel egymás után, amire természetesen igen a válasz és végül azt is megkérdezi, akarja-e a terméket ügyfele. Figyelmeztető jel lehet az is, ha az értékesítő harsány, túlzott színpadiassággal viselkedik. Számítsunk arra, hogy érzelmeinkre akar hatni, mert vásárláskor legtöbbször ezen alapul a döntés. Segíthet, ha ismerjük a testbeszéd jeleit és nem szabad elfelejteni, hogy dekoratív hölgynek az urak, jó kiállású férfinek a nők mondanak szívesebben igent. Akkor pedig, ha túlzottan dicséri lehetséges vevőjét az ügynök, valószínűleg nem őszinte, hiszen honnan tudhatná negyedórás beszélgetés után, hogy tényleg jó az ízlése, vagy hogy tájékozott-e.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Összecsaptak Likócson a német és orosz haderők - galéria, videó

A csapatok látványos küzdelmet vívtak, a csatában több katona is odaveszett. Valójában azonban senki… Tovább olvasom