Kisalföld logö

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 7°C

Az E.ON adósai: több mint 4 millió felszólító levelet postázott ki a cég

Az áram- és gázhasználók összességében több tízmilliárd forinttal tartoznak a német tulajdonú társaságnak.

A kisalfold.hu pár napja kérdezett rá a Pannon-Víz Zrt.-nél arra, hogy a fogyasztók mennyi pénzzel tartoznak a társaságnak.

Ugyanebben a témában ezúttal a Nyugat-Dunántúl áramszolgáltatóját, az E.ON Hungária Zrt.-t faggattuk.

"A fogyasztók sokszor úgy gondolják, ráérnek még a számla kifizetésre"

"2008-hoz képest jelentősen növekedett ügyfeleink hátraléka és az adatok azt mutatják, hogy ez a tendencia egyelőre folytatódik.

Ráadásul a jelenleg még érvényben lévő kilencvennapos kikapcsolási türelmi idő hosszú távon nem jelent a fogyasztóknak valódi megoldást számláik kifizetésére, viszont az ügyfelek fizetési hajlandóságát a statisztikák szerint rontotta.

Így egyre többen utalnak/utaltak késve. A fogyasztók sokszor úgy gondolják, ráérnek még a számla kifizetésre, s az energiadíjára, mint hitelre tekintenek.

Sokan nem gondolnak arra, hogy az egyhavi átlag számlát sokkal könnyebb kifizetni, mint a három hónap alatt felhalmozódó, akár több tízezres számlatartozást" – közölte Egyházi Nikoletta kommunikációs munkatárs.


A tornyosuló vezetékekből sok számára tornyosuló számlák jönnek össze.
A tornyosuló vezetékekből sok számára tornyosuló számlák jönnek össze.


"Az áram- és gázhasználók összességében több tízmilliárd forinttal tartoznak társaságunknak"

"Ez sok esetben egyre nagyobb összeg felhalmozását okozza, aminek egyenes következménye, hogy egyre kisebb az esély a teljes összeg rendezésére.

Az áram- és gázhasználók összességében több tízmilliárd forinttal tartoznak társaságunknak országos szinten. Ennek áthidalása az E.ON számára milliárdos pluszköltséggel jár.

Harminc napon túli hátralékaink mértéke 2009-ben mintegy harminc, 2010-ben további közel húsz százalékkal nőtt.

Az elmúlt évben az ellátási területünkön több mint 55 ezer esetben - lakossági és üzleti fogyasztókat is beleértve összesen - került sor kikapcsolásra" – folytatta az E.ON kommunikációs munkatársa.

A lakossági ügyfeleket 90 napon túli tartozás miatt kapcsolhatják ki a szolgáltatásból

"A jelenleg érvényben lévő hatályos jogszabályok szerint, összeghatártól függetlenül, lakossági ügyfeleinket 90 napon túli tartozás miatt, míg üzleti ügyfeleinket - ide tartoznak a közintézmények is - 30 napon túli tartozás esetén kapcsolhatjuk ki a szolgáltatásból.

Természetesen nem érdekünk a szolgáltatás kikapcsolása, így minden kezelhető esetben - mind a lakossági, mind a közintézmények, üzleti ügyfeleink esetében - törekszünk a közös megegyezésre, rendezésre.

Elsősorban saját eszközeinkkel - többször küldünk felszólító levelet, melyben tájékoztatjuk az ügyfelünket tartozásról vagy telefonos kapcsolatfelvétel segítségével - próbálunk hozzájutni az ügyfeleink által ki nem fizetett energia díjához.

Négymillió felszólító levelet kellett postázni

Sokatmondó adat, hogy az elmúlt évben az ellátási területünkön közel 4 millió felszólító levelet küldünk ki ügyfeleink részére.

Ezen kívül, ha a tartozás nagyon régóta fennáll, faktoráló céget bízunk meg annak beszedésével, vagy a faktoráló cég felé engedményezzük ezeket a követeléseket.

Legvégső esetben bírósági úton próbálunk hozzájutni követelésünkhöz" – zárta szavait Egyházi Nikoletta.


Örül a robotok gyors elterjedésének?

Szavazok!

Szavazás állása

Olvasóink írták

25 hozzászólás
12
  • 25. Vanderer 2011. február 12. 11:42
    „Meteor ezt már az elején sejtettem.”
  • 24. gulyas 2011. február 12. 09:28
    „Én pedig felszólítom az E.ON-t, hogy az utcai lámpákat, amelyek már hetek óta nem világítanak, pedig többször bejelentettem.”
  • 23. meteor* 2011. február 12. 01:35
    „Olyan is tortent mar, hogy fel evig nem lett fizetve aram szamla, utana az aramszolgaltato nem kapott tobb mint masfel evig hirt a fogyaszto holleterol, aztan mikor egyszer csak ujra feltunt egy lakasban ugyan annal a szolgaltotonal, az kikuldte a teljes hatralekot arra a lakasra, ahol viszont az aramszamla a bekoltozes ota normalisan fizetve lett a lakotars neven. Az aramszolgaltato kikuldte a teljes osszeget a hatralekkal mintha mi sem tortent volna, erre a hatralekban levo illeto kenye kedve es lehetosege szerint kezdte el befizetni a teljes osszeget. A szolgaltato meg sem nyikkant, a szavat sem emelte fel, meg udvozlo levelet is kuldott az el nem felejtett illetonek, hogy koszonthesse az uj lakasaban. Eredmeny keppen az ugyfel a sajat tempoja szerint fizethette be a teljes osszeget, ami nem 2 honapba telt, egy masodpercre nem vettek el az aramot tole, se nem kapott felszolito levelet, se nem koveteltek egyben az osszeget, meg csak telefonon sem kellett megegyezniuk a hatralek befizeteserol, mindenki nyugodt es bekes maradt. Az ugyfel fizette ahogy tudta, a szolgaltato meg pontosan tudta, hogy nem tudna befizetni egyben, de latta a felhasznalo hajlandosagat a kifizetesre, ezert teljesen meg volt elegedve. Ez nem Magyarorszag.”
  • 22. miracle 2011. február 11. 21:47
    „Olyanok pedig egészen biztos, hogy nagyon sokan vannak, akik tesznek a határidőre és lustaságból bevárnak még pár számlát aztán 2-3 hét múlva ballagnak el befizetni mindet.”
  • 21. miracle 2011. február 11. 21:45
    „Anyuka32, Imcsi
    A leolvasás után csak azt éri meglepetés, akinek gőze nincs róla, hogy hol tart a saját fogyasztásával. Nem igaz, hogy nem lehet követni.”
  • 20. maraton 2011. február 11. 21:35
    „A fő tolvaj az áramszolgáltató maga, Az három évvel ezelőtti számlán a villany dija szinte ugyanennyi volt. Azóta lassan mindenféle áramszállítási hókusz-pókusszal a közel duplájára emelkedett a villanyszámla. Nekem egy forint tartozásom sincs, de rohadjon meg aki ezt kitalálta!!!”
  • 19. snr 2011. február 11. 18:06
    „Az ellopott villany az áramszolgáltatónál hálózati veszteségnek számít. A hálózati veszteség 11%-a be van építve a villany árába. Aki lopja a villanyt az mindenkitől lop. Ha megszűnne az áramlopás, mindenkinek kb. 400Ft-al lenne kevesebb a villanyszámlája havonta. Az áramlopás a 06-80-20-09-80 telefonszámon bejelenthető.”
  • 18. marianna1211 2011. február 11. 14:37
    „1.Lobbo 71. Bizony vannak olyanok, akik nem tudják, vagy nem akarják tudni. Nyílván azért lopják a gázt, vizet, villanyt. Megbuherálják, vagy buheráltatják a mérőket és azt sem hiszem el, hogy az így ellopott energiát, vizet a szolgáltató károlja el teljes egészében. Azt is mi fizetjük ki. Én magam is abba a táborba tartozom/sajnos/ akik egyre nehezebben fizetik a közüzemi számlákat, de fizetem és már jobban nem tudok spórolni vele, mert akkor megfagynánk. De tudok olyan "naccságáról", aki lopja a gázt, de anyagi gondjai nincsenek. Ezt próbálják meg felszámolni a szolgáltatók először, aztán küldözgessék a felszólításokat.”
  • 17. Anyuka32 2011. február 11. 13:43
    „14. Stewe

    Én is voltam hasonló helyzetben, tavaly február végén volt leolvasás kiszámláztak 75366 ft-ot. Ezen kívül volt 2 havi elmaradásom is. 3 gyermeket nevelünk (iskolásak) tehát nem volt könnyű. Én 6 havi törlesztést kaptam, havi 13024 ft. Tehát tettek rá kamatot de ez így könnyebb volt mint egyben. Sajnos senkinek nem könnyű, de én mégis azt mondom, hogy az E-onnal könnyebb beszélni és előbb segítenek, mint a GDF suez. Náluk szintén az elszámolóra semmi részletfizetést nem kaptam, hiába hívtam őket, csak azt hajtották hogy be kell fizetni, de hogy hogyan az őket nem érdekelte! Sem a győri irodájukban, sem telefonon nem tudnak emberségesen még beszélni sem! Ehhez képest az E-on irodába be sem kellett mennem telefonon mindent el tudtam intézni. De persze én csak 1 vagyok a sok közül és ez az én tapasztalatom.

    15. Thermoline: Az a baj kevesen vagyunk akik így gondolkodnak! Én teljesen egyet értek Veled!!”
  • 16. Imcsi 2011. február 11. 13:15
    „14. Stewe!
    Én két éve voltam hasonló szituban, az elszámoláskor kijött két-hónapi díjnak megfelelő összeg! Bementem az irodába, és mondtam, nem tudom egyben befizetni! Megnézték a szg.ben, rendesen fizető vagyok, három havi részletre (természetesen kamattal!) engedélyezték a befizetést!
    Tavaly- mint jófizető - a 10%-os kedvezményt is engedélyezték!”
  • 15. thermoline 2011. február 11. 12:50
    „Abszolút nem humán az energiaszolgáltatók hozzáállása az emberek felé.Keményen hajtják a magukét.Nem kerül ennyibe az energia.De a profit egy részéről még véletlenül sem mond le egyik társaság sem mondjuk gesztusból,könnyítve ezzel a nehéz helyzetbe került embereken.Inkább fizetnek behajtócégeknek hatalmas összegeket hogy tapossák a tartozókat amit szintén a tartozókra hárítanak.Irreális dolgokat művel az ejon.Beszélhetnének a pénzbehajtási módszereikről is egy keveset,hogy a tartozót gyakorlatilag teljesen le is járatják,megszégyenítik ugyanis a kutyák akiket felbérelnek még a sarki fűszeresnél is keresik elmondva mindenkinek mi célból.Azért nem mindenki és szerintem a nagy többség a helyzetéből adódóan nem fizet.Egyszerűen képtelen rá.Vagy elfelejtették esetleg,hogy "válság"volt nem is olyan rég és emberek ezrei lehetetlenedtek el egyik napról a másikra a svájci frank és a manipulatív embereknek köszönhetően?Nagy csend van a körbetartozásokról is.Mert ugye a top cégek akik zsíros külföldi tőkéből simán túlélték ezt a katarzist azok most teljesen uralják a piacot szinte minden területen.Az a magyar ember aki a munkájából szeretett volna megélhetést teremteni a családjának meg labdába sem rúg mivel teljesen kiszolgáltatott ezeknek a cégeknek.Amint befogadják a számláját egy kisvállalkozónak az könyvelés szempontjából azonnal adóköteles amit az erre illetékes hatóság maradéktalanul be is kíván hajtani mert papíron az már bevétel.Senkit nem érdekel,hogy a papírra írt számok mögött csak nullák vannak.És sorolhatnám,hogy ne legyen beteg az ember mert gyakorlatilag aki alól kirántották a talajt az elvakult profitszerzés miatt,az még gyóygszert sem tud venni magának.És ezt lehetne ragozni de a lényegen nem változtat.A kiszolgáltatott helyzeten.Azért egyvalamit szem előtt kell mindenképp tartani.Hogy fordított felállásban működnek a dolgok mostanában egyre jobban.A szolgáltatók vannak miértünk és nem fordítva.Nem szajkózni kellene hogy adós fizess hanem nézni azt is hogy mi a kiváltó oka a megnövekedett elmaradásoknak.Még az alternatív megoldások is csillagászati összegért elérhetőek hiszen az is jó profit.Itt nem segítség kell hanem korrekt hozzáállás.Lehetőség az életethez.És ne kényszerítsék az embereket,hogy a külfüldi tőkével és külfödre áramló profittal működő cégekhez meneküljenek éhbérért hanem lehetőséget kapjon mindenki egy normális szint eléréséhez.Csak ez a multiknak nem érdeke.Az élni és élni hagyni ez nagyon nem jellemző rájuk.Sajnos a politikai erők nem a lakosságot helyezik előtérbe.Mint ahogyan eddíg sem tették.De jól megtömte pár illetékes a zsebét a többi meg vesszen ahogyan illik.Vérlázítónak tartom,hogy a másokon jóllakott emberek kényelmesen hátradőlve simán végignézik a többiek pusztulását.Remek jellemvonásokra vall.Álomvilágban lehet,hogy összedobhatnák simán ezt a kis aprót ami nagyon sok emberen segíthetne.Hamár így le bírták ennyi éven keresztül húzni ezt az országot.Kicsit etethetnék ők most visszacsöpögtetve abból a becsületesen megkeresett pár milliárdból ezeket a derék szolgáltatókat.Ha egyszer ide lettek engedve.Ez csak egy vélemény részemről.Nem igényel kommentet.Főleg nem jó magyar szokás szerinti pocskondiázót.Kizárólag kultúr és emberbaráti vélemény nyilvánítást.”
  • 14. Stewe 2011. február 11. 11:13
    „igen, előfordul hogy 3 gyerek mellett elsiklasz az óranézegetés fölött.
    A számlákat fizeted rendesen, elmaradásod nincs, csak az elszámoló számlát nem tudod egyben rendezni. Ilyen sziturol beszélek. Ez nem egyenlő azzal hogy szokványba nem adod fel a csekkeket...”
  • 13. karakter 2011. február 11. 10:46
    „11. Stewe 2011.02.11. 09:17
    A számlán rajta van, hogy mikor van a következő leolvasás. Leolvasás előtt két hónappal megnézed az óraállásod, és hogy milyen óraállásig van rendezve a számlád. Ha elmaradásban vagy, akkor elkezdesz spórolni az elszámolószámla rendezésére. Ez ilyen egyszerű.”
  • 12. kisember1 2011. február 11. 10:22
    „Kinek a pénzéből postázták ki a nemfizetőknek???”
  • 11. Stewe 2011. február 11. 09:17
    „A nemfizetők helyzetét az is rontja, hogy nincs lehetőség a hátralék részletekbeni fizetésére. "minden kezelhető esetben - mind a lakossági, mind a közintézmények, üzleti ügyfeleink esetében - törekszünk a közös megegyezésre, rendezésre." ez a mondat erősen vitatható. Lakossági tartozásnál csak akkor lehetséges részletekben fizetni, ha már csak egélyből élsz szinte. Vegyünk egy példát: kijön egy 30 ezres elszámoló számla, 3 részletben be tudnád fizetni, de nem teheted meg....”
  • 10. Julianusz 2011. február 11. 08:49
    „Nálunk azok tartoznak a pannon-víznek 1 éves fél éves, stb vízdíjjal, akik felveszik a lakásfenntartási támogatást meg a segélyeket.Nem teheti meg az önkormányzat, hogy nem adja, ha a benyújtandó papírok fehéren feketén igazolják, hogy nincs jövedelem a családban, nekik jár.
    Micsoda balhé lett abból, amikor egy polgármester visszatartotta a segélyeket, tv, rádió ezt harsogta.”
  • 9. n_gery 2011. február 11. 08:13
    „A sok gázár, meg távhőtámogatás helyett a lakások, házak korszerűsítését kellett volna inkább támogatni, aztán akkor esetleg kevesebb lenne a gázszámla, távhőszámla. Netán a villanyszámla is. De nem. Két kézzel szórtuk a pénzt, támogattuk/támogatjuk a fogyasztást aztán a profitot a külföldi tulajdonú cégek kiviszik az országból. Az eszem megáll. Mi ez ha nem lenyúlás?
    Közszolgáltatást céget eladni. Most komolyan. Mindenki beveszi ezt a maszlagot, hogy azért kellett eladni, mert a piac jobb gazda? Az agyamat eldobom. A magáncéget egy dolog érdekli, a profit. Talán egyre több piachívő észreveszi, hogy miről is van szó.”
  • 8. stewe7109 2011. február 11. 08:11
    „A szívem szakad meg szegény külföldi tulajdonban lévő energiaszolgáltatóért!
    Meg a szóvivőjükért is aki annyira tudja hogy mit hogyan kellene. De játsszuk máshogy! Tegyük fel, hogy nincs annyi a zsebedben amennyi kell... Így is annyira egyszerű?”
  • 7. ifhorvth 2011. február 11. 07:23
    „Én is szeretném kérni, a 115.950. Ft. lakhatási támogatást !!
    Köszönöm szépen...”
  • 6. ifhorvth 2011. február 11. 07:21
    „Firtl Mátyás (KDNP)

    Firtl Mátyás képviselő első parlamenti ciklusát Fidesz képviselőként, míg az utolsó kettőt a KDNP frakciójának tagjaként kezdte meg.

    Mostanáig 2 önálló indítványt és 11 felszólalást intézett az utóbbi kilenc hónapban.

    Képviselői javadalmazása Firtl Mátyásnak 2011. januárjában a következő volt: 510 180 forint bruttó tiszteletdíjat, 626 130 forint választókerületi pótlékot és 115 950 forint lakhatási támogatást könyvelhetett el.”
25 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Erőss Zsolt Győrbe jön pénteken

Magyarország legismertebb hegymászója, Erőss Zsolt Győrbe látogat. Pénteken a Szabadhegyi… Tovább olvasom