Kisalföld logö

2017. 08. 21. hétfő - Sámuel, Hajna 13°C | 22°C Még több cikk.

Az E.ON 6000 ügyfelét fenyegeti a kikapcsolás veszélye

Országosan 6000 notórius nem fizető ügyfélnél szüntetheti meg a szolgáltatást az E.ON. Győrben a melegvíz-szolgáltatást korlátozhatják a jövőben.


"Társaságunk teljes kintlévősége több tízmilliárd forint - ez a nagyságrend a teljes fogyasztói szegmensükre, az az mind a lakossági, mind az üzleti ügyfeleinkre vonatkozik.

Az arányokban azonban van különbség, hiszen a kintlévőségünk 55 százalékát a nem lakossági ügyfelek generálják, a maradék 45 százaléka az, amit a lakossági fogyasztók okoznak" - mondta portálunknak Egyházi Nikoletta, az E.ON szóvivője.

Két kikapcsolási moratóriumot is tartott az utóbbi hónapokban az E.ON

"2010-hez képest tavaly év végén 18 százalékkal nőtt a teljes kintlévőség, ezen belül a lakosságé magasabb arányban nőtt, ott 21 százalék növekedés volt tapasztalható.

A tavalyi évben, júliustól érvénybe lépett szabályozás szerint már 60 napos tartozás után, összeghatártól és évszaktól függetlenül kikapcsolható az, aki nem fizeti számláit.

Amennyiben a kiküldött két felszólító után sem rendezi valaki a hátralékát és a kikapcsolásra sor kerül" - folytatta az E.ON szóvivője.
 
"Az ünnepekre való tekintettel az E.ON csoport úgy döntött, hogy december 15-től január 6-ig felfüggeszti a számlatartozás miatti kikapcsolást.

Ez a vállalás az áram-, s a gázszolgáltatást igénybe vevő lakossági ügyfeleinkre egyaránt vonatkozott és nagy segítséget jelentett az érintett körnek" - tette hozzá Egyházi Nikoletta.

6000 ügyfélnél szüntethetik meg a szolgáltatást

"A szociálisan rászoruló fogyasztók esetében - a rendkívüli hideg során - ugyancsak fenntartottuk az ideiglenes kikapcsolási moratóriumot, így ez a réteg védelem alá esett az elmúlt időszakban.

Társaságunk 12 megyében működik, s közel 600 ezer gázfogyasztója van, s 2,5 millió személynek áramot szolgáltatnak.

A moratórium időszaka alatt országszerte közel 6000 ügyfelünknél függesztettük fel ideiglenesen a számlatartozás miatti kikapcsolást.

A moratórium utána a normál ügyrendet követjük, tehát ha valaki a moratórium ideje alatt sem rendezte tatozását, és tartozása meghaladja a 60 napot, a fogyasztási helyen felfüggesztjük a szolgáltatást" - zárta szavait Egyházi Nikoletta.

Sajnos, megyei adatokat nem tudott az E.ON portálunk számára szolgáltatni, de az teljesen nyilvánvaló, hogy szűkebb pátriánkban is számos családot érint a szolgáltatás szüneteltetése a be nem fizetett számlák miatt.



A melegvíz-szolgáltatást korlátozhatja a jövőben a Győr-Szol

"A Győr-Szol Zrt. távhő-szolgáltatási igazgatóságának kintlévősége a 2011. december 31-i állapot szerint összesen 634 millió forint volt" - közölte portálunk érdeklődésére Ozsvárt Tamás, a Győr-Szol Zrt. kommunikációs menedzsere.

"Ebből a háztartások 563 millió forinttal tartoztak, az üzemi és egyéb fogyasztók adóssága 60 millió forintot tett ki (a többi kisebb ingatlan, közös helyiség).

Míg a lakossági kintlévőség az előző év azonos időszakához képest kismértékű növekedést mutat, a közületi tartozás csökkent.

A téli időszakban a Győr-Szol által távhővel ellátott ingatlanokban nem került sor sem a távfűtés, sem a melegvíz-szolgáltatás korlátozására" - tette hozzá Ozsvárt Tamás.

A kisalfold.hu más forrásból származó információi szerint radiátorok leszerelésétől a jövőben sem kell tartani Győrben, de a melegvíz-szolgáltatás korlátozását komolyan fontolgatja a Győr-Szol Zrt. vezetése a notórius nem fizetőkkel szemben. 
 



Olvasóink írták

36 hozzászólás
12
  • 36. Contar 2012. március 05. 10:06
    „Ha egy "jogásznő" nem tud mit kezdeni az EON-nal, akkor miben reménykedjen egy mezei polgár?
    Egyébként itt Gy-M-S megyében hogyan lehet úgy áramhoz jutni, hogy az az EON ne legyen benne?”
  • 35. Contar 2012. március 05. 10:06
    „Ha egy "jogásznő" nem tud mit kezdeni az EON-nal, akkor miben reménykedjen egy mezei polgár?
    Egyébként itt Gy-M-S megyében hogyan lehet úgy áramhoz jutni, hogy az az EON ne legyen benne?”
  • 34. leslie0312 2012. március 05. 08:07
    „A moderálás nem hinném hogy indokolt volt. Hajrá Fidesz! Mert már itt is beleér a keze.”
  • 33. leslie0312 2012. március 05. 08:00
    „Nos ez hazugság! Az EON amint lehet kikapcsol, és <moderálva> a rászorulókra! A vissza kapcsolás meg akkora összegbe kerül, hogy az a szerencsétlen aki nem tudott 7-8 ezer forintot befizetni, esélye se legyen áramhoz jutni az elkövetkezendő 100 évben! Ráadásul- ami érdekes- a gépkocsi kiszállását is fizetni kell mindkét esetben. De mi a rákért kerül többe a visszakapcsolásnál érkező kocsi díja mint a kikapcsolásnál?? Nehezebb? Reggelit is kell venni?? Szegény szolgáltatók!”
  • 32. jogásznő 2012. március 04. 12:00
    „Kedves 31. "pancser"
    "Ez tényleg előfordul náluk, nagy disznóság annyi szent. Ne próbáld visszaküldeni a számlát ha helytelen, mert ráfizetsz! Hozzá kell tenni, ez magánfogyasztókra is érvényes, ezért az ember nem reszkíroz."
    Amíg a kapcsoló az EON kezében van, addig úgy tűnik azt csinál amit akar!
    Ez az EON hatalommal való visszaélése!
    Azért nekünk se szabad szó nélkül hagynunk ezt, mert annál inkább vérszemet kap az EON! Mi se kaptuk volna vissza a pénzünket az EON-tól, ha észre se vesszük, vagy nem merünk szólni. Szóltunk, szó nélkül jóváírta az EON a közel 700ezret....biztos, hogy lenne még mit keresni ott, ahol csak így működnek a dolgok....Jelenleg sincs áramunk, nem termelünk, munkatársaink kényszerpihenőn, nincs bevétele a cégnek...ezt meg is írtuk az EON-nak...mégse áll velünk szóba , pedig egyértelműen hibázott az EON...sőt még tetézi is azzal, hogy számlakövetelést támaszt a kikapcsolást követő hónapra is...Mi azonnal kifizetnénk...amíg még tudjuk...a február 22-ig járó áramdíjat, ha korrekt számlájukat végre megkaphatnánk, ill.ígéretüket, hogy a fizetést követően további követelésük nem lesz feltétele a visszakapcsolásnak, ill. másnap vissza is kapcsoltatják...Telefonban ugyanis még februárban az hangzott el az EON ügyintéző szájából, hogy igyekezzek fizetni, mert ha elhúzom márc.1 utánra, akkor azt is követelhetik....Szép, nem?!!...
    Egyet tudunk jelenleg tenni, mindenkinek elmeséljük... ahová csak lehet leírom...minél több negatív kommentben, minél többször szerepeljen az EON név, hogy az emberek lássák és tanuljanak belőle...úgy a magánemberek mint a cégek...”
  • 31. pancser 2012. március 04. 10:01
    „30. "jogásznő"
    "Számláik pontatlanok, több esetben kellett visszaküldenünk túlszámlázás miatt, ami jogosnak is bizonyult többízben! / közel 700ezerFt, amit a mi észrevételezésünk alapján írtak jóvá, nem nevezhető pici elírásnak, ráadásul több számlát érintően, hátha nem vesszük észre...
    -A visszaküldött számlánkat többszöri kérésünkre 2 ill. 3 hónap múlva!!! kaptuk csak vissza, amikor már másik osztályuk a kikapcsolással fenyegetett. "
    Ez tényleg előfordul náluk, nagy disznóság annyi szent. Ne próbáld visszaküldeni a számlát ha helytelen, mert ráfizetsz! Hozzá kell tenni, ez magánfogyasztókra is érvényes, ezért az ember nem reszkíroz.”
  • 30. jogásznő 2012. március 03. 20:30
    „Mi csúnyán megjártuk az EON-nal. Mindezt azért, mert elhittük egy reklámjukat és 1éves szerződést kötöttünk velük, kedvezőnek ígért áron. Minden teljes mértékben rendben is volt ebben az 1 évben, a bajok csak következő év januárjában kezdődtek. Kiderült, hogy mivel nem figyeltünk és nem mondtuk fel a szerződést tavaly, így most már olyan áron kapjuk majd az áramot, ahogy ők akarják, vagyis szemérmetlenül magas áron. Még ekkor se láttunk át a szitán, amikor felajánlották, hogy van egy lehetőség az ár csökkentésére, de ahhoz 2évet kell aláírni... Megtettük, mert az első év tényleg rendben volt...
    A kálváriánk a szerződés aláírását követően már az első számlától elkezdődött...
    Tényadatok:
    - 2011 3. hótól számláikat minden esetben késedelmesen kaptuk kézhez. /több ízben 1-2 nap maradt csak a fizetési határidőig! /
    Az EON elkövette ezeket a szabálytalanságokat, szerződésszegéseket azt követően is, hogy a Fogyasztóvédelmi Felügyelőség határozatában kötelezte arra, hogy legalább 8 nap legyen a kézhezvételtől a jelzett határidőig!
    - Számláik pontatlanok, több esetben kellett visszaküldenünk túlszámlázás miatt, ami jogosnak is bizonyult többízben! / közel 700ezerFt, amit a mi észrevételezésünk alapján írtak jóvá, nem nevezhető pici elírásnak, ráadásul több számlát érintően, hátha nem vesszük észre...
    -A visszaküldött számlánkat többszöri kérésünkre 2 ill. 3 hónap múlva!!! kaptuk csak vissza, amikor már másik osztályuk a kikapcsolással fenyegetett.
    Számla nélkül gazdálkodó szervezet nem teljesíthet kifizetést!
    Ennek ellenére mereven ragaszkodnak olyan összegek átutalásához a visszakapcsolás feltételeként, amelyeket bizonyítottan visszaküldtünk, szintén jelentős túlszámlázás miatt.
    -minden számlájukat tüzetesen át kell nézni, ami nem megy 1-2 nap alatt!
    - Az EON többízben küldött számlájuk fizetési határideje után még ugyanarra az időszakra 1-1 újabb számlát is, amit érthető okok miatt együttesen kell átnézni.
    -Késedelmi kamatot minden esetben kiterhelték, mi kifizettük.
    -a "legrosszabb-fizető" kategóriájú besorolásuk kizárólag az EON azt előidéző magatartásának a következménye.
    Tavaly év végén a fix áras szerződésünk ellenére még egy jelentősebb áremeléssel is bepróbálkoztak...
    Szerződés felmondó levelük csak játék a szavakkal, mert azt nem úgy gondolják, hanem úgy, hogy kikapcsolják az áramot, 30nap után bontják csak a szerződést, de előtte még az óra leszerelésével további költségeket okoznak és még így se engednek el, mert ugyebár köt a szerződés...Amíg az EON ki nem jelent a mérlegköréből, addig áramot se kaphatunk...
    Szerettünk volna szerződést bontani, de mindentől elzárkóztak, sőt azóta még inkább megkeserítik az életünket...
    Az E-ON, szándékosan tetemes kárt okozott a cégemnek azzal a cselekedetével, hogy a hivatalos levelükben közölt 2012-03-08.-i határidőt nem megvárva, mindennemű egyeztetéstől elzárkózva, a szerződést felmondó levelükben rögzítetteken felüli jogtalan követelést emlegetve az áramellátásunkat 2012-03-08 helyett már 2012-02-22.-én megszüntették.
    Ezzel cégünk teljes megállását okozták!
    Amíg a tisztességesen kiállított februári számlát meg nem méltóztatnak küldeni, addig nem utalok, így áramot se kapok. Maximálisan visszaél a helyzetével.
    Senkit nem lehet elérni, szerződéskötéskor bezzeg akad illetékes munkatársuk!
    Február 22.-én kikapcsoltak, ennek ellenére megküldték a teljes március hónapi fogyasztásnak is beillő számlájukat is, február 24.-én márc. 1.-i fizetési határidővel!
    Bizonylat nélküli számlakövetelés a visszakapcsolás feltételeként és semmilyen garancia arra vonatkozóan, hogy utána nem támasztanak újabb feltételt a visszakapcsolásért.
    11. napja állunk, nincs számlánk, mégis kikapcsoltak fizetésének hiányában...
    Az EON bármit megtehet?
    Mindenki jó alaposan gondolja át, hogy kapcsolatba lép-e az EON-nal!”
  • 29. admen 2012. március 03. 17:53
    „Kismarti! Nem kell általánydíjat fizetni, én már évekkel ezelőtt havi leolvasást kértem, bárki kérheti az Eon irodákban.Neten a hónap adott napjain lehet "bemondani" az óraállást.
    Mi az, hogy kikapcsolhatják, kapcsolják ki, mert Nekem(nekünk) bérből/fizetésből élő rendesen fizetőknek sem egyszerű az élete,de első a számlák. Nagyon sok lehetőség van arra, hogy az ember elmarad egy kicsit, hogy rendezhesse azt, lehet védett fogyasztó, kártyás villanyóra...de kérdem én, hogy ha pl.: 8000 Ft-ot nem tud, akkor félév elteltével 48000 Ft-ot miből tudna befizetni???”
  • 28. pancser 2012. március 02. 21:22
    „Az a helyzet, a felelőtleneknél inkább lépjen előbb a szolgáltató mint később. Mindenki gondoljon bele a saját dolgába. Egy 18 ezer forintos nemfizetéstől még meg tud menekülni az ember, de ha összejön 6 hónap az még a kötelességtudó embernek is gond.”
  • 27. Pretorianus 2012. március 02. 17:47
    „26. pancser 2012.03.02. 14:48
    :)))”
  • 26. pancser 2012. március 02. 14:48
    „24. "Varga P" Óvatosan bánj a szavakkal még ha teljes mértékben igazad is van. Csak szidni szabad a régit.”
  • 25. orion1 2012. március 02. 14:44
    „Multkor a tv-ben mutogattak valami családot, aki nem bírta fizetni a villanyszámlát, és 18,000! forint volt a csekken. Az kb 280 kwatt, és a szobában ment a nagyképernyős tv, asztali számítógépen játszott a gyerek, fagyasztóláda, 3 izzó a csillárban...”
  • 24. VargaP 2012. március 02. 11:30
    „re 3.
    "Régen rendszer váltás elött miért nem volt ennyi adós !??"

    mert akkor a ma annyira átkozott szocializmus (kommunizmus soha sem volt, csak építették) volt”
  • 23. kismarti 2012. március 02. 08:26
    „Szerintem ez az általány fizetősdi is egy baromság a villanynál, annál aki csak világításra és melegvízre használja. Év végén meg jön a meglepetés csekk. Persze, hogy nehezebb kifizetni egy szászezres tételt, mint mondjuk havi párezer pluszt. Persze, hogy a legtöbb ember nem figyeli az órát, hogy hol tart. Meg mondjuk, az EON is honnan tudja az átalánynál, hogy én mennyi áramot fogyasztottam áremelés előtt és után. Csak úgy tapasztalatból számított átlagot számít. Én minden hónapba diktálok, így ha az egyik hónapom netán elszalad, a másikba jobban odafigyelek. A havi diktálás lehet, hogy macerásabb, sőt az EON-nál is félévembe került mire elintéztem, de nincs többé meglepetés százezer csak max. 1-2 ezres havi plusz kiadás. Azt meg könnyebb kifizetni legalább is nekem.”
  • 22. pancser 2012. március 02. 07:25
    „21. A felmérések szerin van az országnak olyan része, ahol 40%-a a fogyasztóknak így vagy úgy buherálja a rendszert. Szóval a nem fizetőket is beleértve, miattuk nem irigylem a lakossági fogyasztásért felelős vezetőket!
    Ne bánjunk könnyelműen a szavakkal, inkorrektség szó felsőfokban használva a leginkorrektebb kedves "Jetta"!”
  • 21. Jetta 2012. március 01. 23:51
    „Az EON a leginkorrektebb cég, amit magyar föld a hátán hordott! Szerintem. Nem kommunikál(ill. a vagyonod rámegy a telefonos kapcsolgatásaira), tévedhetetlennek képzeli magát(téves kikapcsoló határozat kiállítását el nem ismeri!! ügyvéd nélkül szóba sem áll pór fogyasztóval!), egyoldalúan módosítja a szabályait(fejtsd meg, mikor, mely tétel, mit jelent a számládon)....vajon a villanyóra leolvasói garantáltan mágnes nélkül vizslatják a villanyórákat -ált. egyedül, egymagukban...? Mert aztán csak a milliós azonnali büntetés behajtása és az évekig tartó pereskedés után lesz esély az esetleges tisztázásra...s közben így (is )csökken az EON kintlévősége .”
  • 20. RickCartman 2012. március 01. 22:15
    „akárhogy is sajnálkozunk, és (ál)humánusan sipítozunk, a tény az: a nem fizetők helyett mi fizetjük az áramot...”
  • 19. toto72 2012. március 01. 20:57
    „Sok olyan családot ismerek kik panaszkodnak, hogy nincs pénz a számlára, de mindenki bagózik... 15-20 000 ft per hónap...”
  • 18. Torrente 2012. március 01. 20:06
    „Talán ha olcsóbb lenne az áram....nem szakadnának bele az emberek a fizetésébe. Vagy magasabbak a bérek...lehet nem is lenne senki adós.”
  • 17. Contar 2012. március 01. 19:54
    „9. pancser! Nem a "köszönöm"-ért álltam melléd, hanem azért mert nekem is ez a véleményem, de azért kösz!

    Azért azt is érdekes lenne kimutatni, hogy a nem fizetők közül, kik azok, akik - bár tudnának - de nem akarnak fizetni!
    Én azért a szolgáltatót is felelőssé teszem, amiért magánszemélyeknél több százezres tartozást hagy felhalmozódni!”
36 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Négy tehén szökött el Öttevényen, az egyiket még mindig keresik

A kisalfold.hu információi szerint a győri tűzoltók segítettek visszaterelni gazdájukhoz három… Tovább olvasom