Kisalföld logö

2017. 09. 25. hétfő - Eufrozina, Kende 10°C | 17°C Még több cikk.

Az elektromos járművek elterjedése a cél

Az elektromobilitásról rendeztek szakmai összejövetelt Győrben.

Győrben, a Nyugat –Pannon Regionális Fejlesztési Zrt. által szervezett elektromobilitás konferencián mutatták be azokat a kiemelkedő nyugat-dunántúli fejlesztéseket, amelyek az elektromos járművek elterjedését segíthetik az európai piacon és hozzájárulhatnak, hogy a városi forgalomban az elektromos járművek váltsák fel a hagyományos üzemanyaggal működő járműveket.

A rendezvény a 2009-ben indított Autoclusters projekt keretében valósult meg, melynek célja, hogy határokon átnyúló összefogással próbálja a délkelet-európai térség autóiparának helyzetét segíteni, a partnerek közötti tapasztalatcsere révén az új ötleteket, megközelítésmódokat, ismereteket a régióba elhozni. A kilenc országot összefogó klaszterhez egyedüli magyar partnerként csatlakozott a Nyugat-Pannon Regionális Fejlesztési Zrt.

A projekt 1,6 millió euróba kerül, amiből 1,3 milliót tesz ki az Európai Unió Dél-kelet-európai Transznacionális Programja által nyújtott vissza nem térítendő támogatás. Az Autoclusters projekt magyar partnerének feladatai 187.000 eurós költséggel járnak: 85 százalékát a program, 10 százalékát a magyar kormány állja a 2012. márciusában záruló tevékenységek megvalósításához.

A keddi konferencián az indító gondolatokat követően Kabács Zoltán, a Magyar Járműfejlesztési Klaszter ügyvezetője ismertette az általános trendeket, irányzatokat az elektromibiltás területén kiemelve azt, hogy az ilyen jellegű nemzetközi kezdeményezések nagy szerepet játszhatnak az elektromos járművek elterjedésében. Ezt erősítette meg Haász Zoltán, aki több nemzetközi projektet vezet, majd ismertette azokat a fejlesztési lehetőségeket, amelyek idén nyitva lesznek a nemzetközi együttműködésekben részt venni kívánó szervezetek részére.

Sor került két, több hazai és nemzetközi díjjal is jutalmazott fejlesztés bemutatására, az Antro Csoport képviseletében Hivessy Géza és dr. Slezák Tamás a MOVEO nevet viselő összecsukható elektromos robogót ismertették, majd Kriston Ákos az Eötvös Lóránd Tudományegyetem kutatója a Genfi Autókiállításon is résztvevő MICRON elektromos kisautóval ismertette meg a közönséget.

A rendezvényt az X-Meditor Kft-től érkező Csütörtöki Tamás és a Széchenyi Egyetemről érkező Dudás Alexander előadása zárta, akik többek között a mérnöki tudás, a képzés színvonalának fontosságára hívták fel a figyelmet.

Olvasóink írták

  • 1. ombi 2011. augusztus 31. 07:19
    „Hát nem tudom...
    Otthon a legnagyobb elektromos fogyasztók 2 kW körüli teljesítményűek, és napi szinten nem soká, max. 1-2 órán át működnek ilyen felvétellel. Így is elég nagy a számlám.
    Ha most hazavinnék egy 50 kW-os kocsit, amit napi szinten egy órán át használok, az napi 50 kWh, havi 1500 kWh, és akkor még nem mentem hosszabb utakra.
    Ha tényleg elterjednek az elektromos hajtású járművek, a sokszorosára növekedett energiamennyiséget hol, mivel állítják elő, hogyan szállítják a fogyasztókhoz? Amíg erre nincs kész válasz, nem kéne erőltetni az ügyet, különben irtózatos áramdrágulást élhetünk át.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

65 éves bácsi mutogatta nemiszervét egy győri játszótéren

Győr egyik lakótelepének játszóterén mutagatta nemiszervét a minap egy férfi. Tovább olvasom