Kisalföld logö

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -3°C | 4°C

Az Audi 20 milliárd forintos állami támogatást kér az új beruházáshoz?

Lapinformáció szerint az Audi a győri fejlesztéshez legalább annyi állami pénzt vár, mint amennyit a Mercedes kap Kecskeméten.

A Magyar Hírlap információi szerint az április 6-i kormányülésen dönthetnek arról, hogy az állam mekkora összeggel dotálja majd a győri Audi-gyár bővítését. Úgy tudjuk, az Audi vezetősége ragaszkodik ahhoz, hogy azonos elbírálás címén a kecskeméti Mercedes-beruházáshoz hasonló költségvetési pénzt kapjon: legalább húszmilliárd forintot.

A Rába-parti városban a német Audi Hungaria Motor Kft. mintegy kilencszázmillió eurós beruházást valósít meg, és 2013-ig közvetlenül 1800 munkahelyet hoz létre. A cég komplex állami támogatásra számíthat: egyrészt a pénzben kifejezhető támogatás összege 13-15 milliárd forintnyi lehet, másrészt az állam kötelezettséget vállal arra, hogy felfejleszti a győrszentiváni - állami kezelésben lévő - korábbi lőteret.

Többek között úgy, hogy autópálya-lehajtót épít a gyárhoz. Emellett az önkormányzat további egymilliárd forintos infra­struktúra-fejlesztést garantál. Szó van még arról is, hogy az Audinak szakképzés indul a helyi egyetemen.


Az Audi Hungaria Motor Kft. kommunikációs igazgatója, Czechmeister Mónika a kisalfold.hu megkeresésére egyelőre nem kívánt reagálni a hírre.


Úgy tűnik, vannak még tisztázatlan kérdések az új beruházásról.
Úgy tűnik, vannak még tisztázatlan kérdések az új beruházásról.


Bár első pillantásra nem szorul költségvetési apanázsra a győri Audi, amely tavaly megduplázta előző évi profitját - a társaság adózás előtti eredménye csaknem 140 milliárd forint volt -, az autógyár vezetősége már korábban meghozta verdiktjét: csak akkor fejleszt itt, ha ahhoz állami pénz is társul.

Az Audi - tudtuk meg magas rangú kormányzati forrásból - a tárgyalások során mindvégig ragaszkodott ahhoz, hogy húszmilliárd forint feletti összeget kapjon. Ehhez azonban az Audi menedzsmentjének ki kellett várnia a 2010-es országgyűlési választásokat, miután a Bajnai-kormány "csak" pár milliárd forintos állami támogatást ajánlott fel.

Amúgy, ha áprilisban meghozzák a kormánydöntést, az korántsem jelenti azt, hogy megindulhat az építkezés Győrött, ugyanis a speciá­lis környezetvédelmi eljárás miatt - a beruházási övezet a Natura 2000 hálózat része - az építési engedélyek kiadása is hosszadalmas. Legkorábban júniusban kezdődhetnek meg a munkálatok.

Olvasóink írták

80 hozzászólás
  • 80. Kobzos 2011. március 28. 23:35
    „"Bár első pillantásra nem szorul költségvetési apanázsra a győri Audi, amely tavaly megduplázta előző évi profitját - a társaság adózás előtti eredménye csaknem 140 milliárd forint volt -, az autógyár vezetősége már korábban meghozta verdiktjét: csak akkor fejleszt itt, ha ahhoz állami pénz is társul. "
    Az AUDI csak egy profi cég, tud tárgyalni. Hedon, és az összes fideszes balek pedig bedőlt ennek.

    Kedves Hedon!

    te sem győri vagy, hanem lipótmezei. Megint a hülye lőtéri mániáddal jössz. Attól mert te bakakorodban suttyó voltál és szemeteltél ez még egy értékes terület. és nem holdbéli táj, hiszen most pl. több, mint 10.000 tő védett növényt kell kitelepíteni (többek közt orchideát, stb...) És ezt mi fizetjük, a várhatóan 20 mrd-os állami támogatásból, mikor még nincs egy éve, hogy a fidesz azt állította, multikat csak max. 5 mrd-al támogat.
    közben a megyéből 150 embert rúgnak ki iskolákból, levéltárakból, múzeumokból. Persze, az a jó, ha magyar bunkó marad, ne okoskodjon olyan sokat... :(
    Álszentek vagyunk - Neked van igazad, Hedon! MI magyarok, Győr megyeiek fizessünk azért, hogy sok audit vehessenek a kínaiak. Teljesen jogos. Éljen Hedon! Éljen Kína! Éljen az AUDI!
    És mi igenis, Hedonnal együtt csak akkor vagyunk büszkék a hazánkra, ha az egy "holdbéli táj", és nincs benne mindenféle undorító zöld izé, meg színes izé.

    Kedves Agent! A kutya sajna te vagy.”
  • 79. Agent 2011. március 27. 12:09
    „Na, na na, ne keverjük az elvakultságot a környezettudatossággal.”
  • 78. Predator 2011. március 27. 10:24
    „"Környezettudatos gondolkodás nélkül is lehet létezni - valameddig, de a létezés még nem élet."
    (Ez ma már egy átlagos magyar kisiskolásnak: evidencia.)”
  • 77. Cloeon_dipterum 2011. március 26. 22:02
    „Agent és Hedon!
    A szekér halad, de sajnos meredek lejtőn hátrafelé.
    Éppen ezért kellene iskolapadba ülnöd és megtanulni, hogyan kell szekeret vezetni. Nem pedig fejet a homokba dugva visszakozni a tényektől. A legnagyobb baj a felfogással és a környezettudatossággal van. Sajnos erre nem sok helyen nevelnek, így nem hibáztathatlak. Sajnos ez az oktatási rendszer hibája.”
  • 76. Hedon 2011. március 26. 18:18
    „75. Predator
    Egészen biztosan nem győri vagy. Egyébként tudnád (ellentétben azzal a sok demagógiával amit itt összehordtál) amivel a megyében mindenki tisztában van.

    A "védett terület" a honvédség harckocsizó alakulatainak gyakorló területe
    volt még a 90-es évek közepén is. Sorkatonaként jómagam is vezettem ott láncos PTSZ-ket.
    Az a terület a gázolaj és lőszerhüvelyekkel nyakig szennyezett az oda lerakott szemétről nem is beszélve.
    De 2004-be valami okosak kitalálták hogy az a holdbéli táj tökéletesen
    alkalmas a Natura2000-be való vonáshoz.
    Tehát a védett területről beszélni egy végtelenül hazug álszent szöveg.
    A megtévesztés totális szándékával és most már egyre nyíltabban az AUDI ,,kóstolgatásával".
    Egy olyan cégnek, aki Győrben 1993 óta van jelen és februári adat szerint 6100 fő-t foglalkozta direktben (tehát beszállítók nélkül)
    Kecskemétet vajon miért nem támadják a több mint 20 Mrd támogatás miatt.?

    Ez bizony Győr a megyénk és a régió totális betámadása hasonlóan a Dunakiliti erőmű leállítását kierőszakoló judapesti könyökvédősökhöz. A ,,papír tigris megálmodója" vagyis Hajósi Adrienn azóta is jól fizető állásokban pöffeszkedik A többi Dunakörös ütődöttről nem is beszélve.
    Szerencsére Brüsszelben előbb felismerték hogy egy nehéz gazdasági körélmények közé sodródott országban a munkahely teremtés nagyságrendekkel fontosabb mint a homoki nőszirom vagy a futrinka lokális védelme néhány hektáron ami egyébként is gaztenger.

    Mindent elárul a következő tény:
    A beruházás engedélyét a Tiszántúli természetvédők Társulata Támadta meg.
    mit keresnek ők Győrben de egyáltalán a Dunántúlon???
    Az M35-ös debreceni autópályát (ami átvezet a Hortobágy szélén) miért nem támadták.
    Tipikus keleti irigység és ártó szándék a nyugat-Dunántúl fejlesztési szándékaival szemben.
    A veszély most a világra Fukusimából leselkedik nem pedig Győrből a 25-30 db szarvasbogár
    és cincér elpusztulásának formájában..”
  • 75. Predator 2011. március 26. 17:53
    „A környezeti demokrácia arculcsapása
    GREENFO 2011. márc. 11.

    Az Európai Unió Natura 2000 hálózatának és az Európai Unió természetvédelmi irányelveinek komolyságát kérdőjelezi meg, hogy egy multinacionális nagyvállalat esetében a Bizottság kivételt tesz, miként az is, hogy az egymást követő magyar kormányok a Natura 2000 területekkel miként sáfárkodnak.



    Az Európai Bizottság 2011. január 26-án C(2011)351 számú véleményével hozzájárult a Magyarország nyugati határánál fekvő Győr város mellett már működő AUDI gyár közvetlen szomszédságában levő, az Európai Unió Natura 2000 hálózatába tartozó HUFH20009 Gönyűi homokvidék elnevezésű kiemelt jelentőségű természetmegőrzési területen (pSCI) megvalósítandó beruházásra, amely a személygépjármű-összeszerelési kapacitás 500, majd 1000 jármű/nap értékre bővítését tenné lehetővé két ütemben 2011-2018 között. A 195 ha-os beruházási terület a Nyugat-Magyarországon elhelyezkedő kisalföldi meszes homokpuszta utolsó élőhely-fragmentumait jelentő kiemelt jelentőségű élőhelyek találhatók, amelyek 19 közösségi jelentőségű, illetve Magyarországon védett és fokozottan védett növényfaj, 95 közösségi jelentőségű, védett és fokozottan védett állatfaj élőhelyéül szolgálnak.

    A tervezett beruházás területe részét képezte a Pannonhalmi Tájvédelmi Körzet bővítésére irányuló 2007. novemberében készült rendelet módosítási tervezetnek, de mivel az AUDI AG. 2008-ban jelezte szándékát a terület megszerzésére, ezért a magyar kormány nem fogadta el azt a rendelet módosítást, amely alapján a terület nem lett volna beépíthető. 2008-ban az AUDI AG a magyar kormány irányítása alatt álló ITD Hungary-t megbízta, hogy a már működő gyára bővítéséhez keressen új telephelyet Magyarországon és Győr város környékén. Az ITD Hungary azonban egyedül az AUDI AG már működő győri telephelye melletti Natura 2000 területet találta megfelelő helyszínnek a tervezett beruházáshoz. (A Magyarország területének közel 21 %-át kitevő Natura 2000 területeken kívül eső, nem a Natura 2000 hálózat részét képező területen nem talált egyetlen alkalmas helyszínt sem a tervezett beruházás megvalósítására, ugyanakkor - különös módon - a Mercedes-Benz AG-nak sikerült Magyarországon zöldmezős beruházást megvalósítania Natura 2000 területen kívül.)

    2008-ban Magyarország részéről pályázat került benyújtásra az Európai Bizottsághoz a LIFE-program keretében az érintett Natura 2000 terület veszélyeztetett élőhelyeinek, növény és állatfajainak megóvása érdekében. A pályázat indokolása szerint: ,,A Gönyüi homokvidék kiemelt jelentőségű természet-megőrzési terület elsősorban a kisalföldi meszes homokpuszta megmaradt élőhely-fragmentumainak védelmét biztosítja. A homokvidék egykor Győrtől egészen Esztergomig húzódott, mára azonban jelentős része megsemmisült. A pusztulás okaként a kialakulásban komoly szerepet játszó Duna jelölhető meg, hiszen a folyó mindig vonzotta az emberi civilizációt. A gyorsan terjeszkedő települések, a mezőgazdasági művelés fejlődése és a sokszor ésszerűtlen erdősítés néhány évszázadon belül szinte teljesen megsemmisítette ezt a különös és élővilágában rendkívül gazdag élőhely komplexumot."

    Az Európai Bizottság LIFE08 NAT/H/000289. sz. szerződés alapján 1,279,755.00 EUR támogatást nyújtott 2010. január 01. és 2013. december közötti időszakra a Magyar Köztársaság részére a Natura 2000 terület megóvását célzó élőhely-helyreállításra. 2010. április 15-én viszont egy Kormány határozat született az állami tulajdonban, a Honvédelmi Minisztérium vagyonkezelésében levő terület elidegenítésének engedélyezéséről és arról, hogy a területet - logisztikai fejlesztési céllal - a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. a hatályos jogszabályok megtartásával pályáztatás útján értékesítse. Miután a területet beruházási célterületté nyilvánították, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. 2010. május 11-én eladásra meghirdette. A megadott határidőre 6.5 milliárd Ft-os ajánlattal egyetlen potenciális vevőként a Volkswagen-konszernbe tartozó Audi AG jelentkezett, amely 2010. augusztus 26-án megvásárolta a területet. Ezt követően a magyar kormány az Európai Bizottsághoz fordult azzal a kéréssel, hogy a Bizottság járuljon hozzá az érintett Natura 2000 terület átminősítéséhez. Az Európai Bizottság - a hasonló eljárásokhoz képest rekordidő alatt - 2011. január 26-án kiemelt közérdekre - azaz 1800 új munkahely megteremtésére - való hivatkozással járult hozzá a Natura 2000 terület átminősítéséhez azzal a feltétellel, hogy a magyar kormány kiegyenlítő intézkedésekkel (növények és állatok áttelepítése, élőhelyek létrehozása, illetve felújítása más Natura 2000 területeken) ellensúlyozza a természetben okozott károkat.

    A bizottsági vélemény alapján a magyar környezetvédelmi hatóság engedélyt adott a beruházás megvalósítására. A debreceni székhelyű Tiszántúli Természetvédők Társulata azonban felülvizsgálati kérelmet nyújtott be mind az Európai Bizottsághoz, mind a magyar hatósághoz. A természetvédő szervezet jogi álláspontja szerint az Európai Bizottság C(2011)351 sz. véleménye nem objektív tények ismeretében született, ellentmond a Bizottság korábbi döntéseinek (24/04/2003. sz. ,,Trupbach" ügy), az Európai Bíróság hasonló ügyben hozott ítéletének (C-239/04. sz. ügy: Európai Bizottság kontra Portugál Köztársaság), ráadásul az Európai Bizottság elhallgatta azt a tényt, hogy az érintett területen a LIFE-program által támogatott élőhely-rekonstrukció van folyamatban.

    A kiegyenlítő intézkedések kidolgozásával és végrehajtásával megbízott, a terület természetvédelmi kezeléséért felelős Fertő-Hanság Nemzeti Park Igazgatósága által készített szakvélemény szerint ,,a tervezett beruházás következtében a területen előforduló természetes élőhelyek teljes egészében meg fognak semmisülni, a védett állat- és növényfajok egyedeinek többsége el fog pusztulni, csak a madarak és az emlősök egy része képes elvándorolni a területről." Az Európai Bizottsághoz benyújtott felülvizsgálati kérelemben megfogalmazásra került, hogy a tervezett beruházás alternatív helyszíneinek nem teljes körű vizsgálata, a beruházás megvalósításának nem kellően megalapozott - azaz kiemelkedően nagymértékű és pozitív előjelű társadalmi és gazdasági hatásokat nem igazoló - indokai, a kiegyenlítő, illetve kompenzációs intézkedések sikerességét tudományos bizonyítékokkal nem alátámasztott terve, a kiemelt jelentőségű élőhelyek teljes megsemmisülése, a ritka és védett állat- és növényfajok tömeges pusztulása a legkevésbé sem felel meg a 92/43/EGK Élőhelyvédelmi irányelv által megfogalmazott hosszú távú természetmegőrzési érdekeknek. Az Élőhelyvédelmi irányelv definíciója szerint: ,,a kiemelt jelentőségű közösségi élőhelytípusok azon közösségi élőhelytípusok, amelyeket közösségi szinten eltűnés veszélye fenyeget, és amelyek megőrzéséért a Közösség különleges felelősséggel tartozik." Hogyan minősülhet kiemelt fontosságú közérdekű beruházásnak egy rövid távú, kizárólag gazdasági célú beruházás, amely olyan évezredek alatt kialakult ökológiai rendszerek irreverzibilis károsodását, kiemelt jelentőségű élőhelytípusok, növény- és állatfajok eltűnését eredményezheti, amelyek megőrzéséért az Európai Közösség különleges felelősséggel tartozik?

    Az Európai Unió Natura 2000 hálózatának és az Európai Unió természetvédelmi irányelveinek komolyságát kérdőjelezi meg, hogy egy multinacionális nagyvállalat esetében a Bizottság kivételt tesz, miként az is, hogy az egymást követő magyar kormányok a Natura 2000 területekkel miként sáfárkodnak: rendeletet alkotnak azért, hogy egy természetvédelmi terület ne kerülhessen beépítésre, de a rendeletet visszavonják; ezzel egyidőben pályáznak az Európai Unióhoz azzal, hogy megmentsék a ritka és veszélyeztetett élőhelyeket magában foglaló területet, azután felajánlják megvételre az AUDI AG-nak, ezt követően a kormány egyik alárendelt szerve (ITD Hungary) alternatív helyszíneket keres az AUDI AG beruházásához, ám nem talál mást, mint amit a kormány már megvételre felajánlott; a kormány a területet eladja az AUDI AG-nak, utána pedig azzal a kérelemmel fordul az Európai Bizottsághoz - amelytől a LIFE-pályázat útján jelentős összeget nyert el a terület megóvását célzó program végrehajtására -, hogy járuljon hozzá a terület átminősítéséhez és beépítéséhez.

    A LIFE-természetre vonatkozó egyedi rendelkezések 31. cikkének rendelkezése szerint: ,,A kedvezményezett köteles a Bizottságot a harmadik felek által végzett minden olyan tevékenységről tájékoztatni, amelyek negatív hatással lehetnek a projektben meghatározott célterületekre/célfajokra nézve, és amennyire lehetséges, a harmadik feleket az ilyen tevékenységektől visszatartani." Nos, ehhez képest a magyar állam, mint kedvezményezett a harmadik felet (AUDI AG.) nem visszatartotta, hanem támogatta, sőt ösztönözte a projektben meghatározott célterületek/célfajok megsemmisítésére, s ehhez az Európai Bizottság - ,,a közösségi jog őre" - is áldását adta. Miközben az európai adófizetők pénzéből az Európai Unió jelentős összegeket fordít az európai biodiverzitás védelmére, az Európai Bizottság hozzájárul egy olyan beruházáshoz, amely ritka, a kipusztulás szélén álló kiemelt jelentőségű élőhelyek, növény- és állatfajok megsemmisülését okozza. Mi ez, ha nem a Natura 2000 program és az uniós természetvédelmi irányelvek komolyságának megkérdőjelezése, a közösségi jog és a környezeti demokrácia arculcsapása?”
  • 74. machers 2011. március 26. 16:17
    „T. Learten!
    Egyetértünk az okokat illetően! Valóban az ellentételezéssel volt a gond. Ez pedig - amióta világ a világ, és létezik kereskedelem - tárgyalás kérdése. Ahogy vonultunk kifelé, integettünk a németeknek, stb, akik pedig vették át a helyünket. Természetesen 1992 után már másról szólt a nóta.
    Nyilván ehhez hozzájárult az is, hogy az előprivatizációnak, illetve a privatizációnak köszönhetően bagóért sikerült az akkor korszerűnek mondható, élelmiszeripari gyártó kapacitást elkótyavetyélni. És akkor most még finoman fogalmaztam. Pont az egyik olyan ágazatot sikerült padlóra tenni, ami Mo. egyik húzó ágazata volt. Az elmúlt húsz év privatizációja nem gazdasági, hanem büntetőjogi kérdés. Természetesen ez az Antall-, a szegfűs-, a narancsos (a mostanira is) kormányokra egyaránt vonatkozik.
    Bocs, elkanyarodtam a témától!”
  • 73. Túrabakancs 2011. március 26. 16:00
    „Rendben, adja oda az állam a kért 20-milliárd forintot az Audink, de csak abban
    az esetben, ha a multicég minimum 15-évig Győrben marad, és nem távozik
    idő előtt. Ellenkező esetben a támogatásként odaadott 20-milliárd helyett büntetés-
    ként az ötszörösét kellene visszafizetnie az Audinak. Így már tisztességes az ügylet..”
  • 72. Agent 2011. március 26. 15:41
    „Egyébként az egész környezetvédő hiszti tipikus, emlékszem amikor a mosoni-síkra tervezett szélerőműparkokat gáncsolták ugyanezen zöldek, mondván, hogy a szélerőmű csúnya, zajos, káros, tájidegen, zavarja az élővilágot, stb. Persze ugyanezek az emberek magukból kikelve reklamálnak abban az esetben, ha áramszünet van, hogy ez mégis hogyan megengedhető a 21ik században.
    Tehát kedves Cloeon_dipterum - GONDOLKODNI, többet, tájékozódni és kevesebb légből kapott infót tényként kezelni, tetszik nem tetszik, sem a város, sem az ország nem működhet ma már az Audi nélkül, bár tudom, sokan vannak, akik inkább élnének a 30 évvel ezelőtti Győrben, néznék a koszlott régi Széchenyi teret, stbstb. De szerencsére ez a kisebbség.”
  • 71. Agent 2011. március 26. 15:33
    „70, hiába hüppögsz, egy a dolog lényege, kutya ugat, szekér halad.”
  • 70. Cloeon_dipterum 2011. március 26. 15:01
    „69. vanessa 2011.03.26. 13:27
    Megoldás: Ne az utak mellé dobd a szemetet, illetve másokat is állíts le, ha eldobják. Én megteszem!
    Hozzáteszem, az a szeméttömeg még mindig töredéke az ipari szennyezésnek.
    Az audi nem Isten. Amíg nem volt itt hol dolgoztak az emberek? Nincs itt ezer éve... Azelőtt mindenki munkanélküli volt?
    67. Primax 2011.03.26. 12:34
    Tudtak volna bővíteni, mondjuk nem ott, hanem pár száz méterrel vagy km-rel odébb. Ennek megoldásához még talán érettségi sem kell. Még az olcsó munkaerő is tudott volna egy fél perccel tovább utazni.
    65. Agent 2011.03.26. 10:15
    Van itt nagyobb probléma is - Másban a szálkát is, magában a gerendát sem.

    Szóval nektek külön iskolát kellene nyitni, ahol a tiszta és felelős gondolkodást oktatják.”
  • 69. vanessa 2011. március 26. 13:27
    „szép napot! a nagy természetvédők nézzének már körül.az utak mentén,az erdőkbe hordott szemetet ,a 83 -as ut árkai tele van szeméttel elösször és ráadásul sok müanyag flakonnal az .Neked kéne visszamenni az iskolapadba,mert még a szocializmusban élsz,az AUDI ha kimegy adsz munkát az embereknek,szoci világban a nyugat felé ácsingoztatok,most meg vissza akartok menni a balkánra,a magyar embernek semmi sem jó.akárki van a kormányon,”
  • 68. accelerator 2011. március 26. 13:11
    „Állami támogatás? <moderálva>”
  • 67. Primax 2011. március 26. 12:34
    „" Tudtak volna máshol is bővíteni." ( 61. Cloeon_dipterum )
    Hol ?
    Hol kap még ilyen olcsó munkaerőt ?
    Ettől függetlenül : örülni kell, hogy itt van az AUDI, rengeteg embernek - és családjaiknak - biztosít megélhetést.
    Naná, hogy a Mercedessel azonos elbíráláshoz ragaszkodik. Ez a minimum. Azt már korábban "elintézte", hogy ne Tatabányán telepedjen le a csillagos gyár.
    Nagyon közel lett volna, akár ezrével vitte volna el a szakképzett - és betanított - munkaerőt.
    Kecskemétre necces ingázni.”
  • 66. Learten 2011. március 26. 10:45
    „64. machers
    "Ezért tartom bűnnek, hogy a gengszterváltás után nagy köpködve kivonultunk az orosz (szovjet) piacról. Meglévő üzleti kapcsolatokat sikerült pillanatok alatt felrúgni. Tudomásul kellett volna venni, hogy a debreceni konzervgyár termékeit a ruszki piacon el lehetett adni, de már az osztrákok (sem) vették volna meg."

    Sok igazság van abban amit írsz, de a fent idézett kivonulás azért történt mert az exportált árukat nem tudták fizetni. Márpedig az nem segít a helyzeten ha csak szállítunk de nincs kifizetve. Persze az sem hogy pl. a kintlévőségeink terhére nem fogadtuk el az Oroszok által építendő metrót. Lehet már ötös metrónk is lenne. Persze a négyes költségvetéséből is megépülhetett volna az ötös is, csak lehet az nyugati vagy amerikai építtetők költségvetési számaikat kellett volna alapul venni a pályázatoknál. (Nem arról híresek az említett országok, hogy a bérek és nyereségek alacsonyabbak mint pl. itthon, mégis mindenhol olcsóbb a metróalagutak építési költsége...)”
  • 65. Agent 2011. március 26. 10:15
    „61. Cloeon_dipterum 2011.03.26. 08:23
    "...Vissza az iskolapadva kedves audi pártiak!"
    Szerintem az aki ezt így leírja:
    "keresett árú"
    ne küldözgessen senkit vissza az iskolapadba:)”
  • 64. machers 2011. március 26. 09:33
    „63. Cloeon_dipterum 2011.03.26. 08:53
    Igazad van, természetesen találunk a kinti polcokon. A gond mindössze az, hogy az "átkosban", köszönhetően a "mindegy, hogy mennyit, csak dollárt kapjunk érte" külkereskedelmi szemléletnek köszönhetően sikerült "alsópolcos" terméket csinálni a tokaji borokból (is). Ha körüknézel, akkor a rajnai, portugál, olasz, stb. borok uralják a piacot, míg a magyar borok csak nagyon kis részen, és választékban találhatók a polcokon. A minőséget nem elég megtermelni, azt el is kell adni.
    Ezért tartom bűnnek, hogy a gengszterváltás után nagy köpködve kivonultunk az orosz (szovjet) piacról. Meglévő üzleti kapcsolatokat sikerült pillanatok alatt felrúgni. Tudomásul kellett volna venni, hogy a debreceni konzervgyár termékeit a ruszki piacon el lehetett adni, de már az osztrákok (sem) vették volna meg.”
  • 63. Cloeon_dipterum 2011. március 26. 08:53
    „62. machers 2011.03.26. 08:39
    Igazad van, de az előbb említett termékek közül mindkettő világhírű.
    A Tokajiról tudok nyilatkozni bővebben. Angliában is keresett árú. Ott van a polcokon, csak a magyar ár 10-20 szorosáért adják, mert nekik az érték. (Meg jól keresnek vele.)”
  • 62. machers 2011. március 26. 08:39
    „Az a baj, hogy nem elég új munkahelyeket teremteni, hanem olyan terméket kell előállítani, amit el is lehet adni. Hát, ebben nem vagyunk világelsők. A Pick szalámi és a Tokaji aszú csak Magyarországon világhírű.”
  • 61. Cloeon_dipterum 2011. március 26. 08:23
    „57. Learten 2011.03.26. 07:37
    Nekem sem az audi létével van a problémám, hanem a cég viselkedésével. Tudtak volna máshol is bővíteni. És akkor már csak a környezetszennyezéssel kéne szembenézni, a természetvédelmet pedig nagyjából kipipálhatták volna.
    58. vanessa 2011.03.26. 07:47
    Mikor az oroszok itt voltak, akkor más rendszerben éltünk. Egy kicsit másfajta elnyomásban, mint ma... Olyan, hogy természetvédelem jogilag sem létezett, nem hogy a gyakorlatban. Ajánlom a 1996. évi LIII. törvényt elsajítításra. Tömören tartalmazza, hogy mit miért kell védeni.
    20 000 000 000 forintot KÖVETEL legalább a Magyar Államtól az audi. Ez oszta a tervezett 1000 új munkahellyel így néz ki: 20 000 000 000 / 1 000 = 20 000 000, azaz 20 000 000 forintba kerül egyetlen munkahely megteremtése. Na ne, kérem. Mikor pénzhiánnyal küszködik az ország, ebből a pénzből sokkal több munkahelyet tudna teremteni! Vissza az iskolapadva kedves audi pártiak!”
80 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Elsöprő századik Portugál

Teltház előtt adták elő a Győri Nemzeti Színház művészei századjára Egressy Zoltán tragikomédiáját.… Tovább olvasom