Kisalföld logö

2017. 07. 28. péntek - Szabolcs 16°C | 26°C Még több cikk.

Autóbusszal ütközött: halálos kerékpáros baleset Győrben

Egy 42 éves helyi férfi veszítette életét abban a balesetben, amely hétfő éjszaka történt Győrben. A kerékpározó férfi egy menetrend szerinti autóbusszal ütközött.

Halálos közlekedési baleset törtét Győrben, a József Attila lakótelepen 2013. április 22-én, 23.00 órakor.

A kötelező haladási iránnyal szemben közlekedett kerékpárjával egy 42 éves helyi férfi Győrben a Jereváni úton a Lepke utca felől az Erfurti út irányába.

A 23. számú ház előtti gyalogátkelőhelynél hirtelen irányt változtatva jobbra kanyarodott és lassítás nélkül az úttestre hajtott. Egy menetrend szerinti autóbusszal ütközött.

A balesetben a kerékpáros a helyszínen életét veszítette.

A Győri Rendőrkapitányság vizsgálja a baleset körülményeit.

Olvasóink írták

54 hozzászólás
  • 54. Goldmund 2013. április 24. 21:54
    „37. Madarász 2013.04.23. 19:13 34.
    "Mai történet: le szerettem volna kanyarodni a Szent Imre útról az egyik mellékutcába, egy másik autós megállt (boxer) és beengedett, kanyarodás közben a járdáról a kisteherautó takarásából lassítás és körülnézés nélkül leugratott elém egy fiatal nő biciklivel. "

    Tehát a főúton mentél és a biciklis a főúttal párhuzamos bicikliúton ment.
    Volt-e táblája neki (macisajt)?
    Ha nem, akkor neki volt elsőbbsége.
    Akkor pedig logikus, hogy megállás nélkül hajtott bele a kereszteződésbe, és NEKED KELLETT VOLNA RÁ FIGYELNED!!!”
  • 53. Goldmund 2013. április 24. 21:45
    „23. macizoli 2013.04.23. 12:32
    "Tisztelt kisember1 !
    Ha a kerekezők 80 %-ának van KRESZ vizsgája akkor miért megy szembe az egyirányú utcában a forgalommal?
    Mert ha kiszáll a gépjárművéből akkor letojja a KRESZ szabályokat!"

    Akkor is letojja, ha autót vezet. :-))))
    Az elmúlt napokban kicsit többet vezettem autót napközben, Győrben és a bevezető utakon. Ismét nyugtáztam magamban, hogy nem csoda mennyi baleset van (itt most csak arra gondolok, amiben kizárólag autó érintett), mert rengeteg autós csak megy, mint a vak madár, szabálytalanul, figyelmetlenül.”
  • 52. Goldmund 2013. április 24. 21:34
    „A hsz-okat nem olvastam, csak a cikkre reagálok.
    Frissen elhunyt ember véralkohol szintjét lehet-e mérni?
    Ha igen, jó lett volna mérni, és az eredményét ebben a cikkben leírni.”
  • 51. ferdo 2013. április 24. 16:06
    „50. seremetyevo
    Egyszer azt írod, hogy a KRESZ alapjaiban rossz, aztán kikéred, hogy a kerékpárosok nem a KRESZ szerint közlekednek. Éééééértem én.
    Amúgy a két kijelentésed között szerintem nem olyan nehéz megtalálni a logikai kapcsolatot. Ha ezt megteszed, könnyen egyet fogok érteni veled.”
  • 50. seremetyevo 2013. április 24. 11:46
    „Nem szoktam de madarásznak igazat adok
    Amugy a véleményem az egész kreszröl annyit hogy alapjaiban rossz
    Nem gyakorlatias sok részben igaz állitólag brutálisan át szeretnék szabályozni
    Lehetne kezdeni a jobbkézszabálynál.A leg el<moderálva>ett szabály.Ugye balra kényelmesen kilátok,de nem ! A jobbról jövönek kell elsöbbséget adnom holott a nyakamat nyújtogatom saccolgatok jön e valami ha eetleg kilátok.És még tetézik is ezt a "szakemberek" lsd Kossuth ut Ráth M tér irányába.Ezt a forgalmi rendet -kilátni jobbra abszolút nem lehet föleg busszal-egy ember nem hagyhatta jóvá mert akkora :-).......(-: egyedül nem lehet senki
    A kollégámnak meg szurkolok hogy ne hurcolják meg. És sajnos ilyen dolgoknak kell megtörténni hogy foglalkozzanak a kerékpárosokkal is.Feltéve ha fognak.Én személy szerint jogositványhoz kötném .Olyant hogy közlekedési alapismeretek elsatitása.Rengetegen a táblákat sem ismerik.De mint buszos számtalanszor látom hogy a rend örei magasról <moderálva>nak a szabálytalankodókra Vajon miért.....?”
  • 49. karakter 2013. április 24. 10:39
    „29. Madarász: A körforgalmat körbekerülő kerékpárút rossz megoldás, aki ismeri a közlekedést, annak ezt be kell látnia.
    Ha ezeket megszüntetik, avval nem kényszerítik a kerékpárost arra, hogy behajtson a körforgalomba, mint ahogyan azt írod. A kerékpáros dönthet úgy, hogy a körforgalom előtt a forgalomból kisorol, majd a járdán és a zebrán, a gyalogosokra vonatkozó szabályok szerint, a kerékpárt tolva megy körbe.
    A másik, amit írsz, hogy nagyon veszélyes, hogy a körforgalomba behajtás előtt az autós beáll a kerékpáros mellé. Ezt úgy lehet elkerülni, ha az autós nem áll be a kerékpáros mellé, hanem mögötte áll meg. Egyszerű, nem?”
  • 48. bringaval 2013. április 24. 06:26
    „43. Hyppolit 2013.04.23. 22:20
    Nagyon NEM! Nemcsak a bicikliseknek, mindenkinek hasznára válik, ha időnként frissíti a KRESZ-tudását.
    http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM
    Ahol van, kötelező a bicikliutat használni, csak akkor nem, ha ezt kifejezetten megengedik akképpen, hogy kerékpáros nyomot festenek az autós útra. 2010 előtt volt úgy, ahogy állítod.
    Nem mehetsz egyirányú utca forgalmával szemben, csak ha azt tábla jelzi! 2010 előtthöz képest csak annyi a változás, hogy addig útburkolati jelnek is lennie kellett a szembejövő bicajosok részére.”
  • 47. bringaval 2013. április 24. 06:20
    „37. Madarász 2013.04.23. 19:13
    Ha jól értem a leírt esetet, a Szent Imréről balra kívántál kanyarodni, egy szemből jövő autós elengedett, és a járdán szabálytalanul jövő biciklis majdnem Neked ment. Így volt?
    Ha igen, akkor köszönöm, magad bizonyítottad be a különálló kerékpárutak veszélyességét. Kicsivel odébb, a Bartók Béla úton az ősszel festettek a járdára bicikliutat, ha ez az őrület kiterjed a Szent Imrére is, hasonló esetben ha baj lesz, biza Te leszel a baleset közvetlen okozója. A hibás szerintem viszont nem Te, hanem az lesz, aki ezeket a retteneteket tervezi, építteti, átveszi, de ez Téged nem fog vigasztalni.
    Kis ausztriai statisztika a különféle biciklis létesítmények kockázatosságáról:
    http://bringaval.uw.hu/kockazat.php”
  • 46. Túrabakancs 2013. április 23. 22:32
    „Sokan szidják a kerékpárosokat, miközben a számukhoz mérten szerintem nem olyan sok baleset okozói,
    elszenvedői. A járdákra felfestett sárga bicikliutak egy szükséges rossz megoldás, de még mindig jobb ha
    ott haladnak a bicósok, mint ha az úttesten tekernének. A gyalogosok meg tartsák be a szabályokat,
    vagyis ne rodeózzanak főleg babakocsikkal a kerékpáros sávokban.”
  • 45. watchman 2013. április 23. 22:30
    „ferdonak http://www.holkerekparozzak.hu/jog/szabad-e-jardan-kerekparozni
    http://kerekparosklub.hu/kisokos/ne-bringazz-jardan
    http://kerekparosklub.hu/kisokos/ne-bringazz-jardan”
  • 44. hunter111 2013. április 23. 22:22
    „Mit kell ezen vizsgálni? Szabálytalanul közlekedett azt így járt.”
  • 43. Hyppolit 2013. április 23. 22:20
    „Több KRESZ-módosítás a kerékpárosokat védi. Pl. nem kötelező a kerékpárutat használni, vagy tudtommal egyirányú utcában forgalommal szemben haladhatnak, stb. Egyre nagyobb szabadságot kapnak, járdán-parkban, stb keresztbe-kasul úgy megy egyik-másik, hogy akár súlyos balesetet is okozhatnak, volt már rá példa. Egyetértek azzal, aki azt írja, hogy a gyalogos/kerékpáros felfestések nem egyértelműek!! A mindenkori szakasz elejére senki nem ballag vissza a táblát beazonosítani.Viszont az is tény, hogy egyik-másik busz úgy megy, mintha marharépát szállítana. Volt, hogy szóltam a soförnek, ha nem tudná, embereket szállít. Ismereteim szerint úgy kell vezetni az adott járművet, hogy váratlan esetben a lehetőségekhez képest meg lehessen állni. Ki lehet számolni 50-es (!) tempónál a féktávolságot. Ettől függetlenül a cikk alapján feltehetően azon belül hajtott a busz elé a kerékpáros. A szomorú eset szerintem mindannyiunknak intő példa valamilyen módon...”
  • 42. festéktüsszentő 2013. április 23. 21:41
    „Madarász!

    Fújod a magadét, de szerintem butaságot mondasz. 1% tud normálisan közlekedni (jó nem pont így, de ez jött le a #36-ból)
    Gondolj el egy falusi közlekedést. Na ott vannak ám balkáni állapotok. Szinte mindenki lámpa nélkül közlekedik. Este hét után, elkezdenek hazafele szivárogni a kocsmákból. az öreg mamikák, a kis virágkapát a kormányhoz szorítva döngetnek haza úgy 0 - 0,5 km/h val a temetőből. Tele az út mezőgazdasági gépekkel, ahol a traktorosok maligánszintje estére belecsap a pirosba. Az alsós gyerekeket simán elengedik biciklivel az iskolába. Még sem hallani komoly kerékpáros balasetről. Bár lehet teljesen árnyékban vagyok, mert nem látom a statisztikákat.

    Minden esetre azokkal értek egyet, akik egy aljas, megalázó politikának tartják a sárga festékes kerékpárút építést. A járdán is szorosan markolni kell a gyerek kezét, nehogy valaki kerékpáros elgázolja azt az ugra-bugráló kisgyereket? Már a járdán sem érezhetem biztonságban magam, mert állandóan azt kell vizslatnom, jaj, most vajon melyik felén vagyok a sárga csíknak? Gyalázat.

    Ja és picit a cikkhez is. Azt írja: 23:00 -kor. Kb ez az utolsó busz lehetett. Kedves buszsofőrök! Mondjátok már meg, miért van az, hogy az utolsó járaton úgy hajtatok, mint ha parazsat tettek volna a seggetek alá? Némelyik még a szivatót is ráhúzza, hogy szerencsétlen Ikaruszból kisajtoljon plusz 2 km/h-t. Miért? 5-10 perccel előbb érsz haza? A menetrendet már az utolsó buszon nem kell tartani? Ugye emlékszünk még az Újlak utcai balasetre? Persze ezzel most nem mondtam azt, hogy a mostani balesetnek ez volt az oka.”
  • 41. orbison 2013. április 23. 21:30
    „Eddig mindenkinek igaza van......
    De mi van, ha ez szándékos volt?!
    Sajnos nem lennék meglepve........
    Béke poraira...
    :(”
  • 40. ferdo 2013. április 23. 19:57
    „36. hagyma25
    Érdekes... Mikor autóban ülök nem arra gondolok, hogy engem megvéd a karosszéria, a saját életét meg védje a kerékpáros/gyalogos, hanem pont arra, hogy ha elcsapok valakit, akkor az a másik meghalhat, az én hibámból. Ezért én vigyázok jobban, és én figyelek jobban. Jó lenne ha inkább ezt a mentalitást sajátítanád el.”
  • 39. humer 2013. április 23. 19:32
    „Nyugodjék békében. Azért este 11-kor nem a nagy forgalomról híres Győr és ilyenkor az utolsó nagyobb jármű már csak az a busz lehetett. Nem volt szegénynek szerencséje, valaki biztosan várta haza...
    Amúgy a cikk egy teljes ellentmondás, nem csodálom, hogy vita alakult itt ki. Hogyan kerékpározhatott menetiránnyal szemben, ha csak később hajtott az úttestre? Nyilván alkohol, vagy zebrán átbiciklizés, vagy relatív gyorshajtás, vagy körül nem tekintés történt. Lámpáról sem hallottunk, hogy volt-e a kerékpáron. Vagy arról sem, hogy parkoltak-e a zebra közelében, amitől az egész beláthatatlanná vált (amúgy a helyszínen gyakori a zebrán parkolás).

    Madarász, Manka: sajnos a mai magyar közállapotokról szól a kresz is, ahelyett, hogy az eredeti bécsi egyezmény szellemében fogalmaznák meg(gyerekek/öregek/gyalogosok/kerékpárosok védettek legyenek), ehelyett az egész tele van ellentmondó félmondatokkal, amit a jónép úgysem ért meg, a bíróság pedig aszerint ítél, hogy kinek milyen tehetséges az ügyvédje. Így soha nem a védtelen/sérülékeny védelme kerül elő, hanem az, hogy kinek volt éppen elsőbbsége. A rendőrség szerint meg minden ok, a hétvégén megvolt a nagy traffipax kampány a jól ismert helyeken...

    A győri közlekedésszervezésről pedig annyit, hogy amennyiben járdára kényszerítik és gyalogosnak tekintik a kerékpárosokat, gondoljanak arra, hogy gyalogosként is fognak viselkedni. Én simán ráperelném a sárga csíkkal járdán kerékpárutakat tervezőkre/építőkre/engedélyezőkre az ilyen baleseteket.”
  • 38. Madarász 2013. április 23. 19:16
    „35. Azon sem lepődnék meg, ha kiderülne, hogy alkoholos befolyásoltság alatt állat, este 11-kor, mikor forgalom sincs, nem hallani, vagy látni egy buszt, ott azért nem hiszem, hogy minden klappolt.

    36. Azért jó lenne, ha akinek jár, annak megadnád az elsőbbséget...”
  • 37. Madarász 2013. április 23. 19:13
    „34. Szerintem ne magadból indulj ki, hanem az átlag biciklisből, nagy részük azért megy a járdán, mert fél még a széles főúton is az autók mellett haladni. Biztos, hogy őket akarod beterelni a körforgalomba?
    Mai történet: le szerettem volna kanyarodni a Szent Imre útról az egyik mellékutcába, egy másik autós megállt (boxer) és beengedett, kanyarodás közben a járdáról a kisteherautó takarásából lassítás és körülnézés nélkül leugratott elém egy fiatal nő biciklivel. Ijedtében megtorpant és éppen előttem fékezett le. Nem rajta múlott, hogy nem vasaltam ki.Szerinted ilyen kaliberű embereket biztos, hogy be kéne terelni a körforgalomba az autók közé? Mert hogy abból van a többség, akik még azt sem tudják, hogy a bicikliúton melyik irányból melyikbe kéne haladni. Nem hiszem, hogy jó ötlet lenne őket bekeverni az autósok közé.

    Megmondom őszintén én bizony már előre félek, ha meglátok egy biciklist, hogy mikor odaérek, mit fog csinálni, mert teljességgel kiszámíthatatlanok a reakcióik. Lehet, hogy egyszer csak gondol egyet, kiteszi a kezét és nekikanyarodik az autónak, mert ilyennek is voltam szemtanúja, hogy a biciklis anélkül, hogy körülnézet volna, kiette a kezét és belekanyarodott a csuklósbusz 3. ajtajába, baja nem lett, mert továbbment, de mi van ha a kerekek alá kerül.

    Mint mondtam, ne magadból indulj ki, hanem az átlagból. Attól, hogy kb. 1 % biztonsággal tudna közlekedni a körforgalomban, a többi bizony időzített bomba lenne. A többi sokszor azért használja ott is a járdát, ahol nincs sárga csík, mert fél a forgalomba és ebből baromi sok baleset lenne.

    Persze abban igazad van, hogy a sebészeknek kevesebb munkája lenne, mert akin keresztülmennek a körforgalomba, annak már nem lesz szüksége sebészre.”
  • 36. hagyma25 2013. április 23. 18:55
    „Azt kellene megérteni a sok biciklisnek és gyalogosnak, hogy ha elsőbbségük van, ha nincs, őket csak a saját bőrük védi meg, nem úgy mint az autósokat a karosszéria. Nekem is szoknak mutogatni, hogy nekik elsőbbségük van, akkor van elsőbbségük, ha azt meg is kapják és mivel a biciklis a gyalogos gyengébb az autónál, ezért alapban vert helyzetben vannak. Épp ezért vagy jobban vigyáznak és figyelnek, vagy a halált válasszák, mint ez esetben ez a szerencsétlen is!!!”
  • 35. mmm24 2013. április 23. 18:47
    „Ja...Amúgy meg annak ellenére, hogy hibázott, nyugodjék békében.Sajnos hibájának megfizette az árát.42 éves volt, élhetett volna még.Valakinek az apja volt, fia stb......”
54 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Drága útfelbontások Győrben: ha hibáznak a közművek, akkor büntetést fizetnek

Az elmúlt másfél évben 14 esetben kellett értékcsökkentést fizetniük a szolgáltatóknak vagy kivitelezőiknek a kisalföldi megyeszékhelyen. Tovább olvasom