Kisalföld logö

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 7°C

Audi: fény az alagút végén

Győr - Eljutottunk egy olyan pontra, ahonnan már nem lefelé megyünk – mondta Thomas Faustmann. A győri Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezető igazgatója úgy véli, továbbra is kiemelt feladat, hogy a cég 5600 dolgozójának munkahelyét megőrizzék.


– A gazdasági válság mellett bizalmi válságot is átélünk – fogalmazott a Kisalföldnek adott interjúban Thomas Faustmann. – Az emberek a pénzüket mostanában a pénztárcájukban szeretik tartani. Először a lakhatásra költenek, s csak utána jön az autó.


– Júniusban az Audi több autót adott el, mint az elmúlt év júniusában. Vége a válságnak? – kérdeztük Thomas Faustmannt.

– A válságnak sajnos nincs vége. A júniusi számok azzal magyarázhatók, hogy Németországban és Kínában megugrottak az eladások. Ez utóbbiban robbanásszerű a növekedés, főleg az A4-es és A6-os kelendő, de szépen fogy a flotta zászlóshajója, az A8-as is.


– Ha nincs is vége a válságnak, mondhatjuk, hogy az Audinál már látják a fényt az alagút végén?

– Nehéz válaszolni. Azt gondolom, kijelenthetjük, hogy a gazdaságban eljutottunk egy olyan pontra, ahonnan már nem lefelé megyünk.


– Márciusban az ingolstadti éves sajtótájékoztatón azt prognosztizálták, hogy az Audi márka a válság évét  tízszázalékos csökkenéssel szeretné túlélni. Tartható ez a mínusz tíz százalék?

– Ami az autóeladásokat illeti, terveink szerint  tartható ez a tíz százalék csökkenés a márkánál. Összességében legalábbis. Vannak országok, ahol jobb, s olyanok is, ahol rosszabb a piaci helyzet. Ugyanez elmondható az egyes típusokra is.

˝Válság közben nehéz tervezni. Ha kisebb a rendelés, kevesebb a gyártás is. Ez látszani fog a számainkon˝ – mondta Thomas Faustmann, a győri Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezető igazgatója. (H. B. E.)
˝Válság közben nehéz tervezni. Ha kisebb a rendelés, kevesebb a gyártás is. Ez látszani fog a számainkon˝ – mondta Thomas Faustmann, a győri Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezető igazgatója. (H. B. E.)

– Hangsúlyozták azt is, hogy kiemelt figyelmet fordítanak a munkahelyek megőrzésére. Miközben magyar cégek tömege szüntet meg állásokat, a győri Audiban mi a helyzet?

– A törzsgárda munkahelyeit meg tudtuk őrizni, ehhez azonban különböző intézkedéseket kellett foganatosítanunk. Ilyen volt, hogy pótlólagos  fizetett szabadságot vezettünk be. Hatszáz munkatársunkat olyan tevékenységekkel foglalkoztatjuk, amelyeket korábban külső szolgáltatók végeztek számunkra. Néhány kisebb új projektet is elindítottunk, ahol ugyancsak tudjuk foglalkoztatni munkatársainkat. Sikerült meghosszabbítani a rugalmas munkaidőkeretet, így a vállalat a vásárlóink igényeihez és a termelési programokhoz igazodva, rugalmasan, hosszabb intervallumban tud gazdálkodni a munkaórákkal.


– A győri Audi Hungaria első féléve úgy alakult, ahogy azt tervezték?

– Válság közben nehéz tervezni. A motorgyártást és az
autó-összeszerelést is a vevők igényeihez kell igazítanunk. Ha kisebb a rendelés, kevesebb a gyártás is. Ez látszani fog a számainkon.


– Lehet egyáltalán az év második felére tervezni? Mi az, ami látszik a válságból?

–  Nekünk az a dolgunk, hogy a legjobb minőséget állítsuk elő. Vannak új termékeink, két hete került a piacra az új Audi TT RS  új motorral, a fejlesztés mögött komoly munka áll. A motorgyárban új termékünk az 1,6 literes Common Rail dízelmotor, amelyet az Audi A3-asokba építünk, de ezt szállítjuk a Seatokhoz Spanyolországba is.


Ahhoz, hogy folyamatosan innovatívak tudjunk maradni, fejlesztések, beruházások kellenek, s a jó munkaerőt meg kell tartani, a válság ellenére is- mondta Thomas Faustmann ügyvezető igazgató.
–  Ha már fejlesztést említett, a válság miatt leálltak Győrben a fejlesztések?


– Ellenkezőleg. Ahhoz, hogy folyamatosan innovatívak tudjunk maradni, fejlesztések, beruházások kellenek, s a jó munkaerőt meg kell tartani, a válság ellenére is. Ezért vettünk fel néhány hete harmincöt frissen végzett, fiatal  szakmunkást, s ezért ruháztunk be újabb összegeket a motorfejlesztésbe. Ezek a beruházások az év második felében is folytatódnak a győri gyárban. Csupán mérőeszközökre több mint félmilliárd forintot költünk ebben az évben.


–  Márciusban jelentették be, hogy Győrben található a világ legnagyobb motorgyára. Mit gondol, a válság után is megőrzik ezt a büszke címet?

–  Nem tudom, hogy a japán kollégáknak mennyire megy rosszul, az azonban biztos, hogy a Volkswagen-konszern legnagyobb motorgyára maradunk.


– Tudom, hogy gazdasági szakember és nem jós. De ha prognosztizálni kellene a válság végét, milyen időpontot jelölne meg?

–  A fény az alagút végén már látható. Hogy mikor tudja az autóipar visszanyerni a vásárlók bizalmát, amikor az emberek hajlandók ismét új kocsira költeni? Erre nagyon nehéz választ adni. Bízunk benne, hogy ez az idő már nincs messze.


Eszerint június végéig 661.847 motor készült Győrben, egy évvel ezelőtt hasonló időszakban 1.023.228. Az első félévben összesen 17.169 gépkocsi hagyta el a gyártócsarnokokat, ebből 5.748 A3 Cabriolet, 8.537 TT Coupé és 2.884 volt TT Roadster. Tavaly az első hat hónapban 32.629 autó készült. Az Audi Hungaria beruházásai az első hat hónapban az általánosan nehéz gazdasági helyzet ellenére is elérték a 10,2 milliárd forintot.

Olvasóink írták

44 hozzászólás
  • 44. Anikó69 2009. augusztus 13. 15:26
    „H.Gabi!
    Szerintem az szánalmas hogy te ismeretlenül sértegetsz.
    A kívánságodról meg annyit hogy,mire én olyan korú lennék már nyugdíj sem hiszem hogy lesz.”
  • 43. H.Gabi 2009. augusztus 13. 09:56
    „Anikó, szánalmas ez a hozzáállás, de kívánom, hogy találj egy olyan munkahelyet, ahonnan nyugdíjba mész!”
  • 42. Anikó69 2009. augusztus 12. 19:42
    „H.Gabi!
    Köszi,de nem érdekel a sértegetésed!!!
    Továbbá:Nem érdekel hogy másoknak mit adott és ad az Audi.Engem csak az érdekel hogy nekem mit adott.
    Ezzel le is zárom veled a vitát,mert te is azok közül való vagy akik csak sértegetni tudnak.”
  • 41. Haniel 2009. augusztus 12. 12:12
    „moderálva személyeskedő”
  • 40. H.Gabi 2009. augusztus 12. 10:43
    „Anikó69: <moderálva sértő> Az én férjem is ott dolgozik, már 10 éve és nem úgy került be, hogy kapcsolatai voltak!
    Egy munkahelyen sem garantálják, senkinek, hogy nyugdíjig alkalmazzák, ergo bárhonnan bármikor elküldhetnek!!
    Az Audiban nem számít, hogy nő vagy férfi vagy..nőként dolgozhatsz az irodában és a soron is!!
    És félreértés ne essék, én nem vagyok Audi-s dolgozó, de úgy vélem, hogy az Audi nem keveset adott Győrnek, családoknak és a sportnak!”
  • 39. Anikó69 2009. augusztus 05. 19:28
    „Jani333!
    Szerintem neked sem itt kellene kommentálnod,hanem mondjuk a valami olyan cikknél hogy:Gazdagok vagyunk és boldogok.
    Kevés nő valóban dolgozik a soroknál is,de ez nem annyira nőimunka.
    Továbbá hogy te mennyire szerencsés vagy, már előadtad,köszi nem vagyok kíváncsi a siker sztoridra.”
  • 38. Jani333 2009. augusztus 05. 18:42
    „Jaj de nagyon el vagy tévedve Aniko69. Csak férfiak dolgoznak audis-ként? <moderálva> Szóval akkor az Audiban mindenki mindenkine az ismerőse. Olyan akkor mint egy nagy család és baráti társaság, soksok ismerőssel ugye? Légyszi ne az ilyen cikkeknél kommentelj legközelebb, hanem mondjuk a paprikáscsirke receptjénél. Abban biztos vagyok, hogy ott okosabbakat tudsz majd mondani.
    Ja és én 2 hét alatt bejutottam a jelentkezéstől számítva, úgy hogy senkit sem ismertem (és még sokan mások). Erről ennyit.”
  • 37. Anikó69 2009. augusztus 05. 10:41
    „Jani333 te jobb ha meg sem szólalsz azok után ..... kijelentéseid után amit egy másik cikknél tettél.
    A most feltett kérdésed is butakérdés"miért nem az Audiba jelentkeztél 3 éve,amikor még határozatlan idejű szerződéseket kötöttek?"
    Mert nem férfi vagyok!!!!
    Továbbá nincsennek kapcsolataim akik becsúsztattak volna.
    A férjemnek meg volt minden képzettsége,mégsem vették fel az Audiba,mert nem volt ismerőse aki bejuttassa.
    Továbbá sokan csak egy szakmunkás papírral(pék,cukrász,hentes stb)bejutottak,mert volt aki besegítse őket.”
  • 36. Anikó69 2009. augusztus 05. 10:28
    „ecrof
    Na,látod ez ilyen egyszerű.
    Mindenkit csak az izgat ami neki fontos,ami nem fontos számára,az nem szívügye.
    Ez így természetes.
    Senki nem várhatja el tőlem hogy aggódjak a gyárért,hiszen miatta lettem munkanélküli.
    Ez a téma lezárva.”
  • 35. Jani333 2009. augusztus 05. 08:57
    „Anikó69 <moderálva>. De elmondanám, aki el próbálja neki magyarázni mi a helyzet, ne tegye, mert nem fogja megérteni, felesleges a fáradozás és a hosszú esszéi-k írogatása. Nem vágja a témát és kész. Őt elküldték és onnantól kezdve mindenki le van tojva (pl.:5600 ember), de ő fel van háborodva, hogy vele senki sem foglalkozik és nem ad neki munkát. Hol élsz Anikó69? ..... Vagy még a múlt rendszerben?
    Felteszem a kérdéseket Anikó69-nek még egyszer: miért nem az Audiba jelentkeztél 3 éve, amikor még határozatlan idejű szerződéseket kötöttek? Miért a kiszolgálónál jelentkeztél? Nem vettek fel talán, mert nincs olyan végzettséged vagy gyakorlatod, vagy??”
  • 34. ecrof 2009. augusztus 05. 08:10
    „Téged nem érdekel a gyár sorsa, az ottmaradt kollégáid, ha voltak, barátaid sorsa, tudomásul vettük... Legalább nem vagy képmutató!
    Én sem vagyok!
    Engem sem izgat a te sorsod...”
  • 33. Anikó69 2009. augusztus 05. 00:29
    „-upho-nak
    Nem légből kapott a leépítés,sajnos megtörtént.
    Hogy hány ember lett kisöpörve pontosan,azt csak saccolni tudom.De min.2 ezernek kellett lennie az összes külsőssel eggyütt.De több is lehetett.Nem számoltam meg egyenként az elküldött embereket.
    Nem tudom hogy mivel lehetett volna elkerülni a leépítést,nem vagyok gyár tulajdonos.
    Az utolsó mondatodat nem értem.
    Ami a hozzászólásaim sokaságát illeti:nem abból indult el hogy én nem értem meg hogy a gyárnak muszály volt leépítést végeznie ahhoz hogy ne menjen csődbe,
    hanem azzal indult el a vitasorozat hogy egyes hozzászólóknak nem tetszett az a kijelentésem hogy nem izgat a gyár sorsa már.
    Miért kellene hogy izgasson???Engem elküldtek,hosszú évekre munkanélküli leszek.Vagy talán még tovább és majd kapom a 28 ezer ft szociális segélyem,amiből megkellene hogy éljek.
    Ezekután még aggódnom kellene a gyár sorsáért???
    Elég nekem magamért aggódnom...”
  • 32. -upho- 2009. augusztus 04. 22:27
    „El kene mar tudni szakadni ettol a legbolkapott tobb ezres leepitestol. Nyilvan egy is sok de nem kell tulzasba esni. Az audi az idei elso felevben a tavalyihoz hasonlitva kb. 35%-os visszaesest konyvelt el a gyartott motorok teren (2 perc alatt barki szamara megtalalhato info), ezzel sajnos vele jar a leepites. Mit javasolsz te Aniko69, vagy barki mas ilyen esetben, mit kellene egy munkaadonak tennie? Nyilvan a kulso szolgaltatokat epitette le es a "piroskabatosokkal" toltotte fel azokat a helyeket, mind a logisztika, de foleg a trenkwalder (eleve ez a profilja, humaneroforrast biztosit rugalmasan) altal betoltott allasok 90 szazalekaban hataridos szerzodesekrol van szo. Te fizetnel honapokon keresztul bert valakinek akinek nem tudsz munkat biztositani ha lenne egy vallalkozasod? Lemondanal a profitodrol pusztan szocialis erzekenysegbol? Amig te dolgozol, az esetleges volt kollegaid otthon nezegetnenek ugyanazert a berert?”
  • 31. Anikó69 2009. augusztus 04. 01:05
    „Primax!
    Az a)kérdésedre a válaszom hogy kapásból letudnék ide írni tízen felül,de nem teszem.Fölösleges,hiszen sokan tudják hogy mely cégek távoztak angolosan.(persze mindent te sem tudhatsz)
    a b)-re a válaszom:sajnos ez van az országban,de nem kell mindent arra fogni hogy "ezt szavaztuk meg"
    Csak úgy csöndeskén kérdezem tőled:Vajon ha te lennél a leépítettek között ,akkor is olyan higgadtan írnád le azt hogy"sajnos ez így van" ???
    A c)-re leírtam az előbbi hozzászólásomban hogy miért tettem fel a kérdést.
    Apropó!Az előbbi hozzászólásomhoz még azt hozzá fűzném hogy olyan magyar cégeket sorolj fel,ahol betanított vagy szakmunkást foglalkoztatnak ,mert amelyeket felsoroltál,oda többnyire felsőfokú végzettség kell,ami nem mindenkinek van.(nekem sincs)”
  • 30. Anikó69 2009. augusztus 03. 22:02
    „Primax!
    A felsorolt magyar cégekkel sokra nem megyek,bocsi.Ott nem kapok munkát
    Olyan magyar céget írj le ahol munkát is adnak!Hagy lám azt a sorolást!
    Az elküldöttek családjairól azért tettem említést,mivel te előhozakodtál az audisok családjaival,ezért írtam le hogy azoknak is volt családjuk.”
  • 29. Primax 2009. augusztus 03. 20:38
    „Anikó69-nek (#28) :
    a)
    " Sajnos már országunkan csak külföldi cégek vannak és mindeggyik elhúz innen ha jól megszedi magát."
    Konkrétan említs párat ! Mondjuk - csak - tízet. Ne "mindeggyik"-et...
    Amúgy : országunkban nem csak külföldi tulajdonú cégek vannak. Sőt...Magyar telekom, MOL, OTP, MVM, Szerencsjáték Zrt., Magyar Posta, ...( ezek csak az igazán nagyok )stb...
    Még valami : az ország exportjának 80 %-át ( ! ! ! ) külföldi tulajdonú cégek adják....
    b)
    " Csak beleestem a listába,a több ezer elküldésbe,ugymond:CSOPORTOS LEÉPÍTÉS "
    Sajnos, van ez így. Ez a kapitalizmus maga. Említettem, megszavaztuk. Ettől függetlenül azért szomorú dolog az ilyen.
    c)
    " Gondolod hogy annak a néhány ezer embernek akiket elküldtek nem voltak családjaik? "
    Nem erről szól a dolog, hanem a hatékony termelésről. Tegyük fel, - humánumból - nem küldenek el senkit, soha, sehonnan.
    Aztán szépen becsődölnek sorban,....akkor mindenkit el kell majd zavarni. Ez jobb lenne ?”
  • 28. Anikó69 2009. augusztus 03. 09:15
    „Primax!
    Tudom hogy nem jótékonyságiintézmény az Audi és a többi hasonló cég.
    Sajnos már országunkan csak külföldi cégek vannak és mindeggyik elhúz innen ha jól megszedi magát.
    Az Audi még itt van.De az a jövő titka hogy itt is marad-e örökre vagy elmegy ha neki nem nyereséges itt maradnia.Azért ne bízd el magad,mert csak a multban lehetünk biztosak a jövőben soha sem.
    Nem vagyok részvényes,így nekem nyolc hogy megveszik-e a sok autót valahol.Csupán csak emberi kíváncsiságból tettem fel a kérdést.
    Ami a munkahelyem megválását illeti:NEM LOPTAM,NEM BORÍTOTTAM SE LE SE FEL!!!
    Csak beleestem a listába,a több ezer elküldésbe,ugymond:CSOPORTOS LEÉPÍTÉS
    Továbbá hogy én miről álmodozom ahhoz neked semmi közöd!!!
    ja,még valami:irod hogy az 5600 embernek ad munkát és számolod a család tagokat is hozzá.Oké,szép dolog hogy annyi embernek van munkája,ezt nem is vitatom.
    Csak egy kis apró kérdés:Gondolod hogy annak a néhány ezer embernek akiket elküldtek nem voltak családjaik?
    Talán agglegény és hajadon leányzó volt mind?”
  • 27. Primax 2009. augusztus 02. 20:38
    „Anikó69 - nek !
    Egy-két dologgal - minimum - tisztában kellene lenned :
    Az AUDI kapitalista/tőkés magántulajdon(ok)ban lévő cég. Abból él, hogy profitot termel. Autókat/motorokat gyárt és eladja. A piac erősen telített, nagy a harc a vevőkért. Plusz, itt van a válság.
    Ha nem megy a bolt/nem úgy megy a bolt, akkor leépít, ez teljesen természetes és logikus. Nem jótékonysági intézmény és segelyező egyesület. Amúgy egyetlen kapitalista vállalkozás/vállalat sem az.
    Rengeteget tett Győrért és Győr városa is sokmindenben kedvezett neki, tehát - úgy látszik - gyümölcsöző a kapcsolat.
    Cca. 5600 embernek ad munkát, ehhez hozzá kell még számítani a családtagokat is. Nem kevés ember megélhetése függ ettől a gyártól.
    A győr AUDI nem fog "csődbe jutni" amiatt, hogy csakazértis foglakoztasson munkásokat, mert "sajnálja őket".
    Ez a világ elmúlt, ez a mentalitás megbukott. Nálunk 1990-ben...
    Az AUDI-t lehet szidni, az AUDI-t lehet utálni, a gyár szempontjából ez teljesen közömbös. Nem igazán érdekli őket és ez így természetes.
    Nem "jópofáskodni" és jótékonykodni jöttek Győrbe, hanem termelni és profitot csinálni. Nekik - főleg - ezzel kell foglalkozniuk, semmi mással.
    Győr- és környéke - megfelelően képzett munkaerőt tud biztosítani a gyárnak, letelepedésükkor ez is egyik fő szempont volt.
    Plusz :
    1.) A magyar emberek többsége nem AUDI-val jár és nem is fog. Amúgy a németek/angolok/amerikaiak/franciák/belgák, stb... többsége sem...
    2.) Nem "dicsekedtek" a külsősök elküldésével, ezt kellett tenniük. Ez az ő ügyük. Kizárólag.
    3.) Miért érdekel, hogy vajon megveszik-e azt a sok drága autót ? Talán részvényes vagy Te is ? Úgy érthető lenne...
    4.) " Engem nem zavar hogy mi lesz az Audiban már,mivel nem dolgozom ott már." - közlöd. Gondolom, oka volt a "válásnak", bár semmi közöm hozzá.
    4.) " Felőlem akár csődbe is mehet." -írod. Nem kell izgulnod. Ilyenekről álmodoznod meg felesleges időtöltés...”
  • 26. Anikó69 2009. augusztus 02. 18:50
    „Hmm.Több ezer embert felhasználtak az "egy kis optimalizálás a nyereségessé tétel érdekében" céljukhoz???
    Még ezekután nekünk akiket kiszórtak, sajnálkoznunk kellene és aggódnunk a gyárért???
    Hát nem!!!”
  • 25. VJack 2009. augusztus 02. 18:40
    „Az Audi nem volt veszteséges, hanem komoly nyeresége volt végig a "válság"-nak mondott időszak alatt is. Nem én mondom, hanem az Audi szokta közölni a mutatókat. 20 milla/ember nyereség kb egy évben asszem. A külsősök leépítése meg egy kis optimalizálás a nyereségessé tétel érdekében, a válság meg jó hivatkozási alap az ügyben. A VW konszern ha jól olvastam, most akarja a Porsche-t. Kurva nagy bajban lehetnek...
    Abszolút jó és hasznos néha egy kicsit mumusozni, megmondom őszintén, ha enyém lenne az Audi, én is élnék a lehetőséggel. Kicsit megijed a melós, elfogadja, hogy nincs fizetésemelés és még örül is, hogy marad a meló.”
44 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Apa és fia borult a motorral (Galéria!)

FRISSÍTVE - A 82-es főúton Győr felől Nyúl irányába haladt motorkerékpárjával egy férfi, mögötte… Tovább olvasom